producen, wat is nu echt belangrijk?!
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

youngbeatsz    posted on 17-12-2012 08:42
beste DJR's

ik zit hier nu toch al even op het forum en lees telkens alles over producen, (over dj werk ook, maar daar weet ik net iets meer over) en wat dat producen betreft lees je telkens andere zaken die belangrijk zijn. nu heb ik vanaf vandaag wat tijd om me extra te verdiepen op enkele onderdelen van het producen. de gear heb ik al, waar beschik ik over:

Imac 27'?
Logic pro (eerder software maarja :D )
M-audio keyboard
akai LPD8 (zoek nog steeds hoe ik deze het best integreer in mijn setup)
?
verder heb ik helaas geen monitors, alles is op koptelefoon te doen, doordat ik geen lawaai mag maken voor de buren in het appartement, ik kreeg er namelijk al vaker last mee.

nu is het wel zo, dat ik al heel wat resource gedaan heb via youtube ed. zo heb ik bv ook Luxx zijn tutorials allemaal gezien en uitgeprobeerd. maar ben ik nu zo wat meer aan het kijken in de richting van specifieke dingen. EQ'n, synthese, of eerder wat muziektheorie? ik weet het niet wat ik nu moet gaan doen en vraag daarom jullie raad. het is wel zo dat ik dus geen keyboard kan bespelen, maar dat lijkt me niet echt een probleem.

mvg
en alvast bedankt voor de hulp
youngbeatsz
?

What do you think about producen, wat is nu echt belangrijk?! ??

Vote :   

Certas    posted on 17-12-2012 08:51
Ik ben gewoon begonnen met veel luisteren van de muziek die ik wil maken. Daardoor ben ik gaan herkennen welke elementen er in een track zitten en hoe de arrangement is etc.
?
Volgens mij is er niet een wijze van: zo moet je het doen. Gewoon dingen uitproberen en dan komt er vanzelf wel uit.
Ikzelf werk altijd vanuit de kick en bouw daar alles omheen qua synths. Het kan nooit kwaad om dingen op te zoeken zoals het EQ'en wat wel belangrijk is in je track maar probeer eerst de standaard dingen onder de knie te krijgen.
?
Ik kan ook geen keyboard spelen maar ik hoor wat goed en wat fout is en dat is het belangrijkste, je gehoor Happy, laughing
http://www.soundcloud.com/Certas
youngbeatsz    posted on 17-12-2012 09:03
Poster: Certas
Ik ben gewoon begonnen met veel luisteren van de muziek die ik wil maken. Daardoor ben ik gaan herkennen welke elementen er in een track zitten en hoe de arrangement is etc.
?
Volgens mij is er niet een wijze van: zo moet je het doen. Gewoon dingen uitproberen en dan komt er vanzelf wel uit.
Ikzelf werk altijd vanuit de kick en bouw daar alles omheen qua synths. Het kan nooit kwaad om dingen op te zoeken zoals het EQ'en wat wel belangrijk is in je track maar probeer eerst de standaard dingen onder de knie te krijgen.
?
Ik kan ook geen keyboard spelen maar ik hoor wat goed en wat fout is en dat is het belangrijkste, je gehoor Happy, laughing

ik luister echt superveel naar de muziek die ik wil maken, laat die track dan op m'n macbook spelen bv, en produce op mn imac, en probeer de elementen die ik herken dan bv te gebruiken, en er m'n eigen wending aan te geven.?
?
om even een voorbeeld te geven: vato gonzalez-army of bastards . Hij maakt gebruik van een gewone electrische piano precies, met wat effecten op, om naar zijn break toe te gaan, dat vind ik bv echt super klinken, en zo werk ik altijd, maar vaak loopt het strop omdat ik niet de juiste synth kan krijgen voor wat ik wil.?
Certas    posted on 17-12-2012 09:28
Poster: youngbeatsz
om even een voorbeeld te geven: vato gonzalez-army of bastards . Hij maakt gebruik van een gewone electrische piano precies, met wat effecten op, om naar zijn break toe te gaan, dat vind ik bv echt super klinken, en zo werk ik altijd, maar vaak loopt het strop omdat ik niet de juiste synth kan krijgen voor wat ik wil.?

