Is DJ zijn moeilijk? Wat komt er bij kijken? (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Jordy2    posted on 07-07-2013 21:35
Ik heb 1 jaar geleden de hercules dj control mp3 e2 gekocht maar eigenlijk nooit iets mee gedaan. Hij lag een beetje te verstoffen totdat ik hem er gister weer bij pakte en het 1 en ander ben gaan mixen.
Maar nu is mijn vraag, wat is moeilijk aan DJ zijn? Als je op feesten komt hoor je altijd nummers van bekende DJ's en nooit nummers van de DJ zelf, meestal een mix die hij zelf van de bekende nummers gemaakt heeft. Nu heb ik redelijk wat contacten in het uitgaansleven en zit ik erover na te denken mezelf gratis aan te bieden om is wat ervaring op te doen en te kijken hoe het is. Tegenwoordig heeft elke club/kroeg zijn eigen boksen en lichten, het enige wat ik dus moet meenemen is mijn laptop en mijn hercules control, het ziet er misschien wel heel onprofessioneel uit als je met een mixpaneel van 30 cm bij 20cm en een laptop komt aanzetten maar volgens mij komt tegenwoordig elke DJ alleen nog maar met dat aanzetten? (wel een groter mixpaneel natuurlijk)
Ik hoef echt niet de nieuwe armin van buuren te worden maar het lijkt me wel echt leuk om te kijken hoe het is om een avond DJ te zijn en wat er allemaal bij komt kijken.
Nu is mijn vraag, is DJ zijn dus moeilijk? Wat komt er bij kijken wat ik vergeet? Klopt het dat op een avond een DJ gewoon zijn zelf gemaakte mixjes van bekende nummers afspeelt? Zou ik met mijn hercules dj control mp3 e2 en laptop een avond kunnen verzorgen (dan bedoel ik in een club/kroeg waar lichten en boksen aanwezig zijn)
Graag jullie reactie!

What do you think about Is DJ zijn moeilijk? Wat komt er bij kijken? ??

Vote :   

Dolivieira    posted on 17-11-2013 07:25
Poster: bambamstudio
Nee hoor, je drukt op sync en BAM! je bent DJ!

FF een grapje tussendoor. In jou geval! Marc. Is het druk je op synq en BamBam! je ben DJ.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Estacy    posted on 17-11-2013 13:54
Poster: Tekhead

Den Estacy zal deze ook wel bon vinden Winking my eye

Dat is een dikke video! Komende 2 uur ben ik zoet haha
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Tekhead    posted on 17-11-2013 14:42
Poster: Estacy
Dat is een dikke video! Komende 2 uur ben ik zoet haha

Enjoy this biTch Winking my eye
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
michaelb    posted on 18-11-2013 12:13
Ik denk dat bijna elke DJ wel is begonnen met de hercules controller of iets in die trand. Ik zelf ook, en ik voelde me destijds al helemaal een DJ. Zelf denk ik dat je het een beetje overschat met 'gratis aanbieden en met me hercules controller eventjes een avond verzorgen'. Om een publiek te vermaken heb je kennis nodig en die kennis die haal je wel uit optredens en je moet toch ergens beginnen, dus dat doe je opzich wel goed. Niet al je publiek houd namelijk van house muziek, tenzij het een speciaal house feest is, maar dat is vaak niet het geval in kroegjes. Een hele avond verzorgen is best moeilijk als DJ zeinde. Je moet het publiek zoveel mogelijk vermaken en dat is meestal niet alleen maar met house muziek, of alleen maar met moombahton ofso. Als er wat drank in de man zit vinden mensen het ook wel is leuk als er wat feest plaatjes of meezingertjes voorbij komen. De muziek die je gaat draaien hangt dus een beetje af van de locatie waar je staat en wat voor feest het is.?

