Poster: RiliciousZ
Ik kon met mijn 13 jaar ook google gebruiken, ik ben benieuwd of je het ook kan. Deze vragen zijn namelijk ook op google terug te vinden
Poster: D-Jesse
Nou als je goed gegoogled had dan zag je dat je of een midi controller nodig hebt, of 2 cd spelers met een mixer.
Over die vraag met mp3 en cd; wat bedoel je? een mp3 is een muziekbestand en een cd een disc waar muziekbestanden opstaan, dus je vraag is een beetje vaag...
Ja je kan een boete krijgen, want je staat niet ingeschreven bij de Buma of kvk (Dus draai je zwart). Maar ikzelf draai al 2 jaar 'zwart' en ben nog nooit opgepakt, dus daar zou ik geen zorgen om maken. (Voorlopig)
Ik was 2 dagen 13 toen ik m'n set kocht en wist ook deze informatie, dus 'ik ben pas 13' is geen excuus :p
Hoop dat je er wat mee kan!
Poster: D-Jesse
Het 'echte' dj gevoel krijg ikzelf bij cd spelers en een mixer. Is alleen wel een stuk lastiger aangezien je moet leren beatmatchen en moet leren hoe die spelers werken. En dan zul je met cd's moeten draaien.
Als je met midi-controller wilt draaien, dan heb je je laptop nodig met mp3 bestanden en software zoals Virtual DJ. Je sluit de midi-controller aan op je laptop en dan kan je de software besturen met die controller. Dan heb je ook de 'sync' optie waardoor je niet hoeft te beatmatchen. Maar dit draaien wordt meer als fun-dj'en gezien aangezien het het een beetje als speelgoed wordt gezien (In iedergeval door mijn ogen)
Poster: TheStijn
Ja dat zou kunnen. Ik kan ook google gebruiken. H??l goed zelfs. Maar het probleem is dan dat ik zoveel verschillende dingen vind, dat daarop 'inspireren' redelijk moeilijk wordt. Mijn idee bij een forum posten was, dat ik antwoord zou krijgen. geen commentaar. En denk je nou dat ik zelf niet gegoogled heb. Ik wilde het alleen even van andere mensen horen ?
?houd er rekening mee dat je luidsprekers altijd iets zwaarder zijn als de versterker. Dus is de versterker 100 watt continue, dan is het aan te raden om speakers te nemen van 120 watt continue.
Haha zeker weten! erg leuke discussie op de vroege avond zo!
Poster: Estacy
Precies andersom. Als je op stevig volume wil draaien moet je versterker 1.5x zo sterk zijn als de speakers (in RMS). Maar dan blaas je toch je speakers op? niet zomaar hoor. Het is gevaarlijker om een te zwakke versterker te hebben, als je dan hard gaat spelen dan gaat de versterker 'clippen' (hij moet meer vermogen uitsturen dan dat ie kan) en daar sloop je je speakers pas echt mee.?
Overigens voor thuis is dit allemaal niet zo heel belangrijk omdat je nooit op die flinke volumes speelt.?
Poster: Tekhead
Waarom denkt toch bijna iedereen dat je Amp niet sterker mag zijn dan de speakers max. belasting, zeker bij subwoofers moet de Amp heel krachtig zijn anders speel je die in een wip stuk !
Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.