Pioneer CDJ900-NXS (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

mikedhanpat    posted on 19-11-2013 09:27
Ik kreeg zojuist een mail van pioneer over de nieuwe CDJ900NXS.?
Zie hier de tekst uit de nieuwsbrief:
http://pioneerdj.com/english/products/player/cdj-900nxs.html

Veel functies dus uit de 2000nxs zoals de waveform, beat pattern, wifi compatibiliteit, sync optie, key
CDJ2000NXS - DJM2000 - CDJ2000NXS - RMX1000 Shure SE535

What do you think about Pioneer CDJ900-NXS ??

Vote :   

Martullia    posted on 21-11-2013 18:15
Poster: main
Niet om een lul te zijn, maar wat vind jij beter aan handmatig loopjes maken? Op deze manier kun je in een opbouw of gewoon tussendoor een onwijs dik effect erin gooien (naar mijn mening), wat bijna onmogelijk perfect gaat wanneer dit handmatig gedaan is.

Als je dit genoeg oefent gaat het handmatig net zo goed (naar mijn mening), maar het gaat mij er vooral om dat ik hotcue's veel handiger vind dan de autoloop functie. Misschien gaat het dan niet altijd perfect maar ik hoor liever een keer dat het niet perfect gaat dat hoor je tegenwoordig toch all genoeg en dat is met dekjes als deze ook geen kunst meer. Ik heb liever dat het wat meer moeite kost dan dat het doodeenvoudig is. En ff voor de duidelijk daar bedoel ik niet mee dat het het niks voorstelt als je het zo doet ofzo want er vast mensen die het weer zo opvatten.
User edit by Martullia on 21-11-2013 @ 18:24:05 (92%)
main    posted on 21-11-2013 18:23
Kan ik me in vinden, tegenwoordig denken mensen hierdoor dat iedereen even 'dj' ?kan worden.
Wel ben ik van mening dat een DJ, richie hawtin om iemand te noemen, door het gebruik van automatische loops e.d. wel een ontzettend dikke set neer kan zetten, zonder zich zorgen te hoeven maken of t wel gelijk gaat.
Martullia    posted on 21-11-2013 18:40
Als je extra's opties krijgt vind ik dat je ook er goed gebruik van moet maken en het niet als excuus moet gebruiken om lui te zijn wat gewoon heel veel gebeurd. Als jij bijvoorbeeld een latop DJ bent of alleen op CDJ's wilt of kunt draaien vind ik dat je iets echt iets extra's aan je set moet toevoegen, iemand die bijvoorbeeld op vinylll draait heeft minder opties en het kost meer moeite, dus moet je er met meer mogelijkheden er ook meer uit halen anders is het gewoon een excuus voor een gebrek aan skill of luiheid. En helaas zie ik heel veel DJ's die die extra opties hebben en die geen gebruik maken van het extra gemak en de opties. Als je echt er goed gebruik van maakt en iets toevoegt wat je anders niet zou kunnen heb je mijn volste respect ermee maar doe je dat niet wat heeft het dan voor nut om die opties te hebben. Leuk in ieder geval om weer eens een discussie met iemand te hebben die ergens over gaat want dat word hier steeds minder.
User edit by Martullia on 21-11-2013 @ 20:01:43 (29%)
Ywe    posted on 21-11-2013 23:33
Ik verwacht persoonlijk ook meer van een DJ als hij meer toeters en bellen heeft. Bij een DJ contest was een stel die de DDJ-SX gingen gebruiken, maar daar werd niets mee gedaan qua functies buiten play/cue en track kiezen om.... Terwijl er CDJ2000nxs klaar stonden! Daar kijk je dan toch naar.... Vind persoonlijk de video van James Zabiela op de platinum serie zoiets. Die gaat helemaal los met de RMX, en haalt voor mijn gevoel alles eruit. Daar heb ik respect voor!

