Nog enkele essentiele vragen voor men setje
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Sample-D    posted on 26-06-2013 22:19
Beste DJRecourcers,

Sorry voor het weer opstarten voor een nieuw topic, maar ik beloof dat dit men laatste is (over men muziekset toch). Deze vragen zou ik nog heel graag beantwoord zien voor ik weer begin bij te kopen:

1) Maakt het uit welke versterker ik koop (als ze maar de juiste wattage hebben) en zit er veel verschil tussen bijvoorbeeld behringer, jbsystems, dap, ...

2) mijn crossover heeft enkel xlr en jack aansluitingen en mijn mixer enkel aux en jack uitgangen dus ga ik jack kabels moeten kopen (de mixer is een reloop iq2+USB). Dit zijn 'balanced outputs' dus is het de bedoeling dat ik balanced jack kabels koop of hoeft dit niet?

3) ik heb een composer van behringer maar ik snap niet voor wat dit precies dient, dus hier zou ik graag wat uitleg over hebben Happy, laughing

Alvast bedankt voor de hulp, weet dat ik er echt veel aan heb Winking my eye

What do you think about Nog enkele essentiele vragen voor men setje ??

Vote :   

FloRise    posted on 26-06-2013 22:45
1 member likes this  1) het maakt niet uit, zolang er de zelfde aansluitingen mogelijk zijn. daarnaast moet je kijken naar Ohm en Wattage of die overeen komen. Wattage mag hoger of lager zijn (maar dan functioneren je boxen niet / (op max) of help je ze naar de kl*te)?
Vaak hoe meer je betaald hoe duurder, grof gezegd)

2) ga naar de eerste beste audio zaak en vraag naar de kabel die voldoet aan jouw eisen. die hebben ze vast wel, of ze geven je een andere makkelijke oplossing. (deze kabel hebben ze zowizo in een beetje electronica/audio winkel)

3) weet ik niet veel van, Succes!!?Foot in Mouth

ik hoop dat ik je met de eerste 2 punten een beetje op weg heb geholpen.

succes

User edit by FloRise on 26-06-2013 @ 22:46:46 (1%)
Sample-D    posted on 26-06-2013 23:16
Poster: FloRise

Vaak hoe meer je betaald hoe duurder, grof gezegd

Is dat niet logisch als je meer btaald dat het dan duurder is? :p
venzi    posted on 27-06-2013 01:20
1 member likes this  1) welke versterker je koopt maakt zeker veel uit. een Crow versterker is stukke beter dan een Skytec versterker of een behringer versterker.

2) een gebalanceerd signaal is alleen echt belangerijk bij lange afstand kabels, dit omdat er op de lange duur ruis in je kabel onstaat. met een gebalanceerd signaal heb je hier vrijwel geen last van.

3) Een composer? als het goed is doet die behringer ''composer'' precies hetzelfde als een compressor.
Kortgezegd, een compressor verlaagd de dynamiek van je geluid. Wat zacht is, wordt harder, wat hard is, wordt zachter.

Verder kun je hier heel veel van vinden al op wikipedia.?http://nl.wikipedia.org/wiki/Compressor_%28geluid%29

Ik hoop dat ik je hiermee ietswat geholpen heb!

cross-over    posted on 27-06-2013 09:39
1 member likes this  even een tip voor je versterker: ?staar je niet blind op het vermogen dat men aangeeft.
kijk naar welk soort vermogen het is, er zijn er namelijk meerdere die door elkaar gebruikt worden.
?
voorbeeldje: ?800 watt versterker - blijkt 2 x 400 Watt PMPO (links- rechts)- ?dus 400 watt per kanaal -?
als ik verder lees in de specs zie ik dat het eigenlijk 200 watt piek vermogen is terwijl de RMS waarde 120 watt is.

Dus eigenlijk blijkt de 800 watt versterker maar 120 watt per kanaal te kunnen leveren.....?

Hoe beter de versterker hoe groter het verschil tussen RMS en Piek vermogen.
Dit is namelijk geheel afhankelijk van de voeding in de versterker.

PMPO waarde is van geen enkel belang, dit is een markting waarde die (meestal) nergens op gebaseerd is.

