Nut van een geluidskaart (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

D-Jesse    posted on 22-10-2012 19:32
He DJRs

Ik ben opzoek naar een geluidskaart om mijn producerstudio uit te breiden.

Maar nu vraag ik me af, welke redenen zijn er allemaal op een geluidskaart te nemen?

De enige 2 waarvoor ik tot nu toe weet waarom ik ereen nodig heb is omdat 1: Het dan de kraak uit mijn FL studio weghaalt en 2: omdat ik daar dan studiomonitoren op aan kan sluiten.

Maar waarvoor word een geluidskaart nog meer gebruikt? Want je hebt een Behringer kaartje van 26,- , of een Focusrite van 400,-

Ik zoek dus naar een geluidskaart om te zorgen dat mijn FL kraak eruit gaat (en mij werd verteld dat kan d.m.v een geluidskaart) en om monitoren op aan te sluiten. Nou is dat laatste geen probleem want dat kan met alle kaarten.

Ik wil wel zo goedkoop mogelijk uit zijn. Daarom vraag ik jullie of mijn problemen/eisen worden verholpen door zo'n goedkoop behringer kaartje, of zijn er bepaalde redenen waardoor ik een Focusrite van bijv 100,- moet nemen?

Ik heb al een aantal topics doorzocht, maar daar bleven alsnog deze vragen uit Happy, laughing

Catch ya later!

What do you think about Nut van een geluidskaart ??

Vote :   

main    posted on 22-10-2012 19:39
die kraak kun je er ook uit halen door je latency te verhogen, hierdoor krijg je wel een delay in je acties (bijvoorbeeld met het inspelen van een melodie)
D-Jesse    posted on 22-10-2012 20:58
Nope dat helpt ook niet altijd even, soms hapert ie gewoon en kraakt ie. Dat ligt wss aan de processor ? Maar iig werd verteld dat dat met een geluidskaart werd verholpen..
Estacy    posted on 22-10-2012 20:59
een dure geluidskaart bied betere geluidskwaliteit (super belangrijk!) en vaak meer aansluit mogelijkheden
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
D-Jesse    posted on 22-10-2012 21:27
Mmmm oke, maar kan een goedkopere geluidskaart ook het gekraak/haper in FL weghalen, waarvoor wss mijn ingebouwde kaart en processor te slecht voor zijn?
Berbo    posted on 22-10-2012 21:30
ja, je kan dan de latency verlagen zonder kraak te krijgen.
D-Jesse    posted on 23-10-2012 21:24
Oke bedankt Berbo en de anderen! Want nu heb ik als ik de latency helemaal op z'n hoogst heb nog kraak. En dat kan ik dan met zo'n goedkoper kaartje van Behringer verhelpen (Dus gewoon helemaal GEEN kraak meer)?
Luxx    posted on 23-10-2012 21:40
je kan zonder geluidskaart ook gewoon monitoren aansluiten hoor. doe ik in mijn thuisstudio ook gewoon.

waar je een geluidskaart voor koopt en wat het verschil in prijzen zijn:
hoe duurder is het vaak hoe beter de AD/DA conversie is, meer inputs/outputs, betere Mic PreAmps, phantoomspanning

waar koop je het voor? 0 latency, betere geluidskwaliteit en mogelijkheid om externe hardware keyboards op te nemen of acoustische instrumenten met mic of vocalen via mic.
zijn geen van deze dingen van toepassing? koop dan lekker geen geluidskaart. je gaat er niet beter van produceren.
www.mothermusic.nl
will-j    posted on 23-10-2012 21:46
Luxx,?Is zijn gekraak dan ook weg? Ik heb nl. exact het zelfde probleem Happy, laughing Heb het er wel voor over om het gekraak weg te krijgen.
MrQreeny    posted on 23-10-2012 21:54
Heb er niet bijster veel verstand van, maar het is volgens mij een wisselwerking tussen je geluidskaart en je processorkracht... Als jij met je pentium 3 computertje produceert en je hangt er een focusrite saffire 40 aan zal het denk nog niet zoveel helpen :P?Embarassed
'Music is the universal language of mankind...'
D-Jesse    posted on 23-10-2012 22:23
Heb een AMD Athlon II p360 Dual Core 2,3 ghz. uit 2011. Dat is niet zo'n heel slecht processortje volgens mij :p?

En net zoals Will-J zegt, ik heb het er voor over als het mijn gekraak weghaalt :p Maar idd je kan ook gewoon je monitoren op je koptelefoon ingang aansluiten
DJSHAK3S    posted on 23-10-2012 22:28
Poster: D-Jesse
Heb een AMD Athlon II p360 Dual Core 2,3 ghz. uit 2011. Dat is niet zo'n heel slecht processortje volgens mij :p?

