eBay?
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Mr-    posted on 26-02-2013 15:04
nu zit ik zelf nogal een keer in de knoop, ik weet niet of dit de juiste plek is voor dit topic maargoed:

via eBay kan ik voor 2000 euro kopen:
2x cdj 2000
1x djm 2000
2x krk gp 5

natuurlijk is dit een absurd bedrag, maar ik wil dit eingelijk ook niet laten lopen... de catch is dat deze gast uit schotland komt. ik ben daar nogal sceptisch over, dit is het volgende wat ik heb gemailt met hem:

eerste mailtje:

I already have the dj set in the eBay custody, sealed and ready to be shipped, with all the papers, these are the only pictures. Upon delivery you can test it, see it, with the refund option in the same day. So that is not a problem, also I am a vertical man and only made legit transactions, hence I will use eBay buyer protection, they will take care of shipping and payment.

If you agree, confirm you want to buy it, I will post it on eBay, send you the link, and you can buy it under their best buyer protection.

the shipping will take 3 days from the payment confirmation date.I repeat, you can see it test it, with the refund option in the same day.

email me if you want it so I can send you the link ( only if you really want it ), shipping included.

thanks

mijn reactie:

I am not very femiliar with eBay, i don't want to get scammed. how does the guarantee work?

if you would mail me the link that would be great. i am only just 20 years old and i don't want to lose that kind of money.

greetings,

de laatste reactie: You won't, You have my phone number call me anytime, also skype, eBay
has the best buyer and seller protection. I can post it on eBay, you
will buy it directly from them under their best policy, buyer and
seller protection. Once I will send you the link, you can click on it,
on BUY IT NOW, confirm the purchase, and follow their instructions.
Within 2-3 days from the confirmation date of the payment they will
call you to make sure you will be home to receive the pacakge. You can
see it, test it try it, with the refund option after you test it, in
the same day, if needed of course.

if interested let me know, and I will post it right away, and you can
buy it from there under their best policy.

nu twijfel ik gigantisch, ik wil natuurlijk ook niet voor 2000 opgelicht worden. maar als ik hier de boot mis kan ik me wel voor mijn kop slaan. meestal wat te mooi lijkt om waar te zijn is dat meestal ook.
2 CDJ 2000 2 SL 1210 DJM 800 HD 25-1 II

What do you think about eBay? ??

Vote :   

MrQreeny    posted on 26-02-2013 15:13
Haha.. meen je dat je hier serieus over na denkt?? WTF dude.. Wordt eens wakker!
'Music is the universal language of mankind...'
User edit by MrQreeny on 26-02-2013 @ 15:13:59 (1%)
stanger    posted on 26-02-2013 15:25
Typisch geval waarbij men zegt dat nog verstuurd moete worden vanuit het Verenigd Koninkrijk of dergelijke.
Zeker NIET geloven, dit is gewoon pure oplichting.
Dynamix86    posted on 26-02-2013 15:25
Absolute oplichting! Zoals je zelf al zegt.. als het te goed is om waar te zijn, dan is dat het ook. Hij kan die apparatuur voor het dubbele verkopen dus waarom zou hij het voor 2000 wegdoen? En over eBay nog wel. Hij zou het zelfs aan zijn 70-jarige buurvrouw kunnen verkopen.
Beatmatching is overrated
Gerdo    posted on 26-02-2013 15:39
Niet doen! Dit kan echt niet! Je betaald en je krijgt niks opgestuurd, en wat een gel*l dat die gozer zegt je hebt toch mijn telefoon nummer. WTF!
FSR    posted on 26-02-2013 15:58
Om naast de oplichting (wat ik ook van mening ben) is er een ander punt. Engeland (schotland eveneens) heeft een ander energie netwerk dan NL en grote delen van Europa. Het kan dus heel goed zijn dat de 2000 set (als het geen oplichting blijkt te zijn) prima in Schotland te doen maar niet in NL omdat er andere 'energie' e.d. doorheen gaat en moet.

Ik raad je het naast de oplichting ook op dit punt je overweging af. Even voor de goeie orde, een 2e hands DJM 2000 op Marktplaats wordt voor niet minder dan 1.300 euro verkocht. En dan wil je met 2x CDJ 2000 een prijs van 700 euro afspreken? Not gonna happen! Om nog maar te zwijgen dat die schot zichzelf dubbel zo hard in de voet schiet aangezien een pond meer waard is dan een euro (wat in zijn nadeel is).

Hou die 2.000 euro op zak en spaar mooi even door?Cool, bij dit soort bedragen is real life langsgaan een allerminste vereiste!?

Ik zal voor een laatste keer alles samenvatten in 1 zin voor je: 'DOE DIT NIET!'

Bij deze hoop ik dat het duidelijk is?Cool.

Estacy    posted on 26-02-2013 16:28
Poster: FSR?Het kan dus heel goed zijn dat de 2000 set (als het geen oplichting blijkt te zijn) prima in Schotland te doen maar niet in NL omdat er andere 'energie' e.d. doorheen gaat en moet.

omvormertje en klaar. Volgens mij niet eens nodig want alle moderne mixers hebben een universal power supply, die werken op alles zolang de stekker past
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
FSR    posted on 26-02-2013 16:29
@Estacy
Toch wel? Oh, maar dan nog! Ik zeg tegen TS, NIET DOEN!

