wat is timecode? (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

D-Jesse    posted on 09-07-2012 23:10
Hey,

Ik hoor de laatste tijd veel van een of ander timecode, maar heb amper een idee wat dat is.

Is het een soort van midi ofzo of heb ik t helemaal mis?

Mijn vragen; Wat is het, kan het met alle cd spelers + mengpanelen zonder midi, wat zijn timecode cd's, etc.

Ik snap er echt geen ene bal van dus graaag uitleg Happy, laughing

heb al gezocht onder search en kon niks vinden.

ltrr

What do you think about wat is timecode? ??

Vote :   

Bambilaner    posted on 10-07-2012 02:06
Poster: D-Jesse
nog 1 laatste vraag; ?klopt het dat als je de timecode cd afspeelt (dus eht timecode.mp3 ) het een piep/brom geeft? (heb net nl ff t vdjtimecode bestandje gebrand Winking my eye)

Het timecodesignaal klinkt als een pieptoon, dat is normaal. Je software ontcijfert die toon,? en vertaalt die naar de handelingen die jij doet met je cd.
www.facebook.com/vinniebegooddj
D-Jesse    posted on 10-07-2012 02:14
Poster: Bambilaner
Het timecodesignaal klinkt als een pieptoon, dat is normaal. Je software ontcijfert die toon,? en vertaalt die naar de handelingen die jij doet met je cd.

aha, fijn om te weten
D-Jesse    posted on 10-07-2012 02:16
@mrmagix: ik kan nog steeds niet de wat goedkopere geluidskaarten vinden met 2x rca ingang en 2xrca uitgang. Zou t werken om bij een geluidskaart waar 1 x rca ingang en 1 x rca uitgang inzit rca split pluggen in te doen? doedat ik op elke rood/witte in-en-uit gang 2 rood/witte rca plugjes kan insteken?
Yorick    posted on 10-07-2012 05:03
traktor software of rane software zou deze geluidskaart niet ondersteun..

virtual dj weet ik niet.

als je met tijdcode wil gaan draaien zou ik een kaart kopen die van de software is
TORSKY    posted on 10-07-2012 10:20
zoek deze eens op op de webshop met het roze logo: 'maya44 usb audio interface', heb er veel goeie dingen van gehoord, werkt top samen met vdj, maar ondersteunt geen traktor of serato.

een rca-split ben je niets mee, je moet minimum 4 in- en uitgangen hebben (2 stereo = 4 plugs) op je geluidskaart
D-Jesse    posted on 10-07-2012 11:02
Wel dure geluidskaart... maja DJ is en blijft een dure hobby :P maar ik heb een geluidskaartje van hercules, emt 1 line in ingang. die heb ik ff op mn cd speler aangesloten, maar als ik dan in config single timecode kies, krijg ik als geluidskaart iets met ASIO driver, watg ik helemaal niet heb. en de timecode werkt dus ook niet. Weet eimand raad?
D-Jesse    posted on 10-07-2012 11:02
Poster: Yorick
traktor software of rane software zou deze geluidskaart niet ondersteun..

virtual dj weet ik niet.

als je met tijdcode wil gaan draaien zou ik een kaart kopen die van de software is

Waarom zou traktor het niet ondersteunen?
FASA    posted on 10-07-2012 12:30
Traktor ondersteunt alleen hun eigen geluidskaart. Hetzelfde geld voor Serato. Omdat de programma's vrij simpel (illegaal) te downloaden zijn, zorgen ze gewoon dat ze de winst halen uit de geluidskaart. Geen geluidskaart = geen software die werkt. Opzich een hele slimme oplossing lijkt me.

Je zou ook kunnen kijken naar het Reloop Spin 2 ?pakket (1 is zoals torcky zij inderdaad echt ruk) maar 2 voldoet prima! Ik draai er regelmatig live sets mee. (zelfs 1 gedraaid van 5 uur lang, zonder slag of stoot van de software op een laptop van 5 jaar oud!!

Hiervoor ben je voor de complete set zo'n 200 euro kwijt. Voor 100 euro meer heb je dan weer wel Traktor en kun je gewoon de komende 5 jaar zeker vooruit.

De effecten van je cd speler werken niet, je gebruikt de effecten van je software of van je mixer.

http://www.xtreme-dj.com/dicas_materias_djs/djs_computador_tecnologia/images/controles_para_djs/timecode_dj_controle_b.jpg

Ik denk dat het plaatje van deze link het aansluiten ook verduidelijkt voor je.

www.soundcloud.com/nick-janssens1
D-Jesse    posted on 10-07-2012 12:43
Poster: FASA
Traktor ondersteunt alleen hun eigen geluidskaart. Hetzelfde geld voor Serato. Omdat de programma's vrij simpel (illegaal) te downloaden zijn, zorgen ze gewoon dat ze de winst halen uit de geluidskaart. Geen geluidskaart = geen software die werkt. Opzich een hele slimme oplossing lijkt me.

