Welke gear moet ik nemen???
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

GetOutski    posted on 05-04-2006 16:53
Hey ik ben Peter aka Get Outski! (moest toch een naam verzinnenHappy, laughing ),
ik ben nu ongeveer maandje of 2 bezig met mixen, heb recente release en promo's. Maar het grote nadeel is ik ben begonnen met een (en niet lachen) HERCULES DJ CONTROL MP3.

Deze had ik gekocht om te kijken of ik het wel leuk vond etc etc en het antwoord daarop is ja geworden.

Maar mijn vraag is nu ik wil verder gaan met mixen en het leren op cdj tafels. Maar er zijn zoveel varianten dat ik niet zou moeten weten wat ik als beginner zou moeten nemen.

Zo zat ik te kijken op conrad site en ik zag een MCCRYPT TOP LOAD CD-SPEL CDJ staan maar ook pioneer cdspelers. Ik weet dan wel dat de pioneers beter zijn, maar ik wil om te beginnen niet al te veel geld uitgeven. zeg maar rond de 600 euro en dan wil ik z'n beetje me spullen hebben. Als ik pioneer zou moeten kopen bijvb de 200 serie zag ik al op 2de hands sites staan dat ik deze 2 voor 600 kon krijgen. Maar nu wil ik weten wat zou ik moeten nemen en kunnen jullie me misschien een beetje uitleg geven wat de grote verschillen zijn tussen al deze cdspelers.

Alvast bedankt
Mod edit by Lead on 07-04-2006 17:44 (1%)

What do you think about Welke gear moet ik nemen??? ??

Vote :   

Lead    posted on 05-04-2006 16:58
McCrypt en Pioneer kun je eigenlijk niet met elkaar vergelijken. 2de hands pioneers zouden mijn voorkeur hebben boven de McCrypt.

Maar zelf geef je het antwoord eigenlijk ook al... Je noemt maar 2 players: McCrypt en CDJ's.... dan is mijn keuze simpel.
Let the BASS be louder
dancedimension    posted on 05-04-2006 16:59
heb je aan een mixer ook nog gedacht?, die niet vergeten natuurlijkWinking my eye, je kan beter mc crypt overslaan, aan het begin is het leuk, maar daarna?, ik denk dat je er namelijk snel op uitgekeken ben. Pioneer is echter een hele goede cd speler en 600 euro voor 2x pioneer cdj-200 is echt een zeer goeie deal, mits ze in goede staat zijn. Maar voor 600 euro heb je ook een prachtige dubbele cd speler!. maar 600 euro voor 2x cdj 200 is echt een PRIMA dealThumbs Up. Maar zoals ik eerder heb gezegd, heb je al gedacht aan een mixer?
GetOutski    posted on 05-04-2006 17:02
ja heb gedacht aan mixer (zat erbij), maar bedoel als jullie andere voorstellen hebben voor cd-spelers in deze prijsklasse. Wil gewoon graag wat meer weten over de stuff enzo want zoheb je pioneers 100,200,etc etc en je hebt denon en nog meer merken. Wil gewoon iets goeds waar ik het goed op kan leren en wat niet veel afwijkt van spullen die in clubs staan.

Hoop dat me uitleg zo iets beter is :D
dancedimension    posted on 05-04-2006 17:10
Als je clubs etc als richtlijn gebruikt ben ik bang dat je met 600 euro iets wat krap zit, maar dat zegt niet dah je voor 600 euro geen leuke cd spelers heb bijv:

- Stanton C-503

- 2 x JB-Systems CD-200 ( of andere OEM-cd spelers)

- 2 x Numark Axis-4

Maar wil je percee 1 of 2 cd spelers? want 600 euro voor een enkele heb je een ruimere keuzen natuurlijk.