[youtube]http://youtu.be/Ibnv-a5vJsA[/youtube]
Martullia    posted on 21-11-2013 23:54
Ik wil niemand beledigen maar ik vind het sowieso gewoon triest als je niet op iets anders kunt draaien dan je eigen controller. James Zabiela is dan ook echt een geval apart die haalt meer uit gear dan er eigenlijk inzit. Als je ergens staat te draaien of moet beginnen met draaien vind ik het behoorlijk irritant als er iemand staat (daarmee aankomt) met zo'n controllertje voordat je het weet moeten de tabletops van tafel en natuurlijk moet er ook nog een geluidskaart aangesloten worden en vervolgens moet jij maar uitzoeken hoe je het gaat doen. Wat mij betereft moet je gewoon draaien met de gear die er staat of je moet zo'n mooi compact geval mee brengen daar kan ik mee leven maar als alles aan de kant moet voor iemand die alleen gaat lopen syncen heb ik zo iets van rot toch op met je rotzooi en blijf lekker thuis.
IveyJones    posted on 22-11-2013 07:45
Poster: Martullia
Ik wil niemand beledigen maar ik vind het sowieso gewoon triest als je niet op iets anders kunt draaien dan je eigen controller. James Zabiela is dan ook echt een geval apart die haalt meer uit gear dan er eigenlijk inzit. Als je ergens staat te draaien of moet beginnen met draaien vind ik het behoorlijk irritant als er iemand staat (daarmee aankomt) met zo'n controllertje voordat je het weet moeten de tabletops van tafel en natuurlijk moet er ook nog een geluidskaart aangesloten worden en vervolgens moet jij maar uitzoeken hoe je het gaat doen. Wat mij betereft moet je gewoon draaien met de gear die er staat of je moet zo'n mooi compact geval mee brengen daar kan ik mee leven maar als alles aan de kant moet voor iemand die alleen gaat lopen syncen heb ik zo iets van rot toch op met je rotzooi en blijf lekker thuis.

Helemaal gelijk.
Heb zelf 1x gehad dat alles aan de kant moest, 2 platenspelers die in gebruiken waren en 2 CDJ's die in gebruik waren. Trekt die gozer een kabel eruit, valt mijn muziek uit en kreeg ik de schuld.
Hij stond voor mij alleen in de weg, moest alle ruitme voor iets wat totaal niet paste in de booth. En tijdens zijn set nergens gebruiken van maken maar letterlij alleen play/stop.

Als iemand daar door mij set verneukt, die krijgt alles over zich heen.

Doe gewoon je ding op de spullen die er staan. Kan je dat niet ga je maar oefenen en kom je niet.
Dolivieira    posted on 22-11-2013 09:13
Dat is de reden dat er tegenwoordig op grotere feesten 2 DJ Booths staan. Zodat als de gene die draait niet in de weg wordt gestaan door de gene die volgt. Maar ik ben ook van mening dat je met alles overweg moet kunnen. Ik draai laatste tijd heel veel met Traktor maar kan met alles overweg. Heb ook altijd een audio 4DJ of 8DJ bij mee. Als het met draaitafels of CDJ1000MK3 moet kan ik nog steeds draaien.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
main    posted on 22-11-2013 10:01
Ik blijf van mening dat iedere DJ op zn minst op CDJ's moet kunnen beatmatchen, zonder gevoel voor ritme kun je beter stoppen..
p-wee    posted on 22-11-2013 11:56
@ MArtullia
ik snap je punt wel, maar ben het niet met je eens...

'je moet maar op de gear draaien die er staat'? persoonlijk vind ik, dat een ieder dat wel zou moeten kunnen, gewoon omdat het een beetje een basic iets is....maar ook doen? ieder heeft zn set-up, en als het even kan moeten ze daar ook gebruik van maken. dus betekent dat soms wat ombouwen in een booth, het lijkt me dat dat best kan, met een beetje wederzijds respect en begrip, toch?

ik ben een vinyl draaier, voornamelijk, ik heb wel 1 cdj staan...maar als ik op gig zou komen en ik sta met cdj's voor mn neus, mooi, maar wat moet ik ermee?
ik ben dus mijn voorganger en nakomer enigzins?tot last..maarja, moet ik daarom maar digitaal gaan?

