Eisen voor een Macbook (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

D-Jesse    posted on 21-02-2013 16:30
Hey mede DJR's,

Ik heb besloten om over te stappen naar Logic. Zoals ik het nu een aantal keer heb uitgeprobeerd, vind ik het een veel overzichtelijker programma dan FL Studio waar ik nu in werk.

Anyway, nu zat ik op de site te kijken van Apple en zag dat Macbook Pro's best wel prijzig waren. Dus zat te twijfelen tussen een Mac Mini en ene Macbook. Maar wat ik toch echt een groot nadeel vind is dat je een Mac mini niet on the road mee kan nemen, en een Macbook wel. Vandaar dat ik ga voor een Macbook.

Maar er zijn heel wat verschillende specs als ik zo bekijk. Ik kan kiezen tussen een i7 of i5 processor?
9I7 = beter natuurlijk, maar ook een stukkie prijziger) en tussen 4 gb of 8 gb ram. En nog een aantal dingen (GB harddrive, etc)

Nu weet ik dat 8gb en i7 beter is, maar ik vraag me af of het echt nodig is? Ik wil natuurlijk zo goedkoop mogelijk uitkomen! :p

Toen ik m'n eigen Macbook ging 'configureren' was ik dus op deze gekomen:
http://store.apple.com/nl/configure/MD101N/A?

Weten jullie of die goed is te gebruiken om te producen in Logic, of dat je met 4 gb en i5 problemen gaat krijgen met zware programma's runnen zoals Logic? Want ik wil natuurlijk niet straks hebben dat Logic als een gek kraakt 9Zoals ik nu met FL Studio last heb)`. Ik gebruik 'm btw niet alleen voor Logic, ook voor dagelijkse dingen zoals internetten, etc.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

Greetz, Jesse

What do you think about Eisen voor een Macbook ??

Vote :   

FASA    posted on 24-02-2013 19:19
Poster: Sebasz
Ik denk eigenlijk dat die actie pas weer over een jaar komt, naar mijn weten is dat ook maar 1 keer per jaar. Je hebt tussendoor wel acties, maar vaak worden daar alle Apple producten uitgesloten, of geldt het alleen voor specifieke producten.

Zou even wachten als je kunt, maar niet te lang. Uiteindelijk kun je dan wel 10 jaar wachten op een nieuwe omdat de prijzen toch fluctueren en elk half jaar ongeveer een nieuwe versie komt?Foot in Mouth

In 2012 was het 4 keer, aan het einde van ieder kwartaal (gewoon om de cijfers wat op te krikken natuurlijk)
Wat ze doen, is dat ze een hoop apple producten 'uit de winkel' halen en vervolgens net doen of ze op zijn.
?
Wat je dan doet is gewoon thuis van te voren uitzoeken welk model je wilt. Hebben ze het bij mediamarkt zogenaamd niet, dan drijg je naar BCC te gaan, die nemen namelijk alle acties van de concurrent over gezien hun laagste prijs garantie.
?
Met de btw vrije dagen in september wilde ik de 8 gig i7 versie maar alleen de 4 gig i5 versie lag in de winkel. Op het moment dat ik dus aangaf naar bcc te gaan vonden ze er binnen een halve minuut spontaan 1 in het magazijn. Laat je dus zeker geen oor aan naaien en ga desnoods naar BCC.?
?
Let er tevens op dat ze bij Mediamarkt ook de halve webshop spontaan leeggooien op de BTW vrije dagen, je moet dus ook daadwerkelijk naar de winkel.?
?
Over het algemeen doen de Apple macbooks enzo wel mee maar alle accesoires niet.
?
Hoop je hiermee geholpen te hebben.
www.soundcloud.com/nick-janssens1
Sebasz    posted on 25-02-2013 14:15
Hmm dat wist ik niet, even in de gaten houden want ik twijfel om ook een 27' imac erbij te halen.

