Poster: D-Jesse
nog 1 laatste vraag; ?klopt het dat als je de timecode cd afspeelt (dus eht timecode.mp3 ) het een piep/brom geeft? (heb net nl ff t vdjtimecode bestandje gebrand)
Poster: Bambilaner
Het timecodesignaal klinkt als een pieptoon, dat is normaal. Je software ontcijfert die toon,? en vertaalt die naar de handelingen die jij doet met je cd.
Poster: Yorick
traktor software of rane software zou deze geluidskaart niet ondersteun..
virtual dj weet ik niet.
als je met tijdcode wil gaan draaien zou ik een kaart kopen die van de software is
Poster: FASA
Traktor ondersteunt alleen hun eigen geluidskaart. Hetzelfde geld voor Serato. Omdat de programma's vrij simpel (illegaal) te downloaden zijn, zorgen ze gewoon dat ze de winst halen uit de geluidskaart. Geen geluidskaart = geen software die werkt. Opzich een hele slimme oplossing lijkt me.
Je zou ook kunnen kijken naar het Reloop Spin 2 ?pakket (1 is zoals torcky zij inderdaad echt ruk) maar 2 voldoet prima! Ik draai er regelmatig live sets mee. (zelfs 1 gedraaid van 5 uur lang, zonder slag of stoot van de software op een laptop van 5 jaar oud!!
Hiervoor ben je voor de complete set zo'n 200 euro kwijt. Voor 100 euro meer heb je dan weer wel Traktor en kun je gewoon de komende 5 jaar zeker vooruit.
De effecten van je cd speler werken niet, je gebruikt de effecten van je software of van je .
http://www.xtreme-dj.com/dicas_materias_djs/djs_computador_tecnologia/images/controles_para_djs/timecode_dj_controle_b.jpg
Ik denk dat het plaatje van deze link het aansluiten ook verduidelijkt voor je.
Poster: D-Jesse
Wel dure geluidskaart... maja DJ is en blijft een dure hobby :P
Poster: FASA
N?e via die outputs Gaat je signaal rechtstreeks naar de mixer dus niet via laptop. Kan handig zijn als je bijvoorbeeld zowel timecode als gewoon cd wilt draaien. Je hebt dus 2 inputs en 4 outputs.
Poster: Mr-
ehhh, nu wil ik niet vervelend zijn;
ik weet niet waar je nu mee draait maar wat gaat time-code jou meer bieden ten opzichte wat je nu hebt?
want een paar dagen geleden wist je niet eens wat het was en nu ga je het al kopen, dit lijkt me niet echt handig maar ik snap dat ik me dat eigenlijk geen snars aangaat.
Poster: Unidentified
Let wel, er zit een groot verschil tussen digitaal draaien met timecode of met een controller!
Via een controller heb je allerlei mogelijkheden (effecten, loops, hot cue's, sync,...) die je met timecode niet hebt zonder bijbehorende controller ? la NI Kontrol X1
Poster: Winston
uitbreiden = vervangen
Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.