Vraag over akkoestiek mbt subwoofer
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

RemcoRelion    posted on 31-10-2012 13:21
Hallo,

Ik heb een subwoofer op me kamer en soms dreunt dit te erg door naar onder zodat met ouders er last van hebben. Ik bedacht mij misschien is dit op te lossen met behulp van akkoestische aanpassingen in me kamer.
Weet iemand wat ik er voor nodig heb en of dit ook werkt?
Wat ik dus wil bereiken is dat de de lage tonen een stuk minder door dreunen naar beneden.
Nou is mijn budget niet zo hoog maximaal 80 euro ongeveer. Dus is het uberhaupt mogelijk? en zoja wat heb ik precies nodig?

Ik heb wel al wat gezocht maar ik weet niet of dat echt helpt en hoe alles precies werkt
Don’t be a prisoner of your own style!

What do you think about Vraag over akkoestiek mbt subwoofer ??

Vote :   

Estacy    posted on 31-10-2012 14:22
Zet em niet in een hoek, leg er een akoustische mat onder (auralex, of gewoon dik schuim van de Gamma). Dat is eigenlijk het enige wat je echt kan doen. Bass dreunt nou eenmaal gewoon door. De enige echte oplossing is massa, maar je maakt niet zomaar dikkere muren.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Pur-D    posted on 31-10-2012 19:55
Ik heb er ook heel veel last van, maar wij hebben houten vloeren en plafonds thuis. Heb er al 8cm akoestiek schuim onder liggen, maar dat werkt ook niet. Dus als je houten plafonds hebt is er geen oplossing...
Dn-s3500 - Dn-x1500s - Dn-s3500 - Traktor Scratch Pro
RemcoRelion    posted on 31-10-2012 20:20
Poster: Estacy
Zet em niet in een hoek, leg er een akoustische mat onder (auralex, of gewoon dik schuim van de Gamma). Dat is eigenlijk het enige wat je echt kan doen. Bass dreunt nou eenmaal gewoon door. De enige echte oplossing is massa, maar je maakt niet zomaar dikkere muren.

Poster: Pur-D
Ik heb er ook heel veel last van, maar wij hebben houten vloeren en plafonds thuis. Heb er al 8cm akoestiek schuim onder liggen, maar dat werkt ook niet. Dus als je houten plafonds hebt is er geen oplossing...

Volgens mij hebben wij sowieso geen hout wat er wel ligt durf ik niet te zeggen eigenlijk

Ik heb ook dat me deur heel erg gaat trillen. zit deze te los of is dit gewoon de bass? Je hoort echt duidelijk wanneer er bass is als je bij me deur staat dan hoor je hem dus echt helemaal trillen.
Estacy    posted on 31-10-2012 20:49
Die zit niet los. Dat is een groot, vrij dun oppervlak waarop een hoop geluidsgolven op knallen. dat gaat trillen.?

Lage tonen dreunen door, daar valt echt vrij weinig aan te doen behalve gewoon je sub niet zo hard zetten. En tussen die houten vloeren en plafonds zit wel gewoon beton hoor.
Pur-D    posted on 31-10-2012 21:09
En tussen die houten vloeren en plafonds zit wel gewoon beton hoor.

Bij de wat nieuwere huizen wel ja. Wij hebben echter een huis uit 1930 ofzo, alles leunt op houten balken. Als ik mn muziek boven iets harder zet dan normaal luisterniveau kun je beneden bij wijze van spreken zo meezingen...
Estacy    posted on 31-10-2012 21:27
vervelend...
RemcoRelion    posted on 31-10-2012 21:36
Die zit niet los. Dat is een groot, vrij dun oppervlak waarop een hoop geluidsgolven op knallen. dat gaat trillen.?

Lage tonen dreunen door, daar valt echt vrij weinig aan te doen behalve gewoon je sub niet zo hard zetten. En tussen die houten vloeren en plafonds zit wel gewoon beton hoor.

Haha weer wat geleerd dan Happy, laughing
Maar dan zal ik maar moeten accepteren dat subwoofer wat zachter moet.
Bij de wat nieuwere huizen wel ja. Wij hebben echter een huis uit 1930 ofzo, alles leunt op houten balken. Als ik mn muziek boven iets harder zet dan normaal luisterniveau kun je beneden bij wijze van spreken zo meezingen...

Ik moet dus eigenlijk niet eens klagen zo te horen
User edit by RemcoRelion on 31-10-2012 @ 21:37:30 (16%)
Pur-D    posted on 31-10-2012 21:50
Poster: RemcoRelion
Ik moet dus eigenlijk niet eens klagen zo te horen

Je bent op zoek naar een oplossing, echt klagen vind ik het niet.

