Poster: poazzz
Aangezien dat ik jump draai hou ik het toch maar bij platen.
Want dit vind je bijna niet op cd en ook niet op internet.
Op plaat is zoveel jump te verkrijgen.
En vooral niet te vergeten : What about the smell and the feeling of vynil
Heerlijk als je voor een zaal met mensen met een plaat staat te zwaaien en die in heb publiek kan gooien enz....
Poster: Phenix
Mooi dat ik dit topic tegenkom want ik zit met een GROOT probleem. Hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen.
PROBLEEM:
Ik heb thuis 2 technics draaitafels staan en sinds kort een CDJ800. Nu ik zo om me heen kijk in de DJ wereld valt me op dat steeds meer DJ's overgaan op CD.
Aangezien ik geen miljonair ben zit ik met het probleem dat ik moet gaan inversteren in CD's en in platen. Ik zie veel voordelen in CD's en ben dus aan het overwegen om me platenspelers te verkopen en een extra CDJ800 aan te schaffen.
Echter doet dit wel pijn in mijn hart en heb ik de definitieve keuze nog steeds niet gemaakt.
Wat zouden jullie doen? (let op geld speelt in deze wel een grote rol)
Poster: Phenixomdat de dj's van vandaag makkelijker willen mixen en meer functies willen. Teminste dat wil ik toch, maar ik blijf bij vinyl en cd
Dat snap ik maar ben je het met me eens dat steeds meer DJ's overstappen op cd's?
Poster: Giallorosso
Omdat ik vinyl toch duur vind maar de feeling wil behouden ben ik digitaal gaan draaien (laptop + dj decks). Hiermee vang ik twee vliegen in een klap: de controle van vinyl en de lagere kosten van mp3's. Ook kan je met tt's/cdj's en pc digitaal draaien. Je hoeft zelfs niet steeds cd's branden.
Voor 200 euro kan je al digitaal draaien. Ik heb al 3 maanden geen vinyl meer gekocht en heb er totaal geen spijt van.
Poster: jordy
wat boeit dat dan? ikzelf vind een combinatie van de 2 het beste... dan heb je alles bij de hand en de voor en nadelen vallen zo weg
en veel dj's gebruiken het ook vaak voor promo's om te kijken als iets aanslaat voordat ze het uitbrengen op vinyl... cd'tje branden is nu eenmaal ff wat makkelijker en snellen (en goedkoper) gedaan...
maar als alle dj's met de iDJ van numark gaan draaien doe jij dat dan (daardoor) ook??
of alle DJ's dragen Armani? lkkr belangrijk, gewoon doen wat jij leuk en fijn vind!
Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.