[DJR] Welke info gebruik je van de voorpagina
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Lead    posted on 14-02-2014 18:34
Aangezien we constant bezig zijn (nog steeds) met verbeteringen aan DJResource heb ik een vraagje.

Het internet wordt steeds mobieler en we zien dat er een aardige groep mensen DJResource met hun mobieltje bezoeken. Op dit moment is het verre van ideaal, een telefoonscherm kan lang zoveel info niet bevatten als een browser scherm op je computer. Resulteert in veel zoomen en scrollen, wat je op heel veel websites moet doen.

Op dit moment krijgen mobiele bezoekers dezelfde layout als desktop bezoekers, maar ik denk dat als je je mobiel gebruikt je niet de hele voorpagina gebruikt en/of wilt zien. Niet altijd tenminste... of tenminste dat niet alle info even belangrijk is.

Het belangrijkste verschil is dat er op een mobieltje geen ruimte is voor de 2 kolommen en alles in 1 kolom oder elkaar moet komen.

Kunnen jullie aangeven welke info (behalve de laatste Forum postings en het laatste Nieuws) je gebruikt en in welke volgorde ?

Ik zelf gebruik de voorpagina voor (in deze volgorde) :

- Forum en News
- DJ Booths
- Productions (tracks luisteren)

De overige items bekijk ik minder vaak en zouden wat mij betreft iets verder naar beneden kunnen komen.
Let the BASS be louder

What do you think about [DJR] Welke info gebruik je van de voorpagina ??

Vote :   

Ywe    posted on 14-02-2014 19:05
Forum & News
DJ Booths
Gearbase (misschien met aantal mensen dat weer updaten?)
Estacy    posted on 14-02-2014 19:29
vooral de frontpage, je zou onder of boven wel links kunnen maken naar de andere delen va nde site natuurlijk.

Maar er zijn in mijn ogen toch wel dringerende zaken. News is in theorie erg mooi maar in de praktijk wordt het niet bijgehouden en komt er alleen af en toe Pioneer nieuws op te staan. Als ik iets probeer te uploaden bij nieuws gaat dat standaard mis. Misschien een idee om daar een makkelijke template van te maken? Een titel invullen, vak voor tekst, een vakje waar je de link naar een plaatje plakt die automatisch wordt geresized in de tekst en een vak voor de bron.

Zo maak je de drempel voor nieuws veel lager en blijft ie misschien meer up to date.

De Gearbase loopt zo'n 4 jaar achter volgens mij, er staan bijna geen controllers in. Dat zie je dan ook in de DJ booths waar het verplicht is gear te selecteren uit die gearbase. Dat gaat dus vaak niet. Maar om dat up te graden, daar ben je een week fulltime mee bezig!

En een soort realtime chat voor members vanaf een bepaald niveau zou wel nice zijn, want de DJR wall kijkt niemand naar
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Roov    posted on 14-02-2014 19:41
Zou het niet handiger zijn als iedereen zelf, door middel van het aanpassen van zijn/haar instellingen, een eigen frontpage kan creeeren? Is natuurlijk wel wat extra programmeerwerk maar het lijkt me dat deze modules los van elkaar aan en uit gezet kunnen worden. (lees: standaard in- of uitgeklapt)
User edit by Roov on 14-02-2014 @ 19:42:16 (14%)
Lead    posted on 14-02-2014 20:07
Het misgaaan van nieuws toevoegen wordt natuurlijk aangepakt, dat gaat straks weer soepel werken. Ik had ook gehoopt dat meer mensen het zouden gebruiken, maar wellicht houden deze twee elkaar in evenwicht. Het submit scherm is al een soort van template en het enige wat mensen zou kunnen tegen houden was het toevoegen van het plaatje, maar ivm opmaak is die wel nodig.

Misschien moet ik zelf ook meer muziek gerelateerde dingen posten, begrijpelijkerwijs stop ik meer tijd in iets van Pioneer dan van een ander merk. MAar daarom kunnen alle members ook nieuws berichten toevoegen...

Ik weet hoeveel werk de gearbase is want ik heb het grootste deel gevuld Winking my eye

De Gearbase loopt inderdaad achter en net zoals bij alle modules zullen dit soort dingen ook aandacht krijgen en waar mogelijk aangepakt.

De Gearfreak status is er nog steeds, maar mensen deden erminder mee dan ik had gedacht/gehoopt.

Realtime chat hebben we gehad maar dat werkte in de tijd niet en was lastig in onderhoud. Er is iniet altijd een mod/admin aanwezig en ik heb aparte dingen in de logs gezien. de kans dat dat terug komt is dus niet zo heel groot.

