Zijn er ook breakbeat DJ's aanwezig?!
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Day-One    posted on 01-04-2006 01:18
Style: BreakBeat

Beknopte uitleg.....
Alle dancevarianten waarin gebruik wordt gemaakt van breakbeats: gesamplede funky drums die 'ge-loopt' of aan elkaar gemixt wordt. De breakbeat is de ritmische basis van verschillende populaire stijlen als hiphop, drum’n’bass en electro maar breakbeat als genreaanduiding wordt gebruikt voor de oorspronkelijke, op funk gebaseerde dansmuziek en rechtstreeks afgeleide substromingen als big beat, chemical beats, nu skool breakz en broken beats. Voorbeelden: Fat Boy Slim, Freestylers, Propellorheads, Junkie XL, Rennie, Adam Freeland, Masters At Work, Eboman, Chemical Brothers

Live Stream BREAKSFM
Live Stream D I G I T A L L Y - I M P O R T E D 

Winamp
User edit by Day-One on 01-04-2006 @ 01:23:29 (41%)

What do you think about Zijn er ook breakbeat DJ's aanwezig?! ??

Vote :   
Illusion    posted on 01-04-2006 20:03
T?s niet zo dat ik een echte BreakBeat Dj ben... Maar ik mag deze style heel graag draaien....... Egt gewoon heerlijk... maar in mijn omgeving kan ik de mensen niet egt op de vloer krijgen met dit soort muziek... In ons dorp willen ze alleen maar 60's parties...

Maarjah breakbeat is wel vet, en een toffe stijl.
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
Twello    posted on 01-04-2006 20:13
ik heb wel wat remixes van Junkie XL maar meer niet... ik heb er eigenlijk nog nooit van gehoord ik ben niet zo van die muziek stylen...
Gyzoo    posted on 01-04-2006 20:25
ik draai drum n bass, telt dat ook? :P
nouja, ik draai af en toe ook wel n beetje breakbeat. t is wel relexte muziek voor gewoon in de woonkamer vind ik. k mag dr wel graag naar luisteren iig
Day-One    posted on 01-04-2006 22:18
Poster: Djillusion
T?s niet zo dat ik een echte BreakBeat Dj ben... Maar ik mag deze style heel graag draaien....... Egt gewoon heerlijk... maar in mijn omgeving kan ik de mensen niet egt op de vloer krijgen met dit soort muziek... In ons dorp willen ze alleen maar 60's parties...

Maarjah breakbeat is wel vet, en een toffe stijl.

Thnx Thumbs Up wel knap lastig om aan breakbeats te komen...

Poster: Gyzoo
ik draai drum n bass, telt dat ook? :P
nouja, ik draai af en toe ook wel n beetje breakbeat. t is wel relexte muziek voor gewoon in de woonkamer vind ik. k mag dr wel graag naar luisteren iig

hahahaha nou huiskamer muziek is het zeer zeker niet Thumbs Up (te hard...tenminste mijn manier van breaks draaien)

Poster: Twello
ik heb wel wat remixes van Junkie XL maar meer niet... ik heb er eigenlijk nog nooit van gehoord ik ben niet zo van die muziek stylen...

moet ff gaan (be)luisteren zie link...wel met winamp Thumbs Up
Mod edit by Lead on 05-04-2006 23:09 (100%)
MaxvEck    posted on 01-04-2006 22:23
de doctor pressure remix van stanton warriors is dat breakbeat ?
Day-One    posted on 03-04-2006 20:49
Poster: MaxvEck
de doctor pressure remix van stanton warriors is dat breakbeat ?

Yup en die heb ik en nog veel meer..Bv. Armand Van Helden-My My My - Deekline Wizard Remix-Southern Fried Records

Net gekocht....

K-DEEJAYS - YOUR FACE (IGNOSIS REMIX)
Circuit Breaker - Muthufukka
Collision Theory - Einstein A Breaks Go
Hatstandy Andy - Emerge See (Dysfunktional_Mix)

Mod edit by Lead on 05-04-2006 23:09 (80%)
Lead    posted on 05-04-2006 23:08
Day-One : ik heb erg het idee dat je je postings aantal probeert op te krikken door telkens op jezelf te replyen in plaats dat je je voorgaande bericht wijzigt met de EDIT knop. Dubbele postings worden gezien als spammen en zullen verwijderd worden.

