Wat geef jij mee ??
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Maikelxxl    posted on 17-10-2012 13:20
Beste mensen op Djresource.

Ik zie dat er veel jonge DJ's komen wie nog geen ervaring hebben met het Draaien / Mixen?
Wat ze aanmoeten schaffen en al die dingen.
Nu is mijn vraag aan jullie zouden jullie op deze topic kunnen reageren?
Met tips en met allerlei andere dingen.
En ook wat je vooral niet moet doen.

What do you think about Wat geef jij mee ?? ??

Vote :   

MrQreeny    posted on 17-10-2012 13:42
Eerste tip die ik ooit kreeg, wat ook nog eens een hele goede is:

Zorg dat de dames gaan dansen, de mannen komen dan vanzelf wel :D
'Music is the universal language of mankind...'
Gerdo    posted on 17-10-2012 13:48
Poster: MrQreeny
Eerste tip die ik ooit kreeg, wat ook nog eens een hele goede is:

Zorg dat de dames gaan dansen, de mannen komen dan vanzelf wel :D

Klopt, hou de vrouwen aan het dansen!
Maikelxxl    posted on 17-10-2012 13:54
Nog meer mensen met Tips.
Drumworks    posted on 17-10-2012 15:01
voel het publiek aan Winking my eye
The beats are still banging :)
Maikelxxl    posted on 17-10-2012 15:12
kijk dat vind ik nou leuk mensen wie tips geven om de jonkies onder ons te helpen.?

Xurion    posted on 17-10-2012 16:05
Neem niet teveel advies aan qua stijl. Als je teveel advies aanneemt ga je je gedragen als een kopie van een andere DJ. Probeer dus uniek te zijn.
User edit by Xurion on 17-10-2012 @ 16:07:16 (3%)
FASA    posted on 17-10-2012 16:13
Doe wat je zelf leuk vind. Je gaat draaien voor jezelf, dat je er andere mee kunt plezieren is tof maar je moet het zelf leuk blijven vinden.
www.soundcloud.com/nick-janssens1
RamuroDiaz    posted on 17-10-2012 19:07
Hou het publiek in de gaten. heb je een plaat opstaan waar vrijwel niemand op los gaat? try somthing else. Heb je juist een plaat waar iedereen de pan op uit rockt, blijf een beetje in die stijl
Xurion    posted on 17-10-2012 19:13
Sta ook altijd open voor opmerkingen. Elke dag kun je leren.
DJSHAK3S    posted on 17-10-2012 19:22
Oefening baart kunst, praatjes niet Happy, laughing
Estacy    posted on 18-10-2012 13:47
Yep, veel en veel oefenen. En dan oefenen. There is no substitute for practice.?

Je kunt het aan elke DJ vragen, maar technisch bekwaamd word je niet zonder te oefenen.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Baart    posted on 18-10-2012 17:29
Proberen stijlen goed op en af te bouwen, van sommige nummers weet je 99,99% zeker dat ze aanslaan.
Gebruik deze nummers niet te veel aan het begin, dan raak je later in de shit. Te weinig is ook niet goed dan gaat er helemaal niemand dansen ..Wat al wordt gezegt: laat de vrouwtjes dansen Embarassed Deze zijn vaak wat happiger op dansen, en heb je makkelijker los.
Succes man! Cry
https://soundcloud.com/bart-duisterhof
ArTy    posted on 18-10-2012 18:55
Poster: FASA
Doe wat je zelf leuk vind. Je gaat draaien voor jezelf, dat je er andere mee kunt plezieren is tof maar je moet het zelf leuk blijven vinden.

Oneens, je wordt geboekt om het pubiek te vermaken en niet jezelf. Voor jezelf draaien doe je maar lekker in je slaapkamer. Als ik op locatie een set zou draaien met muziek die ik zelf echt leuk vind, hoef ik niet meer terug te komen. Vind ik draaien daarom niet leuk? Natuurlijk wel, ik draai veel liever muziek die minder mijn personlijke voorkeur heeft voor een leuk en enthousiast publiek dan dat ik een super lekkere diepe technoset draai en iedereen stil staat. Tuurlijk zijn er ook plekken waar zo een techno set gewardeerd wordt maar in 90% van alle caf?'s/disco's zitten ze hier niet op te wachten. Een tip van mij is dan ook: Draai ook vooral wat de mensen kennen en wat goed scoort (toplijsten ect.). Zo heb ik gister twee keer gangnam style gedraaid en geloof me, die draai ik echt niet voor mezelf?Cry.

