Geachte DJR'ers
Het is nog niet officieel bevestigd maar het heeft er de schijn van dat DJResource nu definitief overleden is. De activiteit is zonder overdrijven vrijwel tot nul gereduceerd. Er verschijnt alleen af en toe een nieuw topic om reclame te maken voor een Pioneer product. Er zijn vrijwel geen discussies meer en ook totaal geen relevante onderwerpen en zijn die er wel dan nog zijn de reacties nihil. Djr verkeert in een coma en word door alleen nog door de apparatuur in leven houden. Djr is een stille dood gestorven.
Momenteel is het nog niet bekend wanneer de overledene word begraven. Nadere informatie volgt mogelijk/ heel misschien (ga er maar niet van uit aangezien het sterfgeval nog niet erkend word).
Gecondoleerd dan maar. Je hebt wel gelijk, maar dit is helemaal in lijn met alle andere fora. Welk forum is nog wel springlevend? Vroeger werden overal discussies op leven en dood gevoerd nu nergens meer. Sommige fora (o.a. aboutdj) zijn al dicht en andere zijn in een diepe winterslaap.
Misschien is alles al gezegd of misschien interesseert niemand het meer. Wie zal het zeggen?
Met dit soort topics zal het er nooit van komen nee, maar goed zolang W.i.M en Lead er nog energie in stoppen zal het forum nog wel blijven bestaan, echter het actueel houden zal toch echt van de leden moeten komen naar mijn inzicht.
Ik moet je heel eerlijk toegeven dat ik ook weinig content heb gepost afgelopen jaren, maar ja, wat moet je melden? Muziek zet ik op soundcloud, heel veel discussies worden gevoerd via Facebook, en andere social media. Fora zijn leuk voor mensen die echt een specifieke vraag hebben over een product of hoe ze iets moeten aansluiten, omdat ze zelf te ongeduldig zijn om het op te zoeken op google, maar verder.... Nieuwsberichten flitsen je tegenwoordig ook op zoveel andere manieren om het hoofd.
offtopic:
En persoonlijk voel ik ook steeds minder de drang om overal maar op te moeten reageren, ik wordt soms helemaal gek van de eindeloze/kansloze discussies die mensen onder Facebook filmpjes of nieuwsberichten plaatsen. Refererend aan een aantal eindeloze discussies of het gebruik van software in de DJ booth of de sync button nou mag of niet mag. pfff... Ik zeg altijd leven en laten leven... Als mensen daar blij van worden, laat ze lekker hun gang gaan.
//offtopic
Maar terug naar DJR. Ik denk ik dat ook een heel aantal trouwe members klaar zijn met studeren en zijn gaan werken. En echte jonge aanwas is er niet om het forum overeind te houden.
DJR is meer dan alleen het forum. Er zijn dagelijks toch meer dan honderd gasten die mogelijk van andere DJR services gebruik maken. Als zodanig is DJR nog steeds relevant.
DJResource is een platform wat inderdaad dagelijks nog door heel veel mensen wordt bezocht, maar over de tijd heen is mijns inziens de internet beleving gewijzigd. Mensen komen nog langs en bekijken de info die er te vinden is en vervolgen dan hun weg weer verder.
Heel veel dingen zijn hier gemaakt door en voor de feedback die we door de jaren heen (we zijn er al sinds 2001 eigenlijk) hebben gehad. De hele DJ Booths sectie is ontstaan uit 1 forum topic bijvoorbeeld. En die heeft weer geleid tot de Gearbase.
De plaatjes die op DJR staan worden heel veel ge(hot)linkt en de info in de gearbase is op geen andere plaat terug te vinden, veel ervan heb ik uit oude catalogi over getikt en plaatjes ingescanned. Dat stamt allemaal van voor het internet tijdperk
Op bijna alle plaatsen op de website zitten Submit knoppen zodat iedere member dingen kan toevoegen, we wilden altijd een neutraal platform zijn waarbij alle leden de mogelijkheid hebben de content te verzorgen. Alleen dit laatste wordt niet overal gedaan, foto's en DJ booths voegen mensen wel toe, maar het is me tegen gevallen hoeveel nieuws er bijvoorbeeld is gepost in de tijd.