En net zoals Will-J zegt, ik heb het er voor over als het mijn gekraak weghaalt :p Maar idd je kan ook gewoon je monitoren op je koptelefoon ingang aansluiten

Licht eraan waar je hem voor gebruikt, amd processors hebben veel minder ontwikkeling als intel en de beste AMD processor is even goed als een mid-level game processor van intel
D-Jesse    posted on 23-10-2012 22:33
Ohw.. Gebruik m voor alles. Maar qua zware programma's alleen FL & MM
MrQreeny    posted on 23-10-2012 23:12
Ik neem aan dat je nu een crap geluidskaart heb... Maar daarvoor moet je de ASIO4All drivers ff downloaden en selecteren, heb je dat gedaan? Scheelt vaak al een hele hoop!
D-Jesse    posted on 23-10-2012 23:17
Ik heb een hekel aan ASIO. Waarom? Omdat ie FL niet pakt -,-. Als ik alleen FL open heb staan en ik kies als geluidsstuurprogramma in FL Asio4all, geeft ie geen geluid als ik afspeel. Wil eigenlijk asio wel graag hebben want t helpt wel volgens mij! Want ik heb idd denk ik een crap geluidskaart! laptop was 400,-. kan je niet teveel van verwachten
MrQreeny    posted on 23-10-2012 23:30
Dan moet je wel zorgen dat je je geluidskaart aanvinkt ?n het Asio menu... Dan wordt die lichtblauw als het goed is! Aangezien je dat dus niet hebt, gaat er vast al een hele wereld voor je open als je asio aan de praat krijgt!
D-Jesse    posted on 24-10-2012 00:20
doet ie helaas nog steeds niks! Want ik heb zelfs een klein mini geluidskaartje Muse pocket van hercules. Nou als ik die aanvink in de asio panel hoor je nog niks, en als ik IDT high defintion audio (interne kaart) aanvink hoor ik niks... Al tijdje zo geweest..
will-j    posted on 24-10-2012 00:22
Als ik ASIO4ALL kies dan klinkt op gegeven moment alles goed in FL. Dan exporteer ik het en dan klinkt alles helemaal verneukt. Ik raad je aan geen ASIO4ALL te gebruiken. Heb ook op internet vaker gelezen en Luxx zei het ook: gebruik geen ASIO4ALL. Het scheelt wel in het gekraak overigens.

Wat sowieso helpt is manieren zoeken hoe je het CPU van FL Studio kan verminderen; dit ga ik uitzoeken!
D-Jesse    posted on 24-10-2012 00:25
Ik hoor graag van je Will! Ik heb namelijk ook gehoord dat het aan de cpu kan liggen. weet alleen niet hoe je die vind en kan verminderen!
will-j    posted on 24-10-2012 00:29
Poster: D-Jesse
Ik hoor graag van je Will! Ik heb namelijk ook gehoord dat het aan de cpu kan liggen. weet alleen niet hoe je die vind en kan verminderen!

mail dit weekend even naar info@will-j.nl en dan zal ik wel even reply'en. heb het tegen die tijd wel uitgezocht Winking my eye
Vivado    posted on 24-10-2012 12:43
Poster: will-j
mail dit weekend even naar info@will-j.nl en dan zal ik wel even reply'en. heb het tegen die tijd wel uitgezocht Winking my eye

ben ook erg benieuwd naar dit antwoord!!
D-Jesse    posted on 27-10-2012 21:34
Heeft iemand nog een tip qua welke geluidskaart ik moet kopen? Gooi hier maar geen extra topic over :p

Ik zoek zo goedkoop mogelijk ereen, een focusrite zit er effe niet in. Het gaat my vooral om dat ie beter is dan mijn interne kaart en een Hercules Muse pocket, en de kraak weghaalt :p
RamuroDiaz    posted on 27-10-2012 22:06
je kan het ook zo bekijken, koop je nu een goede dan bespaar je geld. anders koop je nu een goedkope, en later een duurdere. dan geef je waarschijnlijk meer uit Thumbs Up
D-Jesse    posted on 27-10-2012 22:07
Dan koop ik liever nu een goedkope. Want heb 'm nu nodig. En dan heb ik het later er wel voor over om een nieuwe te kopen!
RamuroDiaz    posted on 27-10-2012 23:34
Wat is je budget, daar schieten we al meer mee op!
D-Jesse    posted on 27-10-2012 23:38
Haha nou niet echt een budget dus. Gewoon zo goedkoop mogelijk. maar ik denk max toch wel 60,-!!
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

72 Users online: 8 Guests (64 Unknown)
Pages generated today : 15.858
Most visitors online this month : 295
Lifetime Pageviews since 2003 : 228.850.570