en ik ben ook zon knurft die niets uit zn apparaten haalt...ik heb 1 cdj400, leuk wat dat ding kan, al is die nog niet eens zo uitgebreid vergeleken met zn opvolgers...ik gebruik hem eigenlijk net als een TT, maar vind het fijn dat ik op 1 deck toch met cd's of stickie kan draaien..
maar ik bedoel maar, who cares? wat is er mis aan? moet ik dan maar gaan loopen, effectjes, en weet ik veel wat, gewoon omdat het kan? omdat het zonde is dat ik niks uit mn apparaat haal? is maar waar je je druk om maakt..

overigens, ik ben gewoon een amateur aankloter, dus ik heb geen gigs, dus het is niet im frage, maar toch..

ga helemaal mee met main, dat een ieder wel moet kunnen beatmatchen. doe je het niet omdat je je tijd voor iets anders moois gebruikt, ok...maar ik vind dat je het wel moet kunnen, en het lijkt me dat een ieder die leert dj?n dat zelf ook zou willen leren, gewoon omdat het erbij hoort, en uit feel en interesse...dat je er later voor kiest om het anders te doen, prima..

maar ach, ik ben sowieso een rare, hoe mooi ook, ik heb minder met al dat gewldige moderne, daarom heb ik ook weinig boodschap aan een cdj 2000 of 900 bv...zwaar overqualified voor wat ik doe...ik mix gewoon, simpel, zonder poeha...
ik heb alleen een pitch en cue?nodig en een track-tijd...
Tekhead    posted on 23-11-2013 03:14
Poster: main
Ik blijf van mening dat iedere DJ op zn minst op CDJ's moet kunnen beatmatchen, zonder gevoel voor ritme kun je beter stoppen..

Ook zonder gevoel voor ritme kan je op CDJ's draaien Main Winking my eye Ik denk eerder dat je bedoeld dat je moet kunnen beatmatchen zonder hulpmiddelen zoals, bpm counter, sync, waveform etc...daar ben ik akkoord mee dat je dat moet kunnen, maar of dat nu is met CDJ's of bvb TT's maakt niet zoveel uit.
Poster: Martullia

Ik begrijp je standpunt, en kan me er deels ook in vinden, alleen ben ik minder hard voor iemand die met andere gear draait dan jezelf en die ombouw toestanden, dat voor je collega die na jouw komt en andere gear gebruikt net hetzelfde, en heb de indruk dat je veel met je publiek bezigt bent, hoe ze te entertainen, maar je gaat daar iets te ver in op, je denkt dat het publiek aandacht schenkt aan hetgeen jij ook veel aandacht schenkt en dat is helemaal fout, en het vervolg van wat wel de aandacht trekt hebben we al zoveel verteld Winking my eye

Poster: p-wee
@ MArtullia
ik snap je punt wel, maar ben het niet met je eens...

'je moet maar op de gear draaien die er staat'? persoonlijk vind ik, dat een ieder dat wel zou moeten kunnen, gewoon omdat het een beetje een basic iets is....maar ook doen? ieder heeft zn set-up, en als het even kan moeten ze daar ook gebruik van maken. dus betekent dat soms wat ombouwen in een booth, het lijkt me dat dat best kan, met een beetje wederzijds respect en begrip, toch?

ik ben een vinyl draaier, voornamelijk, ik heb wel 1 cdj staan...maar als ik op gig zou komen en ik sta met cdj's voor mn neus, mooi, maar wat moet ik ermee?
ik ben dus mijn voorganger en nakomer enigzins?tot last..maarja, moet ik daarom maar digitaal gaan?

en ik ben ook zon knurft die niets uit zn apparaten haalt...ik heb 1 cdj400, leuk wat dat ding kan, al is die nog niet eens zo uitgebreid vergeleken met zn opvolgers...ik gebruik hem eigenlijk net als een TT, maar vind het fijn dat ik op 1 deck toch met cd's of stickie kan draaien..
maar ik bedoel maar, who cares? wat is er mis aan? moet ik dan maar gaan loopen, effectjes, en weet ik veel wat, gewoon omdat het kan? omdat het zonde is dat ik niks uit mn apparaat haal? is maar waar je je druk om maakt..

