Het grote Tips & Trucs Topic
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

miniman    posted on 03-01-2013 22:57
Hallo,?

Zijn er tips en trucs dat jullie gebruiken als jullie gaan draaien? Hoe lossen jullie dingen op of wat moet je volgens jullie zorgen dat je altijd bij je hebt in geval van nood of gewoon om dingen op te lossen??

Graag had ik hier dingen gelezen die ons allen nog van pas kunne komen.

Ik zorg ervoor dat ik altijd snelbinders bijheb, is zeer handig.
Ook heb ik een klein zakmesje en lucifers mee:
Ik heb hiermee ooit van een RCA naar jack kabel, een rca naar rca kabel gemaakt. Jack afknippen, rode draad in het rode gaatje, lucifer ertussen zodat ie niet meer kan bewegen en hetzelfde met de zwarte draad.
Greetings from MIni Man

What do you think about Het grote Tips & Trucs Topic ??

Vote :   

Bambilaner    posted on 03-01-2013 23:11
Ik neem altijd zelf een netwerkkabel mee om cdj's te linken, voor het geval die er niet is. Bovendien neem ik ook altijd een tweede usb-stick mee met dezelfde collectie, voor als ik mijn stick zou verliezen of hij kapot zou gaan of gestolen worden, of voor als de link functie niet werkt (de netwerkaansluiting is soms wel eens kapot)

Ik heb ook altijd een minizaklampje aan mijn sleutels hangen. Handig wanneer ik een kabeltje moet versteken achteraan een mixer in een donkere club/zaal, en om mijn sleutel in m'n deur te mikken wanneer ik thuiskom Happy, laughing
www.facebook.com/vinniebegooddj
Avine    posted on 03-01-2013 23:13
Poster: Bambilaner
Ik heb ook altijd een minizaklampje aan mijn sleutels hangen. Handig wanneer ik een kabeltje moet versteken achteraan een mixer in een donkere club/zaal, en om mijn sleutel in m'n deur te mikken wanneer ik thuiskom Happy, laughing

Dat doe je beter als mij, ik kwam s'avonds half 4 thuis. Ik kijk me broekzakken na en zie dat ik me sleutels vergeten ben.. oee vonden me ouders niet zo leuk;$

- Ik neem altijd een luchtje & deo
- Wat eten en drinken mee.
- Extra usb's
- Visitekaartjes, altijd gratis promotie op z'n feest.

Poster:?miniman
Ik heb hiermee ooit van een RCA naar jack kabel, een rca naar rca kabel gemaakt. Jack afknippen, rode draad in het rode gaatje, lucifer ertussen zodat ie niet meer kan bewegen en hetzelfde met de zwarte draad.