Je kan ook niet zomaar een mail sturen naar een kroeg of club en vragen of je mag draaien. 9 van de 10 keer werkt het niet zo (proberen kan altijd). Je verteld al dat je aardig wat contacten heb in het uitgaansleven, dus ik denk dat je daarmee verder kan komen. Wat ook steeds meer gebeurd is dat sommige kroegen bijvoorbeeld al een leuk pioneer setje hebben staan. Uiteraard als je met een pioneer setje draait komt er wat meer techniek bij kijken i.p.v dat je op een sync knop drukt en het mooi gelijk loopt.

Passie is ook erg belangijk. Eigenlijk naar mijn mening wel een van het belangrijkste aan DJ zijn. Er zijn zoveel 'DJ's' die eigenlijk geen DJ zijn, maar zich wel DJ noemen die zich ook gratis willen aanbieden en dan draaien op plaasten waar voor een beetje geld net zo goed een goede en een gepassioneerde DJ kon staan die het publiek helemaal gek zou kunnen maken. Sommige kroeg eigenaren die vergissen zich daar nog wel is in en boeken de goedkopere of gratis DJ's. Gelukkig steeds minder, want ik vind dat het de scene een beetje 'verneukt' om het zo maar te zeggen.??

Dit is een beetje mijn eigen inzicht tegenwoordig van kroegjes en jou verhaal.

Ik hoop dat je hier wat mee kan!

Btw, de zin:?Zelf denk ik dat je het een beetje overschat met 'gratis aanbieden en met me hercules controller eventjes een avond verzorgen' moet je niet verkeerd opvatten hoor, maar denk er gewoon niet te makkelijk over! Je word niet zomaar een goede en gepassioneerde DJ.

m.barends
User edit by michaelb on 18-11-2013 @ 12:23:46 (34%)
Dolivieira    posted on 18-11-2013 13:48
Ik niet in iedergeval. Toen had je nog geen hercules. Maar DJen is en blijft mensen entertainen met muziek die ze op dat moment willen horen. Sfeer maken en de mensen laten dansen of genieten. Of je dat nou beatmixent doet of niet zal de mensen in de zal een worst wezen.?

En wat ze ook een worst is. Is wat voor merk er op die gear staat. Pioneer, DENON, Technics, Numark, Reloop of Hercules om maar een paar voorbeelden van merken op te noemen. Het kan ze niks schelen. Als er maar de juiste sound uit die spiekers komen.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
User edit by Dolivieira on 18-11-2013 @ 13:52:24 (93%)
IveyJones    posted on 18-11-2013 13:54
@ Michaelb

Wat je zegt vind ik niet helemaal kloppen. Ik ben zelf begonnen met 2 platenspelers en een simpel mengpaneeltje. Als je kijkt naar een paar jaar terug ging iedereen voor een degelijk setje om mee te draaien. Tegenwoordig noemt iedereen zich DJ met een controller. Ze vinden het leuk om wat nummers achter elkaar te plakken maar de passie is bij veel ver te zoeken.

@ Jordy2: wat voor DJ zou je willen worden? Club DJ of alle kroegjes af in de buurt. Voor een kroeg heb je zeker heel veel ergvaring nodig qua muziek kennis, voelen wat mensen willen horen. En zeker technieken beheersen om er een goede set van te maken.
Als je Club DJ zijnde heb je vanzelf sprekend ook veel muziek kennis nodig en de juiste techniek kunnen beheersen maar daan hoef je je alleen te concentreren op een paar bepaalde stijlen die je draait. Tijdens een standaard zaterdagavond waar overigens veel House e.d. wordt gedraait zal je weinig meezingers horen terwijl dat in een kroeg wel zo is. In een kroeg mag en kan vaak alles qua muziek maar weet het op de juiste manier te brengen.

