Poster: D-Jesse
@Tekhead heb je gelijk in, toch vind ik dat het Tomorrowland minder speciaal maakt. Tomorrowworld is er denk ik gekomen omdat ID&T nu dus 75% van dat amerikaanse bedrijf is, en die dit hebben bedacht. Qua vraag om tickets weet ik niet of dat waar is, aangezien TomorrowWorld nog steeds niet is uitverkocht...
ID&T hebben niks te maken met Tomorrowworld en zelfs niet meer met Tomorrowland, ze hebben hun aandelen in Tomorrowland verkocht aan de broers Beers, degene die al 50% vd aandelen hadden en die beide de volledige organisatie tot hun verantwoordelijkheid hebben, en terecht denk ik zo !
4 dagen voor de start vh festival waren er nog een kleine 20.000 tickets over, voor vrijdag en zondag alleen, en volgens de laatste tweet waren de tickets voor vrijdag ook nog allemaal de deur uit, wel nog een deel via verkoop aan de inkomloketten, en voor zondag zouden er nog zo'n 2.000 tickets beschikbaar zijn, maar is men zeker dat die ook nog verkocht geraken, eventueel ook aan de inkom, dat betekent 150.000 bezoekers voor een nieuw festival in de states, waarbij bewust gekozen is om geen marketingcampagne op te zetten, dus geen billboard reclame, geen radio of TV spots, geen advertentie's in dag en weekbladen oid, en de reden van de keuze was simpel, men wilde weten of de reputatie en populariteit van Tomorrowland al groot genoeg is, om door enkel de media te laten weten dat het festival er komt en door interviews te geven over het project, om de interesse van de festivalganger te wekken en de weg naar de tickets te vinden, en dat is toch aardig gelukt.?
Laten we niet vergeten dat, ondanks het Tomorrowland succesverhaal, een nieuwe of extra festivallocatie nooit hetzelfde is als het origineel, alleen de locatie al is uniek, en als je dan al na de eerste editie 150.000 tickets kan verkopen ben je heel goed bezig ! Wil je even melden nog dat de eerste editie van Tomorrowland net geen 10.000 bezoekers had en het 1 festivaldag was en geen drie zoals nu.?
Volgende editie zal nog indrukwekkender zijn, wees maar zeker, want heel veel investeringen die ze voor de eerste editie hebben moeten maken is er bij de volgende editie niet meer bij, en gaat men ook gigantisch veel besparen op personeel omdat heel de opbouw en aankleding door Amerikanen zal gedaan worden en er nog maar enkele personen vanuit Belgie moeten overgebracht worden voor de supervisie, en geen 750 man meer (ja 750 Belgische crewleden)