Haha ho is, creatief. Doe je zelf iets in de techniek? Stel je trouwens even voor het in Introduce yourself topic!
www.facebook.com/avineofficial | Be strong
User edit by Avine on 03-01-2013 @ 23:16:11 (98%)
RamuroDiaz    posted on 03-01-2013 23:23
Mijn tip, als je emails hebt waar in staat dat je moet draaien (met eventuele voorwaarden / rider erin), print deze uit en neem die mee als bewijs! Heb ooit gehad dat ik bij een 18+ caf? niet naar binnenmocht (moest door de voordeur) omdat ik dus geen 18 was.?
Ik liet toen die email zien, en violla, ik kon aan de slag Thumbs Up
Bryzer    posted on 03-01-2013 23:34
Standaard neem ik deo mee en ik heb een usb aan mijn sleutel bos hangen, voor het geval ik hem ooit nodig mocht hebben. Verder ja geen idee... als me koptelefoon of rekordbox usb het op eens niet meer doet dan ben ik de sjaak denk ik.
Soundcloud: www.soundcloud.com/DJBryzer
D-Jesse    posted on 03-01-2013 23:39
Ik neem ALTIJD een RCA naar jack kabeltje mee en een gewone RCA kabel. In het geval dat iemand een liedje op zijn of har ipod heeft en die nodig is voor bijv een optreden op dat feest, kan ik dat geluid makkelijk bedienen via mijn mengpaneel! En een rca kabeltje voor als er eentje een x stuk gaat Winking my eye Ook neem ik altijd een stuk of 3 3,5 naar 6,3 jack pluggies mee, je weet maar nooit. Oh en zo'n splitter
DanielDale    posted on 03-01-2013 23:57
Altijd een paar oortjes voor dat me koptelefoon het begeeft, rolletje tape, heb ik nog echt nodig gehad ook!! Meestel netwerk kabeltje inderdaad. Dat was het zo'n beetje, ahha en ik gooi me sleutels in me tas, kan ik ze niet vergeten haha
Drop Beats, Not Bombs
Avine    posted on 04-01-2013 12:57
Poster: D-Jesse
Ik neem ALTIJD een RCA naar jack kabeltje mee en een gewone RCA kabel. In het geval dat iemand een liedje op zijn of har ipod heeft en die nodig is voor bijv een optreden op dat feest, kan ik dat geluid makkelijk bedienen via mijn mengpaneel! En een rca kabeltje voor als er eentje een x stuk gaat Winking my eye Ook neem ik altijd een stuk of 3 3,5 naar 6,3 jack pluggies mee, je weet maar nooit. Oh en zo'n splitter

Erg handig die RCA met jack, vooral als je zelf het nummer niet heb, dan stel je diegene toch tevreden. Wel een goede deze want ik neem hem niet altijd mee. Maar dat ga ik nu doen, Dankjewel man.
D-Jesse    posted on 04-01-2013 13:18
Poster: Avine
Erg handig die RCA met jack, vooral als je zelf het nummer niet heb, dan stel je diegene toch tevreden. Wel een goede deze want ik neem hem niet altijd mee. Maar dat ga ik nu doen, Dankjewel man.

Precies! Daarvoor gebruik ik hem ook, kan ik ook bijv spotify via m'n mobiel aansluiten, als ze perse een nummer willen. Je weet maar nooit!

Graag gedaan, daarvoor is deze tips & trucs topic?Embarassed
Estacy    posted on 04-01-2013 13:28
Als je geen microfoon hebt, kun je je koptelefoon ook gebruiken. gewoon de aansluiting in de Jack ingang voor de mic. Het klinkt niet super, maar beter dan bijv. een megafoon. Heeft mij al een keer geholpen.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Avine    posted on 04-01-2013 13:42
Poster: Estacy
Als je geen microfoon hebt, kun je je koptelefoon ook gebruiken. gewoon de aansluiting in de Jack ingang voor de mic. Het klinkt niet super, maar beter dan bijv. een megafoon. Heeft mij al een keer geholpen.

Mijn oplossing was de American Audio DDM 80, echt bijna de goedkoopste van alles, en geen plastic. + 4.2 meter aan XLR kabel.. ik gebruik de microfoon niet vaak, vandaar deze keuze. Want er is op elk feest wel iemand die even een microfoon nodig heeft.
MarcoMartinez    posted on 04-01-2013 18:26
Wat neem ik (extra)mee:
?
Usb(masterstick met alles erop)
2e reserve usb-stick voor als de linkfunctie niet werkt of de master usb het begeeft( met een selectie van wat ik zeker wil draaien)
Linkkabel
Koptelefoon
Mini led zaklampje
Visite kaartjes
Rugzak om alles in te doen
Handoek
Banaantje ( voor als ik 'nachts wat trek krijg)
?
Wat ik vooraf doe is informeren naar wat men van mijn set verwacht: commercieel of niet, het soort publiek jong of juist wat ouder, aantal bezoekers etc etc.
?
?
www.djmarcomartinez.com

This is an old Topic

No new postings for 4.620 days.
 Post CommentThat would be 154 months
or a whopping 12.7 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

294 Users online: 144 Guests (150 Unknown)
Pages generated today : 69.334
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.866.371