Estacy    posted on 26-02-2013 16:40
Laat maar, de DJM 2000 heeft dat dus niet... Had ik niet echt verwacht in een mixer van 2000 euro. Zeker niet aangezien Ecler zelfs in hun budget mixers dat wel doet.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Mr-    posted on 26-02-2013 17:25
Poster: MrQreeny
Haha.. meen je dat je hier serieus over na denkt?? WTF dude.. Wordt eens wakker!

een begrijpelijke reactie, zoals ik dus aangaf weet ik niet hoe eBay geregeld is maar als hier uit de reacties had gebleken dat het gewoon kon dan was ik toch gek geweest als ik het had laten lopen.?

dank voor de reacties, ik was natuurlijk al sceptisch anders had ik dit topic nooit geopend. mijn vraag is beantwoord!
Mr-    posted on 26-02-2013 18:10
dubbelpost!
User edit by Mr- on 26-02-2013 @ 18:11:28 (97%)
Pur-D    posted on 26-02-2013 19:05
Misschien heel raar in de ogen van velen hier, maar ik zou het misschien toch wel proberen. Zeker als je genoeg contactgegevens van de desbetreffende persoon krijgt en via paypal betaald. Dan ben je namelijk beschermt en krijg je je geld terug als je opgelicht word.

http://pages.ebay.nl/help/buy/item-not-received.html

Ik weet niet wat ik zou doen als ik voor de keus stond, maar dit is iets om toch even na te kijken!
Dn-s3500 - Dn-x1500s - Dn-s3500 - Traktor Scratch Pro
VmaX    posted on 26-02-2013 21:40
Niet doen, had ook eens zo een verkoper tegengekomen. Ik wist direct dat het oplichting was maar besloot toch door curiositeit de verkoop zogezegd door laten gaan.

Ik vertelde hem dus dat ik akkoord ging en dat hij me de ebay add moest doorgeven.

En surpise :D Ik kreeg effectief een link met een site die echt goed op ebay lijkte maar het was een scam site. Lay-out en dergelijk is hetzelfde maar je bent niet op de echte site.
To stay tuned, become a fan on my facebookpage
hoppie    posted on 26-02-2013 22:54
als hij moeilijk gaat doen over de set uit de verpakking halen gaan er bij mij een aantal belletjes rinkelen. vraag hem of hij dan een foto van de doos met daarbij bijvoorbeeld een a4tje met daarop een blauw gevlekte eenhoorn of iets dergelijks. als hij dat niet wil/kan is het nep, kan hij dat wel dan is het waarschijnlijk ook nep maar ietsjes geloofwaardiger
Question everything
_Ivan_    posted on 26-02-2013 23:04
Als dingen te mooi zijn om waar te zijn is het vaak niet waar is mijn ervaring. Het zou waar kunnen zijn, maar waarom zou iemand met zulk verlies z'n set verkopen. Beter zoek je een leuke set in Nederland die je kunt uitproberen en daarna lekker mee naar huis kunt nemen.
Feel&.Celebrate.Life!
MrQreeny    posted on 27-02-2013 10:21
Poster: Mr-
een begrijpelijke reactie, zoals ik dus aangaf weet ik niet hoe eBay geregeld is maar als hier uit de reacties had gebleken dat het gewoon kon dan was ik toch gek geweest als ik het had laten lopen.?

Als spullen voor veel te weinig geld verkocht worden klopt er iets niet... Daar heeft ebay verder niks mee te maken. Kan net zo goed marktplaats, 2dehands.nl of mijnoudeomazoekteendjset.nl zijn....
'Music is the universal language of mankind...'
Victor    posted on 02-03-2013 12:53
Poster: FSR
Engeland (schotland eveneens) heeft een ander energie netwerk dan NL en grote delen van Europa. Het kan dus heel goed zijn dat de 2000 set (als het geen oplichting blijkt te zijn) prima in Schotland te doen maar niet in NL omdat er andere 'energie' e.d. doorheen gaat en moet.

Dat was heel lang geleden zo, maar de UK heeft inmiddels net als wij 230V 50Hz netspanning. Een UK apparaat kan je dus gewoon op ons lichtnet gebruiken. Alleen is het stekkertype in de UK anders dan hier, maar dat is simpel op te lossen. Je hebt dus geen omvormer nodig, wat wel het geval is bij apparaten uit de USA.

Dit aanbod is natuurlijk opplichting, dat zal iedereen wel duidelijk zijn.
MRowan    posted on 04-03-2013 08:51
Dit lijkt idd heel erg op oplichterij.
Maar schotse mensen zijn over het algemeen zo eerlijk.

FSR    posted on 04-03-2013 16:05
@Victor, bedankt voor de info!
?
@MRowan, dat komt dan de oplichter alleen maar goed uit. Misbruik maken van een goede naam is: 'smaad' en 'diefstal van identiteit' voor criminele praktijken. 3x zo hard straffen die oplichter. IP ban is niet genoeg, zijn pc molesteren en daarna 20 jaar de castro castro gevangenis is! Met gezond verstand begin je uberhaupt niet aan oplichting van luxe goederen. Ik kan mij voorstellen dat als je niks te eten hebt en je gezin ook niet dat je steelt uit de supermarkt om te overleven. Een Pioneer CDJ 2000 set heb je niet nodig om in je primaire levensbehoeften te voorzien.

Valkoinen    posted on 04-03-2013 16:24
Poster: hoppie
als hij dat niet wil/kan is het nep, kan hij dat wel dan is het waarschijnlijk ook nep maar ietsjes geloofwaardiger

Ja, ik moest hierom lachen?Cool.
Ik ben slecht in het verzinnen van dit soort dingen..
MRowan    posted on 05-03-2013 17:55
Dat is waar FSR. Maar het blijft moeilijk te geloven. En een ritje naar schotland is leuk maar het niet waard om te checken of het waar is :p

This is an old Topic

No new postings for 4.451 days.
 Post CommentThat would be 148.4 months
or a whopping 12.2 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

156 Users online: 24 Guests (132 Unknown)
Pages generated today : 10.189
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.683.141