bpm's mixen
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

K-14    posted on 27-01-2014 20:22
Echte beginner vraag , en ik zal er vast overheen lezen, het beatmatchen snap ik , plaat B moet gelijk lopen met plaat A
niet alle bpm zijn gelijk .
stel plaat A = 120
dan plaat B = 132
en plaat C = 128

er van uit gaand dat ze in die volgorde t beste passen kwa vibe
hoe trek je dat gelijk , want een plaat klinkt in originele snelheid altijd het beste , en niet als die (11 bpm) langzamer speelt .( bij wijze van )
ik zie op youtube alleen maar dat plaat B gelijk gepitched wordt naar plaat A .

kan iemand mij helpen met die link ?
( gewoon nieuwsgierigheid , ik mix niet , ik maak alleen nummers )

greetz
User edit by K-14 on 03-02-2014 @ 21:43:05 (7%)

What do you think about bpm's mixen ??

Vote :   

dj-zero    posted on 27-01-2014 20:57
enkele 'vuistregeltjes'die veel dj's hanteren bij het beatmatchen:
- draai altijd de plaat bij die het minst hoorbaar is... dus als je een track inmixt, en plaat A nog volledig aanstaat, draai dan plaat B bij, en als je plaat A al bijna niet meer hoort maar plaat B wel, draai dan A bij indien nodig. Zo voorkom je dat het te zeer opvalt dat je bijdraait/tempo wijzigt.
- tempo altijd naar boven bijpitchen. Veel dj's versnellen hun tracks standaar met 2 bpm ofzo, dit om ervoor te zorgen dat de track meer energie heeft. Andersom, wanneer je een track vertraagt neemt dit energie weg.

In jouw geval zou ik de eerste plaat op 126 bpm zetten,,, plaat B op 128 inmixenofzo , en zodra plaat A uitgemixt is plaat B in een break ofzo versnellen. En plaat C gewoon op 132 bpm inmixen en af laten spelen.

Ohw en overigens, het is Beats Per Minute (BPM), niet BMP, maar dat is een kleinigheid.
User edit by dj-zero on 27-01-2014 @ 21:00:22 (13%)
K-14    posted on 27-01-2014 21:30
Poster: dj-zero
- draai altijd de plaat bij die het minst hoorbaar is... dus als je een track inmixt, en plaat A nog volledig aanstaat, draai dan plaat B bij, en als je plaat A al bijna niet meer hoort maar plaat B wel, draai dan A bij indien nodig. Zo voorkom je dat het te zeer opvalt dat je bijdraait/tempo wijzigt.
- tempo altijd naar boven bijpitchen. Veel dj's versnellen hun tracks standaar met 2 bpm ofzo, dit om ervoor te zorgen dat de track meer energie heeft. Andersom, wanneer je een track vertraagt neemt dit energie weg.

In jouw geval zou ik de eerste plaat op 126 bpm zetten,,, plaat B op 128 inmixenofzo , en zodra plaat A uitgemixt is plaat B in een break ofzo versnellen. En plaat C gewoon op 132 bpm inmixen en af laten spelen.

Ohw en overigens, het is Beats Per Minute (BPM), niet BMP, maar dat is een kleinigheid.

ja bpm is een typ fout mijn excuus .
maar erg bedankt voor de uitleg , een kwestie van op het juiste moment inmixen , en rustig met pitch , waar t kan in een break verklaart een hoop .
Precies wat ik nou even wou weten
dank u
greetz K-14
RAS    posted on 03-02-2014 00:39
Als het top 40 muziek is en je draait lekker vlot door zou ik de eerste plaat een stukje na de qlimax / tijdens de outro versnellen naar 130 en dan plaat B inmixen in een seconde of 5 6. Moet je aardig handig voor zijn om dat te kunnen, of een auto-sync functie voor gebruiken. Als je een relaxt housesetje of trancesetje aan het draaien bent, dan zou ik de platen waarschijnlijk uberhaubt niet combineren en eerst n of meerdere andere platen met een snelheid ergens er tussenin draaien.
K-14    posted on 03-02-2014 07:55
Poster: RAS
Als het top 40 muziek is en je draait lekker vlot door zou ik de eerste plaat een stukje na de qlimax / tijdens de outro versnellen naar 130 en dan plaat B inmixen in een seconde of 5 6. Moet je aardig handig voor zijn om dat te kunnen, of een auto-sync functie voor gebruiken. Als je een relaxt housesetje of trancesetje aan het draaien bent, dan zou ik de platen waarschijnlijk uberhaubt niet combineren en eerst n of meerdere andere platen met een snelheid ergens er tussenin draaien.

thnx , wordt steeds duidelijker.
bedankt voor je reactie
greetz K-14
thomassmith    posted on 03-02-2014 12:52
en je weet t he, bij 10% pitch op je cdj is iedere 0,8 % , 1bpm meer of minder Happy, laughing
K-14    posted on 03-02-2014 18:09
Poster: thomassmith
en je weet t he, bij 10% pitch op je cdj is iedere 0,8 % , 1bpm meer of minder Happy, laughing

good to know .
Weet niet of dj'en verslavend is , want is best dure hobby las ik zo hier en daar .
maar als ik een keer de kans krijg om het te proberen , laat ik die niet schieten .

DEANN    posted on 05-02-2014 22:36
Poster: dj-zero

Als je op deze manier inmixt, met hoeveel bpm verschil doe je dat dan ongeveer?

Als ik inmix en de nieuwe track die ik ga inmixen is bv 1 a anderhalf bpm sneller, dan vind ik het goed te doen. Maar bij 3 bpm verschil loopt het bij mij al snel niet meer gelijk en 'raak ik m kwijt' . Vind ook dat je dan heel hard moet draaien aan je jog om het tempo bij te houden van de andere track.

cross-over    posted on 06-02-2014 10:23
Poster: DEANN
Als je op deze manier inmixt, met hoeveel bpm verschil doe je dat dan ongeveer?

Als ik inmix en de nieuwe track die ik ga inmixen is bv 1 a anderhalf bpm sneller, dan vind ik het goed te doen. Maar bij 3 bpm verschil loopt het bij mij al snel niet meer gelijk en 'raak ik m kwijt' . Vind ook dat je dan heel hard moet draaien aan je jog om het tempo bij te houden van de andere track.

Daarvoor heb je de pitch control. Daarmee zet je het 2de nummer qua snelheid gelijk met het lopende nummer. Hoef je niet constant je jog bij te draaien.
zie bvhttp://www.youtube.com/watch?v=jE1TfxQxSP8
http://soundcloud.com/lau-daniels
DEANN    posted on 07-02-2014 22:28
Oke bedankt! Zal het filmpje eens uitvoerig gaan bekijken!

This is an old Topic

No new postings for 4.112 days.
 Post CommentThat would be 137.1 months
or a whopping 11.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

145 Users online: 20 Guests (125 Unknown)
Pages generated today : 37.895
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.710.847