Andere tip, als je voor het eerst op locatie mag draaien (neem bijvoorbeeld de lokale kroeg). Probeer dan niet teveel in je eigen muziekstijl te blijven. Zo draaide ik vroeger alleen maar house en toen mocht ik een keer in het lokale (feest)caf? draaien en stond ik na 20 min tegen een publiek aan te kijken dat de house spuugat was. Gelukkig kreeg ik toen van de eigenaar gouw wat verzamel cd's die de avond voor mij hebben kunnen redden.

Laatste tip:
Platenkeuze is veel belangrijker als mixtechniek. Focus je niet teveel op de perfecte overgang maken. Dit had ik in het begin heel erg, ik moest alles maar beatmatchen ect. Hierdoor werd het allemaal voorspelbaar en saai. ?Nu gooi ik er af en toe gewoon een hele andere soort plaat in die niet te beatmatchen valt maar die wel aanslaat bij het publiek.?

Ik denk overigens niet dat iedereen het eens is met mijn tips.
Bjonson    posted on 18-10-2012 19:12
@arty?
?
nou ik draai tog egt voor me zelf en wil geboekt worden voor wat ik doe , en ik kan daarom dus niet begrijpen dat jij er voor kiest om iets te draaien wat je zelf minder leuk vind zolang je maar in clubs mag draaien en daardoor terug mag komen.?
RAS    posted on 18-10-2012 19:55
Ik snap Arty heel goed en ben het ook helemaal met hem eens. Je draait voor je publiek en je krijgt betaald om het je publiek naar hun zin te maken. Je krijgt niet betaald om je eigen ding te doen. Zelfs een grote naam als Armin van Buuren past zich aan aan zijn publiek. Een set op een gratis festival is bij hem heel anders dan een set op een ASOT-feest.

Nog een tip: Leer eerst de basis van het mixen en ga daarna pas klooien met effecten en andere ongein.
User edit by RAS on 18-10-2012 @ 19:57:40 (30%)
ArTy    posted on 18-10-2012 21:45
Poster: Bjonson
@arty?
?
nou ik draai tog egt voor me zelf en wil geboekt worden voor wat ik doe , en ik kan daarom dus niet begrijpen dat jij er voor kiest om iets te draaien wat je zelf minder leuk vind zolang je maar in clubs mag draaien en daardoor terug mag komen.?

en daarom draai ik ongeveer 100x per jaar buiten de deur en jij waarschijnlijk een keer of 15.. Begrijp me niet verkeerd hoor maar het is gewoon een keuze die je maakt. Ik draai graag voor het publiek en kan er voor een student een leuke boterham mee verdienen en het is nog leuk werk ook. Nu vind ik top40 ook niet heel verschrikkelijk om te draaien hoor dus dat scheelt wel iets. Als je vaak wil draaien moet je je nou eenmaal aanpassen aan de markt. De markt wil op het moment commerciele muziek dus dan draai ik dat. Ik heb overigens ook veel respect voor de dj's die gewoon hun eigen ding doen en niet voor de gigs gaan. Ga in elk geval nooit een gig aan die je niet aankan. Ga dus ook nooit zomaar op een 90's party draaien als je geen verstand van de nummers uit die tijd hebt! (Nog een tip)
D-Jesse    posted on 18-10-2012 22:11
een reden waarom ik op een festival wil staan draaien? Als ik dan bijv Hardwell op tomorrowland zie dan is dat echt mijn stijl. en om dat te mogen draaien voor zo'n groot publiek.... te gek!

En ik ben het eens met wat Arty zegt.Ik ben tot nu toe 2 x geboekt voor groep 8 feestjes. En daar draai ik niet mijn lievelingsstijl (dirty/progressive/electro house) Maar gewoon top40, Welcome to saint tropez, etc. Maar dat vind ik gewoon hartstikke leuk. Want 1: 9/10 tracks vind ik zelf ook lekker om te luisteren, en 2; ?een beetje variatie in wat je draait vind ik tenminste beetje spannend Happy, laughing
Bjonson    posted on 19-10-2012 06:01
Poster: ArTy
en daarom draai ik ongeveer 100x per jaar buiten de deur en jij waarschijnlijk een keer of 15.. Begrijp me niet verkeerd hoor maar het is gewoon een keuze die je maakt. Ik draai graag voor het publiek en kan er voor een student een leuke boterham mee verdienen en het is nog leuk werk ook. Nu vind ik top40 ook niet heel verschrikkelijk om te draaien hoor dus dat scheelt wel iets. Als je vaak wil draaien moet je je nou eenmaal aanpassen aan de markt. De markt wil op het moment commerciele muziek dus dan draai ik dat. Ik heb overigens ook veel respect voor de dj's die gewoon hun eigen ding doen en niet voor de gigs gaan. Ga in elk geval nooit een gig aan die je niet aankan. Ga dus ook nooit zomaar op een 90's party draaien als je geen verstand van de nummers uit die tijd hebt! (Nog een tip)

