Resident dj gezocht voor club in Peking (3/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

basestring    posted on 28-01-2013 12:24
Hallo,

Ik ben op zoek naar een goed uitziende nederlandse DJ man?of vrouw om voor een langere tijd naar Beijing te gaan.
er is een nieuwe club geopend en ik zoek een dj die 7 dagen per week daar gaat draaien (ongeveer 2 uur per dag)
de persoon moet in staat zijn om minimaal een half jaar to een?jaar in China te berblijven of misschien langer.
ook moet de dj all round kunnen draaien, electro, House en evt comerciele top40 house remixes.

Als je dit lees, en je denkt dat lijk mij wel wat, mail mij dan zo snel mogelijk een aantal goede foto's, Bio in het engels?en een link van een dj mix.

Als jij word gekozen om voor ons te gaan werken, dan kun je het volgende van ons verwachten
1. een enkele reis Amsterdam -> Peking en weer terug
2. indien langer dan een jaar een extra retour ticket naar nederland en weer terug.
3. woonruimte in het centrum van Peking
4. +/- 1500 Euro schoon in Chinese valuta per maand (12500RMB)

nog vragen? bel mij dan +31-634943164
of e-mail. berry@1945mf-china.com
User edit by basestring on 28-01-2013 @ 12:25:54 (1%)

What do you think about Resident dj gezocht voor club in Peking ??

Vote :   

D-Jesse    posted on 02-02-2013 00:26
Jemig, ik ga hier ff een half dagje morgen voor zitten om al deze reacties te lezen!?Foot in Mouth
Tekhead    posted on 02-02-2013 03:15
Poster: FSR
@Tekhead, dat is inderdaad een referentiekader waar ik nog niet aan gedacht had. Excuus als het chauvinitisch overkwam. Ik ben zeer open-minded wat betreft andere culturen en bevolkingsgroepen. Meen ik!

Mijn referentiekader was namelijk gelieerd aan de denkwijze van Chinezen zelf in het buitenland. (China town's bijv.) Het is toch altijd wel fijn als je een beetje van je 'roots' terug ziet in het land waar je verblijft denk ik zo?Cry. Om zeer uiteenlopende redenen natuurlijk?Cool.

Excuses niet nodig, was eigenlijk met een knipoog bedoeld, maar blijkbaar kwam dat niet zo over?Embarassed
Ik ben ook open voor andere culturen en volkeren, maar daar zijn grenzen aan ook, en vooral ook voorwaarden, anders liefst rechtsomkeer maken. Het is geen blaam dat je mijn vermeld referentiepunt niet aanhaalde, is trouwens van een andere generatie dan de jouwe. In Vlaanderen is het Alcatel-Bell verhaal een veelgebruikt voorbeeld in ons onderwijs, omdat het een voorbeeld is van goed ondernemen, Alcatel was het eerste buitenlands Bedrijf dat een 100% carte blanche kreeg in China om hun projecten en contracten uit te werken en uit te voeren zonder inmenging van de Chinese overheid, en toen was China nog het China vh rode boekje Alcatel Bell is nog steeds de hoogste bevoorrechte handelspartner. Mijn wijlen vader heeft daar 23 jaar gewerkt, met 3 mnd China, 3 mnd Belgie, waarvan 6 weken betaalde vakantie, en terug naar China voor 3 mnd, en weer terug en zo ging dat heel z'n loopbaan bij Alc./Bell door. Mijn jongste zus is trouwens naar China getrokken om haar tolken uit te breiden met het Mandarijns, ze heeft eerst 4 jaar in belgie, mandarijns gestudeerd, voor het vervolmaken van de opleiding moest ze in China verder studeren, en ook zus merkte op dat er nog steeds zogoed als niemand een andere taal dan Mandarijns spreekt. Nog altijd niet.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
RAS    posted on 02-02-2013 14:27
Ik zie ook niet in waarom de Chinezen iets anders dan Mandarijns zouden moeten spreken. Als je naar China wil, dan ben jij de gene die zich aan moet passen en niet de hele Chinese bevolking die je mogelijk tegen zou kunnen komen. Waarom zou een Taxi-chauffeur in Beijing er belang bij hebben om Engels te spreken? 99% van zijn klanten spreekt Mandarijns.

