Welke style draai jij nou!/hoe pak je dat aan
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

ChiellianvanWhod    posted on 11-03-2006 18:43
Ik vroeg me af (samen met Sndr)
Wat jij nou op een avond draait, en welke stylen jij dan zelf mooi vind.
Ik zelf ben niet egt een hokjes dj die maar een bepaalt style kan draaien.
Ik hou van Trance maar ook zeker van Hardstyle en ook Techno.
Als ik dan draai heb ik gewoon de neiging om dit alles te gaan draaien.
Niet meteen dan alles door elkaar ma wel alles op een logische volgorde (rustig beginnen op naar de techno .. hardstyle)
Tenzei het allemaal wel btje op elkaar past doe ik het gewoon door elkaar.
En nog een probleem ik heb dan zoveel nummers en heb er zoveel in me hoofd om te gaan draaien, dat ik niet meer weet wat ik moet gaan draaien.
Maak je dan van te voren een soort van (track)lijstje wat je wil gaan draaien?

Graag jullie hier je reactie/mening op en vertel je eigen ervaringHappy, laughing

(Mischien dat ik nog verbetert kan worden of dat ik wat vergeten ben om te vertellen)

User edit by ChiellianvanWhod on 11-03-2006 @ 18:43:41 (11%)

What do you think about Welke style draai jij nou!/hoe pak je dat aan ??

Vote :   

Camino    posted on 11-03-2006 18:49
wat ik draai, is vaak anders dan wat ik WIL draaien. als ik dus weer eens urban moet gaan draaien (voor de verandering ) dan brand ik meestal gewoon ff 2 cd'tjes van tevoren met alles wat ik van plan ben te draaien, 1 in elke CDJ, en hopla - beetje rekening met het publiek houden en je centjes zijn weer binnen. Als ik draai wat ik wil draaien, house/ latinhouse dus, dan gaat het allemaal op gevoel - een uurtje voor dat ik vertrek ofzo kijk ik nog eens even door mijn plaatjes en kies er een paar uit dat ik gewoon MOET draaien; maar voor de rest gewoon puur op de feedback dat je van het publiek krijgt. Wat dus ook betekend dat je veel "harder" of "zachter" kan eindigen dan je oorspronkelijk van plan was...
Bastian    posted on 11-03-2006 18:51
Zelf draai ik nog niet veel voor publiek maar meestal als k ga mixen begin in beetje met wat techno of jump en draai dan meestal een tijdje jump en ga dan naar de hardstyle over.

Ik vind altijd wel mooi ook als wij een schoolfeest hebben (meestal zijn er dan 1200 man in de aula) en als er dan een jump nummer is dat iedereen uit ze dak gaat en lkkr aant jumpen is dat is echt vet!

Meestal als er ook een lkkr nummer is van een andere muziek style draai ik die natuurlijk ook gewoon maar ik let er meestal wel op dat niet eens trance naar hardstyle ga tenzij de nummers een beetje hetzelfde zijn.

ChiellianvanWhod    posted on 11-03-2006 18:53
Ja, klopt het is vaak anders dat ik draai dan (in gedachte had) ik WOU draaien!

En het is maar wat het publiek weer wil.

wat ook erg irritant is dat er altijd van die koters zijn die denken ja nu kan die dit en dat wel ff draaien.

MAG DIT NUMMER EROP (staan ze in een rijtje) KAN DAT NUMMER OOK NOG ZO

je weet het wel en ja dan krijg je iets anders dan je verw8e te draaien.

er komen 10talle stylen dan wel voorbij op een avondHappy, laughing

(ben je dan nog dj?)

Bastian    posted on 11-03-2006 18:56
Poster: ChiellianvanWhod

wat ook erg irritant is dat er altijd van die koters zijn die denken ja nu kan die dit en dat wel ff draaien.

