Poster: main
Ik blijf van mening dat iedere DJ op zn minst op CDJ's moet kunnen beatmatchen, zonder gevoel voor ritme kun je beter stoppen..
Ook zonder gevoel voor ritme kan je op CDJ's draaien Main

Ik denk eerder dat je bedoeld dat je moet kunnen beatmatchen zonder hulpmiddelen zoals, bpm counter, sync, waveform etc...daar ben ik akkoord mee dat je dat moet kunnen, maar of dat nu is met CDJ's of bvb TT's maakt niet zoveel uit.
Poster: Martullia
Ik wil niemand beledigen maar ik vind het sowieso gewoon triest als je niet op iets anders kunt draaien dan je eigen controller. James Zabiela is dan ook echt een geval apart die haalt meer uit gear dan er eigenlijk inzit. Als je ergens staat te draaien of moet beginnen met draaien vind ik het behoorlijk irritant als er iemand staat (daarmee aankomt) met zo'n controllertje voordat je het weet moeten de tabletops van tafel en natuurlijk moet er ook nog een geluidskaart aangesloten worden en vervolgens moet jij maar uitzoeken hoe je het gaat doen. Wat mij betereft moet je gewoon draaien met de gear die er staat of je moet zo'n mooi compact geval mee brengen daar kan ik mee leven maar als alles aan de kant moet voor iemand die alleen gaat lopen syncen heb ik zo iets van rot toch op met je rotzooi en blijf lekker thuis.
Ik begrijp je standpunt, en kan me er deels ook in vinden, alleen ben ik minder hard voor iemand die met andere gear draait dan jezelf en die ombouw toestanden, dat voor je collega die na jouw komt en andere gear gebruikt net hetzelfde, en heb de indruk dat je veel met je publiek bezigt bent, hoe ze te entertainen, maar je gaat daar iets te ver in op, je denkt dat het publiek aandacht schenkt aan hetgeen jij ook veel aandacht schenkt en dat is helemaal fout, en het vervolg van wat wel de aandacht trekt hebben we al zoveel verteld

Poster: p-wee
@ MArtullia
ik snap je punt wel, maar ben het niet met je eens...
'je moet maar op de gear draaien die er staat'? persoonlijk vind ik, dat een ieder dat wel zou moeten kunnen, gewoon omdat het een beetje een basic iets is....maar ook doen? ieder heeft zn set-up, en als het even kan moeten ze daar ook gebruik van maken. dus betekent dat soms wat ombouwen in een booth, het lijkt me dat dat best kan, met een beetje wederzijds respect en begrip, toch?
ik ben een vinyl draaier, voornamelijk, ik heb wel 1 cdj staan...maar als ik op gig zou komen en ik sta met cdj's voor mn neus, mooi, maar wat moet ik ermee?
ik ben dus mijn voorganger en nakomer enigzins?tot last..maarja, moet ik daarom maar digitaal gaan?
en ik ben ook zon knurft die niets uit zn apparaten haalt...ik heb 1 cdj400, leuk wat dat ding kan, al is die nog niet eens zo uitgebreid vergeleken met zn opvolgers...ik gebruik hem eigenlijk net als een TT, maar vind het fijn dat ik op 1 deck toch met cd's of stickie kan draaien..
maar ik bedoel maar, who cares? wat is er mis aan? moet ik dan maar gaan loopen, effectjes, en weet ik veel wat, gewoon omdat het kan? omdat het zonde is dat ik niks uit mn apparaat haal? is maar waar je je druk om maakt..
overigens, ik ben gewoon een amateur aankloter, dus ik heb geen gigs, dus het is niet im frage, maar toch..
ga helemaal mee met main, dat een ieder wel moet kunnen beatmatchen. doe je het niet omdat je je tijd voor iets anders moois gebruikt, ok...maar ik vind dat je het wel moet kunnen, en het lijkt me dat een ieder die leert dj?n dat zelf ook zou willen leren, gewoon omdat het erbij hoort, en uit feel en interesse...dat je er later voor kiest om het anders te doen, prima..
maar ach, ik ben sowieso een rare, hoe mooi ook, ik heb minder met al dat gewldige moderne, daarom heb ik ook weinig boodschap aan een cdj 2000 of 900 bv...zwaar overqualified voor wat ik doe...ik mix gewoon, simpel, zonder poeha...
ik heb alleen een pitch en cue?nodig en een track-tijd...
Waarom zou je als vinyl dj anderen tot last zijn ? Als je op je ryder TT's vraagt staan die daar klaar voor gebruik en kan je ineens beginnen zonder nog van alle kabels etc te gaan versteken. Ik ben het helemaal met je eens over je eigen keuze van basics te draaien, dat je niet de behoefte hebt om van alles toe te voegen aan je set door gebruik te maken van fx bakjes oid, of fx sectie op de mixer of iets dergelijks, ook al zijn die mogelijkheden voorhanden, er gebruik van maken is geen vereiste om een betere dj te zijn, dat is je eigen keuze toch. Ik kan beide soorten sets smaken, ik sta telkenmale met bewondering te kijken naar een Ritchie Hawtin als ik zie wat ide allemaal uit z'n allerlei bakjes trekt, maar evenzeer en misschien nog meer van Steve Cop z'n set die ik enkele weken geleden in de Fuse Club hoorde, super vette set, enkel gebruik maken van 3 TT's, niks CD's, controllers, effectenbakjes, of efx op mixer, helemaal manueel extra's toevoegen en niemand die al die toeters en bellen miste. Het is leuk als je er heel goed mee uit de voeten kan en dat je niet gaat overdrijven met er gebruik van te maken tijdens een set, anders is het snel een storend gedoe voor het publiek, niet elk publiek heeft daar boodschap aan