Pioneer XDJ-1000 aangekondigd (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Lead    posted on 13-11-2014 09:18

Pioneer XDJ-1000Vandaag kondigt Pioneer een nieuwe Media player aan, de Pioneer XDJ-1000. Dit is onze eerste media-only speler die geen drive loopwerk heeft en dus gebruikt moet worden met bestanden op een USB stick of met muziek vanaf een computer met Rekordbox (via de netwerk aansluiting). De netwerk aansluiting maakt ook dat de XDJ-1000 compatible is met het onlangs aangekondigde KUVO Club systeem.

De XDJ-1000 is een middenklasser in de range van CDJ-850 en CDJ-900 met een jogwheel van dezelfde diameter (206mm). En natuurlijk kan de XDJ-1000 ook gebruikt worden als MIDI controller voor mixsoftware via de USB aansluiting aan de achterzijde.

De meeste in het oog vallende feature is het 7' full color Touch screen LCD, deze wordt gebruikt voor de meeste Performance features zoals de Hot Cue/Loops, Quantized Beat Jump (Nieuw) en Quantized Loop Move (Ook nieuw). Ook de Needle Search wordt bedient via de display, druk op de waveform om naar dat punt in de track te skippen.

Quantized Beat Jump : Laat je 1,2 of 4 beats voor of achteruit skippen
Quantized Loop Move : Terwijl een Loop loopt kun je deze naar voor of achteren verschuiven
Beide functies werken Quantized (op de beatgrid) dus dit gebeurt terwijl de tracks gelijk blijven lopen, in combinatie met de Slip Mode opent een blik aan mogelijkheden.

Met de Browse knop kan ook het nieuwe Zoek menu bereikt worden, het QWERTY toetsenbord werk erg snel en toont resultaten met de term overal zowel titel, artiest, album, genre etc.

Het display beeld alle informatie die ook wordt weergegeven in zijn grotere broers zoals de : Waveform/Zoom, Phase Meter (beats stoplichtjes), Memo Countdown (aftellen tot volgende opgeslagen Cue/Loop), etc.

De XDJ-1000 heeft de volgende features die als onze standaard set gezien zou kunnen worden : Rotary knop voor track selectie, Quantize, Loop In/Out/Reloop, Loop/Cue Memory, Pitch 6%,10%,16%,Wide (100%), Beat Sync, Active Loop.

Zie voor meer informatie en alle details het persbericht.

De XDJ-1000 zal verkrijgbaar zijn van eind november 2014
De adviesprijs voor de XDJ-1000 is 839,49 EXCL BTW

En voor nog meer info, zie mijn DJ topic over de XDJ-1000

Let the BASS be louder

What do you think about Pioneer XDJ-1000 aangekondigd ??

Vote :   3 members like this  

RAS    posted on 02-12-2014 01:58

Verstandige keus denk ik. de xdj is leuk als je een goedkopere speler wil en toch hotcue's, maar hij blijft ondanks zijn touchscreen wel duidelijk ondergeschikt aan de cdj-2000.

Essential    posted on 02-12-2014 07:32

Fingers crossed voor een xdj-2000.

User edit by Essential on 02-12-2014 @ 13:15:31 (3%)
Tekhead    posted on 02-12-2014 14:05

Poster: Essential

Fingers crossed voor een xdj-2000.

vooral voor de prijs dan.

Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Essential    posted on 02-12-2014 14:47

Nomen est omen :p

Tekhead    posted on 06-12-2014 10:11

bambamstudio    posted on 08-12-2014 11:37

want?

CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
Essential    posted on 08-12-2014 13:43

Poster: bambamstudio

want?

XDJ-1000 kost zo rond de €1000, dus zal de XDJ-2000 wel rond de €2000 liggen.

bambamstudio    posted on 08-12-2014 19:48

XDJ-1000 kost zo rond de €1000, dus zal de XDJ-2000 wel rond de €2000 liggen.

wie zegt dat er een 2000 komt? en 2000 euro voor een MIDI controller? nah.... dat gaat zelfs pioneer niet verkopen. Ik vindt de 1000 ten opzichte van de 900 nexus ook vreemd geprijsd. voor een 150 euro meer heb ik liever een 900 nexus. Dat touchscreen kan mij persoonlijk gestolen worden. Dat moet zich nog eerst maar eens bewijzen van degelijk- en betrouwbaarheid

Essential    posted on 08-12-2014 20:15

Het was ook maar een 'als' he, en het is niet echt een MIDI-controller, je kan hem perfect in een analoge set gebruiken zonder je daarbij een computer nodig hebt. 

Een groot voordeel van de XDJ-1000 zijn wel de hotcue's, spijtig wel dat ze er geen knoppen voor hebben. CD's branden doe ik nu toch al enkele jaren niet meer dus dat ze dat loopwerk eruithaalden vind ik nu niet echt slecht. Wat ik me wel afvraag is of je het touchscreen kan vervangen mocht het niet meer of slecht beginnen werken? 

bambamstudio    posted on 08-12-2014 23:06

voor 1000 euro mag je aannemen dat het scherm toch wel een jaartje of 5 mee moet gaan. Zo niet, is het ding nog geen 100 euro waard IMO

Tekhead    posted on 12-12-2014 23:52

Poster: bambamstudio

voor 1000 euro mag je aannemen dat het scherm toch wel een jaartje of 5 mee moet gaan. Zo niet, is het ding nog geen 100 euro waard IMO

5 jaar vind ik zelfs magertjes Mark

Yorick    posted on 13-12-2014 03:24

Heb er van de week bij een vriend mee kunnen spelen.