Meer info op:?http://www.hifi.nl/artikel/1689/Vermogen_.html
http://soundcloud.com/lau-daniels
Bloedworst    posted on 27-06-2013 09:42
1 member likes this  3) je behringer composer is en gate + compressor met en limiter daarachter en sidechain input om te ducken.
welk model heb je de MDX 2200/2600 ofzo?..
User edit by Bloedworst on 27-06-2013 @ 09:55:00 (4%)
Sample-D    posted on 27-06-2013 11:05
@ venzi: kan ik dan unbalanced jack kabels gebruiken in mijn gebalanceerde uitgangen? En moet ik dan stereo of mono jacks kopen? (dat is al veel gevraagd op verschillende fora maar vet antwoord verschild steeds)

@ cross-over: maar ik heb toch een versterker nodig die evenveel of meer rms vermogen heeft als ik mijn speakers optimaal wim benutten?

Nog een vraagje: een behringer EP1500 of 2500 ziet er wel goed uit maar is dit dan ook effectief zo? En weet iemand de specs hiervan want ik vind alleen het wattage in 2 ohm en bridged 4 ohm maar die van 4 ohm en 8 ohm vind ik niet.
Sample-D    posted on 27-06-2013 11:47
Is de qsc gx3 versterker een goeie?
cross-over    posted on 27-06-2013 12:30
1 member likes this  vuistregel voor het vermogen van een versterker is ongeveer 1,5 tot 2x de belastbaarheid van je speakers.
http://www.bax-shop.nl/blog/index.php/archives/featured/welke-versterker-heb-ik-nodig

specs van de ep1500/ep2500?www.behringer.com/assets/EP2500_P0183_M_EN.pdf

s
pecs van de gx3?http://qscaudio.com.s3.amazonaws.com/downloads/specifications/GX_specs.pdf

als ik moest kiezen uit de 3 dan was de ep2500 mijn keuze gezien prijs/kwaliteit..... maar kijk ook een naar de ?EPQ2000

mmm, na wat review bekeken te hebben moet ik mijn menig bijstellen. Er zijn nog wat zaken die de specs niet vertellen:
de ventilatoren in de EP(Q) series maken erg veel herrie. Geen probleem als je altijd 'hard' draaid maar het is wel storend als het wat zachter ?moet. ?en ja, de gx3 maakt ook wel wat herrie maar minder....

garantie is maar 1 jaar en voor gx3 (na registratie) 6.
dat veranderd voor mij wel wat ---- ? gx3

zo zie je wat een beetje googlen doet...., alleen specs zijn niet voldoende. Reviews van andere zijn goud waard.
http://soundcloud.com/lau-daniels
User edit by cross-over on 27-06-2013 @ 13:39:29 (100%)
Sample-D    posted on 27-06-2013 13:48
Bedankt voor de hulp cross-over Happy, laughing maar ik ga de versterker 2ehands kopen omdat men budget beperkt is tot een 150 euro per versterker (en ik heb er 2 nodig).?

Is het nu dom of juist slim om voor de subs een ander merk versterker te kopen als voor de tops? Is het bijvoorbeeld zo dat sommige merken betere bassen weergeven en andere betere hoge tonen? Zo ja, welke dan? :D
Estacy    posted on 27-06-2013 15:05
1 member likes this  sommige zijn er heilig van overtuigd dat versterkers veel verschil maken in geluidskwaliteit, maar als jij een versterker hebt die niet hard hoeft te werken (niet clipt) dan zul je het echt niet merken.?

Die Behringer EP series is een hele degelijke series versterkers die je in menig cafe en drive in tegenkomt, dus een prima versterker.?

Als het kan wil je een versterker die 1.5 het vermogen geeft wat de speaker aankan, dit omdat een te zwakke versterker gaat clippen en dit vernielt je speakers. een te harde versterker is niet zo belangrijk want dat kunnen speakers wel aan. muziek is namelijk dynamisch dus je versterker stuurt constant andere vermogens uit.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Sample-D    posted on 27-06-2013 15:33
Poster: Estacy
sommige zijn er heilig van overtuigd dat versterkers veel verschil maken in geluidskwaliteit, maar als jij een versterker hebt die niet hard hoeft te werken (niet clipt) dan zul je het echt niet merken.?

