Koptelefoon lijkt op HDJ1000? (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Blast    posted on 23-03-2006 19:05
Hallo iedereen,

ik zat laatst ff te kijken op een site die DJ gear verkoopt en toen viel dit mij op:

hier staat in dat de hoofdtelefoon 'Mac Mah DJ1000' gelijk qua bouw, en qua geluid is als de bekende Pioneer HDJ1000. Maar deze Mac Mah DJ1000 koptelefoon kost maar 90 euro, terwijl de HDJ 200 euro kost.

Ik zelf heb nog nooit van het merk Mac Hak gehoord, dus mijn vraag is, kan het wel echt zo zijn dat een koptelefoon van een onbekend merk evengoed is als een koptelefoon van een heel erg bekend merk, terwijl er zoveel prijsverschil in zit.

Alvast bedankt voor de antwoorden.
Grtz.

Mod edit by Nvie on 16-08-2006 10:47 (18%)
[MOD Edit] opmaak ;)/titel

What do you think about Koptelefoon lijkt op HDJ1000? ??

Vote :   

the-melody    posted on 23-03-2006 19:07
geef mij toch maar de hdj1000 kijk maar op die foto je ziet gewoon het plastiek zittenHappy, laughing hahaha
Bastian    posted on 23-03-2006 19:07
denk niet voor niets dat de pioneer 100 euro duurder isWinking my eye
Blast    posted on 23-03-2006 19:10
Poster: Bastian
denk niet voor niets dat de pioneer 100 euro duurder isWinking my eye

ja maar waarom? vanwege de naam? of kwaliteit. Dat lijkt me wel, maar het lijkt me ook erg sterk als een bedrijf op hun site gaat zetten dat deze koptelefoon evengoed is, maar wel goedkoper terwijl dit bullshit blijkt te zijn
_Ivan_    posted on 23-03-2006 19:12
Het lijkt een kopie maar volgens mij zit dat toch veel gammeler in elkaar dan die van pioneer dat zie je ook terug in prijsverschilWinking my eye

Feel&.Celebrate.Life!
the-melody    posted on 23-03-2006 19:14
en dit is bullshit ben ik zeker van, een hdj1000 waarvan een oem wordt gemaakt, en die identiek hetzelfde is die maar rond de (weet niet meer hoeveel euries kost) neen kan niet! zal gewoon zijn een nieuw merk dus ze zetten er wat leugens op. hij lijkt meer op de hp2000 van jb!

Cyrille    posted on 23-03-2006 19:16
Als je er naar kijkt valt ie al uit elkaar volgens mij.
Een koptelefoon moet gewoon goed zijn vind ik. Geluid, kwaliteit, stevigheid en hij moet goed zitten. Een koptelefoon krijgt soms heel wat te verduren, dus hij moet gewoon stevig zijn. Met te zacht of beroerd geluid is het ook geen pretje.
Nooit van dit merk gehoord.. vertrouw het niet echt moet ik eerlijk zeggen..

neutje    posted on 23-03-2006 19:36
die oorschelpen lijken er wel op maar die beugels niet die zien er nogal gammel uit.
wat een na-apers
Blast    posted on 23-03-2006 19:58
oke jullie hebben mij overtuigd

Dit is een shit ding

Cyrille    posted on 23-03-2006 20:01
Poster: Blast
oke jullie hebben mij overtuigd

Dit is een shit ding

Nou.. niemand heeft hem nog getest toch? Je kan eigenlijk pas zeggen dat het zooi is als je het hebt gehoord.. maar waarschijnlijk is het niet echt hoofgstaande kwaliteit nee..
djmamo    posted on 23-03-2006 20:18
maar ff de vraag wie heeft hem al getest?... blijkbaar iedereen die hier al gepost heeft want alleen zijn aanblik is al afstotend ( een pioneer hf zit ook in zoon verpakking)

ik heb hem nog niet getest maar weet wel dat mak mah wel een goed merk is niet heel erg bekend, maar wel goed
www.moonentertainment.nl
User edit by djmamo on 23-03-2006 @ 20:19:30 (64%)
Winston    posted on 23-03-2006 23:33
Poster: Blast
.... mijn vraag is, kan het wel echt zo zijn dat een koptelefoon van een onbekend merk evengoed is als een koptelefoon van een heel erg bekend merk, terwijl er zoveel prijsverschil in zit.

Alles kan. Dus als het de moeite waard lijkt ff testen.
Over breekbaarheid van headphones wil ik het niet meer hebben. Je moet gewoon heel voorzichtig zijn adviseren de meesten. Als het breekt ligt het helemaal aan jezelf. Of kies voor de oordoppies (shure e2c).
De specs van de Mak Mah zien in elk geval goed uit.
Tic Toc
Viper    posted on 23-03-2006 23:38
En een draad van 4 meter eraan... Amai, das ook lang genoeg. 8 meter uitgerekt..

Daar kunde mee gaan stage diven... 

