Wat mag je als 14jarige DJ max. verdienen (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Neonator    posted on 18-07-2013 21:18
Hey allemaal,
ik vraag me af: wat mag je als 14jarige maximaal verdienen als DJ maar dat lazen jullie al aan de titel,
Wat ik hiermee bedoel is heb je als 14jarige een wet ofzo dat je niet meer mag verdienen dan weet ik veel?
Groetjes Bowie
Music is the language of your soul

What do you think about Wat mag je als 14jarige DJ max. verdienen ??

Vote :   

RyanSilva    posted on 18-07-2013 21:37
1 topic is wel genoeg hoor.

Ik denk dat als je net pas begint gewoon aanbiedt om gratis te draaien om zo connecties te maken. En als zij jou toch willen betalen is dat mooi meegenomen. Ik zou sowieso niet al als 14 jarige en als je pas begint om geld vragen.?

Voor een 14 jarige bestaat er geen wettelijk minimumloon. ?Vanaf 15 jaar wel.

Leeftijd Per dag Vakantie
-toeslag
Totaal per dag ? ? ? ? ?
15 20.46 1.64 22.10
http://twitter.com/djryansilva
Neonator    posted on 18-07-2013 21:38
Poster: RyanSilva
1 topic is wel genoeg hoor.

sorry, heb veel vragen vandaag :P
Neonator    posted on 18-07-2013 21:39
is er ook geen maximumloon? of zou ik gewoon meer mogen verdienen als mijn vader? :P
hoppie    posted on 18-07-2013 21:42
Er is geen maximum loon. Je mag, in principe, al het geld ter wereld per seconde verdieneb
Question everything
main    posted on 18-07-2013 21:43
Als dj draai je meestal zwart. zwart = geen connectie met belastingen e.d. = geen regels. dus geen limiet.
meer verdienen dan je vader gaat je hoogstwaarschijnlijk niet lukken t/m je 20e
LouisCasper    posted on 18-07-2013 21:43
Ik denk alleen niet dat mensen dat ooit zullen betalen, tenzij je naam Deadmau5 is.
http://www.louiscasper.com
hoppie    posted on 18-07-2013 21:44
Poster: LouisCasper
Ik denk alleen niet dat mensen dat ooit zullen betalen, tenzij je naam Deadmau5 is.

Het was een voorbeeld
Question everything
LouisCasper    posted on 18-07-2013 21:45
Dat snap ik haha, alleen volgens mij snapt de TS dat niet.
Neonator    posted on 18-07-2013 21:51
wat bedoel je met TS?
en dat van zwart geld verdienen wist ik ook wel.
Wat zou een redelijke prijs zijn per uur?
Heb een DJ-set van ? ?400,- excl. Laptop.
hoppie    posted on 18-07-2013 22:39
TS is Topic Starter. de prijs van je dj set maakt helemaal niks uit. het gaat om hoe je draait. zoals hierboven al gezegt, bied jezelf (bijna) gratis aan
Question everything
LouisCasper    posted on 18-07-2013 22:47
Het ligt er helemaal aan hoe goed je draait. De DJ set die je hebt maakt in principe niks uit, als jij er een kwalitatief goede set mee kan draaien is het goed, niks meer aan doen. Het kan de klant natuurlijk niks schelen of jij een goede set draait met casettebandjes of met Pioneer CDJ-2000's, als je maar een goede set draait.

