cd of vinyl draaien? (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Blast    posted on 19-03-2006 12:54
Hallo mede collega's,

ik ben begonnen met het draaien met vinyl, maar de laatste tijd wil ik ook met cd-spelers gaan draaien. Maar niet met allebei, want als je zowel vinyl als cd gaat draaien, lijkt me dat onhandig (2 platen/cd tassen, het heeft veel meer ruimte nodig etc etc). Ik zit dus te twijfelen: zal ik alleen doorgaan met vinyl (dus zonder cd-spelers), of is het misschien handiger om met cd-spelers verder te gaan, aangezien dat de toekomst is (in mijn ogen) en omdat de cd's goedkoper zijn, dan platenConfused

Wat is jullie mening?? Moet ik vinyl blijven draaien of over stappen naar cd-spelers?

grtz.

What do you think about cd of vinyl draaien? ??

Vote :   

poazzz    posted on 29-03-2006 13:01
Aangezien dat ik jump draai hou ik het toch maar bij platen.
Want dit vind je bijna niet op cd en ook niet op internet.
Op plaat is zoveel jump te verkrijgen.

En vooral niet te vergeten : What about the smell and the feeling of vynil Winking my eye

Heerlijk als je voor een zaal met mensen met een plaat staat te zwaaien en die in heb publiek kan gooien enz....
djmamo    posted on 29-03-2006 14:08
Poster: poazzz
Aangezien dat ik jump draai hou ik het toch maar bij platen.
Want dit vind je bijna niet op cd en ook niet op internet.
Op plaat is zoveel jump te verkrijgen.

En vooral niet te vergeten : What about the smell and the feeling of vynil Winking my eye

Heerlijk als je voor een zaal met mensen met een plaat staat te zwaaien en die in heb publiek kan gooien enz....

das den wel raar dat je 2x cdj 200 hebt? of zie ik dit verkeerd

www.moonentertainment.nl
Winston    posted on 30-03-2006 01:36
Als je met deze mag werken kun je vinyl kiezen.

Tic Toc
Reemz    posted on 30-03-2006 11:44
Mooi dat ik dit topic tegenkom want ik zit met een GROOT probleem. Hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen.

PROBLEEM:
Ik heb thuis 2 technics draaitafels staan en sinds kort een CDJ800. Nu ik zo om me heen kijk in de DJ wereld valt me op dat steeds meer DJ's overgaan op CD.

Aangezien ik geen miljonair ben zit ik met het probleem dat ik moet gaan inversteren in CD's en in platen. Ik zie veel voordelen in CD's en ben dus aan het overwegen om me platenspelers te verkopen en een extra CDJ800 aan te schaffen.

Echter doet dit wel pijn in mijn hart en heb ik de definitieve keuze nog steeds niet gemaakt.

Wat zouden jullie doen? (let op geld speelt in deze wel een grote rol)
the-melody    posted on 30-03-2006 11:47
draaitafels verkopen je zegt zelf al dat geld ene rol speelt dus vinyl is duur
Reemz    posted on 30-03-2006 12:01
Dat snap ik maar ben je het met me eens dat steeds meer DJ's overstappen op cd's?
Blast    posted on 30-03-2006 14:22
Poster: Phenix
Mooi dat ik dit topic tegenkom want ik zit met een GROOT probleem. Hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen.

PROBLEEM:
Ik heb thuis 2 technics draaitafels staan en sinds kort een CDJ800. Nu ik zo om me heen kijk in de DJ wereld valt me op dat steeds meer DJ's overgaan op CD.

Aangezien ik geen miljonair ben zit ik met het probleem dat ik moet gaan inversteren in CD's en in platen. Ik zie veel voordelen in CD's en ben dus aan het overwegen om me platenspelers te verkopen en een extra CDJ800 aan te schaffen.

Echter doet dit wel pijn in mijn hart en heb ik de definitieve keuze nog steeds niet gemaakt.