Andersom geld natuurlijk ook. Chinese bedrijven die klanten zoeken in de westerse wereld moeten communiceren in het Engels. En dat doen ze ook wel, maar dan waarschijnlijk slechts enkele woordvoerders binnen het bedrijf en hun Engels is niet van het niveau als dat van de gemiddelde Nederlandse student.
User edit by RAS on 02-02-2013 @ 14:28:45 (3%)
Martullia    posted on 02-02-2013 14:40
Als ze nou in Nederland ook eens zo zouden redeneren. Maar hier worden op basisscholen brieven in het Nederlands, Turks en Marokkaans verspreid.
FSR    posted on 02-02-2013 17:02
@RAS & Martuallia,?

En hier zit dan ook de kronkel.

In NL gaat het principe op: 'Eerst jij, dan wij'.

In China ligt dat principe heel anders. Niet zozeer het tegenovergestelde als die van ons. De uitkomst lijkt er echter wel op. Vergeet niet dat de 'familie' nog steeds de 'hoeksteen in de samenleving' is.?

Klein voorbeeld:
Als hier iemand (die je niet kent) aanklopt bij je huis en vraagt om wat eten of drinken. Wat zou dan je eerste antwoord zijn? We hebben genoeg referentiekaders van als we dat doen dat het ons dan duur kan komen te staan. (Geweldadige) dieven bijvoorbeeld??

In China zijn de straffen op stelen en andere (in onze wet genoemd als) 'kleine vergrijpen' zeer zwaar te noemen. Men berederneerd als volgt: Waarom gebruik jij je gezonde verstand niet? Confusionisme & Boeddhisme zijn diepgewortelde levensovertuigingen daar, dus als je je gezond verstand bewust blokkeert dan is diegene al 'af'. In mijn optiek logisch. Ook daar gaat het wel eens mis dat er per ongeluk de verkeerde wordt opgepakt.

Het heeft beide zo zijn voordelen en nadelen. Helaas is het nadeel van ons (rechts) systeem dat wij onze 'Spontane gastvrijheid' er enorm door hebben verloren. In China en dan zeker in de meer wat afgelegen gebieden is het verschil enorm merkbaar. Ze gaan uit van het 'goede in de mens'. I.p.v. 'Ga van het slechtste uit dan kan het alleen maar beter gaan'.?

Beiden hebben zo zijn of haar voordelen & nadelen op bepaalde momenten en bepaalde situaties.?

We hebben het niet voor niets over een Nederlandse samenleving die steeds meer: 'individueel' wordt. Zou je een keer daar moeten doen, kijken ze zeer vreemd op!

User edit by FSR on 02-02-2013 @ 17:04:03 (1%)
DanielDale    posted on 03-02-2013 11:46
Wel raar dat TS niet meer reageerd. Hij had zo snel mogelijk mensen nodig. Dan blijf je natuurlijk je eigen topic minimaal 1 keer per dag checken.
Drop Beats, Not Bombs
AdenFarleigh    posted on 03-02-2013 12:46
Poster: DanielDale
Wel raar dat TS niet meer reageerd. Hij had zo snel mogelijk mensen nodig. Dan blijf je natuurlijk je eigen topic minimaal 1 keer per dag checken.

?
Niet per se, waarschijnlijk als je zsm mensen nodig hebt, maak je gebruik van meerdere middelen om zoveel mogelijk mensen te bereiken, dus ook andere fora etc. Wat het dan inderdaad wel weer merkwaardig maakt waarom ie geen afbericht stuurt indien ie een DJ gevonden heeft.
?
En ik vraag me af waarom de eisen zo losjes neergekladderd zijn, voor een DJ die je zo royaal betaalt voor 14uurtjes werk per week, zonder nevenactiviteiten, had ik toch strenge eisen gesteld..
2x CDJ800mk2 | CDJ850 | Korg KM-402
User edit by AdenFarleigh on 03-02-2013 @ 12:49:08 (45%)
FASA    posted on 03-02-2013 13:49
Kan me er wel iets bij voorstellen. Het is nou niet alsof er enorm veel positeve reacties zijn gekomen op deze 'wereldkans'.
www.soundcloud.com/nick-janssens1
FSR    posted on 03-02-2013 14:24
Poster: FASA
Kan me er wel iets bij voorstellen. Het is nou niet alsof er enorm veel positeve reacties zijn gekomen op deze 'wereldkans'.

Bij gebrek aan essenti?le informatie kan ik mij best wel goed voorstellen dat er weinig positieve reacties komen op deze 'wereldkans'.?

