Poster: Limb-Girdle
Gegroet DJR'-ers op 5 december. Volgende week (12 december) staat er een bruiloft op de planning van een goede kennis. Hij heeft mij gevraagd om het feestje van muziek te voorzien, echter is dit mijn eerste keer dat ik een bruiloft draai. Het bruidspaar weet hiervan en hebben hier geen problemen mee.
Het bruidspaar heeft mij een lijstje toegestuurd met nummers die zij graag willen horen, echter zijn er ook de zogenaamde evergreen bruiloft krakers die op iedere bruiloft worden gedraaid. Ik heb zitten zoeken op Google maar weinig hierover kunnen vinden. Hebben jullie suggesties wat betreft muziek? Of enkele cd's waar deze hits op staan?
De Limb s?, dag kameraad, alles goed ?
Als ik je een goede raad van nen ouwe aap mag geven, bereid je goed voor als het de eerste keer is, want een goede bruiloft- dj is een vak appart en is weinige gegeven. Je hebt al een lijstje gekregen van het bruidspaar, maar ik zou het paar ook informeren over de gasten, wat hun voorkeur is, en of het fuifbeesten of tooghangers zijn. Op een bruiloft moet je ook je micro op tijd en stond weten te gebruiken en dat is voor vele ook geen simpele klus. Ik weet niet hoe het er bij jullie aan toe gaat bij een bruiloft, maar bij ons heb je altijd een heel bende genodigde die heel de avond verzoeknummers komen vragen tot je er soms gek van wordt en hoe later op de avond en hoe meer hun alcohol-intoxicatie hoe meer ze komen zagen, ik spreek van ondervinding en geloof me, soms komt er een moment dat je ze allerlei verwensingen wilt toeroepen, wat natuurlijk niet kan, maar bij vele werk het zoveel irritatie's op dat ze vanalles verkeerd gaan doen en hun plannen de soep in draaien met soms gevolgen voor het verdere verloop. Wat ik altijd deed was een houten blokje met een grote nagel in ergens plaatste aan de booth met een plakkaatje ervoor worop stop 'verzoeknummers' en daarnaast zo een notabloc waarop ze hun verzoekjes schreven en dan op die nagel prikte zodat ze het gevoel kregen dat er aan hun vraag voldaan ging worden, af en toe kijk je er eens naar en trek je er een papiertje ?uit en speel je eens een nummertje, en voor de rest doe je gewoon je ding en hetgeen het bruidspaar vraagt, je zal merken dat je dan weinig last hebt van lallende en vallende mensen, en kan je ontspannend werken. Dit was een manier die ikzelf bedacht had en altijd gewerkt heeft.
De echte bruiloftklassiekers in Belgie zitten ook bij de jaren 70 hits en er zijn cd's genoeg te verkrijgen met speciale bruiloft klassiekers, zoals 'de beste jaren '*0 hits, was het nu 70_80 of '90 e.d. niet alleen Engelstalige maar ook Nederlandstalige en zelfs Duitstalige en Franstalige (bij ons toch) Je hebt kwaliteit genoeg om er een leuke avond van te maken voor het bruidspaar, hun genodigden en jezelf, enjoy yourself Limb. Suc6