Je kan ook gewoon eerst op cd gaan beginnen. Ik ben begonnen met cdj 100. Die heb ik nu ook, maar ik wil tog iets meer. Cdj 100 is een goede cd speler, en werd mij ook aangeraden om mee te beginnen. Hier leer je goed mee mixen. de Cdj 200 is natuurlijk ook mooi, maar ook weer een stukje prijziger.
K'snap eigenlijk niet wat je als beginner met een cdj 800 zou moeten. T?s natuurlijk heel leuk om een beetje te scratchen, maar je moet sowieso eerst een basis aanleggen met het mixen. Qua cd spelers zou ik voor je aanraden de Cdj 100.
Voor het geval je op vinyl gaat draaien. Dit vind ik persoonlijk het orgineelste, omdat vinyl al zo lang bestaat, en hier is het hele Dj gebeuren ook mee begonnen.
Met vinyl kun je nog steeds veel bereiken, en je hebt er zoveel verschillende mogelijkheden mee. Alleen het nadeel is dat het prijzig is. Vinyl platen koop je voor 10/12 euro pers stuk, en soms misschien nog wat duurder.
Als je een goede draaitafel wil zou ik je Technics aanraden, maar hierbij raad ik je ook een van de duurste aan. De Technics serie zit per draaitafel, tegen de 500/600 euro, maar deze zijn ook egt goed en sommige gaan ookal 25 jaar mee, (de technics serie bedoel ik dan).
Numark heeft overigens ook goede draaitafels om mee te beginnen. K'zou zeggen kijk maar eens wat rond op een aantal webshops, en je vind vanzelf iets wat je leuk lijkt. K"hoop dat je wat aan deze informatie hebt.
Succes
(dis trouwens m'n grootste post sinds ik hier al member ben

)