Het klopt dat je de Pioneer berichten er kunt vinden, maar denk niet dat dat onlogisch is Maar ook mijn werk is in de afgelopen 15 jaar dat we hiermee bezig zijn drukker geworden waardoor de hoeveelheid info die ik kan posten minder is. Je hebt denk geen idee hoeveel werk ik aan zo'n DJ Topic over een product heb, daar ben ik denk een uur of 15-20 wel mee bezig (verzinnen, schrijven, afbeeldingen maken, herschrijven, nalezen, corrigeren, etc).... Maar zoals je kunt zien blijf ik het nog proberen (XDJ-1000)
En ik kan me nog herinneren dat ik vorig jaar meer dan 6 maanden iedere avond bezig ben geweest met de responsive uitvoering van DJR zoals je hem vandaag de dag ziet (ken je deze nog - halverwege de pagina)
Maar zal zelf ook proberen meer info hier te posten, ik sta me zelf de halve week gek te workshoppen-cliniccen-demo-en over Rekordbox, misschien dat het een idee is om in een serie forumpost door de materie heen te gaan....
En het staat natuurlijk iedereen vrij dingen toe te voegen zoals nieuws, alles wat enigsinds met DJen te maken heeft en nette opmaakt heeft zetten we door, van welk merk gear of artiest dan ook.
Jesus wat heb ik veel tijd hier gespendeerd, 6 jaar, meer dan 6000 fakking comments. Meerdere topics. DJR is wel een belangrijk deel van mijn internet en DJ leven geweest, maar die tijd is inderdaad over. Maar volgens mij is de interesse in het DJ'en zelf ook gewoon minder, het producen is het belangrijkst en voor DJ'en koop je maar een controller ofzo en dan later een Pioneer set. Er wordt gewoon niet over gesproken op fora, bovendien is dit ondanks de URL en de schijn toch echt een Nederlands forum, en dan is je publiek sws al vrij klein. De internationale fora lopen nog prima overigens.
Zo, dan heb je me ingehaald. Zo een 700 posts achter op je nu.
Helemaal mee eens. Zeg maar eind jaren 90 kwam house op in de (Amsterdamse) clubs (Roxy, IT, etc.). Raves werden georganiseerd. DJ's werden langzaam aan belangrijker dan de toiletjuffrouw. Toen werd Tiesto nr 1 op de DJMag lijst en ook kwam de eerste Sensation. Toen werden DJ's echt helden. Toen maakte DJR een flinke groei door, omdat een ieder superster DJ wilde zijn/worden.
Nu zijn grote feesten z.a. Sensation heel normaal, er zijn tientallen Nederlandse DJ's op de DJMag. Het nieuwe van house en gerelateerde stijlen is er ook van af. Dus als je nu super populair wil zijn kun je net zo goed als van oudsher, weer net zo goed zanger(es), fashion model, of acteur/-trice worden. I.p.v. zanger(es) kun je ook producer zeggen.
Daardoor is DJ zijn of worden nu minder in.
De techniek is ook enorm veranderd. Je krijgt zowiezo geen vragen meer hoe te beatmatchen. Toen cd players pas opkwamen, was ook niet meteen duidelijk welke de industrie standaard zou worden. Nu is het al duidelijk, dus discussies hierover zijn overbodig.
Gecondoleerd. Ben nu een paar weken niet hier geweest en kwam even kijken ivm de release van de XDJ-RX. Volgende keer dat ik hier kom kijken wordt waarschijnlijk als de opvolger van de cdj-2000nexus er is. Om de bloemetjes even water te geven.
Dat het internet veranderd is helemaal waar, maar er blijven mensen DJ-en en ik denk ook echt niet dat de populariteit daarvan afneemt. DJ Resource slaagt er simpelweg niet meer in om die DJ's aan zich te binden. En die DJ's zijn toch echt wel op zoek naar hun collega's om informatie van te krijgen of om dingen mee te delen.
Ik heb al eerder verteld dat de site teveel ruis bevat en beter teruggebracht kan worden tot de kern van de site. En de reclame voor paspoorten die ik hier de vorige 10 bezoeken aantrof helpt ook niet. Tot de volgende keer allemaal. Tot de release van de XDJ-2000!
Zelf merk ik ook dat het onder DJs druk is op bepaalde (gesloten) DJ groepen en dat daar nog veel gecommuniceerd wordt. Verder zijn vele fora een heel stuk rustiger dan ooit. Ook op het officiele Pioneer forum verlegt het gesprek zich van forum tot facebook hoor ik, jammer genoeg.
