Tomorrowworld 2013 kick-off
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Tekhead    posted on 28-09-2013 01:10
Enkele minuten geleden is de eerste editie van Tomorrowworld gestart en te volgen op livestream, met als eerste dj op main stage: Fedde Le Grand.

Ik heb heel het verhaal gevolgd en wat de organisatie hier weer ineen knutselt, dat is weer straffe peper, 60 containers vol verschepen naar de USA en dan nog de locale economie en bevolking erbij betrekken, knap en met een beetje chauvinistische trots op de 2 broertjes.

let's go :?http://inthemix.com/news/watch-tomorrowworld-2013-live-stream/773

En de Fedde gaat lekker hard !
Chucky laat zich ook stevig gaan !
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
User edit by Tekhead on 28-09-2013 @ 03:05:53 (13%)

What do you think about Tomorrowworld 2013 kick-off ??

Vote :   

Estacy    posted on 28-09-2013 13:42
Mooi! hier de directe link naar de YT live stream

http://www.youtube.com/watch?v=Bht5_9sUg3k#t=64247
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
ElReyGrande    posted on 28-09-2013 20:34
Ik vind het van de ene kant wel echt vet dat er meer mensen naar zo'n groot en populair event kunnen! Maar van de andere kant vind ik het wel echt jammer dat het originele van Tomorrowland er wel een beetje af is nu.
Natuurlijk wel weer een extra weekend om achter je laptop te zitten en goede muziek te checken Happy, laughing
Tekhead    posted on 28-09-2013 21:28
Poster: ElReyGrande
Ik vind het van de ene kant wel echt vet dat er meer mensen naar zo'n groot en populair event kunnen! Maar van de andere kant vind ik het wel echt jammer dat het originele van Tomorrowland er wel een beetje af is nu.
Natuurlijk wel weer een extra weekend om achter je laptop te zitten en goede muziek te checken Happy, laughing

Men doet dit om oa de onvoorstelbare grote vraag vanuit heel de wereld om tickets een heel klein beetje te voldoen, en de gedachte om de mensen uit het N en Z Amerikaanse continent naar tomorrowworld te loodsen zodat voor Tomorrowland meer Europese liefhebbers kans maken om aan een ticket te geraken, mooi toch. Weet je wat voor een reclame dit is voor Belgi? ? Eigenlijk is dit gewoon een bevestiging, nog maar eens, wat betreft de fantastische reputatie dat Vlaanderen heeft op vlak van Dance Festivals en openlucht festivals ook aka Rock Werchter, Pukkelpop etc...
Wat heel mooi is van de 2 broertjes, is het niet verloochenen van hun Roots, nl Vlaanderen en ook de prima band met de Nederlandse dancescene, dat merk je aan de vele Belgische en Nederlandse DJ's die ook op TW mogen draaien, en ze zijn trouw aan degene die hen mee groot gemaakt hebben, en laten zich niet vangen om een hoop Hype dj's te laten optreden, en hun huis dj's van het eerste uur zijn er nog steeds, de broertjes Dimitri Vegas en Like Mike, dit is toch ook heel goed voor de Nederlandse DJ's die zo meer gaan gevraagd worden in de states, kijk maar naar Vegas en Mike, dankzij TL draaien die 5?6 dagen per week around the globe.
D-Jesse    posted on 29-09-2013 00:27
@Tekhead heb je gelijk in, toch vind ik dat het Tomorrowland minder speciaal maakt. Tomorrowworld is er denk ik gekomen omdat ID&T nu dus 75% van dat amerikaanse bedrijf is, en die dit hebben bedacht. Qua vraag om tickets weet ik niet of dat waar is, aangezien TomorrowWorld nog steeds niet is uitverkocht...
Tekhead    posted on 29-09-2013 01:00
Poster: D-Jesse
@Tekhead heb je gelijk in, toch vind ik dat het Tomorrowland minder speciaal maakt. Tomorrowworld is er denk ik gekomen omdat ID&T nu dus 75% van dat amerikaanse bedrijf is, en die dit hebben bedacht. Qua vraag om tickets weet ik niet of dat waar is, aangezien TomorrowWorld nog steeds niet is uitverkocht...

