Logic Pro 9
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Excitable    posted on 24-09-2012 21:51
Hallo Allemaal!
Ik ben nieuw hier, daarom stel ik mezelf even voor!
Ik ben Tim kom uit Nijmegen 14 jaar, heb enige ervaring met draaien door het volgen van dj lessen en mijn vader is deejay (hobby).
Ik vind het erg leuk om te mixen en te produceren, nu ben ik echter een beginende producer en had ik een vraagje: Ik heb twee liedjes gemaakt met FL studio bij een vriend, maar zelf heb ik een iMac, ik heb van twee mensen gehoord dat ik dan Logic Pro 9 moet gaan gebruiken. Maar ?150,- is veel geld voor iemand van 14 al helemaal en daarom wil ik graag weten wat jullie aanraden voor op de iMac, misschien zelfs wel Logic Studio. (als daar nou echt veel verschil in zit voor house/techno)
Ik zou graag techno/house/dance willen maken en later verder gaan met house en zang in een track.
Wie heeft een goed advies? Alvast bedankt!!
Groet. Tim

p.s. Weet iemand misschien een nieuwe gave deejay naam, iedereen zegt dat 'Excitable' te moeilijk is.
User edit by Excitable on 24-09-2012 @ 21:53:17 (12%)

What do you think about Logic Pro 9 ??

Vote :   

Luxx    posted on 24-09-2012 21:58
denk dat je eerder niet die DJ naam moet gebruiken omdat het 'prikkelbaar' betekend. niet echt chill lijkt me

verder gebruik je op Mac OS x vaak Logic Pro inderdaad. overigens is voor zo'n programma 150 euro echt een koopje. een alternatief is GarageBand dat gratis geinstalleerd staat op iedere Mac. verder maakt het niet uit welk programma je gebruikt, je kan iedere stijl maken
www.mothermusic.nl
User edit by Luxx on 24-09-2012 @ 21:58:19 (27%)
D-Jesse    posted on 24-09-2012 21:59
Allereerst: Welkom Happy, laughing goed dat je je even voorstelt dan weten we een beetje wie je bent.

Het is inderdaad duur 150,- maar eigenlijk alle DAW's (Digital Audio Workstations) zijn duur. Dus een goedkopere oplossing zie ik niet.?Of je moet natuurlijk kunnen omgaan met torrents.

Voorderest: Leuk dat je vader ook DJ is Happy, laughing

Groet,

Jesse
Excitable    posted on 24-09-2012 22:24
Bedankt voor de snelle reacties, raden jullie Garageband ook aan voor het maken van house techno en dance? Of kan ik dan beter Logic pro gebruiken?
Groetjes.
D-Jesse    posted on 24-09-2012 22:28
Zoals Luxx al zegt: Maakt niet uit welk programma je gebruikt, je kan iedere stijl maken.
Maar ik raad toch echt dan Logic aan want dat is uitgebreider en je kan allemaal plugins toevoegen enzo. Weet niet of dat ook met garageband is, heb het nooit gebruikt, maar wat ik wel weet is dat ik nog nooit iemand een dance track heb zien produceren in Garageband haha :p

D-From-Dutch    posted on 24-09-2012 22:30
om te lopen moet je eerst kruipen, het leuke is dat gargeband en logic samen werken zodat je eventueel later makkerlijk een overstap kan maken.

grz
music is a religion
Excitable    posted on 24-09-2012 22:30
Haha heb ik ook nog nooit gezien :p
Bedankt!
Yvaroz    posted on 24-09-2012 23:51
hee Tim, ik gebruik zelf ook Logic Pro voor het produceren, ik leef hier elke keer weer wat nieuws in als ik ermee bezig ben en ik vind het erg fijn werken, wat je ook zou kunnen doen is ableton intro kopen, hiermee kan je al een stukje opweg met ableton en deze is 100 euro, zelf vind ik Logic veel fijner werken maar dat is persoonlijk
Nothing is Impossible
Luxx    posted on 25-09-2012 09:29
meest populaire Software om op te produceren:
www.mothermusic.nl
Gery    posted on 25-09-2012 09:41
LOL at die chart! ik heb toch nog nooit iemand een track weten producen in Audition! :D

Op mac OSX zijn de twee bekendste keuzes Logic (Pro) en Ableton Live.
Ik gebruik ze beiden. ?Ableton is sterker op gebied van samples 'warpen' om er mashups of knippen en plakken edits mee te maken. ? Maar ik vind Logic dan weer veel beter om vanaf nul een track zelf te gaan producen.