Ga eerst zelf eens bedenken wat je wilt, ga veel oefenen en je zelf 'trainen' voordat je om een 'try out' vraagt op een locatie. En alles wat je doet, neem dat op en upload het op internet en vraag om feedback. Als je? dan een keer voor publiek heb mogen draaien zorg ervoor dat je een goed visite kaartje hebt achter gelaten zodat ze je misschien vaker vragen.
michaelb    posted on 20-11-2013 10:13
@ IveyJones

Eigenlijk probeer ik dit gedeeltelijk ook te zeggen. Iedereen die noemt zich tegenwoordig DJ als ze ook maar een controllertje hebben gekocht of wat dan ook. Uiteraard hebben zulke jongens / meisjes er meestal geen passie voor. Ik zeg trouwens niet dat de DJ's die begonnen zijn als een joke met een controller dat dat kut DJ's zijn, want ik ben zelf ook gedeeltelijk zo begonnen!?Cool

@ Doliviera

Bij wijze van dan ..?

Toen ik begon waren dan de herclus controller's helemaal in. Ongeveer in 2009 a 2010. Na mijn ervaring kochten veel mensen altijd een controllertje om mee te beginnen en veel vielen af van het 'draaien', omdat het maar een moment was dat ze dat wel leuk leek om te gaan doen. Uiteraard zijn er ook DJ's die anders zijn begonnen hoor ..

Wat Doliviera zegt is opzich ook wel waar ja. Goede sound uit je speakers is eigenlijk wel een must bij je optreden. Het geluid moet gewoon goed klinken. Het publiek zal niet zo snel vragen met wat voor gear je draait, maar het geluid wat ze horen zullen ze zich wel snel aan storen indd als het echt slecht is.
m.barends
IveyJones    posted on 20-11-2013 13:47
@ Michaelb

Je hebt natuurlijk ook grote artiesten die controllers gebruiken maar die gebruiken het anders (denk in de Techno scene) die werken live, maar hebben ook andere controllers.
Tuurlijk kunnen ook goede DJ's controllers gebruiken als het verhaal dat ze vertellen maar over komt bij et publiek.

Als ik een DJ zie met een controller komt dat bij mij lui over. Ik hou er van als iemand lekker actief bezig is in de booth.
Ik willen zien dat als er een fout wordt gemaakt dat die gene dan zelf ook baalt als een stekker. Flink door ze map aan het zoeken is met een verkeerde platen keus, met CD's gooien vanwege de haast als je snapt wat ik bedoel.

En goed kunnen entertainen in de booth, laten zien dat je het naar je zin hebt. Een goede DJ is niet alleen een plaatjesdraaier maar een entertainer vind ik.
Estacy    posted on 20-11-2013 18:12
Poster: michaelb
?Het publiek zal niet zo snel vragen met wat voor gear je draait, maar het geluid wat ze horen zullen ze zich wel snel aan storen indd als het echt slecht is.

Bedoel je letterlijk geluidskwaliteit?

Want of je een hercules of een Pioneer mixer gebruikt, dat maakt in een gemiddelde Nederlandse club geen zak uit.
Tekhead    posted on 21-11-2013 23:11
Poster: Dolivieira
Ik niet in iedergeval. Toen had je nog geen hercules. Maar DJen is en blijft mensen entertainen met muziek die ze op dat moment willen horen. Sfeer maken en de mensen laten dansen of genieten. Of je dat nou beatmixent doet of niet zal de mensen in de zal een worst wezen.?

En wat ze ook een worst is. Is wat voor merk er op die gear staat. Pioneer, DENON, Technics, Numark, Reloop of Hercules om maar een paar voorbeelden van merken op te noemen. Het kan ze niks schelen. Als er maar de juiste sound uit die spiekers komen.

Wat kan ik hiet nog aan toevoegen ? Niks, helemaal niks.

Poster: Estacy
Bedoel je letterlijk geluidskwaliteit?

Want of je een hercules of een Pioneer mixer gebruikt, dat maakt in een gemiddelde Nederlandse club geen zak uit.

+100
michaelb    posted on 22-11-2013 11:37
@IveyJones

Daar heb je helemaal gelijk in. Wat je zegt is inderdaad ook waar. Op een DJ op sync te zien drukken op ze controller komt ook bij mij inderdaad lui over. Als DJ zijnde kan je dat inderdaad jammer vinden. Dan klopt mijn beredenering indd eigenlijk niet helemaal. Als je op een pioneer setje draait ben je inderdaad vaak al meer actief bezig. En er zit een stukje meer tchniek achter.

