introduce yourself (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

t_i_c_a    posted on 04-12-2012 21:49
Ik ben Tim 17 jaar Tilburg. Ik ben sinds mijn 13e bezig met dj'en maar ben mezelf nu pas aan het ontplooien.
Mijn dj naam is Dj Tica (Timmy, cornelis, adrianus.)

Ik ben sinds kort weer mixen aan het posten en mezelf flink aan het promoten. want ook wij hebben last van de crisis of niet dan. stel jezelf even voor en deel wat informatie en ervaringen uit.

What do you think about introduce yourself ??

Vote :   

Tekhead    posted on 04-12-2012 22:12
Welkom op DJResource jongeman. Tica is een leuke, en duidelijk klinkende DJ naam.

Hopelijk vind je huer wat je zoekt, wij doen alvast ons best om je te helpen.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Tekhead    posted on 04-12-2012 22:13
Poster: Tekhead
Welkom op DJResource jongeman. Tica is een leuke, en duidelijk klinkende DJ naam.

Hopelijk vind je hier wat je zoekt, wij doen alvast ons best om je te helpen.

oeps dubbelpost
User edit by Tekhead on 04-12-2012 @ 22:14:27 (8%)
t_i_c_a    posted on 04-12-2012 22:34
Dankjewel. Hopelijk kan ik me hier eindelijk een beetje ontplooien aangezien iedereen zich af vraagt waarom ik nog niet in een club draai. Ik wil binnenkort dan ook gaan solliciteren maar ik hen geen idee hoe ik me voor moet bereiden en wat ik kan verwachten.
t_i_c_a    posted on 04-12-2012 22:58
Dit is een mix van mij die live is opgenomen!
http://m.youtube.com/watch?v=brPA2fq4SbU
Tekhead    posted on 05-12-2012 00:41
Poster: t_i_c_a
Dankjewel. Hopelijk kan ik me hier eindelijk een beetje ontplooien aangezien iedereen zich af vraagt waarom ik nog niet in een club draai. Ik wil binnenkort dan ook gaan solliciteren maar ik hen geen idee hoe ik me voor moet bereiden en wat ik kan verwachten.

Dat vragen vele zich af, dj is sinds jaren een cult met bijhorend status waar vele zich geroepen vinden, echter weinige worden uitverkoren vergeet dat nooit. Het hangt van vele factoren af en de factor geluk is ook niet onbelangrijk. Dj zijn en een resident hebben is niet simpel, de concurrentie is moordend en dan bedoel ik niet alleen vraagprijs maar ook kwantiteit en kwaliteit. Het komt er o.a. op aan om jezelf te promoten met alle moderne middelen voorhande, contact te zoeken met de juiste mensen, op het juiste moment op de juiste plaats zijn, kijken en luisteren wat je doelgroep(en) willen horen en zien, en ?heel veel geduld en doorzettingsvermogen hebben, dan heb je al een grote stap gemaakt, maar zelfs dan blijft de kans nog klein om een resident te krijgen. Hetgeen in de huidige tijd belangrijk is, is je onderscheiden van je collega's/concurrenten, anders zijn, anders doen, anders draaien, bijna eender wat, als het maar iets heel anders is. Vergeet niet dat er personen zijn die voor geen meter kunnen draaien, zelfs iets van muziek kennen maar wel of mooie locatie's en party's mogen draaien, voor een dikke gage, maar die zijn daar gebracht door hun naam of afkomst, ef door hun geliefde, zoals Paris Hilton, Kelly Pfaff,...
Neem anders eens contact op met een bekend lid hier, Ashley Haak ofte Luna Ludmilla, 19 jaar en heeft grote sprongen gemaakt de afgelopen 2 jaar, eigen label, resident, eigen traxx, en eigen party concept, respect for the Lady?Cry
User edit by Tekhead on 05-12-2012 @ 00:51:44 (15%)
Tekhead    posted on 05-12-2012 00:45
oeps weer dubbelpost

User edit by Tekhead on 05-12-2012 @ 00:48:59 (96%)
Gerdo    posted on 05-12-2012 10:19
Welkom! Het is echt lastig om een draai plek te vinden, ik ben er ingerold via een advertentie in de plaatselijke krant. Ze zochten een DJ en ik heb gebeld, ik had toen nog geen ervaring met voor publiek draaien. Maar de eigenaar van de kroeg heeft gezegd: we gaan je 'opvoeden'. Ik heb toen een aantal avonden gedraaid en heb toen op het publiek leren inspelen. Het is een gelukje geweest dat ik die kans heb gekregen.