bij bcc is het trouwens wel zo dat als ze hem niet op voorraad hebben, je gewoon een bon kan laten maken voor die prijs, en hem dan ophalen wanneer die weer binnen is?Cool?je hoeft niet eens een aanbetaling te doen
D-Jesse    posted on 25-02-2013 22:18
Poster: FASA
In 2012 was het 4 keer, aan het einde van ieder kwartaal (gewoon om de cijfers wat op te krikken natuurlijk)
Wat ze doen, is dat ze een hoop apple producten 'uit de winkel' halen en vervolgens net doen of ze op zijn.
?
Wat je dan doet is gewoon thuis van te voren uitzoeken welk model je wilt. Hebben ze het bij mediamarkt zogenaamd niet, dan drijg je naar BCC te gaan, die nemen namelijk alle acties van de concurrent over gezien hun laagste prijs garantie.
?
Met de btw vrije dagen in september wilde ik de 8 gig i7 versie maar alleen de 4 gig i5 versie lag in de winkel. Op het moment dat ik dus aangaf naar bcc te gaan vonden ze er binnen een halve minuut spontaan 1 in het magazijn. Laat je dus zeker geen oor aan naaien en ga desnoods naar BCC.?
?
Let er tevens op dat ze bij Mediamarkt ook de halve webshop spontaan leeggooien op de BTW vrije dagen, je moet dus ook daadwerkelijk naar de winkel.?
?
Over het algemeen doen de Apple macbooks enzo wel mee maar alle accesoires niet.
?
Hoop je hiermee geholpen te hebben.

Thx voor je reactie!

Erg dom dat ze doen alsof ze niet op voorraad zijn dan. Bij de MediaMarkt zijn ze namelijk 40 euro duurder dan de normale Applestore, dus zonder die btw vrije dagen zou ik gewoon in de Applestore zelf hem gaan halen.

Maar is het serieus zo dat als de Mediamarkt die btw vrije dagen heeft, de BCC dan dezelfde prijs rekent voor bijv een Macbook en er dus ook 21% vanaf haalt? Dat is dan erg mooi! In 't winkelcentrum in Amsterdam Noord zitten een BCC & Mediamarkt, tijdens die dagen maar eens naartoe gaan dan! Moet ik de bcc er dan op wijzen, of doen ze dat automatisch? :p

Ga trouwens nu ook proberen Mac OS op m'n windows pc te gooien, kan ik even testen hoe 't werkt Thumbs Up
Sebasz    posted on 26-02-2013 13:30
ja klopt van de bcc die met de prijzen meegaat, staat ook in mijn reacties?Cry
en osx op je pc kun je beter niet testen want gebruikerservaring is heeeeel anders. allemaal minder stabiel en fijn, als je het uberhaupt al aan de praat krijgt dat hackintosh gedoe?Foot in Mouth
User edit by Sebasz on 26-02-2013 @ 13:31:35 (100%)
LouisCasper    posted on 26-02-2013 13:45
Ik zou gewoon mijn MacBook Pro overkopen Happy, laughing
http://www.louiscasper.com
D-Jesse    posted on 26-02-2013 16:41
Poster: LouisCasper
Ik zou gewoon mijn MacBook Pro overkopen Happy, laughing

Haha ik twijfel nog een beetje. Want wat is er precies met jouw batterij aan de hand? Ik wil namelijk wel een aantal uit uit de lader kunnen producen...

@Sebasz ah oke! Ja maar ik wist niet zeker of dit ook voor deze btw actie geld van de Mediamarkt, maar wel dus! Tjah met dat Hackintosh gebeuren, m'n ICT leraar gaat me er meehelpen, moet goedkomen Happy, laughing

This is an old Topic

No new postings for 4.455 days.
 Post CommentThat would be 148.5 months
or a whopping 12.2 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

262 Users online: 8 Guests (254 Unknown)
Pages generated today : 50.167
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.438.541