ID&T hebben niks te maken met Tomorrowworld en zelfs niet meer met Tomorrowland, ze hebben hun aandelen in Tomorrowland verkocht aan de broers Beers, degene die al 50% vd aandelen hadden en die beide de volledige organisatie tot hun verantwoordelijkheid hebben, en terecht denk ik zo !
4 dagen voor de start vh festival waren er nog een kleine 20.000 tickets over, voor vrijdag en zondag alleen, en volgens de laatste tweet waren de tickets voor vrijdag ook nog allemaal de deur uit, wel nog een deel via verkoop aan de inkomloketten, en voor zondag zouden er nog zo'n 2.000 tickets beschikbaar zijn, maar is men zeker dat die ook nog verkocht geraken, eventueel ook aan de inkom, dat betekent 150.000 bezoekers voor een nieuw festival in de states, waarbij bewust gekozen is om geen marketingcampagne op te zetten, dus geen billboard reclame, geen radio of TV spots, geen advertentie's in dag en weekbladen oid, en de reden van de keuze was simpel, men wilde weten of de reputatie en populariteit van Tomorrowland al groot genoeg is, om door enkel de media te laten weten dat het festival er komt en door interviews te geven over het project, om de interesse van de festivalganger te wekken en de weg naar de tickets te vinden, en dat is toch aardig gelukt.?
Laten we niet vergeten dat, ondanks het Tomorrowland succesverhaal, een nieuwe of extra festivallocatie nooit hetzelfde is als het origineel, alleen de locatie al is uniek, en als je dan al na de eerste editie 150.000 tickets kan verkopen ben je heel goed bezig ! Wil je even melden nog dat de eerste editie van Tomorrowland net geen 10.000 bezoekers had en het 1 festivaldag was en geen drie zoals nu.?
Volgende editie zal nog indrukwekkender zijn, wees maar zeker, want heel veel investeringen die ze voor de eerste editie hebben moeten maken is er bij de volgende editie niet meer bij, en gaat men ook gigantisch veel besparen op personeel omdat heel de opbouw en aankleding door Amerikanen zal gedaan worden en er nog maar enkele personen vanuit Belgie moeten overgebracht worden voor de supervisie, en geen 750 man meer (ja 750 Belgische crewleden)
D-Jesse    posted on 29-09-2013 02:34
Niks aan toe te voegen, je hebt me overtuigd! Toch blijft TomorrowLand voor mij het speciaalst. Vind het vet dat in zo'n klein land een van de meest bekende festivals ter wereld wordt gehouden Happy, laughing

Over dat TML bij de eerste editie net geen 10 000 bezoekers had vind ik zo grappig. Bij de laatste edities was het binnen een no-time uitverkocht! Zag laatst een foto met de eerste editie en de editie in 2012 van de mainstage. Wat een verschil :zeg :p
Tekhead    posted on 29-09-2013 03:47
Poster: D-Jesse
Niks aan toe te voegen, je hebt me overtuigd! Toch blijft TomorrowLand voor mij het speciaalst. Vind het vet dat in zo'n klein land een van de meest bekende festivals ter wereld wordt gehouden Happy, laughing

Over dat TML bij de eerste editie net geen 10 000 bezoekers had vind ik zo grappig. Bij de laatste edities was het binnen een no-time uitverkocht! Zag laatst een foto met de eerste editie en de editie in 2012 van de mainstage. Wat een verschil :zeg :p

