Bruiloft draaien
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Limb-Girdle    posted on 05-12-2012 12:20
Gegroet DJR'-ers op 5 december. Volgende week (12 december) staat er een bruiloft op de planning van een goede kennis. Hij heeft mij gevraagd om het feestje van muziek te voorzien, echter is dit mijn eerste keer dat ik een bruiloft draai. Het bruidspaar weet hiervan en hebben hier geen problemen mee.

Het bruidspaar heeft mij een lijstje toegestuurd met nummers die zij graag willen horen, echter zijn er ook de zogenaamde evergreen bruiloft krakers die op iedere bruiloft worden gedraaid. Ik heb zitten zoeken op Google maar weinig hierover kunnen vinden. Hebben jullie suggesties wat betreft muziek? Of enkele cd's waar deze hits op staan?
Where the music meets the deejay!

What do you think about Bruiloft draaien ??

Vote :   

Roov    posted on 05-12-2012 12:26
Heb al tientalle bruiloften gedaan. Zorg dat je veel top 40, '80's '90's hitjes en klassiekers als Michael Jackson, Meatloaf enzovoort bij je hebt.
Deze lijst is ook erg handig!
Gerdo    posted on 05-12-2012 15:17
Wat Roov al schrijft, de hitjes uit de jaren 80 en 90. Op de foute CD's van Qmusic staan ook wel plaatjes die je zou kunnen draaien. Ik heb zelf top 100 cd's van de jaren 70, 80, 90, 00 daar staan de hitjes wel op.

Succes met muziek zoeken!
Tekhead    posted on 05-12-2012 15:37
Poster: Limb-Girdle
Gegroet DJR'-ers op 5 december. Volgende week (12 december) staat er een bruiloft op de planning van een goede kennis. Hij heeft mij gevraagd om het feestje van muziek te voorzien, echter is dit mijn eerste keer dat ik een bruiloft draai. Het bruidspaar weet hiervan en hebben hier geen problemen mee.

Het bruidspaar heeft mij een lijstje toegestuurd met nummers die zij graag willen horen, echter zijn er ook de zogenaamde evergreen bruiloft krakers die op iedere bruiloft worden gedraaid. Ik heb zitten zoeken op Google maar weinig hierover kunnen vinden. Hebben jullie suggesties wat betreft muziek? Of enkele cd's waar deze hits op staan?

De Limb s?, dag kameraad, alles goed ?

Als ik je een goede raad van nen ouwe aap mag geven, bereid je goed voor als het de eerste keer is, want een goede bruiloft- dj is een vak appart en is weinige gegeven. Je hebt al een lijstje gekregen van het bruidspaar, maar ik zou het paar ook informeren over de gasten, wat hun voorkeur is, en of het fuifbeesten of tooghangers zijn. Op een bruiloft moet je ook je micro op tijd en stond weten te gebruiken en dat is voor vele ook geen simpele klus. Ik weet niet hoe het er bij jullie aan toe gaat bij een bruiloft, maar bij ons heb je altijd een heel bende genodigde die heel de avond verzoeknummers komen vragen tot je er soms gek van wordt en hoe later op de avond en hoe meer hun alcohol-intoxicatie hoe meer ze komen zagen, ik spreek van ondervinding en geloof me, soms komt er een moment dat je ze allerlei verwensingen wilt toeroepen, wat natuurlijk niet kan, maar bij vele werk het zoveel irritatie's op dat ze vanalles verkeerd gaan doen en hun plannen de soep in draaien met soms gevolgen voor het verdere verloop. Wat ik altijd deed was een houten blokje met een grote nagel in ergens plaatste aan de booth met een plakkaatje ervoor worop stop 'verzoeknummers' en daarnaast zo een notabloc waarop ze hun verzoekjes schreven en dan op die nagel prikte zodat ze het gevoel kregen dat er aan hun vraag voldaan ging worden, af en toe kijk je er eens naar en trek je er een papiertje ?uit en speel je eens een nummertje, en voor de rest doe je gewoon je ding en hetgeen het bruidspaar vraagt, je zal merken dat je dan weinig last hebt van lallende en vallende mensen, en kan je ontspannend werken. Dit was een manier die ikzelf bedacht had en altijd gewerkt heeft.

De echte bruiloftklassiekers in Belgie zitten ook bij de jaren 70 hits en er zijn cd's genoeg te verkrijgen met speciale bruiloft klassiekers, zoals 'de beste jaren '*0 hits, was het nu 70_80 of '90 e.d. niet alleen Engelstalige maar ook Nederlandstalige en zelfs Duitstalige en Franstalige (bij ons toch) Je hebt kwaliteit genoeg om er een leuke avond van te maken voor het bruidspaar, hun genodigden en jezelf, enjoy yourself Limb. Suc6

Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Estacy    posted on 05-12-2012 16:54
goed geschreven Tek,

Je moet ??n ding echt onthouden en je kop rammen:

voor die mensen is het de mooiste dag van hun leven.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
djcanta    posted on 05-12-2012 18:21
helemaal waar... je moet 't echt leuk vinden om zo'n bruiloft te draaien en er goed tegen kunnen dat 't een besloten feestje is. Ga niet staan knallen met platen die je vooral zelf leuk vindt maar doe wat er van je wordt verwacht. Probeer dat goed in te schatten! Als je dit goed doet heb je er een leuk bijbaantje bij, zo niet... begin er niet aan. Ik weet van mezelf dat ik een goede allrounder ben maar bruiloften trekken me niet aan. Ik heb helaas ook wat bruiloften meegemaakt waar ik van dacht 'hoe kunnen ze hem als DJ hebben geboekt? ik had nog tig andere weten te vragen die veel beter op hun plek waren geweest....'

maargoed, als vrienden trouwen, bemoei ik me er (liever) ook niet mee. Hun feestje, hun pakkie an. Als ze het hulp nodig hebben dan kan ik altijd wel advies geven. Dat doe ik dan ook wel. En hoe mijn eigen bruiloft? lekker op 't strand van een tropisch eilandje, lekker met z'n 2en. Geen groot feest, geen DJ... kan ik me er ook niet aan irriteren.