Eerste indruk was van leuke speler maar het is wel een beetje een instap model (CDJ 800/900).
Touchscreen reageert echt perfect, en is duidelijk en overzichtelijk.

Of dit een speler word wat meer dan vier jaar mee gaat,,, tja daar heb ik m'n twijfels bij.

Hopelijk komt d'r een opvolger voor deze met weer ouderwets hot cue's aan de zijkant, functie voor het jog weel en de rest wat een 2000 heeft.

Ook jammer dat Traktor nog geen support heeft voor deze speler.. Maar dat is aan Traktor zelf Thumbs Up.

Tekhead    posted on 13-12-2014 10:07

Poster: Yorick

Heb er van de week bij een vriend mee kunnen spelen. Eerste indruk was van leuke speler maar het is wel een beetje een instap model (CDJ 800/900).
Touchscreen reageert echt perfect, en is duidelijk en overzichtelijk. Of dit een speler word wat meer dan vier jaar mee gaat,,, tja daar heb ik m'n twijfels bij. Hopelijk komt d'r een opvolger voor deze met weer ouderwets hot cue's aan de zijkant, functie voor het jog weel en de rest wat een 2000 heeft. Ook jammer dat Traktor nog geen support heeft voor deze speler.. Maar dat is aan Traktor zelf Thumbs Up.

zal wel snel gaan gebeuren Yorick

Baart    posted on 14-12-2014 22:17

Wel mooie opties voor het geld, wel raar dat de digital output mist..

Misschien om even te benadrukken dat het geen high-end model is  

Hopelijk komt er nog een xdj-2000 uit.

Als je naar filmpjes kijkt met deze speler, lijkt het beeldscherm wel een stuk anders dan die op de 2000 (zoals hier).

Iemand met ervaring?

https://soundcloud.com/bart-duisterhof
Lead    posted on 15-12-2014 15:05
3 members like this  

Pioneer heeft al heel wat jaren ervaring met touch screens hoor, denk bijvoorbeeld aan auto navigatie waar ze heel wat dingen van hebben kunnen opsteken. En ja natuurlijk kan niemand nu nog iets zeggen hoe lang een product mee zal gaan, maar gezien het voorwerk wat ik heb gezien denk ik dat dat wel goed gaat komen.

Digitale uitgangen zitten er bewust niet op, inderdaad zou je hier de concusie aan kunnen verbinden dat het door Pioneer niet als profi toestel wordt gepositioneerd.

Dat filpmje wat je post geeft geen natuurgetrouw beeld, ik zie dat het scherm van de XDJ er minder voordelig uit komt dan hij in het echt is. Als je beide onder dezelfde lichtval zet zijn de schermen vergelijkbaar. Eerste ding wat me opviel was dat de XDJ de tijd in ms neerzet, terwijl de CDJs ze in halve frames melden....

Let the BASS be louder
Winston    posted on 16-12-2014 19:16
1 member likes this  

Als ik natte vochtige vingers heb functioneert de touch screen van mijn telefoon niet. Biertje achter de XDJ-1000 zal dus absoluut niet meer kunnen?

Tic Toc
Tekhead    posted on 18-12-2014 00:21

Poster: Winston

Als ik natte vochtige vingers heb functioneert de touch screen van mijn telefoon niet. Biertje achter de XDJ-1000 zal dus absoluut niet meer kunnen?

Alleen achter een Rodec kon dat he Winston

Martullia    posted on 19-12-2014 02:41

Poster: Lead

Pioneer heeft al heel wat jaren ervaring met touch screens hoor, denk bijvoorbeeld aan auto navigatie waar ze heel wat dingen van hebben kunnen opsteken. En ja natuurlijk kan niemand nu nog iets zeggen hoe lang een product mee zal gaan, maar gezien het voorwerk wat ik heb gezien denk ik dat dat wel goed gaat komen. Digitale uitgangen zitten er bewust niet op, inderdaad zou je hier de concusie aan kunnen verbinden dat het door Pioneer niet als profi toestel wordt gepositioneerd. Dat filpmje wat je post geeft geen natuurgetrouw beeld, ik zie dat het scherm van de XDJ er minder voordelig uit komt dan hij in het echt is. Als je beide onder dezelfde lichtval zet zijn de schermen vergelijkbaar. Eerste ding wat me opviel was dat de XDJ de tijd in ms neerzet, terwijl de CDJs ze in halve frames melden....

Wat ik me dan nog af vraag hoe zit het met de duurzaamheid van het scherm zit er gehard glas of iets dergelijks voor? Want het lijkt me toch vrij kwetsbaar afgaande op hoe sommige op de knoppen rammen?

Ik heb hem nog niet uitgeprobeerd maar het lijkt mij toch weer zo'n net niet apparaatje zoals Pioneer er naar mij mening meer heeft. Kijkend naar het prijskaartje lijkt het toch teveel een compromis. Omdat de cj2000 zo'n absurd prijskaartje heeft betekend het niet dat je niet meer van zo'n spelertje mag verwachten dan een compromis. Maar kijkend naar de andere producten in de lijn lijkt het toch weer 'n mooi apparaatje als je je over het touchscreen kunt heen zetten en een gemis van een paar kleine dingen die in ieder geval voor mij geen 700 per deckje meer waard zijn. Als hij ergens staat bij mij in de buurt ga ik m wel ff uitproberen.

This is an old Topic

No new postings for 3.794 days.
 Post CommentThat would be 126.5 months
or a whopping 10.4 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

257 Users online: 10 Guests (247 Unknown)
Pages generated today : 43.396
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.431.770