Poster: Phenix
Mooi dat ik dit topic tegenkom want ik zit met een GROOT probleem. Hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen.
PROBLEEM:
Ik heb thuis 2 technics draaitafels staan en sinds kort een CDJ800. Nu ik zo om me heen kijk in de DJ wereld valt me op dat steeds meer DJ's overgaan op CD.
Aangezien ik geen miljonair ben zit ik met het probleem dat ik moet gaan inversteren in CD's en in platen. Ik zie veel voordelen in CD's en ben dus aan het overwegen om me platenspelers te verkopen en een extra CDJ800 aan te schaffen.
Echter doet dit wel pijn in mijn hart en heb ik de definitieve keuze nog steeds niet gemaakt.
Wat zouden jullie doen? (let op geld speelt in deze wel een grote rol)
Ik heb ook een beetje dit probleem. Ik draai vinyl, en dat vind ik erg leuk om te doen (ik denk leuker dan met cd). Maandag of dinsdag krijg ik een cd speler binnen. Dan moet ik gaan beslissen of ik verder met cd wil gaan draaien, wat in het algemeen goedkoper is (bvb1 goeie plaat kost al snel 10 euri, met misschien een half uur aan nummers erop, terwijl een cd tussen de 15 a 22 euri kost en je bjina 2 uur aan nummers hebt, bovendien kan je nummers LEGAAL downloaden en vervolgens op cd zetten) of dat ik vinyl blijf draaien. En zoals jij al eerder zei, is het waar dar steeds mee dj's op cd overstappen, omdat het de toekomst bied. Maar traditioneel vinyl blijft toch nog bij sommige het 'heilige'.
ps, ik heb thuis geen technics/oems staan.