Winston    posted on 24-03-2006 00:03
Warempel
Tic Toc
Lead    posted on 24-03-2006 00:09
Het is een bijna een exacte copy... Maar zoals altijd krijg je waar naar je geld Winking my eye

Ondanks dat de gewrichten van deze hoofdtelefoon anders zijn, hebben ze op de achterkant van het doosje wel een afbeelding van pioneer gebruikt
Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 24-03-2006 00:33 (100%)
Camino    posted on 24-03-2006 00:16
Dit is een OEM namaak van de HDJ... zie ook die van American Audio. Ik heb deze getest, en hij klinkt wel redelijk voor een gewone koptelefoon, maar komt niet eens in de buurt van de Pioneer. Hij voelt ook echt gammel aan... ik zou hem niet aanraden; lees ook de reacties op new-line (webshop niet forum)

Dat ze geen identieke copien zijn kan je aan het swivel-design zien en aan de specs:

Speaker Driver Unit: 57 mm diameter [50 mm]
Impedance: 64 Ohms [40 Ohms]

Camino    posted on 24-03-2006 00:17
Poster: Lead
Het is een bijna een exacte copy

qua looks misschien... maar verder niet. heb je er al een op je kop gehad? wereld van verschil... zeker als je hem wat luider zet
Winston    posted on 24-03-2006 00:21
Wat mij meteen opviel is dat de kussens dikker zijn dan op de Pioneer HDJ 1000. Het is beslist geen OEM, maar gewoon anders met wat associaties.
Tic Toc
Camino    posted on 24-03-2006 00:30
toch wel OEM hoor... merken die hem maken na 2 minuten googl'en:

american audio (HP 700)
mac mah (DJ 1000)
akiyama (HDJ 9700)

er zullen er nog wel heel wat zijn die ik mis...
Lead    posted on 24-03-2006 00:36
Ja ik heb hem op mijn hoofd gehad en hij klinkt inderdaad als een melkpak Maar dat doen meer hoofdtelefoons in die prijsklasse Winking my eye
Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 24-03-2006 00:37 (74%)
Winston    posted on 24-03-2006 00:52
Ik heb misschien de klok horen luiden maar weet niet waar de klepel hangt. Maar betekent OEM niet technisch hetzelfde ontwerp, en diverse merken gebruiken dat ontwerp, maar met eigen logo? Als het een OEM was van Pioneer dan is ie even goed of even slecht, kies maar zelf, als de Pioneer. Klopt deze omschrijving van OEM of niet.

Als de definitie van me goed is dan is deze headphone gewoon een wannebe a HDJ look a like.

Tic Toc
User edit by Winston on 24-03-2006 @ 00:59:56 (26%)
tairip    posted on 24-03-2006 00:58
Akidrama heeft exact 't zelfde model! Zelfs de doos is geimiteerd! :S
Camino    posted on 24-03-2006 09:46
het is een OEM (door veel bedrijven gemaakte) namaak van een onafhankelijk en verschillehd pioneer model.... is dat wat logischer geformuleerd?
Lead    posted on 24-03-2006 09:46
Pioneer gebruikt geen EOM van anderen, en ze hebben deze hoofdtelefoon ook niet zelf als OEM gemaakt. Iemand heeft zo'n ding gewoon naar china gestuurd met een briefje : Graag 10.000x copieren voor minder dan 20 euro, kwaliteit maakt niet uit.....

Let the BASS be louder
Illusion    posted on 24-03-2006 09:59
Poster: Lead
Pioneer gebruikt geen EOM van anderen, en ze hebben deze hoofdtelefoon ook niet zelf als OEM gemaakt. Iemand heeft zo'n ding gewoon naar china gestuurd met een briefje : Graag 10.000x copieren voor minder dan 20 euro, kwaliteit maakt niet uit.....

Klopt Pioneer doet niet aan OEM,, maar de ontwikkelaars van Pioneer... die zullen toch niet erg tevreden zijn over deze namaak... Het is een mooi strak model,, en goedkoper. Zou het niet zo zijn, dat deze meer van deze verkocht worden dan van Pioneer...

Is opzich toch een heel stukkie goedkoper, hetzelfde model...

maar kwaliteit

22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
djmamo    posted on 24-03-2006 11:51
denk dat het wel gretig aftrek zal hebben bij de beginnende dj's maar na een paar van deze te hebben versleten zullen ze ook wel voor een degelijkere hf gaan.

en de mensen die al een tijdje in de scene zitten die zullen ongetwijfeld wel weten wat goed is en zullen eerder voor de goede merken gaan zoals sony, pioneer, stanton en de technics hf.

dus denk niet echt dat pioneer bang is om hun markt positie te verliezen door de oems, want je blijft altijd kwaliteit verschil zien, en zou het een exacte copie zijn dan zou er ook wel het zelfde prijs kaartje aan hangen als bij de pioneer

www.moonentertainment.nl
User edit by djmamo on 24-03-2006 @ 11:52:55 (2%)
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

52 Users online: 5 Guests (47 Unknown)
Pages generated today : 13.491
Most visitors online this month : 109
Lifetime Pageviews since 2003 : 230.979.669