DANCE liefhebbers gezocht!
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Poll : Voor dj\\\'s is marketing zeer belangrijk

-Zeer belangrijk
-Niet belangrijk
-Het is handig

Voting is only possible for our Members
sharon2810    posted on 27-01-2013 15:34
Beste Danceliefhebber, Op dit moment loop ik stage bij Extended Music waar ik een afstudeeronderzoek voor doe. Hiervoor wil ik graag meer weten van 'danceliefhebbers' (en dan bedoel ik alle stijlen die hier maar onder vallen). Dus luister je regelmatig naar deze muziek, bezoek je festival, feestjes etc. Dan zou ik je graag willen interviewen met wat vragen. Dit duurt ongeveer +/- 30 minuten en je helpt me hier enorm bij. Mocht je andere kennen die geintresseerd zijn is dit ook goed. Ik hoor graag van je! Mail me op: sharonhotinga@gmail.com Thanks, Sharon

What do you think about DANCE liefhebbers gezocht! ??

Vote :   3 members like this  
FSR    posted on 28-01-2013 05:43
1 member likes this  Hoewel dit topic nogal 'onvolledig' lijkt. Heb ik wel een poging genomen om te reageren via email.

Een paar dingen die mij opvielen:
1 - Snelle reactie terug. (Kan ?zijn dat Sharon bij haar laptop/pc zat in combinatie met een notificatie op de smartphone, Gmail is daar razendsnel in!)
2 - Er viel mij niks ongewoons op in taalgebruik of incorrect grammatica gebruik. Ook niet in de 7 emails die daarop volgen tussen ons.
3 - Extended Music opgezocht op Google en is wat mij betreft een bedrijf van ?Embarassed. O.a. ROOG staat daar onder contract, leuk om te zien!
4 - Enige wat in eerste instantie niet helemaal duidelijk was, waren de vragen. De titel hier geeft een hint. Alleen dan is het nog vrij breed. Ik heb gevraagd om een top 3 vragen die echt prioriteit hebben om beantwoord te worden. En ik zou ze deze week in de email ontvangen. Gezien het feit dat ik geen enkel verder aanknopingspunt heb wat betreft de richting van de vragen laat ik mij mooi verrassen!?Cool?
5 - Een eind datum tot wanneer mensen hier (uiterlijk) kunnen reageren zou prettig zijn. Immers kunnen mensen die een half jaar later op DJR komen dit topic in de zoekresultaten teruglezen en erop reageren. (Puntje voor volgende keer en voor andere personen die een vergelijkbaar topic aanmaken voor een school/studie (eind) opdracht.)

Wellicht dat ik haar nog wat tips kan geven her en der. Hebben jullie er nog een paar die ik mee kan nemen? (Ook wanneer ik bij het interview ben om te laten zien of iets dergelijks? Let op! Ik moet wel een uur met de trein reizen, dus graag handzaam! Een smartphone gaat sowieso mee!)

Ik heb wat mij betreft op het eerste gezicht een nette indruk. Hoewel de oproep hier wel her en der wat tekort schiet in informatie naar mijn mening ging het verder in de email prima! Ook geen gedoe over waar het interview gehouden werd (ik was vrij om te kiezen).?

Ik zal mijn bevindingen nadat het interview is geweest (1 Februari 2013) ook even hier posten.?

Tot dan!
FASA    posted on 29-01-2013 13:38
1 member likes this  Ik heb ook gereageerd via mail en heb op maandag 4 februari een afspraak. Ze vroeg in Den Haag af te spreken maar ik gaf aan dat Breda mij beter uitkomt en het was voor haar geen probleem om hierheen te reizen dus ben benieuwd hoe het bij jou gaat 1 februari.
www.soundcloud.com/nick-janssens1
FSR    posted on 02-02-2013 00:14
3 members like this  Bij deze voor vanavond een zeer korte samenvatting. Morgen breid ik het uit met wat details.