(ben je dan nog dj?)

sluit ik me ook helemaal bij aanWinking my eye

the-melody    posted on 11-03-2006 19:00
Ik kies gewoon een stijl waarbij ik begin(meestal dance/jump) enja als er niks wordt aangevraagd van nummer doe ik gewoon wat ik wil en anders dat liedje dat aangevraagt is.
ChiellianvanWhod    posted on 11-03-2006 19:23
Ja, zo kan het ook werken..

Het ligt er ook maar aan hoe je staat en waar.

waar ze niet bij kunnen komen

en heeft het feest een THEMA?

Zo ja,.. dan lijkt het me niet dat dit ( in over deze topic) kan gebeuren.

tenzei je een slechte orientatie hebt dat je nog niet weet wat je meot draaien en vanalles door elkaar draait.

Illusion    posted on 11-03-2006 19:25
En nog een probleem ik heb dan zoveel nummers en heb er zoveel in me hoofd om te gaan draaien, dat ik niet meer weet wat ik moet gaan draaien.
Maak je dan van te voren een soort van (track)lijstje wat je wil gaan draaien?

Dit is eigenlijk helemaal geen probleem... want het is alleen maar beter dat je nummers in je hoofd hebt om te draaien... Je moet vooruit denken met draaien. En sommige Dj's maken een lijstje.. dat vinden ze handig.. maar daar doe ik zelf niet aan.

Als ik draai draai ik het liefste hardstyle.. Ik ben nog niet echt volledig uitgeoefend opo deze style, want ik heb me in het begin gefocussed op Trance,, beetje house, techno, club enzo.. dat draai ik nu nog steeds..

Nu ga ik graag de hardstyle/lichte hardcore kant op, omdat die stijl me t'laatste jaar erg is gaan boeien. K'vind het erg leuk om mensen uit hun dak te zien gaan op hardstyle,, zelf mag ik er ook graag op uit m'n dak gaan. The Prophet,, Deepack,, The Machochist,,Blademasterz,, Dj Duro,, Isaac,, Luna etc.. je weet wel.

Maar als ik jou was zou ik als ik draai niet 5 min trance.. dan 10 techno en dan verder hardstyle... dan moet je verschillende stijlen ook langer gaan draaien.. Vaak zie je ook dat na hardstyle weer een soft nummertje komt.. opzich geeft dat niks.. maar dat vind ik niet egt lekker.

Het ligt er ook aan waar je draait.

22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
ChiellianvanWhod    posted on 11-03-2006 19:33
Poster: Djillusion

Maar als ik jou was zou ik als ik draai niet 5 min trance.. dan 10 techno en dan verder hardstyle... dan moet je verschillende stijlen ook langer gaan draaien..

Ja, dat lijkt me vrij duidelijkHappy, laughing heb je wel een erg kleine set

maar heb ik ook niet gezegt trance 5 min etc.

Maar zo bouw ik vaak mijn set op ! (tenminste vaak de bedoeling)

En dat ik dan veel nummers in me ged8e heb vind ik tog wel een probleem ik bedoel niet dat ik dan van maar een style iets in ged8e heb nee dan zijn het zoveel nummers die ik op dat moment gewoon mooi vind, zoalsik al zei ik ben niet van een bepaalde style! en dat werkt nadelig dat je zoveel leuks weet om te draaien dat je dat ook allemaal door elkaar gaat draaien ofzo.

Illusion    posted on 11-03-2006 19:35

En dat ik dan veel nummers in me ged8e heb vind ik tog wel een probleem ik bedoel niet dat ik dan van maar een style iets in ged8e heb nee dan zijn het zoveel nummers die ik op dat moment gewoon mooi vind, zoalsik al zei ik ben niet van een bepaalde style! en dat werkt nadelig dat je zoveel leuks weet om te draaien dat je dat ook allemaal door elkaar gaat draaien ofzo.

Ik heb ook vaak dat ik vet veel nummers weet...:p maa ik kan ze nooit allemaal draaien.. daarom zoek ik de leukste op

22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
Camino    posted on 11-03-2006 19:49

(ben je dan nog dj?)