Ik heb de eerste 2 editie's ook gedaan en was heel aangenaam verrast, dat er veel gedaan werd aan het aankleden van het terrein en de podia's en dat dit niet ten koste ging van de dj line-up, iets wat ik storend vond aan bvb de sensations van ID&T, waar het showgehalte zo groot was dat ze gingen besparen op dj's en daarom dat ik nooit echt fan geweest ben van showfestivals, maar de broers bewezen elke editie weer en meer dat het ook anders kan, en terecht als je ziet naar het resultaat. Het klinkt mss chauvinistisch maar dat zo een festival van Belgische, eigenlijk Vlaamse makelij is, verwonderd ons niet, we hebben al een jarenlange traditie en reputatie als festival en concertland, in en outdoor, maar zeker ook als uitgaan land, met de vele legendarisch Belgische discotheken, de vele succesvolle producers en dj's van de house, dance en technosc?ne, en zelfs als leveranciers, ontwerpers en licht en geluidtechnici zijn we zeer gereputeerd, de firma Stageco is de bouwer van oa tomorrowland, I Love Techno, Mysterieland, Rock Werchter, Pukkelpop, Suikerrock, Graspop, Extrema, enzoveel meer nog, maar Stageco is ook de vaste podiabouwer voor de Rolling Stones, Pink Floyd (Roger Waters, The Wall), Madonna, en het meest geroemd als de enige en vaste podia ontwerper en bouwer van U2, en is het Klaauw (claw) podia van hun laatste wereldtoernee ook van de hand van Stageco. Er zijn nog zovele voorbeelden om aan te tonen hoe zo een klein land, eigenlijk nog kleiner, omdat het allemaal Vlaams is, toch zo groot kan zijn, neen op gebied van alles wat met muziekbranche te maken heeft, hebben we geen lessen te krijgen van anderen.
ElReyGrande    posted on 30-09-2013 11:21
@tekhead moet zeggen dat je me ook overtuigd hebt van het nut van Tomorrowworld Happy, laughing Er zijn nu vast meer Europeanen die naar Tomorrowland kunnen komen! Maar denk je niet dat een deel van de ''global gathering'' wel gaat verminderen? Moet trouwens wel zeggen dat ik jou discussies altijd graag lees, kan er nog veel van leren bedankt daarvoor!
Tekhead    posted on 30-09-2013 15:57
Poster: ElReyGrande
@tekhead moet zeggen dat je me ook overtuigd hebt van het nut van Tomorrowworld Happy, laughing Er zijn nu vast meer Europeanen die naar Tomorrowland kunnen komen! Maar denk je niet dat een deel van de ''global gathering'' wel gaat verminderen? Moet trouwens wel zeggen dat ik jou discussies altijd graag lees, kan er nog veel van leren bedankt daarvoor!

Bedankt, al wil ik niet de schoolmeester of betweter uithangen hoor Winking my eye
Of de global gathering gaat verminderen weet ik nog zo niet, alvast de eerstkomende jaren niet, er zijn trouwens al 2 nieuwe landen bekend waar men ook een tomorrow project gaat op poten zetten, nl Brazili? en Zuid-Afrika, en is er ook een nieuw contract getekend voor nog minstens 2 jaar in Atlanta te blijven als Tomorrowworld. Het ziet er dus naar uit dat men elk continent een eigen festival gaat geven om de minder gefortuneerde mensen ook de kans te geven om dit concept mee te kunnen maken in hun eigen continent. Uiteraard blijft zoiets niet eeuwig duren als men vasthoud aan 1 locatie met een plafond aan beschikbare inkomtickets, en dat weten de broers ook, en het is hun bedoeling voor nog meer tickets te kunnen reserveren voor Belgische festivalgangers, vooral omdat er zijn die elk jaar naast tickets grijpen en dat op een bepaald moment die mensen geen interesse meer hebben of de moeite niet meer gaan doen om toch aan tickets te geraken, en dat willen ze absoluut vermijden, daarom die globalisering van hun locatie's, die 2 broers zijn echt wel vooruitdenkende ondernemers die weten wat ze willen en altijd wel suces behalen met hun concepten. Deze globalisering van aantal festivals en locatie's is voor ongelofelijk veel (plaatselijke) ondernemers een niet te onderschatten bron van inkomsten.
Snoey    posted on 30-09-2013 22:09
Wat was die set van W&W gruwlijk!!
?
Daarnaast vond ik Afroki ook weer tof, zeker met hun nieuwe ID!
www.soundcloud.com/ten-hooven
FASA    posted on 30-09-2013 22:35
Tja en toch vind ik het er tamelijk karig uitzien als je het Tomorrowland gewend bent. Het is het gewoon allemaal net niet, Minder podia, kleinere podia en ook de aankleding is net wat minder. Hoop wel hierdoor volgend jaar weer een ticket te kunnen bemachtigen voor Tomorrowland (met heel veel geluk de laatste 2 jaar erbij geweest Happy, laughing )
www.soundcloud.com/nick-janssens1
Tekhead    posted on 01-10-2013 03:40
Poster: Snoey
Wat was die set van W&W gruwlijk!!
?
Daarnaast vond ik Afroki ook weer tof, zeker met hun nieuwe ID!

Volledig akkoord mee, er waren veel grave set te horen.