Dingen die mij opgevallen zijn:
- Ze kan prima luisteren en weet ook haar vraagstelling erop aan te passen.
- Heeft kennis van muziek-gerelateerde termen. Laat ik het anders zeggen, ze weet in welke hoek ze kon zoeken als ik daarover begon.
- Ze kan mijn humor waarderen?Embarassed?(Dat vind ik persoonlijk een groot pluspunt?Foot in Mouth)
- Hoewel ik niet weet of ze zelf muzikaal is, kan ze zich formidabel inleven in hoe een 'artiest/entertainer' de wereld om zich heen ziet. Dat gezegd hebbende kwam na het onderzoek (waar ik zeer zakelijk in was) eem meer 1 op 1 priv? gesprek op gang. En is ze dus ook zeer geinterresseerd in de persoon 'achter' de audiofiel. (Of ze dat alleen bij mij zal doen na afloop weet ik niet ^^), ik vond het in ieder geval een dike +1 voor die mentaliteit!?Cool

Morgen volgen de details!
Tekhead    posted on 02-02-2013 02:51
1 member likes this  Als ze even de grens in Roosendaal wil oversteken of afspreken in Roosendaal zelf, mag ze zich klaarmaken voor een heel hoofdstuk ineens voor haar eindwerk, ik heb wel het een en ander te vertellen, gaat de dame ineens de verschillen kennen tussen Vlamingen en Nederlanders over uitgaan, festivals, en bla bla en ook over hoe de meeste festivals zich profileren en diens meer. Gaat ze langer dan een uurtje nodig hebben.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
FSR    posted on 02-02-2013 06:28
1 member likes this  Diegene die een dislike voor mijn post heeft gegeven beoordeeld mijn post iets te snel. Iets disliken kunnen meerdere mensen. Toon jezelf als een waardige tegenstander voor inmening hierin en show yourself!

Het is waar dat het kort is samengevat op dit moment. In de eerste zin staat ook vermeld dat ik vandaag zal uitbreiden. Gun mij die tijd, omdat ik er niet zomaar om vraag.

@Tekhead, hoewel ik jouw kennis & kunde hoog in het vaandel heb staan adviseer ik je wel om niet naast je schoenen te gaan lopen. Immers kan ik opmaken uit het verhaal dat je het interview nog niet hebt gehad. Aan jouw kennis/kunde hoeft het niet te liggen. Er zijn alleen wel meer factoren die de uiteindelijke uitkomst bepalen en jouw kennis & kunde is daar onderdeel van, geen doorslaggevende rol.

Dance was (en is?) 20 jaar geleden toen het begonnen op te komen anders dan wat het nu is. Het niveau wat wij behalen is verreweg met kop en schouders boven andere landen uit die de nummer 2 of 3 zijn. Zelfs Amerika die nu de dance begint te omarmen en keihard investeert hierin zal flink wat tijd nodig hebben om zichzelf te ontwikkelen. Geld kan een hoop spullen kopen, creativiteit & levenstoewijding echter niet.

Ik ga er niet vanuit dat het eerste liedje van een componist (waar alles op uitgetest is) uiteindelijk de grootste hit zal zijn van diegene's zijn/haar carri?re. En zo verwacht ik dat evenmin van studenten die een studie (en daaruit voort onderzoek) doen die de 'neus' dezelfde kant op heeft staan zoals componisten en mensen die letterlijk gemartereld voelen/worden als er ze geen muziek kunnen maken of horen.?

Het feit dat ze bereidheid toont om dit te doen zal ten eerste in haar belang zijn. Maar dan? Wie gaat haar aan een baan helpen, en bovendien nog door te kunnen leren? Juist, bedrijven met een full focus op muziek, die dag in dag uit daar mee bezig zijn. Iemand die sterk is met klusjes in en rond het huis op te knappen zal ook sporadisch een boek erbij pakken indien 'ervaren' toch een betere leermeester is. En dat gaat ook op voor muziek. Haar boeken en studie hebben zich bewezen. Nu gaat zij bewijzen dat ze het aankan en hebben wij (bedrijven/freelancers met gedegen kennis en ervaring) een grote verantwoordelijkheid in.