Poster: Winston
...Toen cd players pas opkwamen, was ook niet meteen duidelijk welke de industrie standaard zou worden. Nu is het al duidelijk, dus discussies hierover zijn overbodig.
Ja daar zeg je wat, gelukkig was DJR er toen al
Lead is blijkbaar een voorstander van de Noord Koreaanse praktijken en veranderd op eigen initiatief de titel van mijn topic. Hoe triest kun je zijn. Als je iets niet bevalt ga dan de discussie aan met argumenten maar houd je Noord Koreaanse praktijken voor jezelf. Zo maak je een forum kapot, als mensen niet meer kunnen schrijven wat ze willen.
Poster: Martullia
Lead is blijkbaar een voorstander van de Noord Koreaanse praktijken en veranderd op eigen initiatief de titel van mijn topic. Hoe triest kun je zijn. .
Waar maak je je druk om? Ik zie geen probleem!
Poster: Martullia
Lead is blijkbaar een voorstander van de Noord Koreaanse praktijken en veranderd op eigen initiatief de titel van mijn topic. Hoe triest kun je zijn. Als je iets niet bevalt ga dan de discussie aan met argumenten maar houd je Noord Koreaanse praktijken voor jezelf. Zo maak je een forum kapot, als mensen niet meer kunnen schrijven wat ze willen.
Goh.. Een hele serie topic's aanmaken omdat Lead je titel veranderd... Wat een onoverkomelijk drama.
Je titel was ook niet echt respectvol vond ik.
En mocht het nou juist zo zijn dat juist respect naar elkaar Djr een geweldig forum maakte.
Als ik dan maar mag inhaken op de discussie over waarom het minder druk word op zulke fora's, voor mij persoonlijk komt dat door mensen zoals jij...(no offence) Die het belangrijker vinden het recht van vrije meningsuiting aan te spreken en alles maar willen zeggen wat ze denken zonder respect naar elkaar te tonen.
Dat is niet wat Djr groot gemaakt heeft..
Wil je dat wel prima fok forum wacht op jou.
Daarbij:
Mensen die denken dat ze overal verstand van hebben na 2 min. Googlen. En daarna hun in die 2 min vergaarde kennis opdringen aan andere..
Verhalen die verzonnen worden om maar te laten lijken dat 'hij/zij' een hele goede dj is..
De innovatie in apparatuur die de sets weliswaar creatiever maakt maar waarbij voor mij de essentie van het dj-en een beetje verloren is gegaan... want laten we eerlijk zijn.. als je weet wat je doet is in deze digitale wereld beatmatchen te leren in ongeveer 5 min.
Het produceren wat steeds belangrijker werd voor een dj...
Overigens denk ik ook niet dat er minder jonge djs zijn... zelfs meer is mijn idee.. punt is wat ik er van mee krijg dat de meeste een laptop hebben en software..
Zo kan ik nog wel even doorgaan..
Maar i.p.v. djr de grond in te praten, te doen alsof het voorbij is en veel kritiek te geven kunnen we met zn alle beter bedenken hoe djr weer op kan bloeien.. welke onderwerpen wel van belang zijn en wat er meer voor nodig is djr weer onder de aandacht in dj land te brengen.
Als daar een lichte verschuiving voor nodig zal zijn om ook het produceren voor beginners onder de aandacht te brengen moet daar misschien wel aandacht aan besteed worden.
Djresource is een mooie bron van informatie,
Er zit qua leden een hoop ervaring en deskundigheid tussen.. in potentie is dit forum dus springlevend.. Er zal vanuit de leden dus aangeven moeten worden in welke richting er hulp nodig is of welke dingen onder de aandacht gebracht moeten worden..
Kortom geef wat initiatieven:
Zelf afwachten tot iemand anders iets doet is nooit de juiste oplossing.
Ik denk niet dat ik mezelf in dit geval hoef te verdedigen wat betreft het wijzigen van de topictitel... misschien is dat juist wel een mooi voorbeeldje hoe het zou kunnen...
In het geval van een dictatuur zou je voor dit topic hoogst waarschijnlijk gestraft worden (ik zal in het midden laten wat ze in China met je zouden doen als je het op zou nemen tegen hun president). In ieder geval zou het topic zeker verwijdert worden en iedereen die enigsinds op jouw hand zou zijn zou hetzelfde lot ondergaan.
Daarbij is er 1 heel belangrijk verschil met een dictatuur, je bent hier uit vrije wil.
