70's 80's 90's hits
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

timjesse123    posted on 03-04-2013 22:37
Beste DJR's,

Ik heb de zoekfunctie gebruikt, maar deze deed onzettend traag over de trefwoorden 70's 80's, vandaar een nieuw toppic. Misschien wel een onderwerp waar we allemaal wat aan hebben/mee te maken krijgen.

Eind mei ben ik gevraagd om te komen draaien op een feest van oud-lerares die het viert met 2 vriendinnen, 1 wordt er 30, de andere 2 worden 40 jaar. Nu ben ik op zoek naar wat echte hits waarop gedanst kan worden voor deze leeftijdcatergorie. Uiteraard moet ik dan zoeken in de 70's 80's 90's.?
Natuurlijk heb ik een vader en een moeder die ook uit deze oude goede tijden komen dus die hebben me ook al enige tips gegeven, en van mezelf weet ik ook nog wel wat. Maar nu is de vraag aan jullie of jullie zouden willen meedenken om mijn lijstje aan te vullen zodat ik er daar een leuk dansend feestje van kan maken.

De volgende artiesten en nummers staan o.a al op m'n lijst:
Bee Gees - Stayin' Alive
Boney M. - ?Daddy Cool
Donna Summer - Last Dance
Robin S - Show Me Love
Snap! - The Power
Salt N Pepa - Push It

Aangezien we hier best wel wat leden hebben rondlopen van alle leeftijden zou ik moeten denken dat dit wel moet gaan lukken.?
Hartstikke bedankt voor het meedenken

Greetz,
Tim

User edit by timjesse123 on 03-04-2013 @ 22:42:44 (4%)

What do you think about 70's 80's 90's hits ??

Vote :   
Bloedworst    posted on 04-04-2013 10:07
Prince, ?Michel jackson, slade, status quo, annie lennox, david bowie, temptations, Ac/Dc, Bananarama, Beastie boys, Billy idol, Bruce sprinsteen, ga zo maar door heb hier en link voor the 80's KLIK?
succes en veel plezier met de oudjes Ahum!!
User edit by Bloedworst on 04-04-2013 @ 10:08:11 (3%)
Dolivieira    posted on 04-04-2013 10:26
Duik even in het Hit Dossier van de Top40 dan zie je ze allemaal staan. Ook lijstjes als de Veronica top1000, Veronica Top 880 en de Veronica Top 590 zijn de moeite waard en je zal veel titels vinden. Nog een tip de Radio 2 Top 2000 bevat ook heel veel titels.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Gerdo    posted on 04-04-2013 10:38
Er zijn genoeg top 100 cd's van de jaren 70, 80 en 90. De foute cd's van qmusic moet je ook effe checken daar staan ook wel leuke nummers op van vroeger.
Tekhead    posted on 05-04-2013 01:02
Back to the ....CD's, daar vind je alles wat zoekt van die jaren.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Seca    posted on 06-04-2013 15:52
In die tijd waren er ongeloofelijk veel hits, TIP: Veronica's top 1000 allertijden bv.
Verzamelcd's kopen, ...
?
Die leeftijd zal toch vooral jaren 90 zijn denk ik.
Eventjes geleden ook op een feestje gedraait van mensen die 40 werden.
Tot 6 uur s'morgens echte retro klassiekers gedraait zoals: Dave Kane - Zero Plus, etc etc..
Dat haalt hun herinneringen zowat naar boven.
Je moet gewoon zoeken op wat die mensen gaan dansen. :p
macmiata    posted on 06-04-2013 18:53
Hela ik word 40 eind vh jaar en die 90's ben ik kotsbeu - Mijn vrouw (39 ook) -?
Wat five, spice girls, hansom, like the way i do, natalia, anouk, madonna (de oudere madonna, niet de bazaar na 2005) maar hopelijk ook wat hedendaags.
En hun partner niet vergeten! Ac/dc, prodigy, beastie boys, guns 'n roses, tinu turner (nutbush city limits en proud mary)
Niet te flauw doen idd met retro: pump up the jam, tiesto, l'amour toujour van gigi d 'agostino (laatste 3 minuten ongeveer vd lange versie) fiocco
Misschien beetje rock a u2, simple minds, rolling stones, ook slows overwegen (de recentere) en als je 90's speelt, speel ze kort.
Als er vlamingen zijn, summer of '69 (kotsplaat maar ja) meatloaf, kiss i was made for loving you - al die platen zijn sommigen al 20 jaar beugehoord maar goed...
Dansjes werken mogelijk ook. Mambo nr 5, twist, in zaire (als 't vlaams publiek is) hucklebuck