Indien men serieus hierover is (de TS bedoel ik dan) dan neem je de tijd voor een werving. Selecteer je diegene die je wilt hebben aan de hand van voorwaarden/criteria. Met het lijstje van de eerste post van TS valt zowat iedereen onder zijn categorie.?

Om nog maar met de meest voor de handliggende opmerking te (ver?)zwijgen die een lid hier op het forum moest posten. Namelijk de minimale leeftijd. <-- /me vindt dit best wel een afgang voor de TS?Embarassed

Voor de 'wereldkans' vind ik best dat de TS meer tijd mocht nemen. O.a. een goeie start voor de meesten zou mijn post met 20 vragen hierover zijn. Het heeft niet voor niets 8 (dacht ik?) likes gekregen, met die in mijn ogen vragen die minimaal beantwoord mogen worden was voor een een flink deel op DJR het 1 en ander wel duidelijk geworden.

@AdenFarleigh,
Je hebt gelijk in wat je zegt. Echter vind ik die logica niet effeci?nt. Als je weet dat je een massa-werving gaat of moet houden op internet. Neem je op zijn minst een dag de tijd om alles uit te werken in een kladblok op je laptop/pc ofzo? En dat te kopi?ren in elk fora o.i.d.? Investering van een dagje misschien. Maar alles is wel direct duidelijk en je hoeft dan geen uitbundige vragenlijsten zoals die van mij meer te beantwoorden!
Yorick    posted on 03-02-2013 16:01
Buiten deze hele discussie om... ?1500,00 vind ik weinig per maand.?
Sta elk jaar een tijdje in het buitenland (portugal/spanje/oostenrijk/frankrijk) en dan verdien ik wel iets meer per maand..
FASA    posted on 03-02-2013 16:18
@FSR, Ik zeg ook niet dat het onterecht is dat er weinig positieve reacties zijn. Snap zeker jouw punt.
?
@yorick, Zoals vaker gezegd, 1500 euro daar is wat anders dan hier. En niemand dwingt je te reageren als je het te weinig vind.
www.soundcloud.com/nick-janssens1
FSR    posted on 03-02-2013 16:33
@FASA, als ik een zinnetje aanhaal en precies hetzelfde zeg daarna dan ben ik het met je eens?Cry. (My way of talk)

De rest (behalve de quote op AdenFerleigh na) in mijn post is in het algemeen gericht en zeker niet specifiek gericht op FASA's opmerking?Cool.

No hard feelings eh??Cry
DonBasco2    posted on 03-02-2013 20:55
Ik heb zelf een zomerseizoen in Spanje gedraaid en wat me meteen opvalt is dat er staat dat je ELKE dag moet draaien.
Dat heb ik in Spanje ook gedaan, maar na 7 weken (bij mij) was ik dat ook meeeer dan zat. Je trekt het gewoon niet om geen dag vrij te hebben. Ook al is het maar 2 uurtjes per dag.

Dat vervoer en verblijf worden betaald is in mijn ogen vrij normaal, maar?1500 per maand is 50 euro per avond.... ?Dat is ook gewoon niet veel.

AdenFarleigh    posted on 04-02-2013 10:43
DonBasco2, das nog steeds ?25 per uur... Dat is ruim het dubbele van wat ik in de supermarkt of vergelijkbaar baantje kan verdienen + je krijgt onderdak + vervoer + je staat wel even in China... Daar kun je iets meer met hetzelfde geld als hier. Wat dat betreft denk ik niet dat je onderbetaald krijgt..
MrQreeny    posted on 04-02-2013 11:12
Anders stoppen we met deze discussie? Die gast is al een week niet meer online geweest... Die komt echt niet meer terug hoor!

Edit:

Lol... mn 909 post xD
'Music is the universal language of mankind...'
User edit by MrQreeny on 04-02-2013 @ 11:12:51 (24%)
RAS    posted on 04-02-2013 16:21
@MRQueeny, Deze discussie bevat al veel interessante informatie ondanks dat de TS niet reageert. Geen rede dus om te roepen dat we er mee stoppen.

@AdenFarleigh: Ja, je werkt maar 2 uurtjes en in NL is 25 EUR vergeleken met supermarktwerk heel veel geld. Als je naar 21+ gaat kijken is het nog steeds meer dan callcenterwerk, maar dan is het al een stuk minder. En als 21+ DJ kun je Nederland ook makkelijk 25 EUR per uur vragen. Zeker als je maar twee uurtjes moet draaien. Dus dan is 25 euro niet veel meer, maar normaal of zelfs weinig.