Poster: djjw
...Je titel was ook niet echt respectvol vond ik...
En dat is het maar net, een beter wereld begint bij jezelf. Het is heel gemakkelijk ergens over te klagen, maar is het niet veel beter die energie in die betere wereld te stoppen ?
Je kunt er zelf vanalles aan doen hoor: Voeg nieuws toe van welke merk/artiest/feest dan ook of start forum topics met informatie waar mensen iets aan hebben. Je kunt ook de Gearbase aanvullen met nieuw items van welk merk dan ook, of fotos uploaden van je dj booth, of producties toevoegen.... er is zoveel wat je zou kunnen doen
Misschien is het een leuk idee om een aantal jaarboeken van Marketingfacts te lezen, dat is een boek waar de nieuwe online content-trends etc worden behandeld. Dan zul je zien dat DJR in het boek van een aantal jaar geleden is blijven hangen..
Hoe bedoel je dat precies..?
Eigenlijk sinds dat ik ben begonnen met draaien 4 jaar geleden ben ik hier actief, ik ben vooral een lezer geweest omdat ik zelf op het begin niet echt veel toe te voegen had. Hier heb ik veel van geleerd. Nu ik zelf meer ervaring heb zou ik graag andere ook willen helpen. In deze periode heb ik het langzamerhand zien afzwakken, en ik denk dat dat komt omdat er idd op heel veel manieren tutorials etc te kijken zijn. waarin het gepresenteerd wordt alsof er maar een manier is. Ook concurrentie is een groot ding denk ik, de beste trucjes en platen ga je niet snel doorgeven.
Dit forum vind ik juist leuk om de discussie, maar ik heb steeds meer het idee dat iedereen die nu plaatjes draait het idee heeft dat deze zelf het wiel heeft uitgevonden. luisteren naar adviezen van anderen, het vragen van advies past niet meer in deze wereld. Soms heb ik hier ook reacties gelezen waar mijn teennagels van naar binnen gaan groeien, maar dat maakt het juist interessant. Er zijn meerdere wegen naar Rome, en van iedereen kan je leren; hoe het moet en hoe het niet moet. Ik denk dat DJ'en nog nooit zo populair is geweest, en dat het daarmee ook het grote probleem naar voren komt. Want hoe kan je iemand vertrouwen in zijn advies als je deze persoon niet kent, daardoor merk ik ook dat ik met echte vragen en kwesties meestal stap naar mijn eigen persoonlijke netwerk. Hoe dit kan veranderen weet ik ook niet, ik denk dat het eigenlijk meer persoonlijk zou moeten worden. Zodat je beter kan inschatten wie die persoon is die je adviseert waardoor je ook meer waarde hecht aan dit advies.
Poster: djjw
Hoe bedoel je dat precies..?
Deze forum manier van discussie voeren is niet meer de way2go, dat zie je niet alleen in de djscene, maar overal. Daarom moet je meegaan met de nieuwe trends van t internet om te willen doorgroeien/overleven.. maarja, als je dat niet doet dan ga je down net zoals de rest die dat niet doet..
DJResource heeft ook een facebookpage. Daar is sinds eind 2012 niets meer gebeurd. Forum topics zouden misschien kunnen worden geshared of zo met deze page.
Als facebook DE manier is van discussieren nu, dan is dat niet voor mij. Dit omdat ik graag anoniem blijf op fora.
Als er andere dingen zijn die DJR nalaat, dan zou ik ook wel willen weten wat.
Alle content pagina's hebben ook een Facebook share knop gekregen in de laatste update dus alles behalve het forum kan gedeeld en geliked worden op Facebook.
De Social Media ia llemaal leuk, maar ze zijn feitelijk een tijdelijk opslag medium. Oudere dingen kun je amper terug vinden in SM, daar is het ook niet voor gemaakt. Ik denk dat een forum die plaats invult. De info die daar gepostword kan tot het einde der dagen (of tot wanneer de website online is) bekeken en opgezocht worden.
Verder is een discussie forum of news item op een website bijna hetzelfde, het is ee nitem waaronder commentaar gegeven kan worden. En of het nu een nieuwsbericht op DJResource is of een foto die iemand op FB heeft gezet. Het principe van item met commentaar is gelijk...
Maar als je dingen hebt die we kunnen aanpakken om verbteringen door te voeren horen we het graag natuurlijk
Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.