Komt er op neer dat ik het een beetje verkeerd heb uitgelegd wat ik bedoelde ..

@ Estacy

Ik bedoel geluidskwaliteit ja. Daar kan iedereen zich toch wel aan ergeren? ?Misschien de een meer dan de ander maargoed ..?Speakers uit het jaar 0 waar echt kut geluid uit komt. Heb er ervaring mee. Had een klus en daar hadden ze al speakers, maar dat waren speakers, dat was echt verschrikkelijk. Ik heb wel 10 mensen bij me gehad met de opmerking: Je geluid klinkt niet echt best he!? Sinds dien wil ik altijd zeker weten dat ik op goede speakers sta te draaien. Nu hebben we het dan over een drive in showtje, maar ik kroegen en vooral clubs hebben ze eigenlijk altijd wel kwaliteit speakers waar een goede kwaliteit geluid uit komt.

Zelf bedoel ik meer als DJ zijnde hoe ik neer kijk op mensen die met controller draaien. Controller DJ's zijn best goed hoor! Niks mis mee, maar wat Ivey zegt; het komt best lui over. Het gaat natuurlijk wel een stuk makkelijker, met name als je het sync gedeelte gebruikt dan. Wat Ivey zegt is eigenlijk beter verwoord dan wat ik zelf zei en dit bedoelde ik dus eigenlijk ook.?

m.barends
User edit by michaelb on 22-11-2013 @ 11:39:19 (2%)
Tekhead    posted on 23-11-2013 01:56
@IveyJones

Daar heb je helemaal gelijk in. Wat je zegt is inderdaad ook waar. Op een DJ op sync te zien drukken op ze controller komt ook bij mij inderdaad lui over. Als DJ zijnde kan je dat inderdaad jammer vinden. Dan klopt mijn beredenering indd eigenlijk niet helemaal. Als je op een pioneer setje draait ben je inderdaad vaak al meer actief bezig. En er zit een stukje meer tchniek achter.

Komt er op neer dat ik het een beetje verkeerd heb uitgelegd wat ik bedoelde ..

@ Estacy

Ik bedoel geluidskwaliteit ja. Daar kan iedereen zich toch wel aan ergeren? ?Misschien de een meer dan de ander maargoed ..?Speakers uit het jaar 0 waar echt kut geluid uit komt. Heb er ervaring mee. Had een klus en daar hadden ze al speakers, maar dat waren speakers, dat was echt verschrikkelijk. Ik heb wel 10 mensen bij me gehad met de opmerking: Je geluid klinkt niet echt best he!? Sinds dien wil ik altijd zeker weten dat ik op goede speakers sta te draaien. Nu hebben we het dan over een drive in showtje, maar ik kroegen en vooral clubs hebben ze eigenlijk altijd wel kwaliteit speakers waar een goede kwaliteit geluid uit komt.

Zelf bedoel ik meer als DJ zijnde hoe ik neer kijk op mensen die met controller draaien. Controller DJ's zijn best goed hoor! Niks mis mee, maar wat Ivey zegt; het komt best lui over. Het gaat natuurlijk wel een stuk makkelijker, met name als je het sync gedeelte gebruikt dan. Wat Ivey zegt is eigenlijk beter verwoord dan wat ik zelf zei en dit bedoelde ik dus eigenlijk ook.?

Op een controller dj neerkijken ? Waarom ? Op een goede uitgebreide controller kan je ook heel actief bezig zijn hoor, die hebben vele toeters en bellen waar je serieus mee aan de slag kan en als je die niet goed onder de knie hebt kan je ook veel verkloten snap je ?