?
ik begrijp je ook niet verkeerd het is inderdaad gewoon een keuze die je maakt als je veel wilt draaien en je geld er mee wil verdienen, moet je tog iets gaan draaien waar je veel pupliek mee trek en wat mensen graag horen. ik hoef niet persee veel geld er mee te verdienen of veel te draaien dus ik zal me niet aan gaan passen aan mijn publiek als iemand mijn boekt moeten ze me boeken op wat voor soort muziek ik draai (deep house). en aan het begin zal ik inderdaad niet veel gigs hebben in clubs maar dat kan van zelf wel. maar aangezien ik met een maat ons eigenfeest zijn begonnen en zaterdag ons eerste feest in de club hebben en in januari ook al ons feest in leiden hebben begint het balletje steeds meer te rollen. je kan er gewoon op twee verschillende manieren komen het is net hoe je het aan wilt pakken.?
cross-over    posted on 19-10-2012 08:06
Of je een bepaalde stijl aanhoud of all-round wilt draaien is afhankelijk van waar je kunt/wilt draaien.
Als je vast houd aan 1 stijl kun je alleen daar terecht waar die stijl ook gewaardeerd wordt.
Dit zijn echt behoorlijk wat minder plaatsen dan die waar je als all-round terecht kunt.

Ben je eenmaal ergens resident dan kun je langzaam proberen je eigen stijl te promoten. Vaak werkt dat het beste.
Of je organiseerd je eigen feestjes en promoot op die manier jezelf, maar ik ken weinig collega's die zo een succes hebben gehad.

Meestal is het een kwestie van op het juiste moment ?de juiste mensen tegenkomen. Doe dus aan netwerken. Praat met mensen die iets voor je zouden kunnen betekenen. Dring je niet op maar laat je skills voor je spreken.

Als je all-roud bent: zorg er voor dat je je collectie kent en je breed orienteerd.

Beperk je jezelf tot 1 stijl: ken deze dan ook van vor naar achter. Weet voor een groot deel welke artiesten/nummers tot je stijl behoren en niet alleen de beste 100 en je eigen collectie.?

en verder, ja 'tis weer een herhaling: ?oefenen en luisteren.
http://soundcloud.com/lau-daniels
Gerdo    posted on 19-10-2012 14:41
Draai wat het publiek wil horen dat is voor mij het belangrijkst! Als het publiek plezier heeft heb ik ook plezier, soms komt het voor dat ik een plaatje draai waar ik zelf een hekel aan heb, maar het publiek vind hem leuk. Zo is het nou eenmaal! Toen ik net begon met draaien in de kroeg waar ik nu nog draai was ik ook eigenwijs. Ik draaide alleen mijn eigen smaak, toen heeft de eigenaar tegen mij gezegd we gaan je opvoeden. Ik heb toen een aantal keer mee gedraaid met een andere dj, en zo geleerd wat het publiek wil horen. Je moet vooral niet eigenwijs zijn als je tips krijgt, je leert er alleen maar van!
Maracas    posted on 19-10-2012 17:52
Laat capsones en bullshit lekker thuis, dat brengt je zowieso het verste. Maak het vaak mee dat DJ's eigenlijk hun publiek en alles daar omheen wel lijken te haten
Als iedereenaanzichzelfdenkt,word eraan iedereengedacht
Martullia    posted on 20-10-2012 00:50
User edit by Martullia on 20-10-2012 @ 02:15:27 (100%)
FloRise    posted on 21-10-2012 13:47
begin met draaien omdat je verliefd bent op de muziek en niet op de aandacht van andere mensen.
draai met je hart en draai dus de muziek die JIJ leuk vind. dan kom je het verst en leer je het makkelijker.
chef    posted on 21-10-2012 15:10
probeer de ultieme plaat van de avond echt op een hoogte punt te draaien. niet bij je opkomst gelijk de dikste plaat aan zetten iedereen los laten gaan en daarna eigenlijk niets meer in huis hebben. zorg dus dat de avond na mate hij verloopt steeds hotter wordt qua muziek.

This is an old Topic

No new postings for 4.586 days.
 Post CommentThat would be 152.9 months
or a whopping 12.6 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

115 Users online: 13 Guests (102 Unknown)
Pages generated today : 8.615
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.681.567