Nieuwe producer
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

WestCoast_    posted on 22-08-2013 14:27
hallo DJR leden,
ik ben nu zo'n 3 jaar DJ en wil ook gaan beginnen met producen,
ik heb 3 maanden geleden Fruity loops gedownload en mee aan de gang gegaan.
ik had filmpjes op youtube gezien hoe je beats moet maken en ging dat gewoon nadoen.
maar nu wil ik echt ook apperatuur er voor kopen.
heeft iemand suggesties of tips welke apperatuur echt nodig zijn voor goed te kunnen producen?
zoals(bijv) een midi keyboard, een Maschine mikro, Traktor kontrol f1-x1.
ik zeg maar wat haha.
als iemand suggesties heeft?
w.blom

What do you think about Nieuwe producer ??

Vote :   

bambamstudio    posted on 22-08-2013 17:03
Traktor kontrol f1-x1 is dj spul, heb je niets aan tijdens het componeren, arrangeren, sounddesignen en mixen van je liedjes. Een goede computer (maar die zal je wel al hebben), audio interface, MIDI keyboard en een DAW (bijvoorbeeld Cubase, Logic of Ableton) zijn eigelijk de zaken die je moet aanschaffen wil je beginnen.

Maar gebruik de zoekfunctie van dit forum maar eens, over jou vraag zijn al tientall topics gemaakt.
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
User edit by bambamstudio on 22-08-2013 @ 17:05:22 (32%)
Avine    posted on 22-08-2013 17:47
Welkom man! Heb je toevallig ook soundcloud of facebook voor een betere indruk?

Om te kijken of produce echt wat voor je is zou ik eerst wat gaan proberen in logic/fruityloops ect. Als het echt wat voor je is kan je verder kijken; midi keyboard, studio monitoren, extra effecten ect.
www.facebook.com/avineofficial | Be strong
Gerdo    posted on 23-08-2013 09:31
Welkom!
TimGrand    posted on 23-08-2013 11:58
Welkom hier! Allereerst succes met produceren. Tip is (wat mij betreft) ook; zorg voor knappe monitoren. Ik weet natuurlijk niet wat je hebt staan, maar dat is wat mij betreft een punt waarop je niet moet besparen.?Verder; kijk veel, heel veel tutorials op YouTube, lees erover op internet en -wat bambam ook zegt- lees erover hier op DJR, er is genoeg te vinden! Er gaat simpelweg veel tijd zitten in het werken naar een knappe track, je maakt het niet zomaar met ??n druk op de knop Thumbs Up.
Check: www.facebook.com/officialtimgrand
bambamstudio    posted on 23-08-2013 12:18
1 member likes this  Je hebt in het begin helemaal geen monitoren nodig. Zorg eerst eens dat je een compleet nummer inelkaar gebakken krijgt, en ga je dan pas druk maken om de eindmix....
TimGrand    posted on 23-08-2013 13:12
Kun je het zonder geluid voor elkaar krijgen dan Cry? Maar ik ben zelf van mening dat het?verstandig is als je knappe monitoren neemt. Je kunt ze tenslotte altijd gebruiken voor andere doeleinden!

Maargoed, back-on topic..
bambamstudio    posted on 23-08-2013 13:24
1 member likes this  we gaan totaal niet offtopic. Ik blijf erbij dat je in et begin geen 'knappe' monitoren nodig hebt. JE kunt beter je geld uitgegeven aan goee software, een audio interface en MIDI keyboard. En geluid? dat haal je uit een hoofdtelefoon.
TimGrand    posted on 23-08-2013 13:34
Denk dat het persoonlijk is Marc, ikzelf prefereer toch echt goede monitoren (en dan bedoel ik niet meteen de Genelecs, Adams, Dynaudio's of welk ander vergelijkbaar merk). Daarnaast kun je ook met een koptelefoon uit de voeten, echter daar zitten ook grote verschillen in. Ik ben het wel met je eens dat hij zijn geld uit moet geven aan goede software, wat ook bij hem past en hij het lekkerst vindt werken. Maar ach, je zult zelf de keuzes moeten maken Cool.
WestCoast_    posted on 23-08-2013 15:37
allemaal bedankt!
okay dus ik moet gaan kijken naar een audio interface, goeie software, midi keyboard enz..
hebben jullie suggesties wat een goed merk audio interface is? en op internet zat ik ff snel te zoeken maar kwam er niet echt uit wat kan je er allemaal mee doen?
miss beetje domme vraag maar kon het zo snel even niet vinden!
w.blom
bambamstudio    posted on 24-08-2013 11:14
eenvoudige audiointerface met het ook op toekomstige monitoren is de scarlett 2i2. 2 in, 2 uit en heeft een monitor volume knop.?

Domme vragen bestaand niet, enkel domme mensen die domme antwoorden geven en domme mensen die niets durven vragen.
Tekhead    posted on 30-08-2013 02:42
Poster: bambamstudio
eenvoudige audiointerface met het ook op toekomstige monitoren is de scarlett 2i2. 2 in, 2 uit en heeft een monitor volume knop.?

Domme vragen bestaand niet, enkel domme mensen die domme antwoorden geven en domme mensen die niets durven vragen.

Idd, die bestaan niet, maar ik ga toch proberen een gooi te doen, rekening houdend met je kennis en ervaring. Ik heb een tijdje stilgelegen en hier weinig aanwezig geweest door verbouwingswerken en veel uithuizig zijn met werk en blabla, maar weldra veranderd dat terug en dan zou ik eens willen uitkijken naar wat vernieuwing/uitbreiding en wil wat digitaals gaan doen, op low level uiteraard maar toch met uitbreiding mogelijk zodat ik niet bij elke aanpassing alles nieuw nodig heb, snap je ? Ik heb een geluidskaart nodig om m'n platenspelers te kunnen blijven gebruiken, spelen en opnemen van de echte vinyl en ook om er een of andere dj/producer hardware MIDI aan te koppelen (alhoewel de meeste controllers eigen kaart hebben denk ik) naar welke soorten moet ik uitkijken Marc ?
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true

This is an old Topic

No new postings for 4.273 days.
 Post CommentThat would be 142.4 months
or a whopping 11.7 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

200 Users online: 23 Guests (177 Unknown)
Pages generated today : 45.337
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.718.289