Anyway, ik heb een beetje gegoogled voor je en het schijnt dat een dik stuk rubber of een tegel van natuursteen ook goed werkt.
RemcoRelion    posted on 31-10-2012 22:03
Je bent op zoek naar een oplossing, echt klagen vind ik het niet.

Anyway, ik heb een beetje gegoogled voor je en het schijnt dat een dik stuk rubber of een tegel van natuursteen ook goed werkt.

Haha ik ben blij dat je er zo over denkt Happy, laughing
Maar ik zal binnenkort is even kijken of mijn ouders eventjes met mij mee willen een natuursteen te halen en kijken of dat helpt en anders een dik stuk rubber.

Jullie horen het wel of het helpt of niet Happy, laughing
Pur-D    posted on 31-10-2012 22:05
Ik geef je geen garantie dat het werkt, maar het zijn gelukkig geen grote investeringen die je hoeft te doen.
RemcoRelion    posted on 31-10-2012 22:10
Nee daarom Happy, laughing
Proberen kan altijd voor die paar euro en als niet werkt dan overleef ik het ook nog wel financieel gezien en als wel werkt ben ik blij dat ik geprobeerd heb
Unidentified    posted on 31-10-2012 22:11
Een dikke plaat natuursteen icm een setje spikes zou mss kunnen helpen
AdenFarleigh    posted on 01-11-2012 00:29
Je kunt de trillingen ook ontkoppelen dmv 'spikes'. Dat zijn zoals de naam al doet vermoeden kleine cones ofwel spikes die je ondersteboven onder je sub kunt bevestigen/plakken. Mocht je hiervoor kiezen dan raad ik wel aan om een 1centje of iets onder iedere spike te leggen, anders help je je vloer naar z'n grootje.
?
Edit: de post boven mij zei het eigenlijk ook al; had ik nog niet gelezen?Cool
2x CDJ800mk2 | CDJ850 | Korg KM-402
User edit by AdenFarleigh on 01-11-2012 @ 00:30:53 (27%)
Estacy    posted on 01-11-2012 08:56
spikes zullen niet werken ben ik bang. Dat is icm tapijt, zodat je speaker stabiel staan. Voor een subwoofer zal het slechts ervoor zorgen dat ie stabiel staat, waardoor je minder last hebt van een vloer die mee gaat werken als klankkast. Maar beneden zul je hetzelfde horen denk ik. Als het al niet erger word
Winston    posted on 01-11-2012 12:23
Poster: RemcoRelion
Ik heb ook dat me deur heel erg gaat trillen. zit deze te los of is dit gewoon de bass? Je hoort echt duidelijk wanneer er bass is als je bij me deur staat dan hoor je hem dus echt helemaal trillen.

Sjeetje, ik ben best wel een beetje jaloers. Welke Subwoofer heb je eigenlijk?
Tic Toc
Unidentified    posted on 01-11-2012 13:36
spikes zullen niet werken ben ik bang. Dat is icm tapijt, zodat je speaker stabiel staan. Voor een subwoofer zal het slechts ervoor zorgen dat ie stabiel staat, waardoor je minder last hebt van een vloer die mee gaat werken als klankkast. Maar beneden zul je hetzelfde horen denk ik. Als het al niet erger word

Spikes verkleinen het contactoppervlakte met een heel grote factor, en minder contactoppervlakte betekent dat er minder trillingen worden doorgegeven. Voor de stabilitiet maakt dat helemaal niks uit.

En die trillingen van je deur kan je tegengaan door een dun rubbertje tegen de binnekant van de deur te kleven (dat verticale randje waar je deur tegen staat als hij dicht is). Zie wel dat je dat rubbertje niet te dik neemt, anders krijg je je deur niet meer dicht?Cry
User edit by Unidentified on 01-11-2012 @ 13:38:54 (49%)
Estacy    posted on 01-11-2012 14:07
Poster: Winston

Elke hifi/studio subwoofer (PC speakers uitgesloten) kan dat wel hoor, de deuren laten trillen. Ligt wel aan de ruimte natuurlijk.
Winston    posted on 03-11-2012 00:10
O ja, ik was vergeten dat ik dat 'probleem' ook had. De oplossing was gewoon de deur open laten staan. Foot in Mouth
Tic Toc
RemcoRelion    posted on 03-11-2012 00:52
Ik heb er nu tijdelijk piepschuim onderliggen maar dit lijkt wel al iets te helpen Happy, laughing Ik denk dat het belangerijk was dat de subwoofer los van de grond kwam?
Poster: Winston

Ik heb volgens mij de Yamaha YST-SW012 ( HiFi subwoofer )
Deur open staan is voor mij geen optie haha dat gaan me ouders helemaal vervelend vinden vrees ik

This is an old Topic

No new postings for 4.573 days.
 Post CommentThat would be 152.4 months
or a whopping 12.5 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

178 Users online: 24 Guests (154 Unknown)
Pages generated today : 24.799
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.697.751