opnemen met audacity
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

luc44    posted on 02-11-2012 17:11
hallo.
ik heb een pioneer djm 400 mixer en 2 cd spelers.
ik wil opnemen via mijn laptop, daarvoor heb ik audacity gedownload.
ik heb een jack kabel van me laptop(microfoon ingang) naar me mixer.
alleen weet ik nu niet in welke ingang van me mixer ik de kabel moet doen?
ik heb ook ergens gelezen dat ik nog wat instellingen aan audacity moet veranderen. weet iemand welke dat zijn?
luc

What do you think about opnemen met audacity ??

Vote :   

Estacy    posted on 02-11-2012 17:18
je djm 400 heeft geen rec output, wel 2 masters. Plug de kabel in een van de 2 masters, en let op je master volume. Houd alles onder de 0dB anders kraakt het. In audacity hoef je niet zo veel te veranderen.?

'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
luc44    posted on 02-11-2012 18:00
ik heb de kabel in master 2 gedaan, en de andere kant in de microfooningang van de latop.
als ik op opnemen druk in audacity krijg ik dit:
error while opening sound device. please check the input device settings and the project sample rate.
Megitto    posted on 02-11-2012 18:03
Deze link zal je op weg helpen.
Linken naar aboutdj was de laatste keer dat ik djr zat nog toegelaten.

veel succes
D-Jesse    posted on 02-11-2012 21:14
Het beste kan je een line-in ingang gebruiken. Microfoon klinkt ?(bij mij) echt vercrackt (kut kwaliteit). Geen idee of dat bij iedereen zo is of bij mij. Voorderest moet je dan als opneemapparaat die line-in kiezen. Dat kan je mede doen door onderin waar je hoofdvolume tekentje staat in windows, rechtermuisklik en dan op opneemapparaten klikken, en dan die geluidskaart/line-in ingang kiezen als standaard.
luc44    posted on 02-11-2012 21:39
oke dankje. bij mij heeft hij het nog niet gedaan toen ik hem op de microfoon ingang aansloot. bij mijn broer wel. hij heeft dezelfde laptop en er zat een ruis in. is het dan handig om een geluidskaart te kopen? of zijn er nog andere mogelijkheden?
D-Jesse    posted on 02-11-2012 21:41
Het is zeker handig een geluidskaart te kopen! Dan krijg je ook zo min mogelijk vervormd geluid. Iig een met line-in kopen raad ik aan. Heb van een vriend de Hercules Muse pocket gekregen, best grappig dingetje, en 't heeft een line-in dus ik gebruik hem vaak!
Megitto    posted on 03-11-2012 12:12
De ruis komt ook vaakt doordat de laptop aangesloten is op het stroomnet.
Ik had dit met een oudere laptop ook altijd. Als ik de laptop op batterij liet werken dan was dit nooit.
Soms kan dit door een slechte aarding van je adaptor. (de ruis)
luc44    posted on 03-11-2012 20:27
ik heb wat instellingen veranderd in audacity en nu doet hij het. bedankt voor de reacties

This is an old Topic

No new postings for 4.573 days.
 Post CommentThat would be 152.4 months
or a whopping 12.5 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

134 Users online: 31 Guests (103 Unknown)
Pages generated today : 50.726
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.723.678