Poster: dj-zero
enkele 'vuistregeltjes'die veel dj's hanteren bij het beatmatchen:
- draai altijd de plaat bij die het minst hoorbaar is... dus als je een track inmixt, en plaat A nog volledig aanstaat, draai dan plaat B bij, en als je plaat A al bijna niet meer hoort maar plaat B wel, draai dan A bij indien nodig. Zo voorkom je dat het te zeer opvalt dat je bijdraait/tempo wijzigt.
- tempo altijd naar boven bijpitchen. Veel dj's versnellen hun tracks standaar met 2 bpm ofzo, dit om ervoor te zorgen dat de track meer energie heeft. Andersom, wanneer je een track vertraagt neemt dit energie weg.
In jouw geval zou ik de eerste plaat op 126 bpm zetten,,, plaat B op 128 inmixenofzo , en zodra plaat A uitgemixt is plaat B in een break ofzo versnellen. En plaat C gewoon op 132 bpm inmixen en af laten spelen.
Ohw en overigens, het is Beats Per Minute (BPM), niet BMP, maar dat is een kleinigheid.
Poster: RAS
Als het top 40 muziek is en je draait lekker vlot door zou ik de eerste plaat een stukje na de qlimax / tijdens de outro versnellen naar 130 en dan plaat B inmixen in een seconde of 5 6. Moet je aardig handig voor zijn om dat te kunnen, of een auto-sync functie voor gebruiken. Als je een relaxt housesetje of trancesetje aan het draaien bent, dan zou ik de platen waarschijnlijk uberhaubt niet combineren en eerst n of meerdere andere platen met een snelheid ergens er tussenin draaien.
Poster: thomassmith
en je weet t he, bij 10% pitch op je cdj is iedere 0,8 % , 1bpm meer of minder
Poster: dj-zero
enkele 'vuistregeltjes'die veel dj's hanteren bij het beatmatchen:
- draai altijd de plaat bij die het minst hoorbaar is... dus als je een track inmixt, en plaat A nog volledig aanstaat, draai dan plaat B bij, en als je plaat A al bijna niet meer hoort maar plaat B wel, draai dan A bij indien nodig. Zo voorkom je dat het te zeer opvalt dat je bijdraait/tempo wijzigt.
- tempo altijd naar boven bijpitchen. Veel dj's versnellen hun tracks standaar met 2 bpm ofzo, dit om ervoor te zorgen dat de track meer energie heeft. Andersom, wanneer je een track vertraagt neemt dit energie weg.
In jouw geval zou ik de eerste plaat op 126 bpm zetten,,, plaat B op 128 inmixenofzo , en zodra plaat A uitgemixt is plaat B in een break ofzo versnellen. En plaat C gewoon op 132 bpm inmixen en af laten spelen.
Ohw en overigens, het is Beats Per Minute (BPM), niet BMP, maar dat is een kleinigheid.
Poster: DEANN
Als je op deze manier inmixt, met hoeveel bpm verschil doe je dat dan ongeveer?
Als ik inmix en de nieuwe track die ik ga inmixen is bv 1 a anderhalf bpm sneller, dan vind ik het goed te doen. Maar bij 3 bpm verschil loopt het bij mij al snel niet meer gelijk en 'raak ik m kwijt' . Vind ook dat je dan heel hard moet draaien aan je jog om het tempo bij te houden van de andere track.
Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.