Mooi geluid loslaten op je publiek, bedoel de geluidskwaliteit is als zoveel zaken een ketting die aaneen hangt en die maar zo sterk is als z'n zwakste schakel, en dat is voor muziek net zo, als je een top Amp hebt en top geluidsdrager zoals Pioneer, A&H ea maar je hebt van die Kermis speakers waar je geen volume, goede bass oid uit krijgt, tja dan gaat die andere topgear daar niks aan kunnen verhelpen, en dat telt voor elk vd schakels.
Estacy    posted on 23-11-2013 10:38
precies wat Tek zegt, geluidskwaliteit wordt bepaalt door de zwakste schakel.

Een mixer zal ZELDEN de zwakste schakel zijn in een systeem.?

Akoustiek en plaatsing zijn in bijna elk geval de zwakste schakel in een systeem. Je kunt nog zo'n goede speakers hebben, als ze gewoon dom geplaatst zijn (zoals elke subwoofer in elke club) of de akoustiek is ruk (niks aan gedaan, echot als de ziekte) dan zal het gewoon kut klinken. Maakt niet uit wat voor systeem je installeert, zelfs als je een Void Airmotion systeem installeert maar je let niet op de akoustiek, je plaatst de subwoofers alsof het lampen zijn, ja dan zal het gewoon slecht klinken. Dan maakt zo'n hercules ding echt geen verschil.

En inderdaad, iedereen ergert zich aan geluidskwaliteit, maar dat is slechts als je net binnenstapt. na een paar drankjes is?iedereen dat vergeten, althans, je oren zijn duf geworden dus niemand hoort het sowieso meer.?

michaelb    posted on 23-11-2013 14:57
@tekhead

Nja niet echt neerkijken, meer een soort van vergelijken. Zelf heb ik het dan voornamelijk over het sync gedeelte. Daar zit natuurlijk niet echt een hele hoge moeilijkheidsgraat aan vind je niet? In dat gedeelte vind het de controller dj misschien een beetje lui, maar ook de controller dj heeft inderdaad toeters en bellen om een nette set neer te zetten, dus opzich is er niet zo heel veel mis mee. Ik hou het in iedergeval wel lekker op een pioneer setje! Happy, laughing Ieder zijn ding.
m.barends
Tekhead    posted on 24-11-2013 05:21
@tekhead

Nja niet echt neerkijken, meer een soort van vergelijken. Zelf heb ik het dan voornamelijk over het sync gedeelte. Daar zit natuurlijk niet echt een hele hoge moeilijkheidsgraat aan vind je niet? In dat gedeelte vind het de controller dj misschien een beetje lui, maar ook de controller dj heeft inderdaad toeters en bellen om een nette set neer te zetten, dus opzich is er niet zo heel veel mis mee. Ik hou het in iedergeval wel lekker op een pioneer setje! Happy, laughing Ieder zijn ding.

Dan heb ik het verkeerd begrepen, sorry. Ach het veel besproken sync knopje, voor de ene een zegen, voor de andere onaanvaardbaar, mij maakt dat geen bal uit, ik gebruik dat niet, het is idd een heel handig hulpje bij het beatmatchen dat wel, maar hoeveel dj's zijn er niet die hebben leren dj'n eerst met de sync te gebruiken en nadien dan gaan oefenen zonder de sync en eens onder de knie, de sync nooit meer gebruiken. Ik draai voor 98% vinyl, en daar staan geen syncknoppen op Winking my eye
michaelb    posted on 24-11-2013 18:28
@tekhead

Zelf ben ik ook niet helemaal thuis in het draaien met controllers of iets in die trand, maar heb er wel eentje gehad een hele tijd geleden. Mijn ervaring was toen inderaad dat de sync button erg handig was, maar toen was ik ook jong en begon in net. Ook verdiep ik me niet zo in controller DJ's maar uiteraard zijn er dus ook goede.

Vinyl, dan praat je volgens mij helemaal over een vak appart voor zo ver ik weet. Nog nooit gedaan, maar wel is gezien uiteraard.
m.barends
IveyJones    posted on 25-11-2013 08:38
Dat wat Tek zegt klopt...