Poster: FASA
Tja en toch vind ik het er tamelijk karig uitzien als je het Tomorrowland gewend bent. Het is het gewoon allemaal net niet, Minder podia, kleinere podia en ook de aankleding is net wat minder. Hoop wel hierdoor volgend jaar weer een ticket te kunnen bemachtigen voor Tomorrowland (met heel veel geluk de laatste 2 jaar erbij geweest Happy, laughing )

Beide locatie's zijn in niets te vergelijken, niet in omvang, niet in ligging en ook niet in reli?fvorm, In atlanta is dat gewoon 1 grote open vlakte, ver van alle woonwijken en winkel of stadcentra en door niets omgeven, dat is bijna of zelfs helemaal onmogelijk om het dezelfde uitstraling en aantrekkingskracht te bezorgen al Tomorrowland, waar het midden een woonzone te doen is op een prachtig groot terrein met natuurlijke afscheidingen en hoogteverschillen die het aankleden en sfeer cree?ren daanig doen vergemakkelijken.
ElReyGrande    posted on 01-10-2013 09:27
Poster: Tekhead
Bedankt, al wil ik niet de schoolmeester of betweter uithangen hoor Winking my eye
Of de global gathering gaat verminderen weet ik nog zo niet, alvast de eerstkomende jaren niet, er zijn trouwens al 2 nieuwe landen bekend waar men ook een tomorrow project gaat op poten zetten, nl Brazili? en Zuid-Afrika, en is er ook een nieuw contract getekend voor nog minstens 2 jaar in Atlanta te blijven als Tomorrowworld. Het ziet er dus naar uit dat men elk continent een eigen festival gaat geven om de minder gefortuneerde mensen ook de kans te geven om dit concept mee te kunnen maken in hun eigen continent. Uiteraard blijft zoiets niet eeuwig duren als men vasthoud aan 1 locatie met een plafond aan beschikbare inkomtickets, en dat weten de broers ook, en het is hun bedoeling voor nog meer tickets te kunnen reserveren voor Belgische festivalgangers, vooral omdat er zijn die elk jaar naast tickets grijpen en dat op een bepaald moment die mensen geen interesse meer hebben of de moeite niet meer gaan doen om toch aan tickets te geraken, en dat willen ze absoluut vermijden, daarom die globalisering van hun locatie's, die 2 broers zijn echt wel vooruitdenkende ondernemers die weten wat ze willen en altijd wel suces behalen met hun concepten. Deze globalisering van aantal festivals en locatie's is voor ongelofelijk veel (plaatselijke) ondernemers een niet te onderschatten bron van inkomsten.

Ah oke wel te begrijpen inderdaad dat ze meer mensen willen trekken en daardoor nog meer geld kunnen gaan innen. Maar ik denk dan toch wanneer mensen dichter bij huis een soort gelijke beleving kunnen meemaken dat ze minder snel de moeite zullen nemen om helemaal naar Belgi? te reizen om daar het ?chte Tomorrowland gevoel te beleven en dit zal denk ik uiteindelijk toch ervoor zorgen dat het in mindere mate een global gethering wordt. Natuurlijk is het wel helemaal terecht en te begrijpen dat ze ook hun eigen Belgische festivalgangers niet in de steek kunnen en willen laten, want dit is eigenlijk de groep die elk jaar sowieso aanwezig zal zijn.

Zit nu trouwens een paar filmpjes te kijken waaronder die van Nicky Romero wanneer hij de stage op loopt, maar ligt het aan mij of is dat publiek nou niet echt bepaald enthousiast?
User edit by ElReyGrande on 01-10-2013 @ 13:33:30 (9%)
MarcoMartinez    posted on 01-10-2013 21:54
Ik heb ook wat zitten kijken op youtube.
Het valt mij ook op dat het publiek heel anders reageerd dan bv op andere festivals in de usa ( bv miami).

Normaal staan ze allemaal te springen en ik vond ze nu ook wat tam ( en saai).

www.djmarcomartinez.com
Tekhead    posted on 11-10-2013 23:32
Poster: MarcoMartinez
Ik heb ook wat zitten kijken op youtube.
Het valt mij ook op dat het publiek heel anders reageerd dan bv op andere festivals in de usa ( bv miami).

Normaal staan ze allemaal te springen en ik vond ze nu ook wat tam ( en saai).

Voor de meeste is dit nieuw en weten ze zich nog niet goed hoe zich te gedragen, op TL in Belgi? zie soms ook dat nieuwe bezoekers zich heel de tijd staan te vergapen aan het publiek, atmosphere en aankleding vh festival

This is an old Topic

No new postings for 4.230 days.
 Post CommentThat would be 141 months
or a whopping 11.6 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

109 Users online: 11 Guests (98 Unknown)
Pages generated today : 26.146
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.633.897