Voordat je een aankoop doet kan je eventueel altijd de software eens iets 'minder legaal' gaan gebruiken zodat je de twee goed kan vergelijken en op basis daarvan jouw keuze maken.

Verder is de Logic Studio net dezelfde als de Pro met het verschil aan een aantal GB's aan apple loops.
Die loops gebruik ik nooit en zijn niet direct zo gericht op het maken van dance/house.

De goedkoopste versie is zeker meer als voldoende. ?Die heeft qua interne plugins nl net dezelfde, dus
je kan er hetzelfde mee.

Als basis voor je tracks zijn er een aantal 'on ontbeerlijke' ingredienten nodig:
- sample packs (Vengeance)
- VST's (of te virtuele instrumenten, zoals Sylenth of Nexus)
DJ - Producer
Excitable    posted on 25-09-2012 12:59
Oke heel erg bedankt voor u reactie, ik ga logic pro 9 kopen.
Maar hoe Kom ik aan dingen zoals nexus en VST's en koppellen deze dan ook aan Logoc pr 9?

Luxx    posted on 25-09-2012 13:04
die kan je 'kopen' ?bij de piratebay. gewoon installeren en dan voegt Logic ze automatisch toe
www.mothermusic.nl
Wytse    posted on 25-09-2012 13:14
Poster: Luxx
meest populaire Software om op te produceren:

YEAH! Pro Tools! Ik wist het!

White Sea Studio
Sebasz    posted on 25-09-2012 13:51
ik denk meer om af te mixen enzo dan om echt te produceren?Cry
User edit by Sebasz on 25-09-2012 @ 13:51:47 (5%)
Luxx    posted on 25-09-2012 14:38
Poster: Sebasz

als je goed kijkt zie je dat FL studio meer gebruikt is dan Pro Tools. de gemiddelden van Pro Tools liggen hoger, maar het daadwerkelijk gebruik van kwartaal 1 2012 loopt FL studio voor
www.mothermusic.nl
Snoey    posted on 25-09-2012 14:55
Hoe kom je aan deze gegevens?
?
Kan me voorstellen dat in de proffessionele pop en tv industrie inderdaad andere middelen gebruikt worden dan de Nederlandse slaapkamerstudio muziek.
?
Daarnaast is 150 euro niet duur in verhouding met FL Studio, Reason, Cubase en Ableton.
?
Maar het merendeel gaat in je plugins zitten en sample packs.?
?
Voorbeelden van plugins zijn de populaire Nexus 2, Sylenth1 en Massive.?
Hiervoor kan je expansion packs kopen waarbij je de nieuwste sounds kan gebruiken.
?
De sample packs voorzien je van bijvoorbeeld drums, Vangaence zijn weer populair omdat zij veel samples in hun packs stoppen die op dat moment veel gebruikt worden in de hedendaagse dance muziek. En je veel samples krijgt voor je geld.?
?
Maar inderdaad, ik weet niet of het met Apple kan, je kan het een en ander piraten.?
Als je het geld wel hebt zijn legale plugins en DAWS veel lekkerder om mee te werken, geen crashes en drama en virussen.?
En je hebt direct het nieuwste zonder 600 download sites te bezoeken etc.?
?
www.soundcloud.com/ten-hooven
User edit by Snoey on 25-09-2012 @ 15:00:45 (100%)
Wytse    posted on 25-09-2012 14:57
Poster: Sebasz

Alle producties van andere (niet elektronische) stijlen worden vrijwel volledig in Pro Tools geproduceerd... Echter werk je dan met audio en niet met midi Thumbs Up
White Sea Studio
Excitable    posted on 25-09-2012 15:13
Bedankt voor de goede tips allemaal, maar ik ben echt totaal geen fan van piratebay en of andere illegale site's.
Ik heb een dure iMac en wil hier dus graag leuke (vooral) House en dance op produceren, stel dat er iets gebeurd heb ik dus goede garantie, als ik iets via piratebay zou downloaden vervalt deze garantie, ik heb weleens gehoord van het programma snitch maar toch ben ik hier geen fan van.
Dus even in het kort: Ik wil graag gave muziek produceren welke software kan ik dan het beste gebruiken voor op een iMac?
Alvast bedankt allemaal!!
Certas    posted on 25-09-2012 15:18
Poster: Excitable
Bedankt voor de goede tips allemaal, maar ik ben echt totaal geen fan van piratebay en of andere illegale site's.
Ik heb een dure iMac en wil hier dus graag leuke (vooral) House en dance op produceren, stel dat er iets gebeurd heb ik dus goede garantie, als ik iets via piratebay zou downloaden vervalt deze garantie, ik heb weleens gehoord van het programma snitch maar toch ben ik hier geen fan van.
Dus even in het kort: Ik wil graag gave muziek produceren welke software kan ik dan het beste gebruiken voor op een iMac?