Zelf ben ik ook begonnen met vinyl, mij is toen uit gelegt de 4 kwartsmaat en dd 8 kwartsmaat. Om de 32 tellen (15 sec op 128 BPM) komt er een element bij of veranderd er iets in de track.
Toen ik het eindelijk onder de knie had kon ik niet eens met CD draaien, had totaal het gevoel er niet voor. Maar door het gewoon te doen gaat het vanzelf wel.
En over geluidskwalitiet kan je uren discuseren, alles kan perfect zijn maar de opstelling van het systeem is verkeerd merk je dat gelijk. Is het systeem e.d. goed maar verkeerd afgesteld hoor je dat gelijk. Dat zou je dan wel bij kunnen draiaen op je mixer maar het werkt niet prettig.

Wat Tek zegt over toeters en bellen op een controller, dat kopt ja. Je kan bij sommige net zoveel of mischien meer zelf dan met een Pioneer set. Heb totaal geen ervaring met een controller. Maar als een DJ in een discotheek staat te draaien op een uitgebreide controller maar doet er niks mee dan mag die van mij gewoon lekker uit die booth stappen en bier gaan drinken en andere DJ's wel de kans geven die er wel meer uit halen dan alleen sync en een handje omhoog van kijk mij sync'en.
Wel respect voor de DJ's die het wel kunnen en alles er uit halen, ik doe het ze niet na. Maar kon niet praten als DJ met 'kijk mij sync'en'. Zelf ben ik ook een keer gepasseerd op een contest omdat mijn set mixtechnisch niet lekker in elkaar zat(vinyl) en die andere de show 'steelde' omdat die lekker aan het sync'en was op ze Traktor S4 controller en er verder niks meer deed.
cross-over    posted on 25-11-2013 11:00
En op het eind van de avond komt het allemaal maar aan op 1 ding:
heeft het publiek een heerlijke avond gehad en komen ze volgende keer terug.......

En of je nou als dj uit je dak gaat, als eenzandzak erbij staat, wel of niet een bepaald knopje gebruikt..... als je het volk terug laat komen zal dat de meeste mensen (en vooral de uitbater) een rotzorg zijn.

en om TS een makkelijk antwoord te geven, ja DJ zijn is moeilijk.
Je moet het publiek leren lezen en dat kan, naar mijn mening, alleen als je zelf al weet wat er in de tent te doen is. Volg de andere DJ's en kijk hoe die reageren op veranderingen in het publiek. ?Muziek keuze bepaald voor het grootste deel of je wel of niet een goede dj gevonden wordt. Dat is wat anders dan een goede dj zijn.....?Cool

http://soundcloud.com/lau-daniels
IveyJones    posted on 25-11-2013 11:47
@ Cross-over
Tuurlijk gaat het maar om 1 ding, vermaak en entertaining. Maar toch zie ik liever iemand er alles uit proberen te halen met of zonder controller. Ken ook genoeg mensen die gewoon met een simpel controllertje en VDJ werken, maar die weten wat ze moeten doen om het publiek te vermaken. Maar er zijn ook mensen die dat niet doen.
DJ's zijn als het ware entertainers.

Als je niet weet hoe tracks in elkaar zitten word het lastig, oefening baart kunst!
Tekhead    posted on 29-11-2013 23:26
Poster: IveyJones
Dat wat Tek zegt klopt...

Zelf ben ik ook begonnen met vinyl, mij is toen uit gelegt de 4 kwartsmaat en dd 8 kwartsmaat. Om de 32 tellen (15 sec op 128 BPM) komt er een element bij of veranderd er iets in de track.
Toen ik het eindelijk onder de knie had kon ik niet eens met CD draaien, had totaal het gevoel er niet voor. Maar door het gewoon te doen gaat het vanzelf wel.
En over geluidskwalitiet kan je uren discuseren, alles kan perfect zijn maar de opstelling van het systeem is verkeerd merk je dat gelijk. Is het systeem e.d. goed maar verkeerd afgesteld hoor je dat gelijk. Dat zou je dan wel bij kunnen draiaen op je mixer maar het werkt niet prettig.