Ik moest eens voor een schoolfeest draaien; was ik gewoon urban aan het draaien met een iets hoger tempo, genre Yeah en Lose my Breath enzo... komen er zo twee meiden af van "can you play something else than techno please?" ze ergerde me zo dat ik toen gelijk een tijdje naar trance overgeschakelt ben :p
the-melody    posted on 11-03-2006 19:54
hahaha urban=> techno:p maarja moesten ze maar nie gekomen zijn:p
ChiellianvanWhod    posted on 11-03-2006 20:02
haha nee idd:P geen verstand van muziek genres dusHappy, laughing

Of klonk het gwoon naar techno door de tempo verschil?Winking my eye

Camino    posted on 11-03-2006 20:12
nou het waren van die typisch amerikaanse meiden... je snapt zker wel wat ik bedoel... nog nooit naar dance muziek geluisterd ofzo dus voor hen was R&B met een hoger tempo techno Winking my eye
ChiellianvanWhod    posted on 11-03-2006 20:13
:P Ah haha Ja dan krijg je dat:P Ma wel grappig opzich
Camino    posted on 11-03-2006 20:19
achteraf wel... destijds vond ik het vooral frustrerend. Nu gaat het al wat beter met de "muzikale opleiding" die ik de school nu al elk schoolfeest 4 jaar lang geef, en slaat de vlam in de pan als ik wat house draai. eindelijk :D
ChiellianvanWhod    posted on 11-03-2006 20:32
:D Perfect !

Je draait er nu al 4 jaar dus?

bij ons is het nooit egt dat er een DJ draait altijd iemand van de discotheek zelf die geen verstand van muziek heeft:P

the-melody    posted on 11-03-2006 21:09
hehe als er bij ons op school iemand draait ben ik het of Thomas(5de jaar)anders zijn er geen dj's
djjw    posted on 12-03-2006 00:57

yep eens, maar jij staat er om je publiek tevermaken dus houd je rekening
met wat hun willen horen

(ben je dan nog dj?)

ben je dan nog dj?......  beetje foute vraag....
volgens mij ben je juist dj als je meerdere stylen kan mixen....
de meeste mensen kunnen wel tot 4 tellen dus 1 style als house
(maakt niet zoveel uit of dat nou club / jump of hardstyle is..)
moet toch wel lukken als je jezelf dj noemt

edit: oja dan nog wat ik zelf draai..
ik begin een beetje met vocal achtige club, kijk waar mensen op reageren
en wissel af in zowat alle stylen (ehh de op dit moment populaire style dan)
nou draai ik in een feest/ dance achtig cafe, dus gaat het er om dat mensen het
naar hun zin hebben...
User edit by djjw on 12-03-2006 @ 01:12:12 (45%)
Winston    posted on 14-03-2006 02:05
Ik draai vnl. trance, maar ook house, progressive, hard trance, techno en hardstyle gewoon voor mezelf.

Als ik een lange set wil doen ga ik door bijna al de verschillende stijlen heen van rustig naar snel.

Bij korte sets blijf ik binnen een stijl hooguit eventjes bij een naburige ook van rustig naar snel.

Door de week draai ik experimenteel z.a. ik dat noem. Ik draai dan ook tracks die ik niet zo goed ken, omdat ik ze lang geleden voor het laatst heb gedraaid (ik heb ook erg veel titels) of omdat ze nieuw zijn. Ik experimenteer dan ook veel meer met de equalizer en de kill switches. Verder let ik ook op het aantal geluiden dat in een track voorkomt.

In het weekend draai ik dan uit de experimentele lijst van de week, en doe ik, qua equalizergebruik, dan alleen wat ik weet wat werkt. Ik weet dan ook beter in welke volgorde ik naar hard moet en waar ik het beste de overgangen kan beginnen. Doordat ik ook weet wat de drukte is van geluiden kan ik ook rekening meehouden  tijdens mijn set, zodat ik deze alleen krijg als ik dat wil. De opbouw van mijn weekend sets zijn daardoor veel veel beter dan door de week, maar zou dat niet zijn zonder de experiment sets.

