Poster: Ingrid
Weet niet of misschien de kabel te lang is? 10 meter? Of kan het daar niet aan liggen.
Dat is wel vrij lang voor RCA kabels en kan het zachte volume verklaren. De weerstand wordt door de lengte zo groot, waardoor het signaal zodanig afzwakt dat je het signaal onvoldoende kunt versterken met de gain en volume knopjes van zowel je hardware als je software.
Ik heb nu even tijdelijk een Pioneer DJM 800 dus dan stop ik de tulp stekkers in de record ingang van de mixer, maar op mijn eigen mixer, Behringer DJX 750, zit dat niet, dan stop ik em in de versterker, daar zit een verloopstekker voor 2 tulpstekkers, 1 voor de mixer en dan 1 voor het opnemen, maar daar geeft ie nu dus hetzelfde probleem..
Mooi deze info. Het ligt dus niet aan je mixer of versterker, maar aan je computer. Hardware of software?
Het probleem heb je toch alleen bij opnamen? Als je gewoon muziek afspeelt met je computer, krijg je toch door beide speakers geluid? Dan is de computer hardware waarschijnlijk in orde. Je software (instelling) is dan ergens fout. Maar het kan ook dat de input zijde van je geluidskaart niet in orde is, m.n. links.
Het kan ook dat je kabel niet in orde is, linkse zijde bv. loscontact. Nooit een brom op links, voordat het probleem begon, gehoord?
Hoe kan ik exact de waarden vertellen van mijn volumeinstellingen? Waar kan ik dat vinden?
Bij Goldwave is bij de test het recherkanaal goed, het linkerkanaal geen signaal.
Dit is moeilijk uit te leggen via een forum. Ik kijk dus niet erg naar uit.

Maar control panel - device manager - sound voor de geluidskaart van je computer zelf.
En bij de opname software verschillend, ken ik niet. Maar omdat je verschillende programma's hebt geprobeerd, ga ik even ervan uit dat het niet aan de opname software ligt.
De gain van de DJM wil je zo instellen dat de groene leds tot op die van 0 dB gaan.