Wel kan de geluidsinstallatie (de speakers dus) die je meeneemt enigszins meewegen in de prijs die je vraagt. Als jij met twee 15' subs en twee topkasten aan komt zetten ben je sowieso al een tijd bezig om de boel aan te sluiten en kan je er vanuit gaan dat het geluid goed klinkt. Dan kan je dus wat meer geld vragen dan wanneer je alleen met twee 10' topjes aankomt en de ruimte nauwelijks met geluid kan vullen.
User edit by LouisCasper on 18-07-2013 @ 22:50:55 (36%)
Neonator    posted on 18-07-2013 22:53
dat is nou net het probleem want ik heb geen goede speakers en een budget van ?90... zie mijn andere topic.
Snoey    posted on 18-07-2013 23:06
Het is heel simpel, kan jij toegevoegde waarde leveren?
?
Dus kan een sportclub feestje gezelliger maken met je muziek??
(dat betekent dus kennis hebben welke muziek daar voor geschikt is en de techniek beheersen om die kennis toe te passen)
?
En in het geval van een drive-in ook de spullen hebben om aan de eis van de opdrachtgever te voldoen. En dus ook de kennis en vaardigheid om dat aan te sluiten en de middelen hebben om het op en af te bouwen en te vervoeren.
?
Ik ben ook begonnen met een drive-in, maar ben der niet rijk van geworden. Sterker nog je investeert meer dan je terug verdiend. Nu bllijven een setje speakers van mid-range kwaliteit altijd een goede investering. Ik heb soms ook nog 1 of 2 keer per jaar een klusje bij een kennis of een goed betaalde verjaardag waar ik spullen voor moet hebben. Nu moet ik het huren van kennissen en als ik zelf een klein feestje wil geven is dat een bellemering. Kijk vooral op marktplaats, dan kan je diezelfde dingen weer verkopen voor een gelijke prijs.
?
Wat ik aanraad is vooral te investeren in je muziek kennis. Veel van de feestjes of drive-in shows gaan bezoeken die jij ook wilt gaan doen. Schrijf alles op wat ze draaien, welke spullen ze hebben (dus vooral de speakers en lampen, cdj's maken niet zoveel uit) en hoe de mensen reageren op de show.
?
Kwa prijs, de enige reden waarom een organisatie jou zal boeken is omdat je veel goedkoper bent dan een proffesionele drive-in show. Die werken wit en legaal en hebben dan ook mooie spullen omdat ze dat op het bedrijf kunnen kopen met een lening van de bank. Die betalen maandelijks een deel van de schulden terug aan de bank via de opbrengsten van de show. Doet elk bedrijf met vaste activa.?
?
Voor jou geld dat niet en zal je op andere manieren zoveel mogelijk geld moeten verdienen om aan die spullen te komen.?
?
En koop nou geen speakers van 90 euro, dat is een miskoop en kan je die 90 euro weer opnieuw gaan verdienen. Kijk wat een midrange set nieuw kost en probeer die op marktplaats te vinden voor een leuke prijs. Beter investeer je eerst in je kennis over 'crowdcontrol' en waarde toevoegen voor je opdrachtgevers. En als je straks 16 bent kan je in de discotheken en caf?s gaan staan.?
www.soundcloud.com/ten-hooven
LennertWolfs    posted on 19-07-2013 04:00
Hey kerel.
?
Ik spreek nu over BE dus ik weet niet als het van toepassing is in NL maar hier kan je werken via 'het kunstenloket'.
Dat is een regeling die je enkele keren als ?'kunstenaar:dj/zanger/schilder/toneelspeler' de kans geven toch een centje bij te verdienen.?
?
Die regeling kan je eens opzoeken en geld alleen voor het draaien zelf!
Het zijn denk ik een maximum van 20 dagen en 118 euro per dag, geloof ik!?
?
Kan je best eens uitzoeken Happy, laughing?
www.LENNERTWOLFS.com
cross-over    posted on 19-07-2013 14:15
Poster: Neonator
Hey allemaal,
ik vraag me af: wat mag je als 14jarige maximaal verdienen als DJ maar dat lazen jullie al aan de titel,
Wat ik hiermee bedoel is heb je als 14jarige een wet ofzo dat je niet meer mag verdienen dan weet ik veel?
Groetjes Bowie

Het antwoord hierop is zoals hierboven ook al aangegeven: zoveel als een gek jou wil betalen.

