1 member likes this @TORSKY,
Ik ben het niet met je bewering eens. Als het om draaien alleen gaat dan is een macbook naar mijn mening beter geschikt. Echter komt er ook produceren/componeren bij kijken. En dan ben ik van mening om echt voor 1 te gaan met windows. (tip voor TS, ga nog niet direct voor 8, reden is dat er nog veel kinderziektes voor 8 zijn + weinig drivers van je producten die je hebt zullen Windows 8 ondersteunen nog. Of met een hoop fouten erin.)
Windows heeft als voordeel dat eigenlijk elke software bedrijf wel een versie voor Windows heeft. (En met windows 7 is het zo stabiel als wat mits correct geinstalleerd en goed onderhouden/schoon.)
Echter zijn er weinig bedrijven in de muziek software branche (die ik ken) die zich puur (en voornamelijk) op Mac richten.
Op dit moment is Logic het enige programma dat (ik ken) zich keihard op Apple richt.?
Voorbeeld: Als de TS bijvoorbeeld met FL Studio werkt. (Kan TS dit bevestigen?) dan heeft diegene gelijk een probleem. Dan kan diegene wel overstappen naar Mac met logic, alleen heeft diegene dan een moeilijke tijd om om te schakelen. Immers is logic anders qua lay out om nog maar te zwijgen over Mac die echt alles anders doet dan Windows.
Het scheelt als TS al met Mac werkt. Dan is de overstap kleiner.
Vragen voor de TS:
- Is er een maximaal budget?
- Ervaring met Windows of Mac? Of misschien wel allebei
.
- Eigen wensen naast componeren en draaien? Films of games o.i.d. (Ben ik geen voorstander van, alleen ken ik de situatie van de TS niet)
- Schermgroote eventueel? Als je wilt draaien en dus ook meeneemt is een iets kleiner formaat vaak prettiger. Indien alleen thuis dan raad ik zeer vaak 17 inch aan?
, Laptop is ook groter dus er meer ruimte vaak voor iets grotere producten erin die meer kracht leveren.
- Minimaal 3 USB poorten wat ik lees voor het draaien. Dus 3 is echt het minimale en het liefst 4 poorten vermoed ik? (Hubjes zijn onbetrouwbaar, raad ik ook ten alle tijden af als het niet hoeft.)