Muzikaliteit is niet vergankelijk, ons lichaam en geest wel.?

FASA    posted on 03-02-2013 15:03
1 member likes this  
Poster: Tekhead
Als ze even de grens in Roosendaal wil oversteken of afspreken in Roosendaal zelf, mag ze zich klaarmaken voor een heel hoofdstuk ineens voor haar eindwerk, ik heb wel het een en ander te vertellen, gaat de dame ineens de verschillen kennen tussen Vlamingen en Nederlanders over uitgaan, festivals, en bla bla en ook over hoe de meeste festivals zich profileren en diens meer. Gaat ze langer dan een uurtje nodig hebben.

?
Persoonlijk feest ik ook veel meer (en veel liever) in Belgie dan in Nederland vanwege het verschil in aanpak en instelling dus ik zal haar hier ook al het 1 en ander over vertellen morgen Winking my eye
?
Tomorrowland, Laundry day, pukkelpop en alle dikke rave party's. Daar kan Nederland echt nog wat van leren!
sharon2810    posted on 03-02-2013 16:42
Heel leuk om jullie reacties te lezen, dank daarvoor. Mochten jullie meer interesse hebben in mijn onderzoek of je kandidaat willen stellen voor een interview dan ontvang ik graag een mailtje op: sharonhotinga@gmail.com

Afgelopen vrijdag een leuk gesprek gehad in Utrecht met FSR. Morgen weer in Breda, dus helemaal top!

Groetjes, Sharon

P.S. Mensen kunnen reageren tot aanstaande woensdag!
User edit by sharon2810 on 03-02-2013 @ 16:44:13 (15%)
FSR    posted on 03-02-2013 18:57
1 member likes this  
Poster: FSR
Bij deze voor vanavond een zeer korte samenvatting. Morgen breid ik het uit met wat details.

Dingen die mij opgevallen zijn:
- Ze kan prima luisteren en weet ook haar vraagstelling erop aan te passen.
- Heeft kennis van muziek-gerelateerde termen. Laat ik het anders zeggen, ze weet in welke hoek ze kon zoeken als ik daarover begon.
- Ze kan mijn humor waarderen?Embarassed?(Dat vind ik persoonlijk een groot pluspunt?Foot in Mouth)
- Hoewel ik niet weet of ze zelf muzikaal is, kan ze zich formidabel inleven in hoe een 'artiest/entertainer' de wereld om zich heen ziet. Dat gezegd hebbende kwam na het onderzoek (waar ik zeer zakelijk in was) eem meer 1 op 1 priv? gesprek op gang. En is ze dus ook zeer geinterresseerd in de persoon 'achter' de audiofiel. (Of ze dat alleen bij mij zal doen na afloop weet ik niet ^^), ik vond het in ieder geval een dike +1 voor die mentaliteit!?Cool

Morgen volgen de details!

Werd een dagje later uiteindelijk. Komt echter wel de opsommingen ten goede.