Je zou mee kunnen doen aan een DJ contest. Maar zo maar gaan solliciteren heeft weinig zin, dat gebeurd zoveel. Er willen heel veel mensen ergens draaien. Dus je moet echt opvallen op een bepaalde manier.?

Tekhead al schrijft dat er ook mensen zijn die al ergens draaie die het niet kunnen. Belangrijk is is dat je het publiek kunt 'lezen', dat je kunt inspelen op wat ze willen horen. Dit leer je alleen maar door te doen! Ik weet niet of je al eens op een feestje gedraaid hebt? Zo niet probeer dan bij vrienden op feestjes te draaien, om het zo te gaan leren!

Succes!
Mr-    posted on 05-12-2012 11:37
ik denk dat ik hier ook wel op kan reageren agz ik zelf ook niet veel ouder ben dan jij.
ik ben 19 en ben resident voor iets langer dan een jaar, ik ben in deze positie terecht gekomen omdat ik altijd mijn best heb gedaan als glazenhaler gardarobe etc. ik werk al sinds mijn 16e op deze locatie. ik heb natuurlijk daardoor een andere weg bewandeld dan de meeste hier denk ik, maar dit heeft mij in mijn ervaring wel prettig gevormd.

ik zal even toelichten waarom ik erg tevreden om het op deze manier te doen. hier heb ik een paar redenen voor:
1. je snapt wat er allemaal voor zaken achter de schermen spelen.
2. geen last van arrogantie, want ik voel me absoluut niet verheven boven mijn collega's omdat ik weet dat zij ook gewoon hard werken. --> ik ben in de positie terecht gekomen omdat ik altijd inzet heb getoond en mijn best heb gedaan, dit kan je leidinggevende waarschijnlijk ook meer waarderen.
3. zeker bij een residentie; je kent je publiek ook op een andere manier je ziet de reacties op muziek vanuit een ander pespectief.

dit geldt trouwens ook voor andere jonge DJ's die een soortgelijk probleem hebben.

edit; welkom trouwens!
2 CDJ 2000 2 SL 1210 DJM 800 HD 25-1 II
User edit by Mr- on 05-12-2012 @ 11:54:50 (2%)
t_i_c_a    posted on 05-12-2012 12:58
Ik draai bijna elke week op kleinere feestjes (60) man. Ik heb ook al wel is op een bruiloft gedraaid. Heel veel goeie reacties en extra boekingen. ik draai nu nog sop een hercules dj4set denken jullie dat het een probleem zou zijn dat ik niet met pioneers draai?
Mr-    posted on 05-12-2012 13:56
Ik draai bijna elke week op kleinere feestjes (60) man. Ik heb ook al wel is op een bruiloft gedraaid. Heel veel goeie reacties en extra boekingen. ik draai nu nog sop een hercules dj4set denken jullie dat het een probleem zou zijn dat ik niet met pioneers draai?

goede reacties zijn altijd fijn! mijn ervaring is wel dat het beter is om je daden voor je te laten spreken dan woorden, ervaringen zijn goed maar je moet ook wel echt iets laten zien als je veel beweerd.

zelf heb ik eigenlijk alleen maar ervaring met pioneer, heb thuis cdj 1000's staan, in mijn residentie cdj 2000. dit vind ik fijn omdat deze qua gevoel vrijwel identiek zijn. maar ik denk dat hier op het forum wel andere meningen te vinden zijn.
2 CDJ 2000 2 SL 1210 DJM 800 HD 25-1 II
Tekhead    posted on 05-12-2012 14:45

Laat je niets wijsmaken hieromtrend, geen enkele uitbater gaat iemand aannemen of weigeren omdat die al dan niet met Pioneers kan draaien.
BobbieFreeda    posted on 05-12-2012 14:53
Ik draai zelf met mn eigen Native Instruments Traktor S2 + laptop, aangesluiten op de DJM-1000 en knallen. Het maakt echt niet uit als je (nog) niet kan draaien op Pioneers.
Delivering party rocking hits!
Tekhead    posted on 05-12-2012 15:11
Poster: BobbieFreeda
Ik draai zelf met mn eigen Native Instruments Traktor S2 + laptop, aangesluiten op de DJM-1000 en knallen. Het maakt echt niet uit als je (nog) niet kan draaien op Pioneers.