overigens, ik ben gewoon een amateur aankloter, dus ik heb geen gigs, dus het is niet im frage, maar toch..

ga helemaal mee met main, dat een ieder wel moet kunnen beatmatchen. doe je het niet omdat je je tijd voor iets anders moois gebruikt, ok...maar ik vind dat je het wel moet kunnen, en het lijkt me dat een ieder die leert dj?n dat zelf ook zou willen leren, gewoon omdat het erbij hoort, en uit feel en interesse...dat je er later voor kiest om het anders te doen, prima..

maar ach, ik ben sowieso een rare, hoe mooi ook, ik heb minder met al dat gewldige moderne, daarom heb ik ook weinig boodschap aan een cdj 2000 of 900 bv...zwaar overqualified voor wat ik doe...ik mix gewoon, simpel, zonder poeha...
ik heb alleen een pitch en cue?nodig en een track-tijd...

Waarom zou je als vinyl dj anderen tot last zijn ? Als je op je ryder TT's vraagt staan die daar klaar voor gebruik en kan je ineens beginnen zonder nog van alle kabels etc te gaan versteken. Ik ben het helemaal met je eens over je eigen keuze van basics te draaien, dat je niet de behoefte hebt om van alles toe te voegen aan je set door gebruik te maken van fx bakjes oid, of fx sectie op de mixer of iets dergelijks, ook al zijn die mogelijkheden voorhanden, er gebruik van maken is geen vereiste om een betere dj te zijn, dat is je eigen keuze toch. Ik kan beide soorten sets smaken, ik sta telkenmale met bewondering te kijken naar een Ritchie Hawtin als ik zie wat ide allemaal uit z'n allerlei bakjes trekt, maar evenzeer en misschien nog meer van Steve Cop z'n set die ik enkele weken geleden in de Fuse Club hoorde, super vette set, enkel gebruik maken van 3 TT's, niks CD's, controllers, effectenbakjes, of efx op mixer, helemaal manueel extra's toevoegen en niemand die al die toeters en bellen miste. Het is leuk als je er heel goed mee uit de voeten kan en dat je niet gaat overdrijven met er gebruik van te maken tijdens een set, anders is het snel een storend gedoe voor het publiek, niet elk publiek heeft daar boodschap aan Winking my eye
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Yorick    posted on 23-11-2013 14:06
Hoorde dat op deze ook Hot Cue functie zit.. Is dat waar?
Kan het zelf nog nergens terug vinden..
De truck van 1/8 loop ken ik al..
Dolivieira    posted on 23-11-2013 20:04
Nee hier zitten geen hotcue's op, Yorick. Die is alleen voor de CDJ2000Nexus. Je kan wel de truck van de 1/8 knop gebruiken. Dan heb je wel 1 hotcue.
Mr-    posted on 25-11-2013 00:24
prima spelers, toch zou ik mijn cdj 2000's er niet voor inwisselen. ik maak te veel gebruik van de hotcue's, nu doen deze spelers volgens mij nauwelijks onder voor de 2000. ik wil ze toch wel graag een keer in het echt zien.
2 CDJ 2000 2 SL 1210 DJM 800 HD 25-1 II
Mr-    posted on 25-11-2013 00:49
daarbij, ik maak mijn loopjes altijd handmatig dan weet ik zeker dat deze net zo lang/kort is als ik zelf wil.
2 CDJ 2000 2 SL 1210 DJM 800 HD 25-1 II
p-wee    posted on 27-11-2013 13:22
Poster: Tekhead