Wat zouden jullie doen? (let op geld speelt in deze wel een grote rol)

Ik heb ook een beetje dit probleem. Ik draai vinyl, en dat vind ik erg leuk om te doen (ik denk leuker dan met cd). Maandag of dinsdag krijg ik een cd speler binnen. Dan moet ik gaan beslissen of ik verder met cd wil gaan draaien, wat in het algemeen goedkoper is (bvb1 goeie plaat kost al snel 10 euri, met misschien een half uur aan nummers erop, terwijl een cd tussen de 15 a 22 euri kost en je bjina 2 uur aan nummers hebt, bovendien kan je nummers LEGAAL downloaden en vervolgens op cd zetten) of dat ik vinyl blijf draaien. En zoals jij al eerder zei, is het waar dar steeds mee dj's op cd overstappen, omdat het de toekomst bied. Maar traditioneel vinyl blijft toch nog bij sommige het 'heilige'.

ps, ik heb thuis geen technics/oems staan.
the-melody    posted on 30-03-2006 14:28
Poster: Phenix
Dat snap ik maar ben je het met me eens dat steeds meer DJ's overstappen op cd's?
 omdat de dj's van vandaag makkelijker willen mixen en meer functies willen. Teminste dat wil ik toch, maar ik blijf bij vinyl en cdWinking my eye enja ik ben het met je eens
Giallorosso    posted on 30-03-2006 14:57
Omdat ik vinyl toch duur vind maar de feeling wil behouden ben ik digitaal gaan draaien (laptop + dj decks). Hiermee vang ik twee vliegen in een klap: de controle van vinyl en de lagere kosten van mp3's. Ook kan je met tt's/cdj's en pc digitaal draaien. Je hoeft zelfs niet steeds cd's branden.  

Voor 200 euro kan je al digitaal draaien. Ik heb al 3 maanden geen vinyl meer gekocht en heb er totaal geen spijt van.
jordy    posted on 30-03-2006 16:36
wat boeit dat dan? ikzelf vind een combinatie van de 2 het beste... dan heb je alles bij de hand en de voor en nadelen vallen zo weg

en veel dj's gebruiken het ook vaak voor promo's om te kijken als iets aanslaat voordat ze het uitbrengen op vinyl... cd'tje branden is nu eenmaal ff wat makkelijker en snellen (en goedkoper) gedaan...

maar als alle dj's met de iDJ van numark gaan draaien doe jij dat dan (daardoor) ook??
of alle DJ's dragen Armani? lkkr belangrijk, gewoon doen wat jij leuk en fijn vind!
jordy    posted on 30-03-2006 16:40
Poster: Giallorosso
Omdat ik vinyl toch duur vind maar de feeling wil behouden ben ik digitaal gaan draaien (laptop + dj decks). Hiermee vang ik twee vliegen in een klap: de controle van vinyl en de lagere kosten van mp3's. Ook kan je met tt's/cdj's en pc digitaal draaien. Je hoeft zelfs niet steeds cd's branden.

Voor 200 euro kan je al digitaal draaien. Ik heb al 3 maanden geen vinyl meer gekocht en heb er totaal geen spijt van.

mijn volgende uitbreiding zou ook zoiets worden idd... (wellicht een duurdere optie)
ALS die ooit komt Unhappy zit beetje krap komende 4 jaar Winking my eye

Stanton Final Scratch 2.0

http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=13373
edit:
Volgens mij is dit ook zoiets... maar dat weet ik niet zkr heb geen tijd om het nu na te zoeken...

http://www.vestax.com/v/products/players/qfole.html
User edit by jordy on 30-03-2006 @ 16:43:38 (31%)
Reemz    posted on 30-03-2006 18:59
Poster: jordy
wat boeit dat dan? ikzelf vind een combinatie van de 2 het beste... dan heb je alles bij de hand en de voor en nadelen vallen zo weg

en veel dj's gebruiken het ook vaak voor promo's om te kijken als iets aanslaat voordat ze het uitbrengen op vinyl... cd'tje branden is nu eenmaal ff wat makkelijker en snellen (en goedkoper) gedaan...

maar als alle dj's met de iDJ van numark gaan draaien doe jij dat dan (daardoor) ook??
of alle DJ's dragen Armani? lkkr belangrijk, gewoon doen wat jij leuk en fijn vind!

Sorry maar indien je reageerd op mijn probleem is het voor mijn geen optie om de combinatie van alle 2 te behouden en het gaat er mij niet om dat iedereen met cd's draait het gaat mijn voornamelijk om de kosten en de extra functies die een cd speler wel heeft en een TT niet.
Winston    posted on 31-03-2006 00:34
Met 2 technics kan ik me je pijn in je hart voorstellen. Ik neem aan dat je de voor- en nadelen goed kent. Nu is het dan alleen belangrijk welke pijn je het ergst vindt. Pijn in je hart of pijn in je grote geld buidel:

Pijn in je hart - volg je hart
Pijn in je portemoney - weg die technics, welkom CDJ 800 nr. 2.
Tic Toc
User edit by Winston on 31-03-2006 @ 00:46:44 (1%)

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

104 Users online: 23 Guests (81 Unknown)
Pages generated today : 27.056
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.835.515