Belangrijker, als 't NL-ers zijn, is kijken of ze los dansen of als paar. Als ze kunnen als paar dansen, dansen ze mogelijk ook stijldans (chacha, jive, quickstep) en dan moet je uitkijken naar deze website...

http://www.danszone.nl/index.php?pagina=muziek/quickstep_muziek
of naar de andere genres die op die website staan. Ik heb je nu heel hard geholpen, benieuwd of je er wat mee doet...
Les is letten op je publiek, afwisselen (durven proberen ookal loopt de vloer leeg) reageren op verzoekjes en niet heel de avond disco enz zodat de gasten denken dat ze stokoud zijn. Een black eyed peas, summerjam, bruno mars, adele, gossip, of 120 a 134 bpm zomerhit vd afgelopen 5 jaar lusten die zeker ook.
Last year this dj got bored and tried to produce
macmiata    posted on 06-04-2013 18:57
O ik vergeet nog R&B natuurlijk, altijd voor de dames spelen in 't begin vd avond is goeie tip. Beyonce, fatman scoop, dr dre, snoop dogg, 50 cent (kort spelen en goed mixen, als je wil opbouwen, die shit)

Tekhead    posted on 07-04-2013 02:21
1 member likes this  
Poster: macmiata
Hela ik word 40 eind vh jaar en die 90's ben ik kotsbeu - Mijn vrouw (39 ook) -?
Wat five, spice girls, hansom, like the way i do, natalia, anouk, madonna (de oudere madonna, niet de bazaar na 2005) maar hopelijk ook wat hedendaags.
En hun partner niet vergeten! Ac/dc, prodigy, beastie boys, guns 'n roses, tinu turner (nutbush city limits en proud mary)
Niet te flauw doen idd met retro: pump up the jam, tiesto, l'amour toujour van gigi d 'agostino (laatste 3 minuten ongeveer vd lange versie) fiocco
Misschien beetje rock a u2, simple minds, rolling stones, ook slows overwegen (de recentere) en als je 90's speelt, speel ze kort.
Als er vlamingen zijn, summer of '69 (kotsplaat maar ja) meatloaf, kiss i was made for loving you - al die platen zijn sommigen al 20 jaar beugehoord maar goed...
Dansjes werken mogelijk ook. Mambo nr 5, twist, in zaire (als 't vlaams publiek is) hucklebuck

Belangrijker, als 't NL-ers zijn, is kijken of ze los dansen of als paar. Als ze kunnen als paar dansen, dansen ze mogelijk ook stijldans (chacha, jive, quickstep) en dan moet je uitkijken naar deze website...

http://www.danszone.nl/index.php?pagina=muziek/quickstep_muziek
of naar de andere genres die op die website staan. Ik heb je nu heel hard geholpen, benieuwd of je er wat mee doet...
Les is letten op je publiek, afwisselen (durven proberen ookal loopt de vloer leeg) reageren op verzoekjes en niet heel de avond disco enz zodat de gasten denken dat ze stokoud zijn. Een black eyed peas, summerjam, bruno mars, adele, gossip, of 120 a 134 bpm zomerhit vd afgelopen 5 jaar lusten die zeker ook.

Kotsbeu ? Tja, raar en zeker voor iemand van jouw leeftijd, vorig w.e. was er nog back to the 90's in 't sportpaleid en tzat daar weer bakkesvol
Dolivieira    posted on 07-04-2013 12:58
Vind persoonlijk dat de jaren 80 meer gebracht hebben dan de jaren negentig.
Dolivieira    posted on 07-04-2013 12:59
Dan bedoel ik wel de commerciele dingen. Kwa underground House en Techno kwam er wel heel veel goeds uit.?

Gery    posted on 07-04-2013 18:14
belangrijk is ook dat je de nummers iets langer laat spelen.? een ouder publiek is het niet gewoon om snel een overgang te horen.? gouden regel is als mensen goed dansen laat je de plaat wat langer spelen, danst niemand kan je rapper switchen.

Probeer ook vooruit te denken, hier zijn manieren en lijsten genoeg om een grote playlist samen te stellen, maar met vooruit denken wil ik zeggen, catalogeer de nummers volgens genre en tempo.? Veel oudere nummers kan je ook perfect mixen ipv ze te moeten kappen. (al is het bij manueel gedrumde nummers soms wat lastig en continu bijsturen)

Het geeft een meerwaarde aan je set indien de muziek gemixt is.? Voor dat publiek zou ik ook minder in de jaren 90 gaan vissen.? en zeker niet de dance/eurodance 90's! (tenzij daar natuurlijk vraag naar is)? Mijn ervaring bij 40'ers is dat zij graag naar disco, swing enzo luisteren, niets te veel elektronisch en met beat.? opnieuw dat is algemeen gesproken.? elk feest is anders en de beste tip is om aan te voelen wat het publiek wil en daarop in te spelen.
DJ - Producer
Tekhead    posted on 08-04-2013 04:11
Poster: Dolivieira
Vind persoonlijk dat de jaren 80 meer gebracht hebben dan de jaren negentig.

