Poster: macmiata
Hela ik word 40 eind vh jaar en die 90's ben ik kotsbeu - Mijn vrouw (39 ook) -?
Wat five, spice girls, hansom, like the way i do, natalia, anouk, madonna (de oudere madonna, niet de bazaar na 2005) maar hopelijk ook wat hedendaags.
En hun partner niet vergeten! Ac/dc, prodigy, beastie boys, guns 'n roses, tinu turner (nutbush city limits en proud mary)
Niet te flauw doen idd met retro: pump up the jam, tiesto, l'amour toujour van gigi d 'agostino (laatste 3 minuten ongeveer vd lange versie) fiocco
Misschien beetje rock a u2, simple minds, rolling stones, ook slows overwegen (de recentere) en als je 90's speelt, speel ze kort.
Als er vlamingen zijn, summer of '69 (kotsplaat maar ja) meatloaf, kiss i was made for loving you - al die platen zijn sommigen al 20 jaar beugehoord maar goed...
Dansjes werken mogelijk ook. Mambo nr 5, twist, in zaire (als 't vlaams publiek is) hucklebuck
Belangrijker, als 't NL-ers zijn, is kijken of ze los dansen of als paar. Als ze kunnen als paar dansen, dansen ze mogelijk ook stijldans (chacha, jive, quickstep) en dan moet je uitkijken naar deze website...
http://www.danszone.nl/index.php?pagina=muziek/quickstep_muziek
of naar de andere genres die op die website staan. Ik heb je nu heel hard geholpen, benieuwd of je er wat mee doet...
Les is letten op je publiek, afwisselen (durven proberen ookal loopt de vloer leeg) reageren op verzoekjes en niet heel de avond disco enz zodat de gasten denken dat ze stokoud zijn. Een black eyed peas, summerjam, bruno mars, adele, gossip, of 120 a 134 bpm zomerhit vd afgelopen 5 jaar lusten die zeker ook.
Poster: Dolivieira
Vind persoonlijk dat de jaren 80 meer gebracht hebben dan de jaren negentig.
Poster: Dolivieira
Dan bedoel ik wel de commerciele dingen. Kwa underground House en Techno kwam er wel heel veel goeds uit.?
Poster: Gery
Belangrijk is ook dat je de nummers iets langer laat spelen.? een ouder publiek is het niet gewoon om snel een overgang te horen.? gouden regel is als mensen goed dansen laat je de plaat wat langer spelen, danst niemand kan je rapper switchen.
Probeer ook vooruit te denken, hier zijn manieren en lijsten genoeg om een grote playlist samen te stellen, maar met vooruit denken wil ik zeggen, catalogeer de nummers volgens genre en tempo.? Veel oudere nummers kan je ook perfect mixen ipv ze te moeten kappen. (al is het bij manueel gedrumde nummers soms wat lastig en continu bijsturen)
Het geeft een meerwaarde aan je set indien de muziek gemixt is.? Voor dat publiek zou ik ook minder in de jaren 90 gaan vissen.? en zeker niet de dance/eurodance 90's! (tenzij daar natuurlijk vraag naar is)? Mijn ervaring bij 40'ers is dat zij graag naar disco, swing enzo luisteren, niets te veel elektronisch en met beat.? opnieuw dat is algemeen gesproken.? elk feest is anders en de beste tip is om aan te voelen wat het publiek wil en daarop in te spelen.
Poster: Tekhead
Ben het niet helemaal met je eens Gerdo, .
Poster: Gerdo
Dat was Gery, en niet ik Tek:p
Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.