Poster: Certas
Ik ben gewoon begonnen met veel luisteren van de muziek die ik wil maken. Daardoor ben ik gaan herkennen welke elementen er in een track zitten en hoe de arrangement is etc.
?
Volgens mij is er niet een wijze van: zo moet je het doen. Gewoon dingen uitproberen en dan komt er vanzelf wel uit.
Ikzelf werk altijd vanuit de kick en bouw daar alles omheen qua synths. Het kan nooit kwaad om dingen op te zoeken zoals het EQ'en wat wel belangrijk is in je track maar probeer eerst de standaard dingen onder de knie te krijgen.
?
Ik kan ook geen keyboard spelen maar ik hoor wat goed en wat fout is en dat is het belangrijkste, je gehoor 
ik luister echt superveel naar de muziek die ik wil maken, laat die track dan op m'n macbook spelen bv, en produce op mn imac, en probeer de elementen die ik herken dan bv te gebruiken, en er m'n eigen wending aan te geven.?
?
om even een voorbeeld te geven: vato gonzalez-army of bastards . Hij maakt gebruik van een gewone electrische piano precies, met wat effecten op, om naar zijn break toe te gaan, dat vind ik bv echt super klinken, en zo werk ik altijd, maar vaak loopt het strop omdat ik niet de juiste synth kan krijgen voor wat ik wil.?