hallo. ik heb een pioneer djm 400 mixer en 2 cd spelers. ik wil opnemen via mijn laptop, daarvoor heb ik audacity gedownload. ik heb een jack kabel van me laptop(microfoon ingang) naar me mixer. alleen weet ik nu niet in welke ingang van me mixer ik de kabel moet doen? ik heb ook ergens gelezen dat ik nog wat instellingen aan audacity moet veranderen. weet iemand welke dat zijn? luc
What do you think about opnemen met audacity ??
Vote :
OK we understand you don't like ads (so don't we) but, Please consider making this website possible by disabling your Ad Blocker. Or become a Gold Member, they don't see ads.
je djm 400 heeft geen rec output, wel 2 masters. Plug de kabel in een van de 2 masters, en let op je master volume. Houd alles onder de 0dB anders kraakt het. In audacity hoef je niet zo veel te veranderen.?
ik heb de kabel in master 2 gedaan, en de andere kant in de microfooningang van de latop. als ik op opnemen druk in audacity krijg ik dit: error while opening sound device. please check the input device settings and the project sample rate.
Het beste kan je een line-in ingang gebruiken. Microfoon klinkt ?(bij mij) echt vercrackt (kut kwaliteit). Geen idee of dat bij iedereen zo is of bij mij. Voorderest moet je dan als opneemapparaat die line-in kiezen. Dat kan je mede doen door onderin waar je hoofdvolume tekentje staat in windows, rechtermuisklik en dan op opneemapparaten klikken, en dan die geluidskaart/line-in ingang kiezen als standaard.
oke dankje. bij mij heeft hij het nog niet gedaan toen ik hem op de microfoon ingang aansloot. bij mijn broer wel. hij heeft dezelfde laptop en er zat een ruis in. is het dan handig om een geluidskaart te kopen? of zijn er nog andere mogelijkheden?
Het is zeker handig een geluidskaart te kopen! Dan krijg je ook zo min mogelijk vervormd geluid. Iig een met line-in kopen raad ik aan. Heb van een vriend de Hercules Muse pocket gekregen, best grappig dingetje, en 't heeft een line-in dus ik gebruik hem vaak!
De ruis komt ook vaakt doordat de laptop aangesloten is op het stroomnet. Ik had dit met een oudere laptop ook altijd. Als ik de laptop op batterij liet werken dan was dit nooit. Soms kan dit door een slechte aarding van je adaptor. (de ruis)
ik heb wat instellingen veranderd in audacity en nu doet hij het. bedankt voor de reacties
Create your FREE ACCOUNT now !
Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as: Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.
Create your account to get involved with the Community
OK we understand you don't like ads (so don't we) but, Please consider making this website possible by disabling your Ad Blocker. Or become a Gold Member, they don't see ads.