Tekst inspreken + vervormen
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

D-Jesse    posted on 31-08-2012 20:54
Hey

Ik wil graag wat ingesproken tekst hebben op mijn mixtape, maar weet niet precies hoe ik dat moet doen. Ik wil zegmaar wat inspreken, maar dat m'n stem wel vervormd is/word. Ongeveer wat Vato Gonzalez eigenlijk heeft met zijn mixtapes. Hij heeft altijd aan het begin van zijn tape iets ingesproken, met een volgens mij vervormde stem.

Wat moet ik daar voor gebruiken? Een speciaal programma of kan het gewoon met vst's plugins? Ik gebruik Mixmeisters, maar daar zal wel geen plugin voor zijn.

Ook wil ik graag dat als ik een track maak, er wat ingesproken tekst doorheen gooien. Soms 1 woord bij de drop, soms misschien 2 zinnen in de break. En dan ook weer mijn stem vervormd. zoiets als de Army of Bastards theme van Vato. (ja ik gebruik hem veel als voorbeeld :p). Daar hoor je een paar zinnen van 'we live at night, we love at day' ofzo, met een heel vervormde stem. Zoiets wil ik nou ook. voor producen gebruik ik FL Studio

Begrijpen jullie een beetje wat ik bedoel en zoja, weten jullie goede programma's / Vst's daarvoor?

Had iets gelezen over Auto-tune, maar volgens mij is dat meer voor echt ingezongen vocals?

Thanks in Advance!

What do you think about Tekst inspreken + vervormen ??

Vote :   

ThomasB    posted on 31-08-2012 21:00
Volgensmij is die stem die je bij Vato Gonzalez vaak hoort gewoon een stem die hij zelf kan op zetten en is dat niet bewerkt ofzo, correct me if im wrong...

Verder kan je bijvoorbeeld als een heel simpel effect ''the t-pain effect'' gebruiken, een beetje eq'en, soundgoodizer er overheen, misschien een reverb en nog wat effectjes om het beter te laten klinken.
D-Jesse    posted on 31-08-2012 21:01
Poster: ThomasB
Volgensmij is die stem die je bij Vato Gonzalez vaak hoort gewoon een stem die hij zelf kan op zetten en is dat niet bewerkt ofzo, correct me if im wrong...

Verder kan je bijvoorbeeld als een heel simpel effect ''the t-pain effect'' gebruiken, een beetje eq'en, soundgoodizer er overheen, misschien een reverb en nog wat effectjes om het beter te laten klinken.

Niet alles volges mij, hij heeft soms ook robot-vocals erin zitten. Wat ik best vet vind. En ik zal kijken naar dat ?t-pain effect, thx!
ThomasB    posted on 31-08-2012 21:30
Oh oke dat wist ik niet :p
En de demo van dat t-pain effect is gratis maar op een of andere manier werkt het dan toch normaal als effect in fl studio dus dat is mazzel Happy, laughing
DanielDale    posted on 31-08-2012 21:34
Je kan ook de speech functie in FL Studio gebruiken, doe ik ook altijd.
Drop Beats, Not Bombs
D-Jesse    posted on 31-08-2012 21:36
Poster: Danderend
Je kan ook de speech functie in FL Studio gebruiken, doe ik ook altijd.

Thanks, die is idd handig. Maar om echt je mixtape aan te kondigen in een mixtape vind ik hem te computerig. wel leuk om het te gebruiken in een track!

Maar wat ik zoek is een voice vervormer waarmee ik mijn stem echt kan vervormen zoals ik het wil. Niet te computerig, maar gewoon een soort effect eraan geven. Meer dan alleen een reverbje en een pitch die omlaag gaat.

In mijn geval wil ik het wat zwaarder en beetje volwassener maken. Maar niet alleen dat hoor, ik wil gewoon het ook een heel andere stem/klank geven misschien. Maar daarbij moet mn stem wel wat zwaarder en volwassener klinken. Gewoon, ja hoe zeg je het, een beetje alsof het door iets word afgespeelt met slechtere geluidskwaliteit ofzo. Kan het niet goed verwoorden.

Als je de tijd hebt, luister dan svp naar de intro van AOB mixtape. De aankondiging daarin, zo'n soort vervorming wil ik heel graag hebben.
User edit by D-Jesse on 31-08-2012 @ 22:49:40 (100%)
MrQreeny    posted on 01-09-2012 00:21
Bij de AOB mixtape hoor ik gewoon een reverb en een echo, verder zal het nog een beetje ge-eqt zijn maar niet veel meer.
Als je volwassener/lager wilt klinken, moet je toch echt rommelen met de pitch :P.?In Ableton kan je ook nog andere dingen aanpassen (formants en envelope) maar ik weet niet hoe dat in FL werkt...
Om de eigenschappen te veranderen kan je ook een vocoder gebruiken. Dit heeft Armin van Buuren bijvoorbeeld gedaan bij We are here to make some noise. Dat sampletje heeft hij zelf ingesproken!
'Music is the universal language of mankind...'
D-Jesse    posted on 01-09-2012 00:29
Poster: MrQreeny
Bij de AOB mixtape hoor ik gewoon een reverb en een echo, verder zal het nog een beetje ge-eqt zijn maar niet veel meer.
Als je volwassener/lager wilt klinken, moet je toch echt rommelen met de pitch :P.?In Ableton kan je ook nog andere dingen aanpassen (formants en envelope) maar ik weet niet hoe dat in FL werkt...
Om de eigenschappen te veranderen kan je ook een vocoder gebruiken. Dit heeft Armin van Buuren bijvoorbeeld gedaan bij We are here to make some noise. Dat sampletje heeft hij zelf ingesproken!

Oh haha, had toch echt in mn hoofd dat daar een effect aan toe was gevoegd. Omdat het zo 'oud' achtig klinkt en krakerig.

En heeft ie dat echt gedaan? Vet! maar dat is net niet wat ik zoek, dat is weer een iets te robot-achtig om een intro in te spreken, maar ik zal eens naar vocoder kijken, thanks!

Any more people>
D-Jesse    posted on 02-09-2012 18:16
Any more people?
cross-over    posted on 03-09-2012 12:07
http://soundcloud.com/lau-daniels
D-Jesse    posted on 03-09-2012 12:43
Poster: cross-over
google is your friend:

http://www.djtechtools.com/2011/01/23/how-to-make-a-dj-name-drop/

Bedankt, maar dat had ik al in FL gevonden Winking my eye op die vraag voor een drop had ik al antwoord, maar ik zoek nu ieets waarmee ik een effect aan mn stem kan geven als ik een intro heb ingesproken voor een mixtape. Text to speech vind ik niet echt een optie om een hele intro te maken

Toch bedankt Winking my eye
cross-over    posted on 03-09-2012 14:22
volgens mij staat dat in dat artikel onder het kopje?

SWEETEN?R UP LIKE A PRO ? ? tochConfused ?Cool

http://soundcloud.com/lau-daniels
D-Jesse    posted on 03-09-2012 15:32
Poster: cross-over
volgens mij staat dat in dat artikel onder het kopje?

SWEETEN?R UP LIKE A PRO ? ? tochConfused ?Cool

wauw haha, thanks man! Ziet er goed uit, was alleen moeilijk zoeken naar die '3rd party' Vsts. Maar heb nu gewoon een aantal 3rd party FXs. Thanks!

This is an old Topic

No new postings for 4.743 days.
 Post CommentThat would be 158.1 months
or a whopping 13 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

298 Users online: 121 Guests (177 Unknown)
Pages generated today : 63.075
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.860.112