Poster: Dolivieira
Vind persoonlijk dat de jaren 80 meer gebracht hebben dan de jaren negentig.
Is uiteraard omdat in de jaren 80 meerdere genr?'s tot leven zijn gekomen met allemaal hun eigen aanhang, en bijna altijd vocaal ondersteund?
Poster: Dolivieira
Dan bedoel ik wel de commerciele dingen. Kwa underground House en Techno kwam er wel heel veel goeds uit.?
Het hele house, rave en dansgebeuren kende zijn grote doorbraak in de jaren '90, de jaren waarin al de grote klassiekers werden gemaakt.
Poster: Gery
Belangrijk is ook dat je de nummers iets langer laat spelen.? een ouder publiek is het niet gewoon om snel een overgang te horen.? gouden regel is als mensen goed dansen laat je de plaat wat langer spelen, danst niemand kan je rapper switchen.
Probeer ook vooruit te denken, hier zijn manieren en lijsten genoeg om een grote playlist samen te stellen, maar met vooruit denken wil ik zeggen, catalogeer de nummers volgens genre en tempo.? Veel oudere nummers kan je ook perfect mixen ipv ze te moeten kappen. (al is het bij manueel gedrumde nummers soms wat lastig en continu bijsturen)
Het geeft een meerwaarde aan je set indien de muziek gemixt is.? Voor dat publiek zou ik ook minder in de jaren 90 gaan vissen.? en zeker niet de dance/eurodance 90's! (tenzij daar natuurlijk vraag naar is)? Mijn ervaring bij 40'ers is dat zij graag naar disco, swing enzo luisteren, niets te veel elektronisch en met beat.? opnieuw dat is algemeen gesproken.? elk feest is anders en de beste tip is om aan te voelen wat het publiek wil en daarop in te spelen.
Ben het niet helemaal met je eens Gerdo, de jaren 90 zijn een periode met dikke vette platen waarvan de 40+ zeker van houd en zowel van house als van commercieele nummers, vergeet niet dat dit de generatie is die alles hebben weten ontstaan van het hele muziek cultuurshock en daar bijna allemaal gretig hebben aan deelgenomen. Feit is wel dat deze generatie er niet om maalt of een plaat al dan niet naadloos gemixt word, maar wel van je keuze van je platen, en dat hoeven niet allemaal platen van de jaren 70-80-90 te zijn, je kan er gerust ook huidige hits tussen draaien.