Hou als 14 jarige wel rekening met?welk-werk-mogen-kinderen-van-13-en-14-jaar-doen

Verder is de (nieuwe) wetgeving heel duidelijk over de omgeving waar je als dj in werkt:?

Werken op plekken met lawaai

Jongeren tot 18 jaar mogen niet werken op lawaaiige plekken. De dagelijkse blootstelling aan lawaai moet gemiddeld lager zijn dan 85 decibel. Ook als de jonge werknemers gehoorbeschermers gebruiken, mag het lawaai deze grens niet bereiken.

Dit is echt een belemmering voor een DJ, 85 DB is niet echt hard..... en let wel je ouders en werkgever zijn hiervoor verantwoordelijk.?Zowel de werkgever als de ouders of verzorgers van het kind kunnen strafrechtelijk aansprakelijk worden gesteld.

Deze regelgeving maakt het een stuk lastiger om als DJ te gaan werken als je nog geen 18 bent.

http://soundcloud.com/lau-daniels
Neonator    posted on 19-07-2013 15:36
dat van die decibel komt goed uit want de enige speaker die ik heb gevonden die ik kan betalen komt daarvoor in aanmerking, tenminste als ik een disco-box kan gebruiken weet iemand wat een disco-box is en of ik het kan gebruiken in mijn DJ-set?
main    posted on 19-07-2013 15:39
wat bedoel je met TS?
en dat van zwart geld verdienen wist ik ook wel.
Wat zou een redelijke prijs zijn per uur?
Heb een DJ-set van ? ?400,- excl. Laptop.

Als je t moet vragen begrijp je het dus niet

edit: 85db komt goed uit? hier ga je met laptop boxen al overheen
User edit by main on 19-07-2013 @ 15:41:39 (28%)
LouisCasper    posted on 19-07-2013 15:43
dat van die decibel komt goed uit want de enige speaker die ik heb gevonden die ik kan betalen komt daarvoor in aanmerking, tenminste als ik een disco-box kan gebruiken weet iemand wat een disco-box is en of ik het kan gebruiken in mijn DJ-set?

Stop alsjeblieft met zoeken naar speakers om mee te draaien voor 90 euro. Zonde van je geld.
Neonator    posted on 19-07-2013 15:45
mijn budget van 90 is verhoogd naar 150
LouisCasper    posted on 19-07-2013 15:46
Daar ga je alsnog echt niks goeds mee kopen.
Neonator    posted on 19-07-2013 15:49
Ik denk dat ik gewoon beter niet de lichten moet kopen die ik wilde. dan heb ik gewoon een DJ-set en dan heb ik een budget voor luidsprekers van 200.
Neonator    posted on 19-07-2013 15:51
is dat genoeg?
Avine    posted on 19-07-2013 16:18
Het ligt eraan wat je wilt bereiken. Kleine verjaardagen zou je heel misschien het nog redden met 200,-. Zelf had ik een budget van 1200,- en zelfs dan kan ik nog geen house feesten aan met 150 man.
www.facebook.com/avineofficial | Be strong
Neonator    posted on 19-07-2013 16:29
kleine verjaardagen om mee te beginnen lijkt me goed. als de zaken goed lopen dan zou ik ze natuurlijk ook nog vervangen door betere.?
Ik dacht erover om deze te kopen:

2x Devine Trono 12 400 watt passieve luidspreker

+

Skytec SPL 700EQ multifunctionele budgetversterker?

wat denk jij?
Avine    posted on 19-07-2013 16:34
Ik zou zeggen zonde. Ik zou ten eerste voor actief gaan, en toch nog door sparen voor grotere en beter uitziende.
www.facebook.com/avineofficial | Be strong
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

111 Users online: 44 Guests (67 Unknown)
Pages generated today : 31.616
Most visitors online this month : 482
Lifetime Pageviews since 2003 : 236.108.612