Wat Tek zegt over toeters en bellen op een controller, dat kopt ja. Je kan bij sommige net zoveel of mischien meer zelf dan met een Pioneer set. Heb totaal geen ervaring met een controller. Maar als een DJ in een discotheek staat te draaien op een uitgebreide controller maar doet er niks mee dan mag die van mij gewoon lekker uit die booth stappen en bier gaan drinken en andere DJ's wel de kans geven die er wel meer uit halen dan alleen sync en een handje omhoog van kijk mij sync'en.
Wel respect voor de DJ's die het wel kunnen en alles er uit halen, ik doe het ze niet na. Maar kon niet praten als DJ met 'kijk mij sync'en'. Zelf ben ik ook een keer gepasseerd op een contest omdat mijn set mixtechnisch niet lekker in elkaar zat(vinyl) en die andere de show 'steelde' omdat die lekker aan het sync'en was op ze Traktor S4 controller en er verder niks meer deed.

Alhoewel je als dj, ten tijde van de vinyl, veel minder mogelijkheden had om speciale geluidjes te cree?ren, was dj'n toch nog meer intensief bezig zijn en meer belastend voor je lichaam, het publiek had andere verwachtingen vd DJ, en zijn manier van draaien, en vooral het aantal uren na elkaar, setjes van 10 uur en meer waren regel en geen uitzondering, en dan had je tijdens je weekdagen nog een hoop extra werk, platenshops aflopen, platen beluisteren, bpm's tellen en noteren, etc..., maar dat was een andere tijd, en een dj had dan meestal geen tijd meer om nog tijd en energie te vinden om met andere muziek gerelatteerde zaken bezig te zijn. Zijn de huidige dj's dan lui ? Neen, zeker niet, want deze collega's zijn ook intensief met hun muziek bezig, en al kunnen ze het meeste van arbeid van thuis of studio doen, de uren dat ze daar mee bezig zijn, kunnen ze ook niet besteden aan iets anders.
Als ik nu naar een festival gaan en ik zie sommige dj's goochelen met hun Ableton controller, RMX, EFX, Korg, Maschine, AKAI APC of whatever toestel dan denk ik toch ook vaak wauuuuwww, knap dat je al die knopjes en bliepjes zo vet kan insmijten en manipuleren, ik kan daar de ballen van, voor deze gasten, of meiden heb ik veel bewondering voor, maar ik begrijp je stelling, iemand die alleen wat kan klooien met de sync knop op een supermarkt controller en dan nog wat de held staat uit te hangen, tja wat moet je daar van denken ? Eens goed lachen denk maar.
Tekhead    posted on 29-11-2013 23:35
@tekhead

Zelf ben ik ook niet helemaal thuis in het draaien met controllers of iets in die trand, maar heb er wel eentje gehad een hele tijd geleden. Mijn ervaring was toen inderaad dat de sync button erg handig was, maar toen was ik ook jong en begon in net. Ook verdiep ik me niet zo in controller DJ's maar uiteraard zijn er dus ook goede.

Vinyl, dan praat je volgens mij helemaal over een vak appart voor zo ver ik weet. Nog nooit gedaan, maar wel is gezien uiteraard.

Ik draai meestal nog met vinyl maar heb ook steeds een mapje met cd's bij, en ik wissel dan af en toe tussen TT en CDJ en dat is voor mij toch altijd even aanpassen, is toch geheel anders met CD's draaien. Ik ga je niet promoten om over te stappen en om met vinyl te draaien op gig's al is dat wel kicken, maar ik kan je wel aanraden om ooit een setje tt's aan te schaffen en puur om het plezier thuis wat te mixen, zal je bevallen en is een leuke ontspanning.

This is an old Topic

No new postings for 4.180 days.
 Post CommentThat would be 139.3 months
or a whopping 11.5 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

227 Users online: 17 Guests (210 Unknown)
Pages generated today : 50.285
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.528.286