Vandaag kondigt Pioneer een nieuwe Media player aan, de Pioneer XDJ-1000. Dit is onze eerste media-only speler die geen drive loopwerk heeft en dus gebruikt moet worden met bestanden op een USB stick of met muziek vanaf een computer met Rekordbox (via de netwerk aansluiting). De netwerk aansluiting maakt ook dat de XDJ-1000 compatible is met het onlangs aangekondigde KUVO Club systeem.
De XDJ-1000 is een middenklasser in de range van CDJ-850 en CDJ-900 met een jogwheel van dezelfde diameter (206mm). En natuurlijk kan de XDJ-1000 ook gebruikt worden als MIDI controller voor mixsoftware via de USB aansluiting aan de achterzijde.
De meeste in het oog vallende feature is het 7' full color Touch screen LCD, deze wordt gebruikt voor de meeste Performance features zoals de Hot Cue/Loops, Quantized Beat Jump (Nieuw) en Quantized Loop Move (Ook nieuw). Ook de Needle Search wordt bedient via de display, druk op de waveform om naar dat punt in de track te skippen.
Quantized Beat Jump : Laat je 1,2 of 4 beats voor of achteruit skippen
Quantized Loop Move : Terwijl een Loop loopt kun je deze naar voor of achteren verschuiven
Beide functies werken Quantized (op de beatgrid) dus dit gebeurt terwijl de tracks gelijk blijven lopen, in combinatie met de Slip Mode opent een blik aan mogelijkheden.
Met de Browse knop kan ook het nieuwe Zoek menu bereikt worden, het QWERTY toetsenbord werk erg snel en toont resultaten met de term overal zowel titel, artiest, album, genre etc.
Het display beeld alle informatie die ook wordt weergegeven in zijn grotere broers zoals de : Waveform/Zoom, Phase Meter (beats stoplichtjes), Memo Countdown (aftellen tot volgende opgeslagen Cue/Loop), etc.
De XDJ-1000 heeft de volgende features die als onze standaard set gezien zou kunnen worden : Rotary knop voor track selectie, Quantize, Loop In/Out/Reloop, Loop/Cue Memory, Pitch 6%,10%,16%,Wide (100%), Beat Sync, Active Loop.
Zie voor meer informatie en alle details het persbericht.
De XDJ-1000 zal verkrijgbaar zijn van eind november 2014
De adviesprijs voor de XDJ-1000 is 839,49 EXCL BTW
En voor nog meer info, zie mijn DJ topic over de XDJ-1000
Ik krijg net de video link door :
Ik vind ze toch wel heel tof. CD branden heb ik geen zin meer in. Ik hoop dat ze ook Traktor ondersteuning krijgen. Maar verder zit alles er op een er aan wat op een CDJ2000nexus ook zit zo ver ik kan zien en dan voor 1000 euro minder.
Erg interessant! Maar ik neem aan dat er ook een XDJ-2000 gaat komen ofzo? Ik mis bijvoorbeeld een SD-kaart ingang...
Ook lijken fysieke HOT CUE's me een stukje fijner dan touchscreen.
Dit zat er natuurlijk aan te komen. cdj's zonder cd functie. Het touchscreen met qwerty-toetsenbord is ook een grote vooruitgang en dit had natuurlijk al lang op de cdj-2000nxs moeten zitten. Beter laat dan nooit zullen we maar zeggen.
Wat me vooral in negatieve zin opvalt is dat ze nu ook echt alles maar gelijk in het touchscreen willen onderbrengen en dat is niet altijd even prettig. Voor een qwerty-toetsenbord is het geweldig en voor wat instellingen die je een enkele keer moet gebruiken en geen timing vereisen ook geen probleem, maar voor hotcue's is onscreen bediening niet bepaald prettig door o.a. gebrek aan feedback. Hopelijk is dit alleen zo bij het midrange model en zal het topmodel toch nog iets meer fysieke (zelf te mappen?) knoppen hebben.
Wel bijzonder: Een midrange speler met hotcue's, terwijl dit voorheen altijd was voorbehouden aan het topmodel. Ik denk dat ze er door de druk vanuit de midi-controller-markt niet langer onderuit konden.
Poster: ElVrieso
...Ook lijken fysieke HOT CUE's me een stukje fijner dan touchscreen.
Klopt, maar ditis ook een product in de mid-rtange en niet de top range. Helemaal mee eens en tijdens het testen ging mijn hand automatisch naar die linker bovenhoek toe en nog niet naar die display.
