And so do I...
Als ik het heel reeel bekijk.
Ik maak gebruik van het Forum, ik kijk af en toe, maar eigenlijk zelden bij DJ Booths, News, Gearbase. Wat hebben deze nog voor toegevoegde waarde?
Nieuws over DJ apparatuur zie ik allemaal via Facebook want als DJ like je vaak al de pagina's van je favoriete merken zoals Pioneer, Native Instruments, etc.
Updates van DJ Booths plaatsen leden ook al via Facebook en daar ben je vaak dan ook alweer mee bevriend.
Gearbase kan interessant zijn om bepaalde zaken op te zoeken, maar hoevaak maak je daar gebruik van?
De tijden veranderen, toen ik hier in 2006 lid werd had je social media als Twitter en Facebook nog niet en voegde zo'n nieuws pagina veel meer toe dan in de tijd van nu.
Misschien moeten jullie het roer wel gewoon helemaal omgooien. Ik denk dat er zeker kansen liggen. Maak een forum wat ook prima functioneert met alle tablets/iphones, hier en daar het uiterlijk van de pagina moderniseren. Laat onderdelen zoals news gewoon vervallen of maak een code dat mensen nieuwsberichten die ze op facebook zien kunnen delen op de DJR website. Maak een mooie track/demo module. Bovenaan een topic een soundcloud player met de eronder een gewoon topic, waar je kunt reageren op elkaars muziek. Dan hoef je niet direct naar een externe soundcloud pagina wat ook weer gebruiksvriendelijker is.
Ik zou zeker meer gebruik maken van dit forum als DJR mee zou gaan met de tijd. Tegenwoordig zit ik ook vaak op Vatoforum, gewoon omdat het daar inhoudelijk soms meer over muziek gaat voor mijn gevoel. Maar dat kan ook op DJR, alleen dan wel met een wat moderner tintje.
Misschien ben ik ook wel te kritisch en moet alles zo blijven zoals het is, maar dit schoot me zo te binnen! Ik ben wel bereid om hierover verder te brainstormen of om er tijd in te stoppen, als is het maar in modereren van het forum, om onzinnige topics direct te kunnen opruimen en het niveau van de postings enigszins op niveau te kunnen houden.
Poster: Lead
Klopt, tijden veranderen en social media neemt tegenwoordig een groot deel over.
Die moderne touch komt goed, we zijn al met opzetje bezig, maar wil het wel het oude gevoel laten behouden. De modules zijn er hoeven niet te verdwijnen. En we zijn altijd tegen een platte witte site geweest dus dat zal niet op stel en sprong veranderen.
Maar prioriteiten veranderen en vandaar dus ook de vraag om te inventariseren
Poster: MarcoMartinez
Ben t wel met Ivan eens mbt soundcloud. Het zou super zijn als dat voor mekaar gemaakt zou kunnen worden.
Hoewel ik me wel afvraag hoeveel leden er nog de moeite nemen om een mixtape of productie van een ander te beluisteren en te voorzien van commentaar. Ik betrap mezelf erop dat ik er dan vaak snel even doorheen luister op de overgangen in het geval van mixtapes. Aangezien ik zelf net ben begonnen met produceren geeft ik hier nog geen comments omdat hierheen mezelf nog echt als een beginner zie.
Ok, deze input is verwerkt denk ik, de meest gebruikte items staan bovenaan het scherm. De linker kolom bevat de meest interresante zaken, deze komt ook bovenaan te staan als je de site mobiel bezoekt.
Poster: Winston
1. Recent forum post
2. News
3. Menu
4. Search
5. pm
6. Booths
idem voor mij