Vervolgens moet je daarbij meenemen dat je elke dag moet draaien, zoals vermeld in de openingspost. Je hebt dus geen pauze. Bovendien ben je weg van familie en vrienden en kun je niet door China gaan reizen want je moet immers iedere avond aanwezig zijn. Wat mij betreft werk je dus eigenlijk continue ipv 2 uurtjes per dag, want je bent sterk gelimiteerd in je vrijheid door je verplichtingen.
User edit by RAS on 04-02-2013 @ 16:21:56 (2%)
MrQreeny    posted on 04-02-2013 16:48
Nou ja ik zie dit alweer ontaarden in een afzeiktopic en daarnaast worden er ondertussen zaken herhaald of er wordt bijna hetzelfde gezegd. Maar goed maakt mij verder niet uit..
'Music is the universal language of mankind...'
AdenFarleigh    posted on 06-02-2013 17:03
Poster: RAS
@MRQueeny, Deze discussie bevat al veel interessante informatie ondanks dat de TS niet reageert. Geen rede dus om te roepen dat we er mee stoppen.

@AdenFarleigh: Ja, je werkt maar 2 uurtjes en in NL is 25 EUR vergeleken met supermarktwerk heel veel geld. Als je naar 21+ gaat kijken is het nog steeds meer dan callcenterwerk, maar dan is het al een stuk minder. En als 21+ DJ kun je Nederland ook makkelijk 25 EUR per uur vragen. Zeker als je maar twee uurtjes moet draaien. Dus dan is 25 euro niet veel meer, maar normaal of zelfs weinig.

Vervolgens moet je daarbij meenemen dat je elke dag moet draaien, zoals vermeld in de openingspost. Je hebt dus geen pauze. Bovendien ben je weg van familie en vrienden en kun je niet door China gaan reizen want je moet immers iedere avond aanwezig zijn. Wat mij betreft werk je dus eigenlijk continue ipv 2 uurtjes per dag, want je bent sterk gelimiteerd in je vrijheid door je verplichtingen.

?
Ik b?n 21+ en daarop baseerde ik ook mijn vorige post, wat de rest betreft heb je inderdaad wel volledig gelijk wat mij betreft en dan is 25euro natuurlijk een stuk minder aangenaam.
Tekhead    posted on 08-02-2013 01:40
Mits de TS hier niet meer reageert zegt al genoeg, hij zal die nu ergens anders gaan zoeken, heeft denk ik begrepen dat er hier leden zijn die je niet zomaar overtuigd met mooie praatjes. Dit neigt naar uitbuiting eerder !
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
FSR    posted on 08-02-2013 12:39
@ Tekhead, Om nog maar te zwijgen van oplichting en andere skemes...
RAS    posted on 08-02-2013 15:35
Speculatie natuurlijk. Hij vraagt bij serieuze interesse om contact op te nemen per mail en niet dat je maar in het forum moet posten. Het is geen echte gebruiker van het forum hier, dus ik kan me ook voorstellen dat wanneer hij een paar gegadigden heeft hij niet meer de noodzaak ziet hier nog weer te kijken.

Is er iemand hier die contact per mail heeft proberen te zoeken?
D-Jesse    posted on 08-02-2013 15:38
Sowieso als die man hier terugkomt, is het de vraag nog maar of hij 70 posts gaat teruglezen hahaha
FSR    posted on 08-02-2013 21:42
Poster: RAS
Speculatie natuurlijk. Hij vraagt bij serieuze interesse om contact op te nemen per mail en niet dat je maar in het forum moet posten. Het is geen echte gebruiker van het forum hier, dus ik kan me ook voorstellen dat wanneer hij een paar gegadigden heeft hij niet meer de noodzaak ziet hier nog weer te kijken.

Is er iemand hier die contact per mail heeft proberen te zoeken?

Hij heeft een mobiel nummer erbij staan dat uit NL komt. De landcode van China is 86.

@D-Jesse, dan hoop ik dat o.a. mijn 20 vragen in 1 post gaat terug lezen en beantwoorden?Cool!

This is an old Topic

No new postings for 4.585 days.
 Post CommentThat would be 152.8 months
or a whopping 12.6 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

279 Users online: 140 Guests (139 Unknown)
Pages generated today : 69.271
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.866.308