Je zou ook kunnen kijken naar het Reloop Spin 2 ?pakket (1 is zoals torcky zij inderdaad echt ruk) maar 2 voldoet prima! Ik draai er regelmatig live sets mee. (zelfs 1 gedraaid van 5 uur lang, zonder slag of stoot van de software op een laptop van 5 jaar oud!!

Hiervoor ben je voor de complete set zo'n 200 euro kwijt. Voor 100 euro meer heb je dan weer wel Traktor en kun je gewoon de komende 5 jaar zeker vooruit.

De effecten van je cd speler werken niet, je gebruikt de effecten van je software of van je .

http://www.xtreme-dj.com/dicas_materias_djs/djs_computador_tecnologia/images/controles_para_djs/timecode_dj_controle_b.jpg

Ik denk dat het plaatje van deze link het aansluiten ook verduidelijkt voor je.

ga ik zeker naar kijken! dus reloop spin 2 is een goed programma. Maar bij mij is 't meer zovan dat t vervelend is dat er allemaal sets zijn, en ik hoef geen software want dat kan ik toch wel krijgen Winking my eye maja als het zo is dan is t maar zo, dan koop ik gwn zo'n setje. Helaas zit ik nu op mobiel en werkt de link van de foto niet. Dus ik wil ff vragen, bij dat relooppakketje, zit daar een geluidskaart bij waar je ook je cd spelers op de mixer op aan kan sluiten? Of zijn er op die geluidskaart geen 'outputs' ?
Unidentified    posted on 10-07-2012 13:14
Natuurlijk zit er in dat pakket een geluidskaart met 2 RCA uitgangen? Reloop gaat toch geen geluidskaart in dat pakket steken die niet voldoet aan de voorwaarden voor timecode?

Luxx    posted on 10-07-2012 13:45
Poster: D-Jesse
Wel dure geluidskaart... maja DJ is en blijft een dure hobby :P

dude als 85 euro voor een geluidskaart al te duur voor je is gaat het heel moeilijk voor je worden.
voor een beetje geluidskaart moet je in principe minimaal 300 ekkies neerleggen. er zijn wel goedkopere alternatieven maar vaak zijn deze gewoon echt kak. neem gewoon een leuke baan en ga flink sparen
www.mothermusic.nl
D-Jesse    posted on 10-07-2012 14:09
Ik ben er uit en neem de reloop spin 2, maar wat betekent thru? Je hebt 2 x rca out en 2x thru, moet ik dat zien als input?

voorderest bedankt voor de moeite Happy, laughing
FASA    posted on 11-07-2012 01:57
N?e via die outputs Gaat je signaal rechtstreeks naar de mixer dus niet via laptop. Kan handig zijn als je bijvoorbeeld zowel timecode als gewoon cd wilt draaien. Je hebt dus 2 inputs en 4 outputs.
www.soundcloud.com/nick-janssens1
D-Jesse    posted on 11-07-2012 02:18
Poster: FASA
N?e via die outputs Gaat je signaal rechtstreeks naar de mixer dus niet via laptop. Kan handig zijn als je bijvoorbeeld zowel timecode als gewoon cd wilt draaien. Je hebt dus 2 inputs en 4 outputs.

Huh dit vat ik niet. ik snap dat je 2x rca i nput moet hebben (2 x tabletop) maar waarom 4x rca output? Je hoeft toch maar 2 kabels nr je mixer te late gaan (laten we zeggen 1 output voor 1 kanaal, en 1 kanaal voor 1 tabletop) of mis ik iets?
MTHIJSMusic    posted on 11-07-2012 10:45
Als je cd/vinyl hebt en een timecode cd/plaat afspeelt op je cd/vinyl speler dan geeft die een signaal naar een interface zoals traktor / Virtual Dj en je kan dan track afspelen via je interface inplaats van cd's/vinyls Happy, laughing
Matthijs Kuiters
Unidentified    posted on 11-07-2012 11:42
Dus:
1 uitgang voor het signaal van de tracks die je op je laptop afspeelt,
en een andere uitgang voor tracks die je van op cd/vinyl/usb/SD/... afspeelt.
Snap je Cool ?

Verder zou ik je zeer sterk aanraden om eerst dit eens te lezen, dan gaat het begrip Timecode je al heel wat duidelijker zijn
http://www.aboutdj.nl/tutorials/pc-en-digitaal/717-tijdcode-systemen-deel-1-de-hardware.html
http://www.aboutdj.nl/tutorials/pc-en-digitaal/1266-traktor-pro-tijdcode-wat-is-het-nou-eigenlijk.html
Hier staat echt alles in wat er te weten valt over timecode
User edit by Unidentified on 11-07-2012 @ 11:44:19 (12%)
D-Jesse    posted on 11-07-2012 12:49
Nou bedankt voor de links, dat is duidelijk hoe alles aangesloten moet worden! vooral door die images.