Standaard instellingen voor de voorpagina zijn er nu al, je kunt bepalen van welke forum je postings ziet op voorpagina. Wellicht dat daar meer opties kunnen komen.
Let the BASS be louder
Dolivieira    posted on 14-02-2014 20:16
Lead kijk ook effe naar de PMs. Dat schijnt ook op een of andere manier niet meer te werken.

Het forum, gearbase, dj booths gebruik ik wel heel veel.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
User edit by Dolivieira on 14-02-2014 @ 20:18:58 (63%)
Lead    posted on 14-02-2014 20:21
Ik weet het jammer genoeg, na de laatste server update draaien we nu nieuwe php/sql versie. We dachten dat we er klaar voor waren, maar blijken een paar principiele dingen nu niet goed te gaan waardoor we in feite iedere regel coding van de site tegen het licht moeten houden om te checken of alles nog werkt.

Gezien de hoeveelheid werk willen we gelijk weer een kleine fine-tune makeover doen. Zo komt alle coding weer goed en als de regels toch bekeken worden kunnen we wellicht het uiterlijk aanpassen en verbeteren. Inhoudelijk zullen de wijzigingen relatief klein zijn, het is al een hele klus Winking my eye

[edit] dat van die pm wist ik nog niet, maar kan ik bevestigen, die doen het nog niet. Komt goed Happy, laughing
[edit2] de dubbele postings die we zagen bij aanmaken van nieuw topic zullen ook niet meer gebeuren, dat is opgelost.
Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 14-02-2014 20:24 (34%)
MarcoMartinez    posted on 14-02-2014 21:39
Ik gebruik eigenlijk alleen maar de voorpagina om te zien welke laatste berichten er zijn.
www.djmarcomartinez.com
_Ivan_    posted on 15-02-2014 00:35

And so do I...

Als ik het heel reeel bekijk.

Ik maak gebruik van het Forum, ik kijk af en toe, maar eigenlijk zelden bij DJ Booths, News, Gearbase. Wat hebben deze nog voor toegevoegde waarde?

Nieuws over DJ apparatuur zie ik allemaal via Facebook want als DJ like je vaak al de pagina's van je favoriete merken zoals Pioneer, Native Instruments, etc.

Updates van DJ Booths plaatsen leden ook al via Facebook en daar ben je vaak dan ook alweer mee bevriend.

Gearbase kan interessant zijn om bepaalde zaken op te zoeken, maar hoevaak maak je daar gebruik van?

De tijden veranderen, toen ik hier in 2006 lid werd had je social media als Twitter en Facebook nog niet en voegde zo'n nieuws pagina veel meer toe dan in de tijd van nu.

Misschien moeten jullie het roer wel gewoon helemaal omgooien. Ik denk dat er zeker kansen liggen. Maak een forum wat ook prima functioneert met alle tablets/iphones, hier en daar het uiterlijk van de pagina moderniseren. Laat onderdelen zoals news gewoon vervallen of maak een code dat mensen nieuwsberichten die ze op facebook zien kunnen delen op de DJR website. Maak een mooie track/demo module. Bovenaan een topic een soundcloud player met de eronder een gewoon topic, waar je kunt reageren op elkaars muziek. Dan hoef je niet direct naar een externe soundcloud pagina wat ook weer gebruiksvriendelijker is.

Ik zou zeker meer gebruik maken van dit forum als DJR mee zou gaan met de tijd. Tegenwoordig zit ik ook vaak op Vatoforum, gewoon omdat het daar inhoudelijk soms meer over muziek gaat voor mijn gevoel. Maar dat kan ook op DJR, alleen dan wel met een wat moderner tintje.

Misschien ben ik ook wel te kritisch en moet alles zo blijven zoals het is, maar dit schoot me zo te binnen! Ik ben wel bereid om hierover verder te brainstormen of om er tijd in te stoppen, als is het maar in modereren van het forum, om onzinnige topics direct te kunnen opruimen en het niveau van de postings enigszins op niveau te kunnen houden.

Feel&.Celebrate.Life!
Lead    posted on 15-02-2014 00:43
Klopt, tijden veranderen en social media neemt tegenwoordig een groot deel over.

Die moderne touch komt goed, we zijn al met opzetje bezig, maar wil het wel het oude gevoel laten behouden. De modules zijn er hoeven niet te verdwijnen. En we zijn altijd tegen een platte witte site geweest dus dat zal niet op stel en sprong veranderen.

