Poster: FASA
Doe wat je zelf leuk vind. Je gaat draaien voor jezelf, dat je er andere mee kunt plezieren is tof maar je moet het zelf leuk blijven vinden.
Oneens, je wordt geboekt om het pubiek te vermaken en niet jezelf. Voor jezelf draaien doe je maar lekker in je slaapkamer. Als ik op locatie een set zou draaien met muziek die ik zelf echt leuk vind, hoef ik niet meer terug te komen. Vind ik draaien daarom niet leuk? Natuurlijk wel, ik draai veel liever muziek die minder mijn personlijke voorkeur heeft voor een leuk en enthousiast publiek dan dat ik een super lekkere diepe technoset draai en iedereen stil staat. Tuurlijk zijn er ook plekken waar zo een techno set gewardeerd wordt maar in 90% van alle caf?'s/disco's zitten ze hier niet op te wachten. Een tip van mij is dan ook: Draai ook vooral wat de mensen kennen en wat goed scoort (toplijsten ect.). Zo heb ik gister twee keer gangnam style gedraaid en geloof me, die draai ik echt niet voor mezelf?

.
Andere tip, als je voor het eerst op locatie mag draaien (neem bijvoorbeeld de lokale kroeg). Probeer dan niet teveel in je eigen muziekstijl te blijven. Zo draaide ik vroeger alleen maar house en toen mocht ik een keer in het lokale (feest)caf? draaien en stond ik na 20 min tegen een publiek aan te kijken dat de house spuugat was. Gelukkig kreeg ik toen van de eigenaar gouw wat verzamel cd's die de avond voor mij hebben kunnen redden.
Laatste tip:
Platenkeuze is veel belangrijker als mixtechniek. Focus je niet teveel op de perfecte overgang maken. Dit had ik in het begin heel erg, ik moest alles maar beatmatchen ect. Hierdoor werd het allemaal voorspelbaar en saai. ?Nu gooi ik er af en toe gewoon een hele andere soort plaat in die niet te beatmatchen valt maar die wel aanslaat bij het publiek.?
Ik denk overigens niet dat iedereen het eens is met mijn tips.