Nut van een geluidskaart (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

D-Jesse    posted on 22-10-2012 19:32
He DJRs

Ik ben opzoek naar een geluidskaart om mijn producerstudio uit te breiden.

Maar nu vraag ik me af, welke redenen zijn er allemaal op een geluidskaart te nemen?

De enige 2 waarvoor ik tot nu toe weet waarom ik ereen nodig heb is omdat 1: Het dan de kraak uit mijn FL studio weghaalt en 2: omdat ik daar dan studiomonitoren op aan kan sluiten.

Maar waarvoor word een geluidskaart nog meer gebruikt? Want je hebt een Behringer kaartje van 26,- , of een Focusrite van 400,-

Ik zoek dus naar een geluidskaart om te zorgen dat mijn FL kraak eruit gaat (en mij werd verteld dat kan d.m.v een geluidskaart) en om monitoren op aan te sluiten. Nou is dat laatste geen probleem want dat kan met alle kaarten.

Ik wil wel zo goedkoop mogelijk uit zijn. Daarom vraag ik jullie of mijn problemen/eisen worden verholpen door zo'n goedkoop behringer kaartje, of zijn er bepaalde redenen waardoor ik een Focusrite van bijv 100,- moet nemen?

Ik heb al een aantal topics doorzocht, maar daar bleven alsnog deze vragen uit Happy, laughing

Catch ya later!

What do you think about Nut van een geluidskaart ??

Vote :   

Luxx    posted on 27-10-2012 23:56
ik zou doorsparen want een geluidskaart van 60 euro de moeite niet waard, echt niet. dat gaat gegarandeerd een miskoop worden waar je geen fluit aan hebt.
www.mothermusic.nl
D-Jesse    posted on 27-10-2012 23:58
haha oke, welke kaart raad jij dan aan? (die een beetje niet al te duur is Happy, laughing
LINK2U    posted on 28-10-2012 10:31
Hallo,

Ik heb hier een Native Instruments soundcard (om achter mijn DJM-800 te hangen), en ben er heel tevreden van ...

Tad-zing,
Pieter.
MrQreeny    posted on 28-10-2012 12:11
Je moet gewoon zorgen dat je Asio4all aan de praat krijgt... Dat scheelt al zoveel, waarom werkt het niet dan? Heb je al oplossingen gezocht? Als je dat aan de praat hebt, kun je rustig aan voor een duurdere gaan sparen.
'Music is the universal language of mankind...'
D-Jesse    posted on 28-10-2012 16:41
@mrGreeny, dat heb ik geprobeerd. Ik heb via asio nu geluid gekregen. Maar dat is dan als ik als geluidskaart IDT kies, en niet muse pocket. Ik heb liever muse pocket, aangezien mijn koptelefooningang half kapot is.

En ik ben dus op het volgende probleem gestuit. Als ik dus in mn asio panel IDT kies, en ik krijg geluid via mn koptelefoon ingang, kan ik niet de voluma aanpassen. als ik gewoon de hoofdvolume aanpas van windows (rechtsonderin) heeft dat geen enkel effect op hoe hard mijn ?FL staat..
Luxx    posted on 28-10-2012 20:09
nou je zegt dat je geen geld hebt voor een Focusrite, maar de Scarlett 2i2 is iets meer dan 100 euro en dat is al een vrij stevige externe kaart.
www.mothermusic.nl
D-Jesse    posted on 28-10-2012 20:45
Oh dat valt wel mee inderdaad. Had ook deze gezien voor 88,-: klik

Ook een focusrite. Is die ook goed denk je, of kan ik toch echt beter voor die scarlett gaan? Want deze zag er ook wel mooi compact uit. Hoewel ik die scarlett niet eens zo heel duur vind hoor!
Luxx    posted on 28-10-2012 21:04
ja kan je doen die, maar als je over een tijdje misschien wat serieus produceerd en misschien een vocalist langs krijgt die moet opnemen kan je dat niet doen met de kaart die jij op het oog hebt. dan denk je: fuck had ik nu maar 1 week langer gespaard zodat ik nu een Mic kon aansluiten -_-'
www.mothermusic.nl
D-Jesse    posted on 28-10-2012 21:11
Daar heb je gelijk in, hij heeft natuurlijk geen ingangen.. Thanks voor je tips, ik ga effe kijken voor die scarlett
Sandr    posted on 28-10-2012 21:31
Als je Windows 7 hebt kan je ook even googlen naar het Bax blog. Daar staat een hele uitleg hoe je Windows kan optimaliseren voor audio gebruik!
Play that funky music white boy....
D-Jesse    posted on 28-10-2012 21:45
Oke thx ga even zoeken!

This is an old Topic

No new postings for 4.058 days.
 Post CommentThat would be 135.3 months
or a whopping 11.1 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

66 Users online: 9 Guests (57 Unknown)
Pages generated today : 514
Most visitors online this month : 205
Lifetime Pageviews since 2003 : 217.699.535