Gehoorbescherming op maat
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Pur-D    posted on 26-03-2013 17:51
Hey Djr's!

Ik ben al een tijdje informatie aan het inwinnen over gehoorbescherming op maat, maar ik kom er niet uit welke nou goed zijn voor mij. Ik werk als dj en bij een drukkerij en wil ze ook gebruiken voor het uitgaan.
Heb verschillende producenten gemaild (Filterz, Elacin en Noizezz) en allemaal zeiden ze iets anders.

Elacin zei dat ik de Er 15 moest nemen voor het draaien met een extra setje Er25 filters erbij, maar ik mocht ze dan niet te vaak wisselen anders konden de filters eruit vallen...?
Ik zag wel dat Elacin goed spul maakt. Onder andere dj Zany draait er mee en hij was blijkbaar heel tevreden. Ook zag ik tijdens het zoeken hier op djr dat een aantal van jullie deze hebben.

Filterz zei dat ik het beste een setje Filterz en een setje Earproof kon kopen, omdat er geen product was dat optimaal zou werken voor mij.

Noizezz kwam met de Noizezz muziek filters, waarvan de witte een hele mooie vlakke demping had. Deze dempte echter wel 21db. Is dat nou teveel voor het draaien of niet? Voor de rest zagen deze er ook goed uit. Ik kon wel een niveau lager pakken (16db), maar dan was de demping weer niet zo mooi vlak.

Met andere woorden, ik kom er echt niet uit!
Wat voor gehoorbescherming hebben jullie? En wat zou je doen als je in mijn situatie zat?

Thanks!
Dn-s3500 - Dn-x1500s - Dn-s3500 - Traktor Scratch Pro

What do you think about Gehoorbescherming op maat ??

Vote :   

Lomme_    posted on 26-03-2013 18:26
Variphone Musician Earplugs, niks anders Winking my eye
MoXeGy    posted on 26-03-2013 18:41
Heb Filterz gehad, deze waren erg fijn maar helaas hier in de omgeving niet meer verkrijgbaar?
Heb ook de Pluggers 2 in 1. Zijn ook prima, demping is erg vlak waardoor je het hoog zeer goed hoort.
En heb een paar Elacin, dempen het hoog iets meer maar dat vind ik persoonlijk juist fijn in sommige omstandigheden.
De laatste 2 dempen allebij gemiddeld rond de 20db en dat kan ik je Zeker aanraden. Vooral bij de Pluggers lijkt het alsof ze maar 16 db dempen maar dit is niet het geval(heb het na laten meten)
Estacy    posted on 26-03-2013 18:56
FF t topic kapen:?

Gehoorbescherming, alleen voor uitgaan (dan lukt DJ'en oo wel). ong. 15dB demping, vlak, een klein beetje extra demping rond 4khz is niet erg. Moeten met koptelefoon te dragen zijn. Doorzichtig zodat ze niet zo opvallen.

Wat is voor mij het beste?
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Pur-D    posted on 26-03-2013 19:52
Poster: Lomme_
Variphone Musician Earplugs, niks anders Winking my eye

Waarom vind je deze de beste dan?

Poster: MoXeGy
Heb Filterz gehad, deze waren erg fijn maar helaas hier in de omgeving niet meer verkrijgbaar?
Heb ook de Pluggers 2 in 1. Zijn ook prima, demping is erg vlak waardoor je het hoog zeer goed hoort.
En heb een paar Elacin, dempen het hoog iets meer maar dat vind ik persoonlijk juist fijn in sommige omstandigheden.
De laatste 2 dempen allebij gemiddeld rond de 20db en dat kan ik je Zeker aanraden. Vooral bij de Pluggers lijkt het alsof ze maar 16 db dempen maar dit is niet het geval(heb het na laten meten)

Klinkt goed! Ik ga even contact met ze opnemen om te kijken naar de mogelijkheden.
Blackaround    posted on 26-03-2013 20:27
Ik heb daarstraks een afspraak gaan maken bij een hoorcentrum!
Donderdag 10u, gehoortest en maat afdruk van oren laten maken.
Eindelijk, had het veel eerder moeten doen!?

Ik had een naam doorgekregen (dj) die oordoppen had waar je nog mee kan draaien..

Hij raadde me Amplifon aan.
Vlakke filter en je hoort geen verschil in je muziek!

Variphone had hij ook gehad, maar tog vond hij amplifon beter!
Daarom ben ik ook voor amplifon gegaan!

Je kan ook je filters veranderen, je kan ook verschillende filters gratis testen en kijken wat het lekkerste is.

User edit by Blackaround on 26-03-2013 @ 20:30:42 (26%)
rorex    posted on 26-03-2013 22:54
Heb momenteel Exinore (tegenwoordig heten ze?elacin), prima oordoppen voor tijdens het stappen. Maar voor het DJ'en vond ik ze niet goed genoeg vlak dempen, en ze dempte naar mijn idee ook net iets te veel.

Heb nu een paar maanden Shure se 215 In ears voor het draaien. Mocht je het niet erg vinden om van je headphone af te stappen dan zou ik aanraden om shure's te kopen en dan een setje op maat gemaakte gehoorbeschreming voor je werk en het uitgaan.
Pur-D    posted on 27-03-2013 17:13
Poster: rorex
Heb momenteel Exinore (tegenwoordig heten ze?elacin), prima oordoppen voor tijdens het stappen. Maar voor het DJ'en vond ik ze niet goed genoeg vlak dempen, en ze dempte naar mijn idee ook net iets te veel.

Heb nu een paar maanden Shure se 215 In ears voor het draaien. Mocht je het niet erg vinden om van je headphone af te stappen dan zou ik aanraden om shure's te kopen en dan een setje op maat gemaakte gehoorbeschreming voor je werk en het uitgaan.

Ik wil liever niet van mn headphone af, dat geeft je toch een stukje meer vrijheid van in-ears die je heel de avond in moet houden...

This is an old Topic

No new postings for 4.538 days.
 Post CommentThat would be 151.3 months
or a whopping 12.4 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

310 Users online: 190 Guests (120 Unknown)
Pages generated today : 64.857
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.861.894