Ik maak een long list van rustig naar snel als ik de tijd en zin heb en dan is de opbouw van de set ook veel beter. De CD cases van titels op de wachtlijst trek ik dan ook naar boven z.a. vele DJ's dat doen met vinyl. Afhankelijk van het verloop van de set laat ik bepaalde titels vallen of komen andere bij.

Op baaldagen denk ik 1 titel vooruit en op topdagen wel 4.

Wat ik ook wil doen, ben bezig te oefenen, is de set zodanig op te bouwen met intro, break, climax en end tracks en built ups ertussen. Het gaat hierbij vooral om kennis van de titles, d.w.z. hoe ze klinken.

Op een top avond kan ik alles van rustig naar snel en omgekeerd, zonder wat men reaching noemt (te abrupte snelheids-/wildheidsovergangen) of filler tracks (stomme opvultrack om te gaan naar bv. een andere stijl).

Als ik even veel vocals draai probeer ik females zo min mogelijk achter elkaar te draaien, maar wissel ze af met een male vocals of instrumental tracks.

Om nog meer energie te krijgen in mijn set doe ik nog 2 dingen.

Gedurende mijn set laat ik de beat heel geleidelijk sneller gaan. Op de pitch is dat ongeveer 1-2% per uur. Ook de master volume gaat heel geleidelijk luider. Ik begin 3 leds onder de hoogste groen en eindig met pieken in het rood na 3,5 uur.

Tic Toc
Sandr    posted on 14-03-2006 14:03
Ik ben allrounder en het werkt dus ook iets anders. Waar ik werk zit het meestal vol met personen tussen de 16 en 35 jaar. Hier is dus een redelijke afwisseling nodig. Ik begin de avond meestal rustig met vlotte jaren 70/80 nummers. Dan ga ik wat over naar de dance, dan komt ook iedereen los. En daarna kijk ik het altijd een beetje aan, welke groep is in de meerderheid, zo kan het dus zijn dat ik de rest van de avond meer 60/70/80 draai, en de andere avond wat meer jump/dance/urban.
Ik weet van te voren dus nooit welk publiek er zal komen en ik kan dus ook geen tracklist maken. Het is gewoon afwachten en aanvoelen wat het publiek leuk vind er daar verder op inspelen. Het draait op zo'n avond ook veel meer om de platenkeuze dan om de mix.

Play that funky music white boy....
Mount    posted on 14-03-2006 19:48
Ik denk ook niet in hokjes, heb techno/house/electro.. pas het wel aan op de avond, dus als het een beetje een warm tintje moet hebben dan doe ik vooral latin/tribal.

Maar qua muziek kopen kijk ik gewoon wat ik zelf goed vind. in welk hokje dat past maakt me dan niet zo veel uit
Sandr    posted on 15-03-2006 18:26
Ja, okej.
maar latin/tribal/techno/house/electro zit weer bij elkaar in een groter hokje.
Uiteindelijk zit alles in 1 groot hok en dat is muziek.
Als je een groot deel van dat hok kent, ben je een allround allrounder.
Je kan natuurlijk best een house allrounder zijn, dat je van een groot deel van alle house muziek platen hebt en kan draaien.
Maar een allrounder waar we het hier over hadden betreft iemand die allerlei verschillende genres/stijlen kent en bezit.

Play that funky music white boy....

This is an old Topic

No new postings for 7.000 days.
 Post CommentThat would be 233.3 months
or a whopping 19.2 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

Imagedump

Downloads

Links

Deejays

Overview

96 Users online: 14 Guests (82 Unknown)
Pages generated today : 19.480
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.827.939

DJResource

About & Contact Us

Privacy Policy