Poster: t_i_c_a
Dankjewel. Hopelijk kan ik me hier eindelijk een beetje ontplooien aangezien iedereen zich af vraagt waarom ik nog niet in een club draai. Ik wil binnenkort dan ook gaan solliciteren maar ik hen geen idee hoe ik me voor moet bereiden en wat ik kan verwachten.
Dat vragen vele zich af, dj is sinds jaren een cult met bijhorend status waar vele zich geroepen vinden, echter weinige worden uitverkoren vergeet dat nooit. Het hangt van vele factoren af en de factor geluk is ook niet onbelangrijk. Dj zijn en een resident hebben is niet simpel, de concurrentie is moordend en dan bedoel ik niet alleen vraagprijs maar ook kwantiteit en kwaliteit. Het komt er o.a. op aan om jezelf te promoten met alle moderne middelen voorhande, contact te zoeken met de juiste mensen, op het juiste moment op de juiste plaats zijn, kijken en luisteren wat je doelgroep(en) willen horen en zien, en ?heel veel geduld en doorzettingsvermogen hebben, dan heb je al een grote stap gemaakt, maar zelfs dan blijft de kans nog klein om een resident te krijgen. Hetgeen in de huidige tijd belangrijk is, is je onderscheiden van je collega's/concurrenten, anders zijn, anders doen, anders draaien, bijna eender wat, als het maar iets heel anders is. Vergeet niet dat er personen zijn die voor geen meter kunnen draaien, zelfs iets van muziek kennen maar wel of mooie locatie's en party's mogen draaien, voor een dikke gage, maar die zijn daar gebracht door hun naam of afkomst, ef door hun geliefde, zoals Paris Hilton, Kelly Pfaff,...
Neem anders eens contact op met een bekend lid hier, Ashley Haak ofte Luna Ludmilla, 19 jaar en heeft grote sprongen gemaakt de afgelopen 2 jaar, eigen label, resident, eigen traxx, en eigen party concept, respect for the Lady?