Maar ik wilde voordegrap even mijn muse pocket van hercules gebruiken om te kijken of timecode oip virtual dj werkt.

Maar ik stuitte op een probleem met de configuratie, en kom niet op t zelfde uit als de manuals van VDJ.

hebben we dat weer, snap ik de aansluiting wel, maar is er een probleem met de config....

Ik heb de asio4all driver geinstalleerd om te laten denken dat mijn muse pocket asio heeft. maar nu kies ik dus als soundcard asiodriver, daarnaast in een drop down menu asio4all (waarin de config van asio4all staat gewoon mijn musepocket), heb mn tabletop op de line ingang van de musepocket aangesloten, en aangezet met een timecode cd erin. maar nu ga ik naar timecode config, en krijg ik in dat soort radarachtig vierkant met dat rondje erin, alleen een grijs rondje met quality 0% (geen signaal dus). Heel gek want dat zou ie wel moeten krijgen! ?hieronder de foto's die ik toevoeg van mijn config.?
config timecode

config soundcard

Hoop dat jullie iets hiermee kunnen,

Ik ben niet van plan die musepocket te gebruiken in t echt hoor, ik ga die of die maya44 kopen of die van mixvibe, maar hiermee zou t volgens andere gwn moeten lukken, maar t lukt niet. heb al tig manuals gelezen maar hij krijt gwn geen signaal.
Mr-    posted on 12-07-2012 18:41
1 member likes this  ehhh, nu wil ik niet vervelend zijn;

ik weet niet waar je nu mee draait maar wat gaat time-code jou meer bieden ten opzichte wat je nu hebt?
want een paar dagen geleden wist je niet eens wat het was en nu ga je het al kopen, dit lijkt me niet echt handig maar ik snap dat ik me dat eigenlijk geen snars aangaat.
2 CDJ 2000 2 SL 1210 DJM 800 HD 25-1 II
D-Jesse    posted on 12-07-2012 19:09
Poster: Mr-
ehhh, nu wil ik niet vervelend zijn;

ik weet niet waar je nu mee draait maar wat gaat time-code jou meer bieden ten opzichte wat je nu hebt?
want een paar dagen geleden wist je niet eens wat het was en nu ga je het al kopen, dit lijkt me niet echt handig maar ik snap dat ik me dat eigenlijk geen snars aangaat.

Dat snap ik, maar t lijkt me heel erg handig, omdat ik soms graag met software draai, de easiest way, en soms alleen zin heb om met hardware alleen te draaien.

en nu hoef ik niet een speciale midi controller te kopen, want ik kan timecode gebruiken.

Want als ik een mide controller zou wille hebben, dan wil ik geen hercules mp3 controller, maar een wat uitgebreidere = duurdere.

En timecode is een mooie oplossing om met software te draaien, en niet een speciale midi controller aan te schaffen Winking my eye
Unidentified    posted on 12-07-2012 19:50
Let wel, er zit een groot verschil tussen digitaal draaien met timecode of met een controller!
Via een controller heb je allerlei mogelijkheden (effecten, loops, hot cue's, sync,...) die je met timecode niet hebt zonder bijbehorende controller ? la NI Kontrol X1
D-Jesse    posted on 12-07-2012 20:09
Poster: Unidentified
Let wel, er zit een groot verschil tussen digitaal draaien met timecode of met een controller!
Via een controller heb je allerlei mogelijkheden (effecten, loops, hot cue's, sync,...) die je met timecode niet hebt zonder bijbehorende controller ? la NI Kontrol X1

mm dat is wel waar ja, goed dat je me daar nog ff op wijst!

maar aangezien ik nog begin, en nog niet echt kan mixen maar vooral overlopen, gebruik ik loops nog niet veel. maar binnenkort komt mijn neef van 21 me 't echte mixen leren, en dan ga ik ze waarschijnlijk wel gebruiken..

maar het is handig dat ik sync kan gebruiken als ik met timecode werk. want soms moet ik draaien met liedjes die van begin tot eind vocals hebbe, en dat vind ik moeilijk snel en goed gelijk met t volgende deck te laten lopen, dat is handig..

maarja, ik kan timecode altijd nog uitbreiden met een midi controller Happy, laughing
Winston    posted on 13-07-2012 13:48
uitbreiden = vervangen Cool
Tic Toc
Sandr    posted on 13-07-2012 14:16
Als je een X1/F1 erbij legt is het toch uitbreiden..?
Play that funky music white boy....
D-Jesse    posted on 13-07-2012 15:22
Poster: Winston
uitbreiden = vervangen Cool

heb je een punt, maarja...

This is an old Topic

No new postings for 4.683 days.
 Post CommentThat would be 156.1 months
or a whopping 12.8 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

153 Users online: 11 Guests (142 Unknown)
Pages generated today : 85.555
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.473.929