Mooie speler, die het zeker gaat maken.
Enige minpunten:
- Hot que's inderdaad liever niet via touchscreen.
- Verlichting in jog-rand niet aanwezig.
- Digitale output niet aanwezig.
- De plaats van de USB-stick. De Stick steekt zo wel heel erg uit, waardoor de kans op beschadiging toeneemt.
Ik denk dat Pioneer binnenkort met het topmodel op de markt komt, een XDJ-2000 misschien, waar over de bovengenoemde minpunten misschien wel is nagedacht.
Zit een beetje tussen de 850 en 900 in qua prijs. Zolang je niet met cd's draait lijkt het me best een leuk ding. Alleen jammer dat hot cue's via het display gaan.
Poster: Martullia
Zolang je niet met cd's draait.......
Ik vind het vooral een heeeeeel erg luxe mp3 speler.
Poster: Dyno
je zegt zoal iets Rick
Voor het eerst dat een middenklasse iets uit ziet als een topklasse iets bij Pioneer. Ik bedoel al het zwart en het jog.
Nice. mooie prijsstelling. Draai toch niet meer met cd's. De enkele keer dat er nog iemand met een cd komt aankakken draai ik het plaatje wel vanaf de laptop. En als het een avond is met artiesten zorg ik wel voor een cd-speler.
hehe, wel een mp3 speler met luxe display, bediening en netwerk aansluiting
Poster: Lead
hehe, wel een mp3 speler met luxe display, bediening en netwerk aansluiting
Dat zeg ik
Poster: Dyno
Een CDJ2000 nexus is ook een luxe CD speler als je het zo bekijkt. Ik heb de 1000 gisteren even in mijn handen gehad en moet zeggen: voelt allemaal okay aan. lekker groot display, al heeft touch voor mij geen toegevoegde waarde) jogwheel voelt goed en verder dezelfde (ik blijf het goedkoop aan-vinden-voelen, net als bij de CDJ2000) plastic behuizing, Van mij had er wel een digitale uitgang op gemogen (ja Jeroen, ik blijf er over zeuren )
Slim product van wat ik al voorspelde dat dit ging komen bij het zien van de SZ. 999 euro is wat dik betaald, maar goed, ik vindt de 2000 ook geen 1800 waard.
Goed product, Ik ga een setje aanschaffen.
Poster: bambamstudio
Een CDJ2000 nexus is ook een luxe CD speler als je het zo bekijkt. Ik heb de 1000 gisteren even in mijn handen gehad en moet zeggen: voelt allemaal okay aan. lekker groot display, al heeft touch voor mij geen toegevoegde waarde) jogwheel voelt goed en verder dezelfde (ik blijf het goedkoop aan-vinden-voelen, net als bij de CDJ2000) plastic behuizing, Van mij had er wel een digitale uitgang op gemogen (ja Jeroen, ik blijf er over zeuren
) Slim product van wat ik al voorspelde dat dit ging komen bij het zien van de SZ. 999 euro is wat dik betaald, maar goed, ik vindt de 2000 ook geen 1800 waard. Goed product, Ik ga een setje aanschaffen.
Denk dat dit wel eens een suc6 zal worden en ook een iets breder publiek kan aanspreken.
dat denk ik ook
Ja over die prijzen je betaald ook voor de naam. Maar ik vind opzich wel een leuke speler.
Voor het flagship model verwacht ik wel fysieke knoppen erbij, naast het touchscreen verder mooie speler!
Ik overweeg ook mijn Cdj 2000's te verkopen en deze aan te schaffen.
Maar ik wil ze eerst maar eens uitgebreid gaan testen.
Kom dan deze zaterdag naar Stein (L) bij RB Sound of deze zondag naar Bax in Goes (Z), ik zal daar zijn met de XJD-1000. Dan kun je hem uit komen proberen
Goeie tip vanaf hoe laat is dat zondag? Misschien knal ik ff op en neer ?
Kom je nog in Rotterdam of omgeving met dat ding, Jeroen.
Mocht je morgen niet naar Goes afreizen,misschien help dit: http://youtu.be/S7VloFkFoXs
DE XDJ-1000 staat vanmiddag zeker in de showroom hier in Goes, klaar omgetest te worden. Er staat er maar 1, maar hij staat naast de CDJ-900nxs zodat hij daarmee vergeleken kan worden...
Ik zie na het zien van het filmpje toch maar af vd verkoop van van cdj2000's en ben daarom ook niet afgereisd naar Goes Jeroen.