Idd, iemand die denkt dat je pas dj bent als je met Pioneers speelt, is te belachelijk voor woorden en de naam dj niet waard.
Pioneer is in vele clubs de standaard, wil echter niet zeggen dat je er gebruik van moet maken, er zijn grote dj's genoeg die alternatieve merken of systemen gebruiken, vele toppers geven bvb de voorkeur aan A&H xone mixers ipv Pioneer. Een goede dj kan met alle merken overweg. Het is niet omdat je thuis in bezit bent van Pioneer decks en mixer dat je een betere dj gaat worden dan een dj met alternatieve (merk) spullen.
Tekhead    posted on 05-12-2012 15:12
Idd, iemand die denkt dat je pas dj bent als je met Pioneers speelt, is te belachelijk voor woorden en de naam dj niet waard.
Pioneer is in vele clubs de standaard, wil echter niet zeggen dat je er gebruik van moet maken, er zijn grote dj's genoeg die alternatieve merken of systemen gebruiken, vele toppers geven bvb de voorkeur aan A&H xone mixers ipv Pioneer. Een goede dj kan met alle merken overweg. Het is niet omdat je thuis in bezit bent van Pioneer decks en mixer dat je een betere dj gaat worden dan een dj met alternatieve (merk) spullen.
De kwaliteit zit onder je vingers, in je oren en op ?je ogen.

t_i_c_a    posted on 05-12-2012 16:09
http://m.youtube.com/watch?v=brPA2fq4SbU
nog een keer de link naar mijn mix.
graag feedback hierop.

ik wil binnenkort een nieuw mixertje gaan kopen wat denken jullie? (tot ?500)
D-Jesse    posted on 05-12-2012 16:12
Als je een nieuw mixertje koopt, moet je ook CD spelers hebben hea Winking my eye Of bedoel je een controllertje?

Ook is een mix van 5 minuten lang een beetje kort he Winking my eye
User edit by D-Jesse on 05-12-2012 @ 16:13:49 (56%)
Baart    posted on 05-12-2012 17:55
Welkom tica!? Ik zit ongeveer in dezelfde situatie als jij, maar ben wat jonger..Cry
Ik zou wel gelijk ook cd spelers kopen bij je mixer, besef wel dat draaien met cd spelers heel anders kan zijn dan met een controller.

https://soundcloud.com/bart-duisterhof
t_i_c_a    posted on 06-12-2012 16:52
Ik draai nu nog op een hercules dj4set. Ik dacht zelf aan om een pioneer ddj-ergo midi controller te kopen, omdat deze niet zo prijzig is maar toch goed. Wat denken jullie?

?

?
Baart    posted on 06-12-2012 17:49
Ik denk dat je voor het geld van een ddj-ergo, wel een betere controller van een ander merk kan halen.
Ik zou zelf een setje cd spelers met een mixer halen, omdat dat ook in de clubs staat en dat echt heel
anders is. Kan je al beatmatchen?
t_i_c_a    posted on 06-12-2012 20:45
Dat zou ik ook willen, maar het moet wel te betalen zijn.. Ja ik kan al beatmixen.
Baart    posted on 06-12-2012 21:07
Okee, ja dat snap ik. Ik zou eens in een dj winkel gaan kijken en voelen wat je het meest aanspreekt.
t_i_c_a    posted on 06-12-2012 21:30
Ik ga meestal naar bax-shop wat vinden jullie van die winkel?
Tekhead    posted on 07-12-2012 00:34
Ik ga meestal naar bax-shop wat vinden jullie van die winkel?

dat is een beetje een domme vraag, het aanbod, service, behulpzaamheid, correcte en duidelijke info en snelle levering en fantastische dienst na verkoop en veel meer, maken vn Bax een topper in zijn marktsegment.
t_i_c_a    posted on 07-12-2012 08:48
Haha, ja dat klopt ja.echt een hele fijne en goeie winkel.
Winston    posted on 11-12-2012 18:40
Welkom t_i_c_a. Succes met je plannen.
Tic Toc
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

66 Users online: 7 Guests (59 Unknown)
Pages generated today : 34.205
Most visitors online this month : 482
Lifetime Pageviews since 2003 : 236.424.983