1 - Haar onderzoek is in principe voor iedereen die deelneemt aan het interview terug te lezen. Mocht er dus toch iets in staan wat anders kan is feedback mogelijk!
2 - Nadien het interview nog contact gehouden via email. En ik kom erachter dat zij toch echt wel een van de 'betere' personen is die je kan hebben voor een interview vind ik. Je merkt dat ze nog wat 'onervaren' overkomt, hoewel de drive om te leren en zichzelf op de muziekkant te storten 100% zichtbaar is! Naar mijn mening doet ze het niet voor 'het hebben van een baan', of om 'goede voorwaarden'. Ik ben van mening dat hoe ik haar nu (leer) ken(nen) ze ontzettend dichtbij de muzikanten staat als het draait om 'gevoel' voor muziek. Neem dit mee in je achterhoofd voor iedereen die nog een interview krijgt of nog wilt. Ik maakte die fout in het begin ook behoorlijk. Ik kan daar gelukkig nog redelijk vanaf stappen omdat ik nog een broekie in de muziekbranche ben, net zoals Sharon nog een broekie is, of rokkie xD Haha^^! We vergeten soms zelf (ik ben daar ook schuldig aan) dat we ook allemaal zo zijn begonnen. Vergeet niet dat we ons succes en kennis in mindere of meerdere te danken hebben aan de kennis van onze voorgangers. En die hebben toch ook niet 'neerbuigend' of anderzins gedaan tegen ons als we een fout(je) maakten? Ik probeer mijzelf dit ook voor te houden en dat gaat ook met horten en stoten. Een gewaarschuwd mens telt voor 2 zegt men. Wij kunnen al vanaf stap 1 Sharon laten slagen of niet door onze kennis beschikbaar te stellen. Ik ben ervan overtuigd dat als we dit niet doen voor Sharon wij een grote misstap begaan.?
3 - Ze komt ook op mij over dat ze al heel wat heeft gezien en meegemaakt qua type mensen. En dus ook erg sterk is in het overschakelen van omgaan met de 1 naar de andere 'artiest' die een compleet andere aanpak heeft.?
4 - Ze is ook behoorlijk nuchter qua denken wat ik zo heb gemerkt. Overdreven materialistische zaken die in feite weinig tot niks van doen hebben met muziek is ook verre van haar mind (Voor zowel haarzelf als anderen). Goede mentaliteit wat mij betreft om vol te houden!

De rest had ik in de eerste post al gezegd.

Bij deze denk ik genoeg duidelijkheid om je antwoorden zo te formuleren voor Sharon's haar onderzoek.?

Meer vragen? Dan hoor ik graag hier!

FASA    posted on 04-02-2013 14:00
1 member likes this  Vanochtend heb ik ook het interview gehad met Sharon.
?
Ik vond dat ze een aantal erg goede vragen in haar onderzoek heeft gestopt. Verder komt ze heel ge?ntresseerd over en blijft goed doorvragen. Zowel in haar onderzoek als de persoon achter de dj/festivalganger. Dit zorgt ervoor dat het gewoon een heel relaxt en leuk gesprek is. Vond het erg leuk om er aan mee te werken. Ook heeft ze een aantal keer aangegeven dat ik vragen over het onderzoek / artiestenbureau/ haar opleiding / haar stage ook gewoon kan stellen en dat ze ook via mail bereikbaar blijft voor vragen.

Ik ben blij dat ik haar op deze manier heb kunnen helpen met haar onderzoek en ben ook benieuwd naar wat er uiteindelijk uit gaat komen.
FSR    posted on 04-02-2013 14:09
1 member likes this  @FASA, Top!
D-Jesse    posted on 04-02-2013 21:40
1 member likes this  Mm al een tijdje geleden gemaild, maar geen antwoord gehad... Klopt dat Sharon?
sharon2810    posted on 04-02-2013 22:08
Jesse ik heb eergister je mail ontvangen inderdaad, sorry ik ontvang een paar honderd mails per dag voor mijn stage. Maar je bent te jong om mee te doen aan mijn onderzoek. De doelgroep is vanaf 18 dus dat zou dan niet gelden. Toch bedankt voor je reactie! Happy, laughing Ik had er eerder geen leeftijd bijgezet, omdat ik er niet zo bewust van was dat er hier ook veel 18- jongeren zijnHappy, laughing
User edit by sharon2810 on 04-02-2013 @ 22:08:51 (45%)

This is an old Topic

No new postings for 4.482 days.
 Post CommentThat would be 149.4 months
or a whopping 12.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

138 Users online: 25 Guests (113 Unknown)
Pages generated today : 37.875
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.846.334