Dan zou ik me meer gaan verdiepen in de synths en de VST's die daarbij passen. Download gewoon een aantal presets voor 1 bepaalde VST en ga daar dingen mee proberen. Ga niet duizenden VST downloaden en met alles een beetje proberen totdat je er wat uit krijgt. (Wil hiermee niet zeggen dat je geen andere dingen moet proberen!)
?
Richt je bijvoorbeeld op Sylenth1 en bekijk tutorials, na een tijd begin je door te krijgen welk knopje wat doet.
http://www.soundcloud.com/Certas
User edit by Certas on 17-12-2012 @ 10:01:47 (10%)
vatogonzalez    posted on 21-12-2012 15:09
Als je, op monitors na, alle tools in handen hebt is het niet langer de vraag wat je zou moeten, dan is het de vraag wat je zou willen. De juiste mindstate is een enorme behoefte hebben aan het maken van muziek, dus staar jezelf vooral niet te lang blind op welke kant je nu op moet gaan; maar op welke kant je op wilt. Meestal hebben artiesten de neiging geen vaag idee te hebben welke kant ze op gaan en dan kunnen er de mooiste dingen gebeuren, gewoon gaan zitten in de studio en lekker eindeloos aankloten. Creativiteit is een weg in slaan zonder eindbestemming, routekaart of mensen die je voor zijn gegaan. Je weet pas waar je bent zodra je er bent aangekomen en ookal is het eindproduct niet iets waarmee je wat kunt - heb je de ervaring van de reis die je een volgende keer weer kunt toepassen.
Dirty House / Crowd Control
Sebasz    posted on 21-12-2012 15:28
En extreem veel geduld hebben en heel veel oefenen. Verwacht niet dat je binnen een jaar op het niveau zit van de topproducers
main    posted on 21-12-2012 15:37
Aankloten, heel veel aankloten. De eerste maanden, beter gezegd het eerste jaar, moet je alles eerst leren kennen voordat je het kunt gebruiken. Daarnaast is het puur lol hebben, zorg ervoor dat je het leuk blijft vinden!!
Avez    posted on 21-12-2012 15:43
Poster: main
Aankloten, heel veel aankloten. De eerste maanden, beter gezegd het eerste jaar, moet je alles eerst leren kennen voordat je het kunt gebruiken. Daarnaast is het puur lol hebben, zorg ervoor dat je het leuk blijft vinden!!

Ik ben zelf net wat aan het proberen met fruityloops & logic, en echt het is gewoon nu van alles aanklikken en horen wat goed klinkt, en wat het nu eigenlijk doet. de melody's vliegen er zo uit.. om de juiste sterke synth eruit te krijgen en de juiste lagen op elkaar te leggen kost heel wat maanden werk. Zo veel mogelijkheden, al die knopjes, schuifjes, tonen ect.?

Heerlijk om van alles aan te klikken en steeds dat ene nummer beter maken.
http://facebook.com/avineofficial | Be strong
Snoey    posted on 21-12-2012 19:00
CREATIVITEIT!!! Daar is op dit moment echt behoefte aan, alles klinkt bijna het zelfde.
www.soundcloud.com/ten-hooven
User edit by Snoey on 21-12-2012 @ 19:00:31 (14%)
FASA    posted on 21-12-2012 19:03
Vind je? vind juist op dit moment echt veel vage stromingen ontstaan. Ja idd op radio/tv/commerciele feesjes hoor je continu hetzelfde maar als je goed zoekt zijn er echt zoveel vette dingen. Nadeel is wel als er iets doorkomt doet wel weer gelijk 100 man het na inderdaad. Vooral al die electro house dingen en trap op dit moment.
www.soundcloud.com/nick-janssens1
Avez    posted on 22-12-2012 12:01
Poster: FASA
Vind je? vind juist op dit moment echt veel vage stromingen ontstaan. Ja idd op radio/tv/commerciele feesjes hoor je continu hetzelfde maar als je goed zoekt zijn er echt zoveel vette dingen. Nadeel is wel als er iets doorkomt doet wel weer gelijk 100 man het na inderdaad. Vooral al die electro house dingen en trap op dit moment.

Dat is wel met alles dat er dan gelijk bijna hetzelfde gemaakt wordt, eigenlijk moet je gewoon net dat ene speciale geluidje vinden en de eerste zijn die daarmee werkt en uitbrengt. dan maken die volgers niet meer uit.
http://facebook.com/avineofficial | Be strong

This is an old Topic

No new postings for 4.633 days.
 Post CommentThat would be 154.4 months
or a whopping 12.7 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

200 Users online: 121 Guests (79 Unknown)
Pages generated today : 35.254
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.832.291