Die Behringer EP series is een hele degelijke series versterkers die je in menig cafe en drive in tegenkomt, dus een prima versterker.?

Als het kan wil je een versterker die 1.5 het vermogen geeft wat de speaker aankan, dit omdat een te zwakke versterker gaat clippen en dit vernielt je speakers. een te harde versterker is niet zo belangrijk want dat kunnen speakers wel aan. muziek is namelijk dynamisch dus je versterker stuurt constant andere vermogens uit.

Ja, ik zou graag een ep1500 en een ep2500 kopen, ik denk dat dit wel een goede set is om 2x 250w rms en 2x 400w rms aan te sturen, anders had ik graag dap palladiums gekocht.

Als ik nu graag veel bas wil in men muziek, is het dan verstandig om bijvoorbeeld een behringer ultrabass er tussen te hangen of geeft dit niet zo veel?
Estacy    posted on 27-06-2013 15:54
die zijn heel goedkoop volgens mij, kwaad zal het niet kunnen. Maar of het echt beter wordt durf ik niet te zeggen. Ik zou eerst gewoon eens een beetje spelen met wat je nu hebt en dan kun je altijd nog kijken. Je kunt de versterkers van de subs ook gewoon verder opendraaien, of het crossover punt wat hoger zetten zodat de subs wat meer moeten doen
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Sample-D    posted on 27-06-2013 16:02
Poster: Estacy
die zijn heel goedkoop volgens mij, kwaad zal het niet kunnen. Maar of het echt beter wordt durf ik niet te zeggen. Ik zou eerst gewoon eens een beetje spelen met wat je nu hebt en dan kun je altijd nog kijken. Je kunt de versterkers van de subs ook gewoon verder opendraaien, of het crossover punt wat hoger zetten zodat de subs wat meer moeten doen

Dat is idd een heel goed idee Winking my eye nu nog wachten op men versterker en dan jack kabels gaan kopen en men set is eindelijk af Happy, laughing

Extra tips en ervaringen?zijn altijd welkom Happy, laughing

P.S.: hoe ik men composer afstel daar ben ik ook nog altijd niet uit, zoveel knopjes :s
venzi    posted on 27-06-2013 16:10
1 member likes this  als je me komt ophalen in nederland stel ik hem graag voor je af! haha

Sample-D    posted on 27-06-2013 18:33
Haha neehet is de bedoeling dat ik het zelf leer he Winking my eye
FloRise    posted on 28-06-2013 14:48
Poster: Sample-D
Is dat niet logisch als je meer btaald dat het dan duurder is? :p

haha, hoe meer je betaald hoe beter de kwaliteit, grof gezegd. dat was de bedoeling...
Sample-D    posted on 19-07-2013 01:17
Ik wou geen nieuw forum starten dus vraag ik het hier even;

Heeft er iemand ervaring met de dap vision reeks? Zijn deze van goede kwaliteit? Anders koop ik er zo'n 2, dan heb ik veel vermogen voor een vrij lage prijs Happy, laughing
Tekhead    posted on 22-07-2013 04:22
Poster: Sample-D
Ik wou geen nieuw forum starten dus vraag ik het hier even;

Heeft er iemand ervaring met de dap vision reeks? Zijn deze van goede kwaliteit? Anders koop ik er zo'n 2, dan heb ik veel vermogen voor een vrij lage prijs Happy, laughing

Ik heb de indruk dat je veel te veel bezig bent met het uitpakken van een drive-inn dan met het draaien zelf. Je zou best eerst wat oefenen en nog meer oefenen met hetgeen je hebt, sluit dat aan aan de huisinstallatie en als je na ettelijke tijd nog steeds de vibe's en geld hebt, breidt dan pas uit.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true

This is an old Topic

No new postings for 4.311 days.
 Post CommentThat would be 143.7 months
or a whopping 11.8 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

166 Users online: 11 Guests (155 Unknown)
Pages generated today : 38.053
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.645.804