Poster: bambamstudio
Nee hoor, je drukt op sync en BAM! je bent DJ!
Poster: Tekhead
Den Estacy zal deze ook wel bon vinden
Poster: Estacy
Dat is een dikke video! Komende 2 uur ben ik zoet haha
Poster: michaelb
?Het publiek zal niet zo snel vragen met wat voor gear je draait, maar het geluid wat ze horen zullen ze zich wel snel aan storen indd als het echt slecht is.
Poster: Dolivieira
Ik niet in iedergeval. Toen had je nog geen hercules. Maar DJen is en blijft mensen entertainen met muziek die ze op dat moment willen horen. Sfeer maken en de mensen laten dansen of genieten. Of je dat nou beatmixent doet of niet zal de mensen in de zal een worst wezen.?
En wat ze ook een worst is. Is wat voor merk er op die gear staat. Pioneer, DENON, Technics, Numark, Reloop of Hercules om maar een paar voorbeelden van merken op te noemen. Het kan ze niks schelen. Als er maar de juiste sound uit die spiekers komen.
Poster: Estacy
Bedoel je letterlijk geluidskwaliteit?
Want of je een hercules of een Pioneer mixer gebruikt, dat maakt in een gemiddelde Nederlandse club geen zak uit.
@IveyJones
Daar heb je helemaal gelijk in. Wat je zegt is inderdaad ook waar. Op een DJ op sync te zien drukken op ze controller komt ook bij mij inderdaad lui over. Als DJ zijnde kan je dat inderdaad jammer vinden. Dan klopt mijn beredenering indd eigenlijk niet helemaal. Als je op een pioneer setje draait ben je inderdaad vaak al meer actief bezig. En er zit een stukje meer tchniek achter.
Komt er op neer dat ik het een beetje verkeerd heb uitgelegd wat ik bedoelde ..
@ Estacy
Ik bedoel geluidskwaliteit ja. Daar kan iedereen zich toch wel aan ergeren? ?Misschien de een meer dan de ander maargoed ..?Speakers uit het jaar 0 waar echt kut geluid uit komt. Heb er ervaring mee. Had een klus en daar hadden ze al speakers, maar dat waren speakers, dat was echt verschrikkelijk. Ik heb wel 10 mensen bij me gehad met de opmerking: Je geluid klinkt niet echt best he!? Sinds dien wil ik altijd zeker weten dat ik op goede speakers sta te draaien. Nu hebben we het dan over een drive in showtje, maar ik kroegen en vooral clubs hebben ze eigenlijk altijd wel kwaliteit speakers waar een goede kwaliteit geluid uit komt.
Zelf bedoel ik meer als DJ zijnde hoe ik neer kijk op mensen die met controller draaien. Controller DJ's zijn best goed hoor! Niks mis mee, maar wat Ivey zegt; het komt best lui over. Het gaat natuurlijk wel een stuk makkelijker, met name als je het sync gedeelte gebruikt dan. Wat Ivey zegt is eigenlijk beter verwoord dan wat ik zelf zei en dit bedoelde ik dus eigenlijk ook.?
@tekhead
Nja niet echt neerkijken, meer een soort van vergelijken. Zelf heb ik het dan voornamelijk over het sync gedeelte. Daar zit natuurlijk niet echt een hele hoge moeilijkheidsgraat aan vind je niet? In dat gedeelte vind het de controller dj misschien een beetje lui, maar ook de controller dj heeft inderdaad toeters en bellen om een nette set neer te zetten, dus opzich is er niet zo heel veel mis mee. Ik hou het in iedergeval wel lekker op een pioneer setje!Ieder zijn ding.
Poster: IveyJones
Dat wat Tek zegt klopt...
Zelf ben ik ook begonnen met vinyl, mij is toen uit gelegt de 4 kwartsmaat en dd 8 kwartsmaat. Om de 32 tellen (15 sec op 128 BPM) komt er een element bij of veranderd er iets in de track.
Toen ik het eindelijk onder de knie had kon ik niet eens met CD draaien, had totaal het gevoel er niet voor. Maar door het gewoon te doen gaat het vanzelf wel.
En over geluidskwalitiet kan je uren discuseren, alles kan perfect zijn maar de opstelling van het systeem is verkeerd merk je dat gelijk. Is het systeem e.d. goed maar verkeerd afgesteld hoor je dat gelijk. Dat zou je dan wel bij kunnen draiaen op je mixer maar het werkt niet prettig.
Wat Tek zegt over toeters en bellen op een controller, dat kopt ja. Je kan bij sommige net zoveel of mischien meer zelf dan met een Pioneer set. Heb totaal geen ervaring met een controller. Maar als een DJ in een discotheek staat te draaien op een uitgebreide controller maar doet er niks mee dan mag die van mij gewoon lekker uit die booth stappen en bier gaan drinken en andere DJ's wel de kans geven die er wel meer uit halen dan alleen sync en een handje omhoog van kijk mij sync'en.
Wel respect voor de DJ's die het wel kunnen en alles er uit halen, ik doe het ze niet na. Maar kon niet praten als DJ met 'kijk mij sync'en'. Zelf ben ik ook een keer gepasseerd op een contest omdat mijn set mixtechnisch niet lekker in elkaar zat(vinyl) en die andere de show 'steelde' omdat die lekker aan het sync'en was op ze Traktor S4 controller en er verder niks meer deed.
@tekhead
Zelf ben ik ook niet helemaal thuis in het draaien met controllers of iets in die trand, maar heb er wel eentje gehad een hele tijd geleden. Mijn ervaring was toen inderaad dat de sync button erg handig was, maar toen was ik ook jong en begon in net. Ook verdiep ik me niet zo in controller DJ's maar uiteraard zijn er dus ook goede.
Vinyl, dan praat je volgens mij helemaal over een vak appart voor zo ver ik weet. Nog nooit gedaan, maar wel is gezien uiteraard.
Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.