Garantie vervallen als je iets van PirateBay download? Dat heb ik eerlijk gezegd nog nooit gehoord..
Ik denk dat iedereen dat wel doet, het is niet voor iedereen betaalbaar en zeker niet als je er je geld ook niet meer verdiend!
?
En op je laatste vraag is er denk ik al wel goed geantwoord?
http://www.soundcloud.com/Certas
Luxx    posted on 25-09-2012 16:02
Poster: Excitable

als je van piratebay download vervalt je garantie? mooi fabeltje dude.

wat betreft je laatste vraag, die is al meerdere keren beantwoord. je hebt zelf ook nog een brein waarmee je zelfstandig kan nadenken hoop ik, dus gebruik dat eens.

logic illegaal downloaden is trouwens dodelijk eenvoudig. loopt net zo soepel als de legale versie, want Logic Pro heeft namelijk geen crack nodig. zit dus niet rare bullshit in of omheen waardoor het instabiel gaat lopen. zorg er gewoon voor dat je de meest recente versie hebt.
www.mothermusic.nl
User edit by Luxx on 25-09-2012 @ 16:04:29 (18%)
D-Jesse    posted on 25-09-2012 16:45
Poster: Luxx
als je van piratebay download vervalt je garantie? mooi fabeltje dude.

wat betreft je laatste vraag, die is al meerdere keren beantwoord. je hebt zelf ook nog een brein waarmee je zelfstandig kan nadenken hoop ik, dus gebruik dat eens.

logic illegaal downloaden is trouwens dodelijk eenvoudig. loopt net zo soepel als de legale versie, want Logic Pro heeft namelijk geen crack nodig. zit dus niet rare bullshit in of omheen waardoor het instabiel gaat lopen. zorg er gewoon voor dat je de meest recente versie hebt.

Echt geen crack? Ik wou dat FL Studio dat had. Heb 4 x een andere torrent moeten zoeken totdat ik wist dat je een crack moest gebruiken, ik vond het al steeds raar dat ik de trial versie kreeg. Maarja toen was ik 10 en wist ik nieteens wat een crack was hahaCool
Snoey    posted on 25-09-2012 21:06
Haha, de garantie zit toch op de hardware? Zolang jij je Imac niet open schroeft of opzettelijk beschadigt, heb jij nog steeds je fabrieksgarantie. Wat wel waar is, is dat het illegaal downloaden van software strafbaar is in Nederland. Daar tegenover staat wel dat de controle daar op niet van toepassing is, tenzij je deze illegaal te verkrijgen software (grootschalig) verhandelt.?
?
Ik ga vanwege de wetgeving je niet aansporen tot het doen van de door de wet verboden handelingen, maar je garantie heeft daar niks mee te maken.?
?
?
D-Jesse    posted on 25-09-2012 21:07
Ik heb altijd gehoord dat downloaden niet illegaal is, maar uploaden wel :P
Snoey    posted on 25-09-2012 22:43
Voor muziek geldt dat nog, maar voor software en games niet.
D-Jesse    posted on 25-09-2012 22:54
Poster: Snoey
Voor muziek geldt dat nog, maar voor software en games niet.

Aha weet ik dat ook weer. Niet dat het wat uitmaakt, weerhoud me niet ervan dingen te downloaden. :p
Wytse    posted on 25-09-2012 23:15
Dit is dus precies de reden dat ik geen plugins heb, hardware heeft daadwerkelijk waarde, een verzameling 1en en 0en niet bepaald.. Zonde van de investering denk ik...

DAW daarintegen zul je echt moeten kopen als je er geld mee verdient, maar als je dit ook weer taktisch bij een goede interface koopt heb je alsnog iets van waarde....

EDIT: Lees net dat je 14 bent, probeer een beetje aan te klooien met de meuk die je kunt downloaden, maakt op jouw leeftijd toch nog niet uit Thumbs Up. Maar hou mijn tips in je achterhoofd voor als je ouder bent en alles serieuzer begint te worden....
White Sea Studio
User edit by Wytse on 25-09-2012 @ 23:16:35 (74%)

This is an old Topic

No new postings for 4.744 days.
 Post CommentThat would be 158.1 months
or a whopping 13 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

249 Users online: 89 Guests (160 Unknown)
Pages generated today : 24.548
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.296.328