Succes!

wat Estacy zegt; het is HUN dag, probeer die mooi in te vullen en je hebt een tevreden klant. Verkloot 'm niet!
2 x SL1200 MK2 || Dateq XTC || Serato SL3 ||
Limb-Girdle    posted on 05-12-2012 23:12
Bedankt voor de feedback jongens, morgen zal ik hier uitgebreid op terug antwoorden.?Embarassed
MarcoMartinez    posted on 05-12-2012 23:14
Ik heb ongeveer 200 bruiloften gedraaid en ben gedeeltelijk een andere mening toe gedaan.
Qua muziek idd veel top 40 , jaren 70,80,90 en een hoop nederlandstalig.?

Natuurlijk moet je de nummers draaien de het bruidspaar wil horen echter vergeet niet dat zij zelf de avond van hun leven pas hebben als iedereen het naar de zin heeft.?
Ook is het erg belangrijk dat je vooraf weet of er veel stukjes gedaan worden, dit is nl erg lastig omdat je telkens weer opnieuw kan beginnen met opbouwen. Als je dit kan sturen laat het dan zo veel mogelijk in het begin vd avond doen.

Hoe ik het meestal deed:?
begin vd avond beetje skyradio achtige platen wel herkenbaar en op laag volume als achtergrond.
En vanaf de openingsdans gelijk wat leuke nummers zoals cool & the gang met celebration en wat andere dance classics waarbij je zo lang mogelijk iedereen op de vloer probeert te houden.

Zorg ook dat je weet of er mensen zijn die een walsje of foxtrotje willen dansen of dat er alleen los gedanst wordt zodat je ook daar de muziek op af kan stemmen.?

verder draaide ik in korte blokken per genre.

Tips qua cd's:
danceclassic's deel 1 tm ....
verzamel cd's best of hollandstalig
verzamel cd's best of rock
verzamel cd's best of 50& 60's voor wat rock n roll
verzamel cd's top 40 hits of the jear....
etc etc?

succes

gr.

Marco

www.djmarcomartinez.com
Tekhead    posted on 05-12-2012 23:59
Poster: Estacy
goed geschreven Tek,

Je moet ??n ding echt onthouden en je kop rammen:

voor die mensen is het de mooiste dag van hun leven.

Thx XTC?Embarassed
Tekhead    posted on 06-12-2012 00:10
Wat ik nog wil aanvullen is dat de dj tegenwoordig nog meer uit de kast moet halen als ooit tervoren en wel hierom, den anti tabakwet die rookverbod heeft ingevoerd in alle plaatsen waar eten geserveerd wordt, ook in feestzalen waardoor de rokers buiten moeten gaan staan, met problemen daaruit vloeiend zoals genoeg volk op de dansvloer krijgen om de boel in gang te zetten en dan uiteraard ervoor te zorgen dat als de rokers weer zijn gaan roken je de boel interessant genoeg weet te houden om de niet-rokers ook dan op de dansvloer weet te houden, en dat maakt het nog eens extra moeilijk. Ik heb het al genoeg gezien en gehoord dat avondfeesten niet het beoogde resultaat haalde omdat het rookverbod er voor zorgde dat de dansvloer soms nog niet een kwart gevuld raakte of bleef, het zijn niet alleen rokers die dan even weggaan maar ook hun (gesprek)partner die veelal voor de gezelligheid even mee gaat met de roker. Ik weet uiteraard niet of het in NL momenteel ook zo een anti tabakwet van kracht is, indien wel, tracht iets te verzinnen om die pauze's interessant te houden.
MarcoMartinez    posted on 06-12-2012 18:57
Klopt tekhead, dat is ook wat ik bedoelde met de stukjes die worden voorgedragen en daar komt nu die verveelende rokerspauze nog bij.
www.djmarcomartinez.com
Tekhead    posted on 08-12-2012 01:13
Poster: MarcoMartinez
Klopt tekhead, dat is ook wat ik bedoelde met de stukjes die worden voorgedragen en daar komt nu die verveelende rokerspauze nog bij.

Het wordt hen niet makkelijker gemaakt met al die nieuwe wetten en regeltjes.
Limb-Girdle    posted on 09-12-2012 15:00
Mooie uitgebreide posts! Inmiddels voorzien in alle muziek waar het bruidspaar om heeft gevraagd + draaien we Spotify voor de verzoeknummertjes (nee mag niet..). Tek, van de tabakwet ben ik bewust en de eigenaresse van de toko heeft ook aangegeven dat veel gasten buiten blijven staan en het daar gezellig maken. Er zijn eenmaal diehard rokers die naar buiten moeten, daar is simpelweg niets tegen te doen. Wel kan je ervoor zorgen dat de hele mensenmassa zich niet naar buiten gaat verplaatsen door het binnen zo aangenaam mogelijk te maken. Ik zie er in ieder geval heel erg naar uit!

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

301 Users online: 218 Guests (83 Unknown)
Pages generated today : 76.501
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.873.538