Als je echter dichtbij de clubs wil komen zal ik 2e hands kijken, en een goede is natuurlijk die Pioneer cdj-200, als je in het denon/pioneer segment zit dan zit je erg sterk Thumbs Up

GetOutski    posted on 05-04-2006 17:17
okay tnx, ja ik moet denk zoiezo wel ff kijken op de 2de hands markten. Want vin dhet beetje zonde van me geld om bijv 2 nieuwe pioneers te halen want dan ben ik rond de 1200 tot 2000 kwijt en dat vind ik iets te veel om te beginnen. maar nog een vraag als ik de pioneer 200 zie en een 800 wat zijn de grootste verschillen tussen deze 2. Want ik zag een promo filmpje van de 800 door djresource gemaakt en daar kan je verdomd leuke dingen mee doen.
the-melody    posted on 05-04-2006 17:24
800 speelt geen mp3 af, 200 weer wel. 800 heeft scratch, 200 weer niet ,etc etc etc

Voor meer info: ////www.djresource.eu/Topics/story/25/The-Ultimate-CDJ-Comparison-Chart/
User edit by the-melody on 05-04-2006 @ 17:25:13 (8%)
GetOutski    posted on 05-04-2006 17:28
mijn god wat een verschillen allemaal. Nog best moeilijk om een goeie keuze te maken mis is het denk nog wel ff de moeite om iets langer te wachten en dan gelijk een hele goeie set tekopen of denken jullie is niet nodig de 200 is goed om te beginnen heb je de 800 niet voor nodig?

iig alvast bedankt allemaal voor de info

the-melody    posted on 05-04-2006 17:33
ik zelf zou gewoon naar de stijl doen. Heb je de scratch echt nodig? Zo nee zou ik de 200 nemenHappy, laughing en idd kijk wat het beste en finste mixt
User edit by the-melody on 05-04-2006 @ 17:36:13 (42%)
dancedimension    posted on 05-04-2006 17:33
mischien is dit wel een idee.. ga ze ff uitproberen, proef de cd spelers.. (niet lettrluk:P), maar ik denk dat je dan wel een echt oordeel kan vellen over de cd spelers. Ga dan die pioneer cdj 800 vergelijken met de 200, en buiten dat ook nog een stel cd spelers uitproberen van elk kaliber, dan weet jij waar jij aan toe ben en wellicht is de keus dan wel voor jou gemaakt Winking my eye
User edit by dancedimension on 05-04-2006 @ 17:33:57 (2%)
Winston    posted on 06-04-2006 01:23
Beatmixen kun je met alle goede DJ cd players. Maar nu enkele verschillen.
Dubbele of enkele zie topic
met of zonder scratch disc
draaiend of niet draaiende platter
met of zonder grote 12" platter
met of zonder effecten
met of zonder mp3
met of zonder seamless loop
met of zonder loop adjust
met of zonder sampling
manier van cue point instellen
met of zonder memory
duur of peperduur
met of zonder bpm counter
pitch nauwkeurigheid 0.1% of nauwkeuriger
met of zonder master tempo / key lock

met of zonder wave display
en nog veel meer verschillen

Jammer genoeg kun je niet alles vinden in 1 player.

Ik ga daarom uit van wat je ermee wilt doen om een short list te maken.

Tic Toc
GetOutski    posted on 06-04-2006 17:20
naja ik ga wel even zoeken waar ik ze kan testen. Als iemand iets weet laat het ff weten. En ja wat ik het liefst zoek, dat is moeilijk want heb er nog nooit mee gewrkt zoals ik al zei werk ik nu op een hercules ding dus daar kan je zoiezo al niets mee. Alles zal beetje nieuw zijn effecten etc. Dus denk dat testen wel een uitslag voor me gaat geven

robbert    posted on 06-04-2006 18:43
Ik zou eerst eens beginnen met Echt goed orienteren, want anders koop je dalijk een set waar je na 3 weken al de schijt van hebt.

Dus maak niet de fout die veel anderen ook maken!

This is an old Topic

No new postings for 7.098 days.
 Post CommentThat would be 236.6 months
or a whopping 19.4 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

471 Users online: 322 Guests (149 Unknown)
Pages generated today : 12.034
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.761.506