instapmodel tabletops
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

hans1977    posted on 30-10-2013 21:45
ik wil ook een setje tabletops met mixer, wat raden jullie mij aan, moet wel aan een aantal eisen voldoen.

-mp3 cd
-slot in-
-effecten
-fade start

graag reactie

What do you think about instapmodel tabletops ??

Vote :   

Estacy    posted on 30-10-2013 23:03
Numark NDX 400 lijkt een goede keuze. effecten heb je niet nodig, die kun je beter op de mixer hebben, of gewoon niet want zonder kun je nog steeds lekkere mixjes maken

Maar: wat is je budget?
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Snoey    posted on 30-10-2013 23:19
Tweede hands cdj's. Heb je alleen geen USB.?
www.soundcloud.com/ten-hooven
Winston    posted on 31-10-2013 13:05
Graag wil ik weten waarom je faderstart wil en waarom je geen USB hoeft anno 2013.
Tic Toc
hans1977    posted on 31-10-2013 23:10
fade start lijkt me een cool effect ik ga met tabletops beginnen, moet dus eerst oefenen
hans1977    posted on 31-10-2013 23:11
Poster: Estacy
Numark NDX 400 lijkt een goede keuze. effecten heb je niet nodig, die kun je beter op de mixer hebben, of gewoon niet want zonder kun je nog steeds lekkere mixjes maken

Maar: wat is je budget?

waarom geen effecten en op welke mixer danConfused?
Pur-D    posted on 31-10-2013 23:20
1 member likes this  
Poster: hans1977
fade start lijkt me een cool effect ik ga met tabletops beginnen, moet dus eerst oefenen

Fader start is geen effect, het is meer een hulpmiddel zodat je minder handelingen hoeft te verrichten bij het inmixen van een plaat.
Dn-s3500 - Dn-x1500s - Dn-s3500 - Traktor Scratch Pro
Estacy    posted on 31-10-2013 23:39
Effecten op spelers zijn vaak alleen maar aanwezig om meer functies te hebben en zo meer kopers te krijgen. Ze klinken niet goed en zijn vervelend te bedienen, bovendien zijn ze alleen maar voor die ene track. Er is een reden dat Pioneer geen effecten heeft op spelers die duizenden euros per stuk kosten.

Bovendien heb je effecten niet nodig tijdens het draaien, sterker nog als je op effecten vertrouwt voor goede overgangen doe je in mijn ogen iets verkeerd.

Dingen als loops en hot cues daaraantegen zijn wel nuttig en zeker iets wat fijn is op een speler.

Je noemt MP3 cds, dit heeft voordelen en nadelen. Als voordeel kun je bijv. voor 2e hands CDJ1000mk3s gaan (ik weet nog steeds je budget niet) en dat zijn echt super spelers. Als nadeel: MP3 cds zijn eigenlijk maar onhandig, het werkt vaak traag, als je iets toe wil voegen moet je een hele nieuwe cd branden.?
Maar dit is een persoonlijke afweging
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Tekhead    posted on 01-11-2013 01:52
Poster: Pur-D
Fader start is geen effect, het is meer een hulpmiddel zodat je minder handelingen hoeft te verrichten bij het inmixen van een plaat.

Wie wil er nu of gebruikt er (nog) ??n ? ?Je zal wel merken dat de meeste spelers wel ingebouwde effecten hebben die haast nooit of zelfs nooit gebruikt worden omdat de meeste dj's een mixer met effecten hebben die meestal mooier en beter zijn en die je kan gebruiken voor alle spelers individueel of zelfs samen. En de laptop dj's hebben ook meestal genoeg effecten in hun software ook og eens. Ik zou je dus ook adviseren om het al dan niet aanwezig zijn van effecten niet te laten meespelen in je beslissing. En als het echt vet moet zijn de effecten, dan heb je vele verschillende mogelijkheden met apparaten zoals Korg, Pioneer rmx-... etc.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
mikedhanpat    posted on 01-11-2013 08:45
Hansie, geef nou eerst je budget is door dan kunnen we gerichter helpen..
CDJ2000NXS - DJM2000 - CDJ2000NXS - RMX1000 Shure SE535
Md_Tinus    posted on 01-11-2013 09:55
Hans,

Ik heb nog een setje staan waar ik graag iemand anders blij mee wil maken, omdat ik me de laatste tijd meer richt op het produceren van muziek.
Het gaat om 2x numark NDX400?en behringer djx 700 mengpaneel. En ik heb er een zelfgemaakte flightcase bij voor de mengpaneel.

Volgens mij mag ik hier geen links?naar marktplaats plaatsen, stuur ff een pm als je interesse hebt...

FloRise    posted on 01-11-2013 11:20
Poster: Md_Tinus
Hans,

Ik heb nog een setje staan waar ik graag iemand anders blij mee wil maken, omdat ik me de laatste tijd meer richt op het produceren van muziek.
Het gaat om 2x numark NDX400?en behringer djx 700 mengpaneel. En ik heb er een zelfgemaakte flightcase bij voor de mengpaneel.

Volgens mij mag ik hier geen links?naar marktplaats plaatsen, stuur ff een pm als je interesse hebt...

DJX 700 is een fijne mixer om mee te beginnen en ook wat verder mee te gaan, zolang er geen gekraak is. heb hem zelf ook gehad, pas na 4 jaar begon hij te kraken. je hebt hierop veel leuke effecten om mee te spelen, alleen de geluidskwaliteit daarvan vind ik niet echt bijzonder. het fijne aan deze mixer is dat hij 4 kanalen heeft en dus ruimte voor uitbreiding in de toekomst. qua CD-spelers heb ik de Numark Axis 9 gehad, zeer leuke cdj-speler met veel effecten erop en een groot jog-wheel. (Weet alleen niet of deze nog worden gemaakt)

Misschien even kijken naar tweedehands CDJ-800mk2 (kosten nu nog maar iets van 200-250 euro p.st.) en dan misschien een allen&heath xone 22 of pioneer djm 250. ?Dan heb je in ieder geval filters en kill functie. meer heb je niet zo nodig. ben je voor minder dan 600 euro klaar als je de mixer nieuw koopt...

Succes met de zoektocht. richt je niet te veel op de effecten, dit gaat vaak ten kosten van de kwaliteit en je kunt ze ook nog extern toevoegen met andere apparaten in de toekomst. ?begin met een ''clean'' setje, dan kun je het echt goed leren.
hans1977    posted on 03-11-2013 22:35
@Md_Tinus?

het is een leuk setje moet ik zeggen, maar voorlopig blijf ik nog ff sparen, alvast bedankt voor het aanbod
Md_Tinus    posted on 04-11-2013 09:16
Oke is goed! succes

This is an old Topic

No new postings for 4.208 days.
 Post CommentThat would be 140.3 months
or a whopping 11.5 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

153 Users online: 16 Guests (137 Unknown)
Pages generated today : 31.240
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.767.755