Is uiteraard omdat in de jaren 80 meerdere genr?'s tot leven zijn gekomen met allemaal hun eigen aanhang, en bijna altijd vocaal ondersteund?
Poster: Dolivieira
Dan bedoel ik wel de commerciele dingen. Kwa underground House en Techno kwam er wel heel veel goeds uit.?

Het hele house, rave en dansgebeuren kende zijn grote doorbraak in de jaren '90, de jaren waarin al de grote klassiekers werden gemaakt.
Poster: Gery
Belangrijk is ook dat je de nummers iets langer laat spelen.? een ouder publiek is het niet gewoon om snel een overgang te horen.? gouden regel is als mensen goed dansen laat je de plaat wat langer spelen, danst niemand kan je rapper switchen.

Probeer ook vooruit te denken, hier zijn manieren en lijsten genoeg om een grote playlist samen te stellen, maar met vooruit denken wil ik zeggen, catalogeer de nummers volgens genre en tempo.? Veel oudere nummers kan je ook perfect mixen ipv ze te moeten kappen. (al is het bij manueel gedrumde nummers soms wat lastig en continu bijsturen)

Het geeft een meerwaarde aan je set indien de muziek gemixt is.? Voor dat publiek zou ik ook minder in de jaren 90 gaan vissen.? en zeker niet de dance/eurodance 90's! (tenzij daar natuurlijk vraag naar is)? Mijn ervaring bij 40'ers is dat zij graag naar disco, swing enzo luisteren, niets te veel elektronisch en met beat.? opnieuw dat is algemeen gesproken.? elk feest is anders en de beste tip is om aan te voelen wat het publiek wil en daarop in te spelen.

Ben het niet helemaal met je eens Gerdo, de jaren 90 zijn een periode met dikke vette platen waarvan de 40+ zeker van houd en zowel van house als van commercieele nummers, vergeet niet dat dit de generatie is die alles hebben weten ontstaan van het hele muziek cultuurshock en daar bijna allemaal gretig hebben aan deelgenomen. Feit is wel dat deze generatie er niet om maalt of een plaat al dan niet naadloos gemixt word, maar wel van je keuze van je platen, en dat hoeven niet allemaal platen van de jaren 70-80-90 te zijn, je kan er gerust ook huidige hits tussen draaien.
macmiata    posted on 08-04-2013 06:31
1 member likes this  We kunnen er over blijven lullen. Vraag welke radio ze luisteren of luisterden, daar heb je veel aan.

@Tekhead: ja ik ben die muziek kotsbeu. Zeker die klassiekers die ik de volgende 30 jaar zal moeten blijven slikken. Ik draai zelf sinds '1994 en heb nooit gestopt 90's draaien. Ik ben ze kotsbeu, net zoals summer of '69, meatloaf enz enz.
Die nummer worden ook steeds minder gevraagd op familie feesten, merk ik.?
Als je Donna of Q music publiek hebt kan dat vast maar ik ben flink van de laser hot hits periode naar stu bru gegaan qua smaak en krijg echt het zuur van al die commerci?le brol. Ik dans er enkel op als ik vergevingsgezind en dronken ben.
Deze ochtend hoorde ik Leki op stu bru - de wereld is naar de kl$ten... Rotmuziek.

Gerdo    posted on 08-04-2013 11:19
Poster: Tekhead

Ben het niet helemaal met je eens Gerdo, .

Dat was Gery, en niet ik Tek:p
djcanta    posted on 08-04-2013 11:23
70s/80s laat ik lekker liggen. Ik heb er wel een paar van maar focus ligt bij mij op 90s tot nu. Oud genoeg als je 't mij vraagt.
2 x SL1200 MK2 || Dateq XTC || Serato SL3 ||
Tekhead    posted on 08-04-2013 22:09
Poster: Gerdo
Dat was Gery, en niet ik Tek:p

oeps, sorry makker.
Sebasz    posted on 08-04-2013 23:36
ultimate kaos - casanova sowieso

This is an old Topic

No new postings for 4.419 days.
 Post CommentThat would be 147.3 months
or a whopping 12.1 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

165 Users online: 13 Guests (152 Unknown)
Pages generated today : 35.947
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.844.406