Maar prioriteiten veranderen en vandaar dus ook de vraag om te inventariseren Winking my eye
Let the BASS be louder
_Ivan_    posted on 15-02-2014 00:46
Poster: Lead
Klopt, tijden veranderen en social media neemt tegenwoordig een groot deel over.

Die moderne touch komt goed, we zijn al met opzetje bezig, maar wil het wel het oude gevoel laten behouden. De modules zijn er hoeven niet te verdwijnen. En we zijn altijd tegen een platte witte site geweest dus dat zal niet op stel en sprong veranderen.

Maar prioriteiten veranderen en vandaar dus ook de vraag om te inventariseren Winking my eye

Goed om te horen! Ik ben benieuwd!
Feel&.Celebrate.Life!
Lead    posted on 15-02-2014 00:50
hehe, Personal Messages werkt weer !
Let the BASS be louder
_Ivan_    posted on 15-02-2014 01:09
Top lead! Check je PMHappy, laughing
Feel&.Celebrate.Life!
Dolivieira    posted on 15-02-2014 10:51
Tnkx lead.,
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
MarcoMartinez    posted on 15-02-2014 10:57
Ben t wel met Ivan eens mbt soundcloud. Het zou super zijn als dat voor mekaar gemaakt zou kunnen worden.

Hoewel ik me wel afvraag hoeveel leden er nog de moeite nemen om een mixtape of productie van een ander te beluisteren en te voorzien van commentaar. Ik betrap mezelf erop dat ik er dan vaak snel even doorheen luister op de overgangen in het geval van mixtapes. Aangezien ik zelf net ben begonnen met produceren geeft ik hier nog geen comments omdat hierheen mezelf nog echt als een beginner zie.

www.djmarcomartinez.com
Lead    posted on 15-02-2014 19:46
Juist commentaar op dingen van niet-pro's kan handig zijn. Je maakt je nummers tenslotte niet alleen voor pro's.

De Soundcloud mogelijk staat bij deze op het lijstje
Let the BASS be louder
LouisCasper    posted on 16-02-2014 14:15
Ik vind dat de homepage sowieso heel erg opgeruimd kan worden. Meer dan de helft uit het linker menu kan wat mij betreft weg of hoeft niet in het hoofdmenu te staan. Een lay-out met uitklap-menu'tjes zou veel overzichtelijker zijn en een homepage met alleen het laatste nieuws, de recentste topics/reacties, booths en producties (soundcloud) lijkt mij meer dan genoeg. De rest hoeft niet per se direct vanaf de homepage bereikt te kunnen worden. Maakt de website een stuk overzichtelijker.
http://www.louiscasper.com
jochem598    posted on 18-02-2014 14:22
1. Forum posts 2. Dj booths Verder bekijk ik eigenlijk niets op de homepage...
CDJ1000mk3 - CDJ1000mk3 - DJM800 - CDJ1000mk3 (hdj1500)
_Ivan_    posted on 18-02-2014 23:57
Poster: MarcoMartinez
Ben t wel met Ivan eens mbt soundcloud. Het zou super zijn als dat voor mekaar gemaakt zou kunnen worden.

Hoewel ik me wel afvraag hoeveel leden er nog de moeite nemen om een mixtape of productie van een ander te beluisteren en te voorzien van commentaar. Ik betrap mezelf erop dat ik er dan vaak snel even doorheen luister op de overgangen in het geval van mixtapes. Aangezien ik zelf net ben begonnen met produceren geeft ik hier nog geen comments omdat hierheen mezelf nog echt als een beginner zie.

Als de mogelijkheid er is zou ik veel eerder de tijd nemen om een track rustig te beluisteren en dan van commentaar te voorzien.

Of je nou al lang of kort produceert, als iemand vraagt naar een mening over een track kun je die ook beantwoorden met wat jij hoort of ervaart. Hey, je melodie klinkt wel lekker, of die basslijn vind ik niet zo heel erg bij de melodie passen omdat .....

Feel&.Celebrate.Life!
Winston    posted on 21-02-2014 13:16
1. Recent forum post
2. News
3. Menu
4. Search
5. pm
6. Booths
Tic Toc
Lead    posted on 02-04-2014 00:01

Ok, deze input is verwerkt denk ik, de meest gebruikte items staan bovenaan het scherm. De linker kolom bevat de meest interresante zaken, deze komt ook bovenaan te staan als je de site mobiel bezoekt.

Let the BASS be louder
Tekhead    posted on 07-04-2014 22:06

Poster: Winston

1. Recent forum post
2. News
3. Menu
4. Search
5. pm
6. Booths

idem voor mij

Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

104 Users online: 11 Guests (93 Unknown)
Pages generated today : 50.901
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.439.275