Waarom zou je als vinyl dj anderen tot last zijn ? Als je op je ryder TT's vraagt staan die daar klaar voor gebruik en kan je ineens beginnen zonder nog van alle kabels etc te gaan versteken. Ik ben het helemaal met je eens over je eigen keuze van basics te draaien, dat je niet de behoefte hebt om van alles toe te voegen aan je set door gebruik te maken van fx bakjes oid, of fx sectie op de mixer of iets dergelijks, ook al zijn die mogelijkheden voorhanden, er gebruik van maken is geen vereiste om een betere dj te zijn, dat is je eigen keuze toch. Ik kan beide soorten sets smaken, ik sta telkenmale met bewondering te kijken naar een Ritchie Hawtin als ik zie wat ide allemaal uit z'n allerlei bakjes trekt, maar evenzeer en misschien nog meer van Steve Cop z'n set die ik enkele weken geleden in de Fuse Club hoorde, super vette set, enkel gebruik maken van 3 TT's, niks CD's, controllers, effectenbakjes, of efx op mixer, helemaal manueel extra's toevoegen en niemand die al die toeters en bellen miste. Het is leuk als je er heel goed mee uit de voeten kan en dat je niet gaat overdrijven met er gebruik van te maken tijdens een set, anders is het snel een storend gedoe voor het publiek, niet elk publiek heeft daar boodschap aan Winking my eye

dat is helemaal waar ja, met een TT valt je 'overlast' nog mee..
is wel jammer te zien dat het respect of begrip voor elkaar toch wel eens ver te zoeken is.

ben het verder helemaal met je eens, hawtin is 1 van de dj's die ik graag hoor draaien, gek genoeg vind ik zijn manier van draaien en wat hij allemaal uithaalt helemaal niet storend, top zelfs! kijk ik naar een zabiela of bv benny rodrigues wordt? ik soms een beetje 'effect moe'...al is dat erg afhankelijk waar hij draait...zn alter ego ROD, is bv ook wel genieten.
en net zo goed geniet ik van sven vath, die altijd nog zonder poeha, met zn vinylkoffertje naar zn gig komt en een heerlijke set draait. ik krijg alleen maar meer respect voor die man, 1 van de weinige die ik nog met vinyl zie. ?

ow ps, tekhead, jij postte geloof ik elders dat setje van youfm, gayle san?
ook lekker! Cry
Dolivieira    posted on 27-11-2013 20:21
Poster: p-wee
dat is helemaal waar ja, met een TT valt je 'overlast' nog mee..
is wel jammer te zien dat het respect of begrip voor elkaar toch wel eens ver te zoeken is.

ben het verder helemaal met je eens, hawtin is 1 van de dj's die ik graag hoor draaien, gek genoeg vind ik zijn manier van draaien en wat hij allemaal uithaalt helemaal niet storend, top zelfs! kijk ik naar een zabiela of bv benny rodrigues wordt? ik soms een beetje 'effect moe'...al is dat erg afhankelijk waar hij draait...zn alter ego ROD, is bv ook wel genieten.
en net zo goed geniet ik van sven vath, die altijd nog zonder poeha, met zn vinylkoffertje naar zn gig komt en een heerlijke set draait. ik krijg alleen maar meer respect voor die man, 1 van de weinige die ik nog met vinyl zie. ?

ow ps, tekhead, jij postte geloof ik elders dat setje van youfm, gayle san?
ook lekker! Cry

Je moet die Poeha die op de gear van de laatse tijd niet overkillen. Sven Vath gebruikt trouwens wel effecten. Al draait die met vinyl. Je moet ook alles goed gedoseerd gebruiken. En niet overkillen anders gaat het zwaar storend worden. Heb mijn set zo gemapt staan dat ik met dat schermpje van mijn ?DJM2000 mijn Hot Cues, Loops, Effecten, Zelf mijn Play, Cue, Sync en andere dingen kan ik aan en uitzetten. Daarbij heb Ik een me X1 en me F1 ook nog. Dus heb ze hoe mooi ze ook zijn niet nodig. Kan meer dan de CDJ2000Nexus met mijn huidige set. Moet alleen een kwartiertje nemen om de boel aan te sluiten.

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

61 Users online: 11 Guests (50 Unknown)
Pages generated today : 19.472
Most visitors online this month : 200
Lifetime Pageviews since 2003 : 239.783.886