Ik hou zelf van heel veel muziek om te luisteren... draaien van breakbeat is leuk, je kunt echt te keer gaan, maar het is moeilijk om mensen ermee op de dansvloer te krijgen.

Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 05-04-2006 23:08 (1%)
Day-One    posted on 05-04-2006 23:17
Poster: Lead
Day-One : ik heb erg het idee dat je je postings aantal probeert op te krikken door telkens op jezelf te replyen in plaats dat je je voorgaande bericht wijzigt met de EDIT knop. Dubbele postings worden gezien als spammen en zullen verwijderd worden.

Ik hou zelf van heel veel muziek om te luisteren... draaien van breakbeat is leuk, je kunt echt te keer gaan, maar het is moeilijk om mensen ermee op de dansvloer te krijgen.

Sorry lead met alle respect.....ik ben mij van geen kwaad bewust wbt de aantal post. en opkrikken van?!geeft in elk niet ik zal daarop letten in het vervolg.

wbt breakbeats...het is niet echt zo moeilijk want je hebt verschillende gradaties breakbeats. en de variaties daarin maakt het helemaal compleet.
je kan bij het begin van je sessie altijd commercieel beginnen (remixes van bekende nummers) en verder opkrikken (daar komt the magic word weer Happy, laughing ) in niet commercieel styl verder afwerken. maar wel met de zelfde ritme.

wat erg lastig is.....is om ze te mixen..het woord zegt het al breakbeats...dus een hoop breaks dus moet je een enorm goede timing hebben Thumbs Up..
Rhino    posted on 06-04-2006 09:56
Ja ik ben naast mijn techy gebeuren ook break dj.

Draai labels/artiesten als TCR , fingerlickin, against the grain, chameleon, blim, renny pilgrim, lee coombs, plumps, Ellen alien, kraftwerk, krafty kuts, etc etc et c

P.s mensen dansen juist allemaal op breaks, ga maar eens in paradiso kijken als de plump dj,s weer draaien .

Die tent gaat zelden zo los als op die momenten !

Happy, laughing

P.s vaak staan er op de B -kanten van breakplaten ook uitzonderlijk goede housetracks!

:0

Day-One    posted on 06-04-2006 10:55
zo..daar noem je een paar namen Thumbs Up ..wat dacht je van Aquasky, Backdraft, Freestylers, Splitloop, nubreed....het is idd dat soort feesten waar ik ook heen gaat en vaak draait 8 april in hoorn dus ga ik daar ff tjekken Thumbs Up
Rhino    posted on 06-04-2006 12:50
Oh das leuk 8 april !

Aquasky is vet , heb er ook een paar plaatjes van v.s. masterblaster.

Maar dat neigt weer een beetje naar nu-skool.

zekers vet, maar ik ga dan toch net liever de diepte in !

* april is voor mij AWAKENINGS .......joehoehoehoe!

Lekker de vloer vegen daar

Happy, laughing

MaxvEck    posted on 06-04-2006 15:51
ik heb het net effe geprobeerd, is inderdaad wel leuk om te draaien ja :D

ik draaide :

audio bullys : do it for love

the freestylers : get a life

daniel bedingfield : gotta get tru this

mylo - doctor pressure stanton warriors remix

Day-One    posted on 06-04-2006 16:16
Poster: MaxvEck
ik heb het net effe geprobeerd, is inderdaad wel leuk om te draaien ja :D

ik draaide :

audio bullys : do it for love

the freestylers : get a life

daniel bedingfield : gotta get tru this

mylo - doctor pressure stanton warriors remix

the freestylers : get a life is zeker een goed nummer Thumbs Up

daniel bedingfield : gotta get tru this is leuk maar stamt af van 2step (uk-garage)

This is an old Topic

No new postings for 7.113 days.
 Post CommentThat would be 237.1 months
or a whopping 19.5 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

Imagedump

Downloads

Links

Deejays

Overview

280 Users online: 57 Guests (223 Unknown)
Pages generated today : 71.793
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.723.805

DJResource

About & Contact Us

Privacy Policy
2001 © 2025Terms of Use